Pénz kérdése. Kétfajta váltókanalat kéne gyártani a Dura Ace-hez, és azért az nem olcsó, ráadásul alig pár darabot adnának el. A mostani hosszú váltókanalak nem tudnak annyit feszíteni a láncon, hogy a 23-25 végű sorok esetében eléggé feszesen tartsák a láncot. A sorok 28-30-34-es végződésűek, egyfelől a versenyzők megoldják a kisebb huplit-hegyet (Alpe D' Huez) 21-24-28 végű sorral, amikor meg Zoncolan jön, akkor nekik is kell a 24-27-30 és 24-27-30-34 pörgetés.
Mennyit változott a technika is, amikor a 9-es rendszer debütált az országúton (1997), akkor 12-23-as sort is kínált a Dura-hoz a a Shimano:)))
A Sora csoporthoz 9-es fogassor tartozik, CS HG50-9 a rendelési név. 11-12-14-16-18-20-23-26-30 a kiosztása, kompromisszummal használható. A kérdés, hogy a váltókanál átfogása engedi-e a 30-es kereket? Ha nem, akkor rendelni kell egy különálló 28-as fogaskereket, és venni egy 12-25-ös sort, kivenni az egyik kevéssé használt lánckereket, és felülre betenni a 28-ast. A Michének van külön kereke, illetve gyárt Shimano kompatibilis fogassort is, érdemes megpróálni. Tartósságban ez sem a legjobb, de nem gondolom, hogy olyan sokat mennél a legkisebb áttétellel.
Én vagy 21 éve tértem át a 9-es rendszerre, azóta is azt használom. Cserélni kellett ezt-azt, egy idő után agyváltós lett a családi flotta 2/5-e, de a 9-es rendszer azóta is működik. Legutóbb a hajtókaromat törtem el 20 év után, amiatt kellett keresnem pótlást, és röhejes áron kaptam 9-es rendszerűt használtan, de messze nem nem cápafogasra hajtottan.
A gyerekek bringái is mind 9-esek, ami azért jó, mert át tudtam tenni az ő gépeikre a mi régi 9-es Deore váltóinkat, amik még mindig jobbak, mint a gépekkel kapott Altus-Alivio cuccok.
Bocs, nem írtam, hogy kivéve Sunrace. Erről a márkáról nem sokat tudok, de amit olvastam, az elég lehangoló. Eddig csak Shimano és Sram sorokat használtam.
Szerencsére a mostani még jó állapotú, de legalább 15 ezer km benne van, ezért keresgéltem. A végén úgyis azt kell venni, amit még kapok.
Hagyd el! Bő egy éve kellett áttérnem a 9-es rendszerre, de már most nem találok felül 28-as végű sort, pedig anélkül pl. a szántói fal nekem függőleges fal. A Mártonhegyi útról nem is beszélve. Leginkább 25-ös végűt kínálnak. Vagy montis, 32-est.
Nagyon szépen köszönöm az építő jellegű válaszokat..
Talán majd megpróbálom meg ragasztani ,csak sajnos nincs meg a letört alkatrész darab sem..Szóval nem egyszerű s nem tudom hol keressek ilyet,meilyk topikba ,hátha lenne valakinek egy hibás váltókar ami pont ugyanez a típus és jó rajta ez a kupak vagy mi?.
A fékváltókar alján van egy ST-... kódszám. Ezt üsd be az si.shimano.com keresőjébe, ott válaszd ki a robbantott ábrát (EV-...). Ott megvan a fedél Y-os Shimano cikkszáma- ezt beírva gugliba, találhatsz üzletet/webshopot ahol tartanak. Ha így sem sikerül, akkor komplett csere. Vagy ha jó a kompromisszumos megoldás, akkor ragaszd vissza vékonyan! Jól látom, hogy ez a fokozatkijelző ablaka?
Alkatrészként ilyet esélytelen szerezned, maximum akkor, ha valakinek tönkrement a cucca, és kidobja, és pont jó neked a kupak.
Szerintem ez egy 2015 környéki balos montis fékváltókar, mivel ez országúi topik, itt jó eséllyel nem találsz ilyet. Az is szükséges lenne, hogy hány fokozatú a (jobbos )fékváltókar, mert ahhoz illő balos kart kellene szerezni, ez kb. az Acera, Alivio kategória. A 3x7-es Altus bal karja megfelelő lenne, mert mechanikai szempontból megegyezik a tiéddel. Pesti bringaboltokban egy ilyen kar kb. 9000.- környéke, neten rendelve talán olcsóbb, de a szállítást is bele kell kalkulálni.
Üdvözletem a kedves tagoknak szép napot! A pirossal jelölt alkatrészem elpattant az első váltókaromon..mi felénk sajnos nincs olyan bringásbolt ahol tudnák kapni.. Komplett váltókart pedig ez végett nem szeretnék cserélni.. Ha valakinek lenne fiók alján elfekvőbe ez az alkatrész első váltókarhoz ne tartsa magába.. Minden segítséget előrre is köszönök A típusa: Shimano Acera Köszönöm ,hogy el olvastátok További szép napot és jó tekerést kívánok minden bringásnak!
Hali! Több dolog van, a verseny előtti nap célszerű pihenni, de a teljes „döglés” sem teljesen OK. Kell menni 1-2 órát edzettség függvényében laza tempóban, hogy a szervezeted felkészítsd csinálj „néhány” megindulást 10-15 olyan intenzitással hogy érezd húzódik az izom meg kezdj megizzadni.
Néhány alap dolog.
Az edzést lehetőleg azon terepen végezd amin a verseny lesz, vagy keress egy nagyon hasonlót. Az edzéseket időre végezd és ne km -re. Nézd meg mennyi idő a verseny min - max, pontosabban neked mennyi idő szükséges. És annyi idő legyen, váltakozó intenzitással. Három alapvető képesség van illetve ennek kombinációi, állóképesség, gyorsaság, erő. Erő-gyorsaság az a sprint, erő-állóképesség a hegyi ill. időfutammenő. Kérdés neked melyiknél van probléma illetve melyikbe vagy jó, azt a kettőt célszerű fejleszteni.
100-120 felettit többet is mentem már idén és volt egy 200-as is, de csodás átlagokat nem szabad melléjük képzelni. Ha a holnapi BRM-et nem mossa el az eső, akkor beugorhat egy 300-as, viszonylag sok szinttel.
Ennyi talán elég is lesz, hogy még egyszer összejöjjön az 500, 24 óra alatt. Régen történt már ilyen, ezért is kérdeztem. Megnyugtató, hogy maradhatok a konyhai kajánál:-), a vitaminokra meg oda fogok figyelni.
Lenne útmutató, ha lenne személyi edződ, aki ismeri a teljesítményedet, a terhelhetőségedet, a célokat, legalább fél éve veled dolgozik, stb. Általánosságban elmondható, hogy (előre tudható) komolyabb terhelés előtt érdemes pihenőt tartani az edzésben azért, hogy a szervezet regenerálódni tudjon. Ami eddig bevált, az jó eséllyel működni fog ezután is.
Szuperkompenzáció: nálam működött, a lényege, hogy a test optimalizálja a működését és a teljesítményét a rendszeresen ismétlődő terheléshez igazodva. Ha pl. július 30-án van a 200 km-es verseny, akkor én 23-án mentem "maximális" tempóban 200 km-et, majd a következő napokban laza, "kényelmes" tempóban 80-100-150-es távokat, és a verseny napjára regenerálódott a szervezetem, és újra kész volt az extra terhelésre. Érdemes résztávozni is, amikor a lehető legnagyobb tempóban mész 4-500 méteren keresztül, 1 perc pihenő, majd ezt ismétled 5-10x.
Étkezés: ne egyél semmi olyat, amit eddig nem ettél verseny/edzés/hétköznapok előtt/alatt. Ha eddig kolbásszal készültél, akkor ne állj át a zabpehelyre, mert az bevált valakiknek, és azoknak jó volt. Nem szabad sokkolni a szervezetet kiemelt terhelés előtt és alatt, mert megbosszulja magát hasmenés, fáradtság képében.
Táplálékkiegészítők: ami valóban működik, az a vitaminok, a kreatin, és folyamatos, nagy terhelés alatt az aminosavak pótlása. Érdemes venni multivitamint (testépítőknek valót, mert azokban rendes adag van, és napi 2 szemet megenni belőle a verseny előtt-után 3 napig. Amúgy is érdemes napi egyet szedni, mert a zöldségekben-gyümölcsökben mára a töredékére csökkent a vitaminok mennyisége. C-vitaminból a napi 3-5 gramm amúgy is segíti a regenerációt és az általános jó erőnlétet és jó közérzetet. Omega3 kapszula szintén javallott.
Nutriversum, Biotech, Universeal, Scitec, Gym Beam, stb. azok a cégek, akik jó minőségű kiegészítőket gyártanak, érdemes venni a termékeiket.
Ez az egész nem ér semmit, ha nem pihensz rendesen. Alvás, fekvés, olvasás, kikapcsolódás, séta, stb. amíg a szervezet kipiheni és újraépíti magát. Fontos, hogy nem tévézés és/vagy telefonbasztatás, fórumozás:) mert akkor a szemmozgás miatt az agy nem pihen, és akkor a test sem tud.
Attól függ, mi a célod. Ha csak a teljesítés, akkor minél több hosszú táv alacsony intenzitással. Ahogy emelkedik a tempó és az elvárások, annyival jobban kell kilépni a komfortzónából. Egyre gyakrabban, és egyre messzebb. Meg ugye a mostani erőnlétedtől is függ, mikorra lehet elérni a kitűzött célt.
Az ilyen felkészülési útmutatót edzéstervnek hívják 😉.Jól érezted a verseny előtti terhelés csökkentés javítja a teljesítményt, ha jól ütemezik. Soha nem olvastam ilyen távra bringás edzéstervet. Én Ilyen távra akkor próbálnék tudatosan edzeni, ha nagyon sok időm lenne rá, mert szerintem az alap edzésterv, hogy nagyon, de nagyon sokat kell tekerni alacsony intenzitáson. Így lelkes amatőrként minimum hetente a verseny táv 2-3 szorosát céloznám meg. A sok edzés elegendő pihenéssel lesz eredményes. A verseny előtti 2 hétben kevesebbet mennék a koŕabbiakhoz képest a rápihenés miatt.
A kaja is lényeges lehet, de azzal én soha nem foglalkoztam sport szempontok alapján.
Korábban csak úgy nekivágtam a nagyobb távoknak (V10 és hasonlók). Nem volt edzéstervem, ahogy esett, úgy puffant.
Gondolom, lehet ezt okosabban is csinálni. A legutolsó V10 előtt pl. kényszerű pihenő volt (szakadt az eső) és még munkába sem tudtam bringával menni. Érezhetően jobban ment a TT.
Van valami útmutató, hogy 2-300 km megtétele előtt mennyit és hogyan kéne menni és mennyit pihenni? Az előzetes takarmányozás is érdekelhet, bár finnyás vagyok, nem eszem meg akármit (pacal, paprikáskrumpli, spenót TÜKERtojással, nagyon finom főzelék, stb.).
Megtekintődött a Várban a kerékpáros kiállítás. Természetesen örülök, hogy egyáltalán van, de az odavezető úton semmi nem utal arra, hogy egyáltalán létezik ilyen kiállítás. Sokan nem voltunk ma délelőtt, de legalább nyugiban végignézhettük az egészet. Van pár technikai érdekesség, és kerékpártörténeti kuriózum, de amolyan mindenbe kicsit belekapunk érzésem volt. Rendkívül zavaró, hogy vagy egyáltalán nincs, vagy csak minimális az információ a kiállított dolgokról. Kérdésre elmondták, hogy van tárlatvezetés is, de vagy várni kell vagy jöjjünk vissza máskor. Azért 2400.- forintot kétszer kifizetni, mert nem bírnak egy cetlit kiragasztani a hozzá tartozó infóval...
Pedig olyannak, akit érdekel a háttér is, bőven van mit nézni, és nem csak Pantani, Simoni, Moser kerékpárja miatt, hanem pl. a mezek fejlődése is nyomon követhető. Isten csodája, hogy van ott egy Motorolás világbajnoki trikó, amit egy nem is létező Armstrong nevű kerékpáros viselt, de látható Merckx meze is. Froome rózsaszín trikóján a húzózár a győztes kupát formázza:) Puma gyártmányú cipők klipszes pedálokhoz, Hinault lábbelije olyan, mint most egy guggoló cipő.
Megtekinthető a Cambio Corsa rudazatos váltó és van fafelnis kerékpár is, de megtalálható lánykoromból a Favorit szárnyasanyás kerékrögzítése is.
Van egy valóban hatalmas, kb. egy méter magas és egy négyzetméter alapterületű győzelmi építmény, amit Tarapcsák Péter kapott a mexikói körverseny megnyeréséért, de látható egy igazi stéher motor is, a hozzá tartozó kerékpárral.
Láttam egy sárga Specialized karbongépet Tour De France festéssel, Pinarello kormánnyal és Ritchey montipedállal - ??? Valami magángyűjteményből van, de ki követ el ilyen szörnyűséget?
Nscatto1 és Ati_66! Hálás köszönet a segítségért mind kettőtöknek. A hétvégén jó sok finom hangolás után azt hiszem kihoztam a legtöbbet a rendszerből. Külön büszke vagyok magamra, hogy nem csak a végállásokat és bowden feszességet sikerült beállítani (második kattanásra, továbbfeszítés nélkül szépen vált), hanem még az első váltó magasságát és párhuzamosságát is beállítottam, ami tovább növelte eggyel a láncsurlódás nélkül használható fokozatok számát. :-)