Sziasztok, segítségre lenne szükségem. Van nálam kölcsönbe egy Xsara II 1.6. A fedcomp egyszer csak megállt egy funkció kijelzésnél (átlagseb.) és hiába nyomogatom az ablaktörlő végén lévő gombot, semmi változás. Akku saru le, majd vissza és azóta az alsó sorban csak a dátum jelenik meg. "B" tipusú kijelző. Mi lehet?
Nem 100%-ig biztos, de eddig amivel találkoztam és ilyen- vagy hasonló jelenséget produkált, ott az üzemanyagpumpa volt a ludas.
Működött, de mégis.
"Egy ideje azt is csinálja, hogy gyujtás kikapcs után nem áll le még 2-3 mp-ig."
Érdemes lenne egy diagot csinálni rajta, HDi-nél ilyen jelenséget a nagynyomású pumpa fenekében levő nyomásszabályzó kis szűrőjének (ha van rajta) koszolódása is okozhatja ill. a szabályzó hibája.
"A klíma nem hűt,"
Első körben érdemes lenne megnézetni, hogy van-e benne gáz.
Üdv szakik. Szüleimtől megörököltem egy citroen xsara break 2001 2.0 HDI kocsit. Pár gondom lenne vele.
Az egyik: Néha amikor negyedig van a tank és körforgalonban megyek át leáll a kocsi. Aztán várok 2-3 percet és elindul, a motor hiba led világít fél napig, nagyon idegesítő.. Szüleim sokat hordták sok szerelőhöz, de nem lett jó. Több éve megvan ez a gond, sok alkatrészt, szűrőket, stb cseréltek is. Egy ideje azt is csinálja, hogy gyujtás kikapcs után nem áll le még 2-3 mp-ig. Esetleg üzemanyag szűrőt ami az üzemanyag pumpában van tudja valaki lehet-e külön kapni és ha igen, hol?
A másik:
A klíma nem hűt, a led világít meg minden üzemel, a fűtés kiválló. Köszönöm előre is az öteleteket :)
Észrevettem, hogy a nívópálcát kiemelheti a nyomás, mert már többször úgy találtam, mikor felnyitottam a motorháztetőt.
90LE-s HDI motornál hol van a kartergáz visszavezetés? Van abban szűrő, olaj lecsapató, vagy, ami el tud tömődni?
Hasonló, "olajsáros" kérdés: Még a turbó kapcsán olvastam, hogy "a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik." Hogy lehet ezt megelőzni? Érdemes átmosni az egész járatrendszert mosóolajjal? Vagy le lehet szedni ezt a kis beeresztő csavart, és átmosni?
Citroen Xsara II. 2001. évjárat 1.6 16V lenne a kérdésem tárgya. Nyáron cseréltünk üzemanyag szivattyút a kocsiban. Valamelyik nap állt alatta a benzin. Hátsó ülés felnyit, a szivattyú tetején is áll a benzin. A szivattyút rögzítő nagy fekete műanyag anya cseréve,- a benzin továbbra is szivárog a szivattyú tetejénél. Valaki találkozott már a problémával, ötlet?
Heló!
Köszi a tippet.Holnap megnézem a csatikat.Egyébként az autóvillamosságis pali is azt mondta, hogy nagyobb hidegbe már nem igazán fog ezzel az akksival elindulni.
Mázlim volt, mert tőlünk két utcával odébb van egy autóvillamosságis szaki.Szóval most el is tudtam menni hozzá és kimérte a generátort és az akkut.A generátor szerinte jó, viszont az akkunak olyan 50% körüli a teljesítménye.
Vagy generátor. Azt írtad, hogy akku töltés után rendbe jött, tehát én első lépésként ezt tenném. Nem 100% , de valahonnan el kell indulni. Elképzelhető, hogy úgy leesik a fesz, hogy megzavarja az ECU-t.