Keresés

Részletes keresés

netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.13 -1 0 49787

"Először le kell szedni a "kopóréteget"..."

 

Nem csak érdesíteni?

Előzmény: nyebojsza (49783)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 49786

Lesz mire fogni legalabb a kesest. Nem kell majd legalabb ilyen nagy fesztultsegu vezetekekre fogni, meg mindenfele hulyeseget kitalalni :)

Előzmény: oculus2 (49784)
fetamas Creative Commons License 2020.03.12 0 1 49785

Igen, ez nekem is eszembe jutott...  Utoljára fognak a fizetésekhez nyúlni. Eleve nagy tartalékot képeztek a költségvetésben és az útépítések halasztásával források szabadulnak fel.

Előzmény: oculus2 (49784)
oculus2 Creative Commons License 2020.03.12 -4 5 49784

Nem akarlak Benneteket elkeseríteni, de 1-2 hónap alatt a koronavírus bedöntötte a világgazdaságot, így valószínűleg sok útfejlesztési reménységünk vész el; vagy legalábbis eltolódik...:-(((

nyebojsza Creative Commons License 2020.03.12 0 1 49783

Először le kell szedni a "kopóréteget"... Ez kb. olyan, mint csak le kell aszfaltozni a (jelenleg murvás) leállósávot, és kész az autópálya...

A felüljárókkal/lehajtókkal egész meglepően jól belehúztak, de az újszilvási pihenő még nagyon csehül áll.

Előzmény: netuddkivogymuk (49782)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.03.12 -2 1 49782

Egy kopóréteget ráhúznak, aztán hozzáigazítják a padkát, és lehet szalagot vágni. 

Előzmény: Autobahn89 (49781)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.03.12 0 0 49781

Ha még csak most terelik át őket, akkor hogy lesz ez átadva nyáron ? :)

Én szeptemberi átadásra tippelek, de ne legyen igazam.

Előzmény: RadiX (49777)
dimelo Creative Commons License 2020.03.12 0 1 49780

A Paks 2 építésnél dolgozhat 100-120 túlparti.

Az üzemelésnél annyi se, hiszen akkor már nem segédmunkásokra lesz szükség...

 

Az evidens, hogy "nem árt"... de ilyen alapon nagyon hosszúak a Duna híd nélküli szakaszai.

Az is világos, hogy a 3000-4000-5000 milliárdhoz képest ez nem olyan nagy tétel,

de a kalocsai oldalon nem vezet sehova az út, nem mintha a Dunántúlon lenne érdemleges hálózat.

 

Ezt a "koncepciót" már ismerjük az M9-nek csúfolt 21 km-es autóúttal, aminek folytatása sehogy sem alakul.

 

Szóval lesz egy új Duna-híd, amit nem lehet megközelíteni sem nyugatról, sem keletről.

 

Csak helyi érdekből...

 

 

Előzmény: troglodita (49778)
troglodita Creative Commons License 2020.03.12 0 0 49779

így ütősebbnek gondoltam ,-)

Előzmény: bp01 (49773)
troglodita Creative Commons License 2020.03.12 0 3 49778

Neeeeem, a hídépítés fog 100-120 embernek ideid-óráig munkát adni, a hidat a jövőben aktívan használók számát nyilván senki nem tudja, elvégre most nyilván nem "járnak át", mert nincs hol, ergo munkát sem vállalnak "odaát". Mondjuk egyik térség sem olyan hű de nagyon fejlett, szóval igen, ártani biztosan nem árt...

Előzmény: dimelo (49776)
RadiX Creative Commons License 2020.03.12 0 1 49777

Akkor innen számítva 4-5 hónap, amíg felújítják a régi pályát is, gondolom. És utána lesz M4 a megyehatárig gyakorlatilag.

Előzmény: berva1 (49775)
dimelo Creative Commons License 2020.03.12 -2 1 49776

Idézet a cikkből:

 

A szakemberek által felvázolt modell szerint a Kalocsai járásból legalább 100-120 ember fog majd közvetlenül munkát vállalni a bővítéssel összefüggésben.

Szerintük Paks 2 építésének négy-öt éves periódusában a híd kihasználtsága egyértelmű, de a beruházás megtérülése a környező települések jövőképe szempontjából még nem látható.

Cikkünk elkészítése előtt megkerestük Paks és Kalocsa önkormányzatát is, mivel szerettük volna megtudni, hogy előzetesen megvizsgálták-e a híd kiváltásának lehetséges módjait,

de cikkünk megjelenéséig nem válaszoltak. Ahogyan a környék ellenzéki politikusai is vonakodtak véleményezni az új hidat, illetve annak költségeit és megtérülését.

Egyikük név nélkül úgy fogalmazott: lehet, hogy a híd soha nem térül meg, és nem is enyhít érdemben a Kalocsa-környéki munkanélküliségen, de ártani biztosan nem fog.

 

A lényeg: 100 - 120 ember munkába járását könnyíti....

a híd soha nem térül meg, és nem is enyhít érdemben a Kalocsa-környéki munkanélküliségen, de ártani biztosan nem fog

az összköltségek jelentősen meghaladnák az 50 milliárd forintot.

400-500 millió Ft/fő - azért a kockázatért, amit a környék viselni kénytelen...

A baj ezzel az, hogy a "környék" ... az egész Magyarország, sőt...

Előzmény: Bosanac (49774)
berva1 Creative Commons License 2020.03.11 0 1 49775
Bosanac Creative Commons License 2020.03.11 0 2 49774

Kalocsa - Paks Duna-híd építése idén indul:

https://24.hu/fn/gazdasag/2020/03/11/kalocsa-paks-hid/

bp01 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49773

Kisebb kép is elég lett volna :)   

Kár, hogy az 52-es mentén nincs egy befolyásos útépítő milliárdos..

Előzmény: troglodita (49766)
dimelo Creative Commons License 2020.03.11 0 2 49772

A 4. főút története tele van variálásokkal:

 

A századforduló után több fontos útvonal is kiépült az országban, amiben jellemző volt az az alapkoncepció, hogy egy sugárutas kialakítást csinálnak, melynek egy központja lesz, mégpedig Budapest.
Ezeket a sugár irányú utakat, amik ma megfelelnek a mai elsőrendű főútjainknak, állami fenntartás alá helyezték és állami útként tartották őket nyílván.
A sugárutakon kívül három transzverzális útvonal is kiépült, melyek a dél-alföldi nagyobb településeket kötötték össze a partiumi és erdélyi városokkal. Ez a három útvonal a Baja–Csongrád–Kisjenő, Dunaföldvár–Debrecen–Máramarossziget és a Berettyóújfalu–Békéscsaba–Orosháza. (Faragó 2014) Az utóbbi a mai 47-es számú útnak felel meg. A Dunaföldvártól Máramarosszigetig tartó út a mai magyarországi 52-es, 441-es, 4-es számú, és Debrecentől a 48-as útnak és a romániai 19c jelzésű, majd a 19-es számú útnak Szatmárnémetiig, onnantól a 19f jelzésű, majd Nagybányától a 18-as számú főútnak felel meg.

 

1930-ban meghirdették a 10 éves útépítési programot, aminek a nem titkolt célja az volt, hogy 1200 km-nyi pormentes burkolattal lássák el az ország úthálózatát.
Ennek keretében neki láttak a Budapest–Miskolc, a Szolnok–Püspökladány–Debrecen és Budapest–Szeged útvonalak teljes átépítéséhez

 

1941/1942-ben

4.sz Budapest–Sepsiszentgyörgy állami közút Berettyóújfalu–Nagyvárad közötti szakasz km 39

Forrás: A Kárpát-medence közúthálózat fejlődése a XX. században

 

 

A Püspökladány-Ártánd szakaszt az ötvenes, hatvanas években 4/a főútnak nevezték....

 

Forrás: saját emlék:)))

 

 

Előzmény: Landsmann_ (49770)
metalmaster Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49771

én meg azt nem, a nyíregyházi szakasz miért lett m3? a 3-as út melletti meg lesz az m30-as...

Előzmény: Landsmann_ (49770)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.11 0 2 49770

Mondjuk én azt sem értem, hogy a határ felé menő M4 miért nem M42. Jó, tudom, nem feltétlenül ugyanazt a számozást kapja a főútal nagyjából párhuzamosan futó autópálya/autóút mint a főút. Mondjuk nem lepődnék meg ha utólag át lenen számozva Püspökladánytól. Már csak azéret is, mert elvileg ez a szakasz autópálya lesz. Az M4 Püspökladányig Cegléd felől meg autóút. Az meg már igen furcsán venné ki magát, hogy megy a mandarin az úton, aztán egyszer csak az autópálya tábla áthúzva egy veres sráffal, alá meg odabiggyesztve, hogy ez innen most már autóút. :) Így legalább a lehetőség is megamradna, ha lenne rá szándék és pénz, hogy Püspökladánytól lehetne folytatni Nyíregyháza-Záhony felé az M4 autóutat. No de azt is tudjuk, nem a logika számít, hanem az önös érdek. Szerencsétlen 4-es fúót úgyis annyiszor át lett/lesz már keresztelve, hogy a Google térkép sem tudja már hogy nevezze sokszor. :D Egyel több vagy kevesebb keresztelő ennek az útnak már úgyis mindegy.

Előzmény: dimelo (49769)
dimelo Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49769

Még a 0 hírértékről is lehet véleményt formálni:

"...a szakasznak az érintett települések közelében kellene futnia, mert az szolgálja az érintett helységek érdekeit.

Dankó Béla a posztjában hangsúlyozta: véleményük szerint a megye túlnyomó része számára is ez a változat lenne az előnyösebb."

 

A településekből képződött minden megye, tehát semmi meglepő: az érdek azonos,

de a mondat mögött sejthető valamiféle - kimondatlan - ellenérdek.

 

Kinek jobb a településektől távolabb, de a határhoz közelebb rajzolt nyomvonal?

Ugyanazt művelik Békésben, mint 15 éve (Hajdú)-Biharban az M4 déli (elvetett) nyomvonallal?

 

10 év idővesztés,

lehet ez a cél?

  

Előzmény: Landsmann_ (49768)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49768

Egy 0 hírértékkel bíró cikk. Nem is értem minek ejtettek róla szót. Semmi új információ. Természetesen a mi polgármesterünk megint nem tolta oda a képét.

 

beol.hu:

 

2020. 03. 10. 14:16      A 47-es fejlesztéséről tárgyaltak Budapesten P. G. A tervezett kétszer kétsávos 47-es főút lehetséges nyomvonalával kapcsolatban tárgyalt dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral hétfőn Budapesten, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban Dankó Béla országgyűlési képviselő.

Mint megtudtuk, az egyeztetésen részt vett Siklósi István, Mezőberény; Lipcsei Zoltán, Köröstarcsa és Kardos Károly, Körösladány polgármestere, valamint dr. Farkas József, Szeghalom alpolgármestere.

Balról: dr. Mosóczi László, Kardos Károly, dr. Farkas József, Siklósi István, Lipcsei Zoltán és Dankó Béla

Az országgyűlési képviselő Facebook oldalán számolt be a konzultációról. Mint kiemelte, a megbeszélésen elmondták: továbbra is azt az álláspontot képviselik, hogy a szakasznak az érintett települések közelében kellene futnia, mert az szolgálja az érintett helységek érdekeit. Dankó Béla a posztjában hangsúlyozta: véleményük szerint a megye túlnyomó része számára is ez a változat lenne az előnyösebb.

  

– Az újabb útfejlesztés kiemelten fontos lenne megyénk számára, hiszen amellett, hogy erősíti a közlekedés-biztonságot, szolgálja térségünk gazdasági helyzetének előmozdítását is – húzta alá.

troglodita Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49767

az fontos kitétele a projektnek, hogy semmiképpen sem legyen bővíthető a jövőben?

Előzmény: Aladár46 (49763)
troglodita Creative Commons License 2020.03.11 -1 0 49766

Előzmény: bp01 (49764)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 49765
bp01 Creative Commons License 2020.03.10 0 0 49764

"Hortobágytól Balmazújvárosig a 33 + 3321 utak nem jók hanem kíválóak.

Két és négy számjegyű útban ilyen jó minőség nem is tudom van e máshol Magyarországon."

 

Négy számjegyű utak közül a 4623-t (Szentkirály-Tiszakécske) említeném kiváló minőségű alsórendű útként. Eléggé "haladós" is, ha nem veszi fel az ember a 110-120 utazósebességet kerülgetni fogják.

 

  

Előzmény: trizs77 (49756)
Aladár46 Creative Commons License 2020.03.10 0 0 49763

Így fog kinézni a mohácsi Duna-híd!

 

https://pavkovicsgabor.com/2020/03/10/latvanyterv-mohacsi-duna-hid/

 

Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.10 0 1 49762

Ez valóban dícséretes megoldás. Sajnos sok helyen nem így csinálják, mivel egy út építését meg lehet spórolni ha a főút melléépítik a házakat. Az persze majd később derül ki, hogy a zaj, porszennyezés és vibráció nem annyira kellemes. Bár a teher forgalom viszonylag kicsi ezen a szakaszon, de azért van. A közlekedőknek is előnyös, hiszen nem kell egy település belső utcáin átvergődni, hanem mellette el lehet slisszanni.Legalábbis egy részén, mert a régi településrészen áthalad a 33-as. Hasonló a megoldás Kismacsnál is.Oda is 2 helyen lehet lekanyarodni a 33-aról. A 33-as busz is egyik lejárón be, a másikon ki. A távolsági buszok viszont a 33-as mellett kialakított buszmegállókban állnak meg.

Előzmény: trizs77 (49761)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.10 0 4 49761

Hortobágy község keleti szélén (Debrecen felé) elég sok új ház épült, épül.

Pont a 33-as út északi oldala mellé.

 

Ami tetszett, hogy nem a 33-as útra hanem attól kb. 30 méterre van az új utca, új házsor.

Így a házak és a község közötti belső forgalom, nem kanyarodik fel a 33-ra és nem kanyarodik le róla 150 méter múlva.

Előrelátó tervezés.

Bár máshol is így csinálnák.

 

 

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (49760)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.03.10 0 0 49760

Mondjuk azok a Debrecen-Füzesabony vonatok nem nagyon vannak tele zsúfolva. Sokszor járok arra, igaz nem vonattal, hanem autóval a 33-ason, de nagyon szellősen ülnek az utasok. Legtöbbször egy árva Bz-be is elférnének, nemhogy M41+Bhv+ vezérlő kocsival közlekedni. De szogott arra járni Putyin bosszúja is. Nem tudom hogy már jár-e, vagy csak tervezet, hogy Desirók is fognak arra járni.

Az viszont furcsának tartom, hogy nagyon sok megállót megszüntettek. Debrecentől Balamzújvárosig talán nincs is megálló. Kismacs, Látókép, Nagymacs megsztűnt. Pedig kismacs esetén az út túloldalán ott a település. Érdekes módon a megálló mégsem itt volt, hanem 1 km-el odaébb az M35 hídja után Debrecen felé. Nyilván az utasforgalmat átvette a 33-as busz, de akinek a vasútállomás lenen a cél továbbutazás céljából, nem túl elnyös, hogy csak a Segner térig mennek a buszok. Tűávolsági busszal sem jobb a helyzet, mert kb 1 megállónyival mennek tovább, de a nagyállomás onnan még vagy 2-2,5 km. Látóképnél a csárda üzemel, elég jó forgalma van, de nyilván vonattal olyan kevesen utaznának, hogy emiatt nem érné meg a vonatoknak megállni, nyilván ezért is szűnt meg a megálló. Nagymacs az már érthetetlenebb, hiszen itt rakodó vágány is van. Itt meg inkább az a probléma, hogy az állomástól elég messze esik a település. A 33-as busz meg teljesen bemegy a település központjába. Hétvégén azért elég szellős a járatsűrűség.

Előzmény: trizs77 (49756)
dimelo Creative Commons License 2020.03.10 0 0 49759

Váratlan "ajándék"...

 

És a racionális valóság:

 

MÁV leggyorsabb vonat 2 óra 17 perc, átlagosan 2 h 40.

M3-M35:    128 km         1 óra 24 perc

33-3-25:    129 km         1 óra 51 perc, de ez busszal több.

Előzmény: trizs77 (49758)
trizs77 Creative Commons License 2020.03.10 0 0 49758

Azért kedves volt.

Azért hallgattuk végig................................:-)))

 

 

Előzmény: dimelo (49757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!