A példa jó, bár fura módon mindegyik koncerten "csak" az I Feel You, a Walking In My Shoes, a Condemnation, az In Your Room, a Rush és a Higher Love volt.
Anno azt számolgattuk, hogy hány új dal maradt ki az aktuális turné repertoárjából (volt olyan, hogy egy se, és nem egyszer később bekerültek a soronkövetkező repertoárba), most meg azt számolgatjuk, hány új dal megy egyáltalán le az új koncerten. Jó, ha a friss album fele.
A SOFAD korszaknak volt 10 albumdala, meg kettő b-oldalasa (My Joy, Death's Door). A My Joy kivételével minden dalt előadtak a turnén, ráadásul az előadott 11 dalból 7 vagy 8 (vagy 9? - Szigi majd megmondja) minden koncerten volt.
A turnét követő koncertkiadványra minden dalt fel lehetett tenni. Azóta meg? Koncertkiadvány 4-5 új dallal, jó esetben.
Egyik híres eset a Scorpions esete: a banda feloszlott, két tag csatlakozott egy másik, már meglévő bandához, majd felvették a Scorpions nevet.
Pontosítás:
Egyik híres eset a Scorpions esete: a banda feloszlott, kétegy tag (fontos: nem az énekes, hanem az egyik gitáros) csatlakozott egy másik, már meglévő bandához, nevezetesen a Dawn Road nevű bandához, majd felvették a Scorpions nevet.
Ez a "lemezbemutató" is érdekes dolog, ebből is látszik, hogy ez a DM nem az a DM, mert régen törekedtek arra, hogy ha nem is az egész albumot, de a felét, háromnegyedét prezentáljanak a koncerteken. Nem a turné egészén, hanem minden egyes koncerten. Most meg pár dal lemegy alibiből, aztán huss, mehet a slágerparádé.
de hogy ilyen precízen sematikus, ilyen mértanian változatlan, hogy körzővel és szögmérővel sem lehetne kevésbé érdekeset rajzolni, azt még én sem hittem volna...
Nézzük a jó oldalát: nem kevés munka lehet ebben, mert véletlenül, vagy beleszarva biztosan nem lehet ilyen mérnöki pontossággal lemásolni a korábbi turnét.
De ha ez a turné az előző folytatása, akkor is riszpekt, mert ennyi év kihagyás után még folytatni sem olyan egyszerű valamit.
..."arra meg pláne nincs, hogy az aktuális album hangzásvilágához igazítsák."...
Egyrészt így van. Másrészt pedig ez az album tökéletes bizonyítéka annak, hogy ha tényleg "lemezbemutató" turnét csináltak volna, akkor brutálisat szólt volna az új lemez élő előadásban.
Rettentő sokat dobott az élő dob annak a néhány számnak amit előadtak! (Kapott egy tökösséget, basszust az adott dal)
Nagyjából korrekt elemzés. Mondjuk én ezt az 'ex utáni nyünnyögést" elengedném, 97 óta ez megy, csak most már nyilván idegesítő a reciklálás reciklálásának reciklálásának reciklálásának reciklálásának reciklálásának reciklálása. Ez már nem ugyanaz a DM, és láthatólag nincs kapacitás/igény a koncerthangzás megújítására, arra meg pláne nincs, hogy az aktuális album hangzásvilágához igazítsák.
Annyiban kiegészíteném az írást, hogy míg a Global Spirit Tourról nagyjából egy nóta élő prezentálása maradt meg (Heroes) addig az MM Tourról a Sister Of Night.
Ok, persze igazad van a Black Celebration tényleg nagyot szólt, viszont a Sister Of Night nekem egy hatalmas meglepetés volt abban a tekintetben, hogy "full band" verzióban szólalt meg és nem is akárhogy!!!
Ott éreztem azt igazán, hogy depeceMODE koncerten vagyok, ott nagyon megérintett az az igazi dM hangulat amiért én ezt a zenekart szerettem/szeretem.
Ilyen érzés utoljára a Delta Machine Tour alatt volt egy nóta előadása után/alatt, az pedig a Halo volt!
Húú, én elég nagy kritikusa vagyok az újkori élő DM-nek, de ez az összegzés és összefüggés feltárás még engem is alaposan meglepett. Én csak olyan ösztönösen érzem, hogy bóvli ez már, de hogy ilyen precízen sematikus, ilyen mértanian változatlan, hogy körzővel és szögmérővel sem lehetne kevésbé érdekeset rajzolni, azt még én sem hittem volna... Valahogy nem véletlen, hogy az utóbbi 3* turné alkalmával jött részemről a teljes kiábrándulás.
És nem, szerintem az új Stripped sem jó. Hallom én, hogy új, de ezek az Eigner felpörgetések természetesen broáf kategóriák
*vagy 4? Már tényleg meg sem lehet különböztetni őket...
Ez pont az a helyzet, amikor az egyik ok (szarnak bele) nem zárja ki a másikat (drága), de a harmadikat sem (nem akarnak költeni rá). De lehet egy negyedik is, COrbijn egy kretén.
Olyat olvastam, hogy csak a közönséget vették. Lehet, hogy a fejkamerákat használták közeliekre, Madridban csináltak totálképeket, esetleg a táncosnőről pluszban, és sutyiban vki összeollózza, Anton meg rárakatja a nevét és beszedi a nagy lóvét?
És akkor igaz, amit mondott, hogy vkinek azt mondta, nem csinálnak filmet, vkinek meg azt, hogy csinálnak.