A nyomáshatárolóban lévő tömités hibája is okozhatja a nyomás felépülésének hiányát. Hideginditó spray vel adhatsz annyi inditólöketet (fordulatszamot) a motornak amivel van egy kis esély. Ha igy inditva beindul és hidegen is jól jár, valamint nem füstöl akkor érdemes az adagoló (szivattyú) tömitéseivel kezdeni a hibakeresést. Gyors kezdeti analizisnek olcsó megoldás, és mivel láncos a motor, annyira a vezérmű ugrásától sem kell tartani.
diagnosztika! abból kiderül felépül e a Railnyomás. sajnos a CDI rendszer sajátossága hogy ha egy befecskendező-porlasztó tönkremegy, leáll az egész rendszer. ez már nem az az autó amelyik akkor is megy ha egy henger nem kap üzemanyagot. mikor volt üzemanyagszűrőd cserélve?
Nekem is Smart fortwo CDI, 2001-es. Az önindító forog, új akksit kapott a kocsi. Azonban a motor az istenért sem röffen be. Az üzemanyag szivattyút hallani, izzítani izzít, csak nem röffen be. Nem jut diesel az égéstérbe? Nem megfelelő a nyomás? Ötlet van?
kövezkező kérdésem lenne egy 2002 es CDI fortwo val kapcsolatban, a német fórum kétféle opcióval is szolgál:
rövid izzitás után rendesen beindul a motor, de az izzitás visszajelzője újra felgyullad és ilyenkor kb 20 másodpercig ég, mig inditás előtt kb 5 másodperc elég volt neki. A motor alapjárata egyenletes, szinte mintaszerű, füst nincs. Pár perces városi futam után ha leállitom és azonnal újrainditom, az izzitásjelző járó motornál már nem jön vissza, pedig akkor is izzít inditás előtt, kicsit hosszabb állás után viszont már újra előjön. A német fórum válaszai közül az egyik szerint három közül az egyik izzitógertya hibája lehet, egy másik beiró arra tippelt (nekem is volt ilyen érzésem) hogy inditózás közben újraindult az izzitást vezérlő elektronika az ideiglenesen alacson akkufeszültség illetve a hirtelen beinduló generátorgerjesztés miatt és emiatt gyulladt fel megint a lámpa.
Jártatok e már igy, illetve mik a smart 800 CDI gyári gyertyák névleges ellenállásértékei?
Sziasztok. Meg szabad kérdeznem kellő udvariassággal, hogy a Smart Pure-ban hol lehet az aksit megtalálni, és kicserélni? Barátnőmnek van kisautója, és rámbízta a dolgot :O :D
A váltóval ahogy olvasgattam a fórumot, többször előfordulhat hiba. A nagy gázadás fura, próbálj nem padló gázzal indulni, nem tesz jót a kuplungnak, ha váltás után, induláskor lepadlózod. Mivel szekvenciális, ezért külön motor mozgatja a kuplungtárcsákat ha jól sejtem, ha odalépsz neki, rögtön egymáshoz zárja őket, ekkor ránt is nagyokat, váltás közben, induláskor megfigyelheted. Talán ez a motor hibázhat, ha lefullad induláskor? A lassúsággal pedig ne törődj, a kis smart nem versenyautó, eleinte nekem is feltűnt, de most már megszoktam. Ahogy a mondás tartja: Lassan járj, tovább élsz. Ilyen sebességű a váltója, szokj hozzá.
Heelo! Egy kis segítség kéne.... Nemrég vettem a kis Smartocskám, 200es évj. 800 cdi. Indulásnál nagyobb gázadásnál lefullad, meg néha mintha kiugrana sebességből és a váltás is lassúnak tűnik nekem (bár még nem volt ezelőtt soha automata, jobban mondva félautomata váltós autóm). Ez kuplung lesz, vagy az egész váltó szar ahogy van?
2001-es Smart CDI 60km/h sebesség felett erősödő buggó hang jelentkezik hátulról.Mi lehet?Tavaly összel csinálták az autót mert csúnyán összetörtem.Elvileg teljes hátsó futómű csere volt,felnik is.Kerékcsapágy lehet?Motor nem sérült.. Van valakinek 5lete?
sam modullal mar semmi gond. amiota megcsinaltad. 700 ezer ft-os bekat kell lenyelni. gaz a story ugy ahogy van. most a body paneleket hozzak rendbe eppen amiket osszecsesztek... beszeljunk privatban elmondom a reszleteket. hivtalak ma,mert van egy 3 vonalas autonk es vinnenk,de dolgoztal eppen.
mert ha igen, te voltal az egyetlen akihez vittunk autot szervizre es mindig tokeletes lett a vegeredmeny...
es sose volt olyan,hogy keseru szajizzel hoztam volna el autot.
most szivok a 700as motorgeneraljaval nem alapszinten. valakinek az eredmeny,hogy jar a motor megy az auto. de kb 26 helyen basztak ossze a body paneleket...
amikor ráépítik az olajhűtő-hőcserélő egységet. ennyit számít. +a motor injektortérképe is más. ettől és a nagyobb kipuffogó rendszertől, valamint a "tágasabb" helytől ahová betuszkolták jobb a hőháztartása, aminek ez a tartósabb üzemelés a végeredménye.
figyeljenek a 3 vonalasok! Sajnos ezt a hibajelzést tényleg sok minden okozhatja. Alapvetően a váltó, vagy a kuplung rendszer meghibásodására utal. Ezen belül lehet mechanikus, vagy elektromos hiba. Most regisztráltam be a fórumba, ás látom, sokan tanácstalanok, mérgesek. Felesleges. Akárki akármit mond, én szerelő fejjel leemelem a kalapom a tervezők előtt. Viszont azt alá kell írnom, hogy nem egyszerű rendszer, és vannak hibái is. Én a hibakeresést mindenképp műszeres vizsgálattal kezdeném. Ha van hibakód, azt szisztematikusan végig kell vizsgálni. Legtöbbször egyszerű vezeték hiba van. De lehet a kuplung, vagy valamelyik váltóalkatrész hibája is. Ha ilyen hibával küzdesz, legyél türelmes, mert nem minden szerelő "szemét, lehúzós". Viszont sajnos vannak ilyenek is. Néha ég is a pofám a szakmabéliek trehánysága, és jellemtelensége miatt, de szerintem nincs tévedhetetlen szerelő. Tudom, hogy rólam is mondják néha a véleményüket egyesek, de én inkább azt szeretném, ha itthon is elterjedne, hogy ha valakinek nem tetszik a munka, akkor megmondja a "szakembernek" (szakmától függetlenül) Most pl. a Jani hozott egy Brabus-t hasonló hibával, csak ott nem 3 vonal van, hanem eltűnik minden a kijelzőről, és nem vált( mondjuk ez mindig 1-ben van). 3szor volt nálam, de elküldtem, mert ezzel a hibával még nem találkoztam, és ha lesz olyan nap, amikor több időm van, visszahívom. Ezt Ö megérti, de lehet hogy ha valaki "beesik" az utcáról, kiakad, hogy miért nem akarom megcsinálni a kocsiját, pedig csak nem akarom hitegetni. Na mindegy. Ha valakinek tudok segíteni, írjon nyugodtan, de nem biztos, hogy azonnal válaszolok, mert kevés időm van.