Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34916

Az összekutyult dolgain kívül, még az se valami bizalomkeltő, hogy sötétben fényképezték le. Ilyenkor felmerül bennem, hogy van valami amit elakar rejteni a vevő elől. Ha pedig ott van a vevő, akkor valahogy hátha sikerül megdumálni és megveszi. Ha pedig a képeken látszana a rejtett hiba, akkor a vevő el se menne.

Előzmény: Bakancs4 (34914)
kiggyo Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34915

Köszönöm! Jdm-em van, de nem a saját váltója van rajta, hanem valamelyik másik comex. Talán aixam, de majd megnézem megint a képeket a neten. A devecseri márkaszervizben néha a mérnökök típusidegen alkatrészeket építenek be az import járgányokba, amelyeket megkímélt svájci nyugdíjas doktornőktől vesznek sérülésmentesen... ezért putri szinte az összes mopedautó itthon.

Előzmény: Bakancs4 (34908)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34914

Ebben a hírdetésben elkavarták a képeket .

http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Moped_auto_jo_aron_18629668.htm

 

 

Ez egy autó rendszáma :

 

Az űrlap teteje

Gépjárműkereső

Gépjármű rendszáma: Forgalmi engedély száma:

Keresés jogcíme:

Az űrlap alja

Rendszám alapján tájékoztató jellegű adatok kérhetőek le.

A gépjármű nyilvántartásban lévő adata:

Rendszám: IVM-004
Gyártmány: DODGE
Típus: CARAVAN
Szin: ÉLÉNKPIROS
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Ön még 13 lekérdezést indíthat ebben a hónapban

 

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34913

Köszönöm a részletes és korrekt ismertetést. Sok homály eloszlott.

Bár csak sok hatósági embör is belelátna ennyire.

 

Nehéz ügy . Aki járt mopedautóval a rendszámtalan korszakban ( cca. 2005-2009)  az nem különösebben foglalkozik a hatósági emberek jogismeretével , legalábbis nem sokat vár tőlük a nem szokványos ügyek tekintetében . 

Meg kell keresni a jogszabályt , ki kell nyomtatni és az efféle megbeszélésekre vinni magaddal . Elő kell venni és udvariasan megkérdezni : akkor ez hogyan értelmezendő ? Merthogy itt azt írja : nem kell ez , nem kell az , nem annak számít , kivéve....

Így került rendszám a kvadra , az EVO-ra , így lett beírva kétszemélyesnek grábóci rokkant társunk Aixamja .

 

Ezeket a harcokat esetenként meg kell vívni .

 

Azon tűnődök : hány olyan mopedautós lehet még az országban , aki eljátszotta volna azt , amit én . Márminthogy : amikor Szilvi Aixamjét akartuk átírni , akkor az Okmányiroda kérte az eredetiségvizsgálatot -- noha csak üzembentartó-váltás kerül majd bejegyzésre -- mivel ez olyan MINTHA tulajdonosváltás lenne .  Gondolom 100-ból 99 szó nélkül elvitte volna eredetiségvizsgálatra 14 ezerért -- ha kéri a hivatal , akkor viztos kell is .

Akkor írtam meg az ominózus beadványt , ez volt január közepén . Amire azóta se jött válasz . Aztán a helyi Kormányhivatal elunta , hogy a járgány hónapok óta nincs átírva -- a beadvány halasztó hatályú az átírásra -- ezért írt Bpestre a Központi Okmányirodába egy hivatalos sürgető levelet  , valamikor a nyáron . Erre olyan válasz jött : miféle választ sürgetnek ? Kiderült : a Nagy Magyar Főváros Hivatalában  valahogy elkallódott a beadvány , és ezért innen másolatban újra felküldték . És most tovább várjuk a választ .  Itt tartunk ezzel a beadvány-üggyel szeptember elején .

 

Ezek ilyen meccsek : végig kell őket játszani .

Előzmény: XANTIi (34890)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34912

Ezt a Polo váltót Z. szerintem annyiért odaadná nekem , amennyiért nem tudom újracsapágyazni az Aixam irányváltóját .

Előzmény: WooDoo (34898)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34911

Sajnálom , hogy ez áll a háttérben .

Sok dologgal vagyunk így , csinálja az ember jódolgában is , kényszerből is .  Van aki azért biciklizik , mert élvezi  a mozgást . Van aki azért , mert muszály valamivel közledenie . Aki sportból teker az megteheti : ha esőre áll az idő akkor nem megy sehova -- a muszályból cangázónak nincs ilyen lehetősége .

Van aki azért költözik ki a városból , mert nyugodt környzetre vágyik -- van aki azért mert elbukta a városi lakását és csak valami lepukkant házikót tud megfizetni valami elhagyatott zsákfaluban ... Pikánsabb példa a prostitúció : normális körülmények között az ember szerelmi élete örömforrás , és nem megélhetési kényszer .

 

Szóval a mopedautósok egy része szabad döntésből , valamilyen előny* ( fenntartási költségkedvezmény , élvezet , könnyű vezethetőség , korrózómentesség )  miatt vesz ilyen kocsit . Van aki nem vehet mást -- nem ugyanaz .

 

* éppen ma mesélte a mórágyi mopedautós ( Bellier) , hogy a falujukban valaki vett egy mopedautót -- azt mondja az újdonsült tulaj , hoyg ezzel akar átjárni dolgozni a szomszéd városba . Nos az illető TRAKTORON dolgozik -- felmerült a kérdés : milyen gyakran fogják az a mopedet a benzinkúton látni ? MIndenkinek vannak valamilyen szempontjai .

Előzmény: BIGYO4 (34899)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34910

 

Az előbb hozott a postás egy tértivevényes levelet szeretett Kormányhivatalunktól , hogy szerintük nincs biztosítása a fehér Aixam EVO-nak és hogy kivonják a forgalomból -- meg más efféle baromságok .

Kezd elegem lenni , tavasszal ugyanezt csinálták a kvaddal .

 

Pár napja imélben elküldtem a biztosítási kötvényt , a csekket és a zöldkártyát ( pontosabban ezek képét) a Kormányhivatalnak . Ma délelőtt hívtak telefonon , hogy az okozza a galibát : biztosítási kötvényen az alvázszámot elírták . Ki kell javíttatnom , mert különben mindig újra meg újra kidobja a rendszer .

Előzmény: Bakancs4 (34818)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34909

Előző este jól telepakoltam a járgányt mindenféle biztonsági tartalékkal (pótkerék, szerszámos doboz, kerékkulcs, tartalék szíj, még egy kis mini kompresszor is került bele).No, úgy fest, hogy ezen jót röhögött magában a járgány, mert zokszó nélkül elvitt és visszahozott minket.

 

 

Szerencsére mostanában én is így vagyok ezzel : tele van szerszámmal a kocsi ( mindig az amelyiekt éppen hajtom , vagy a fehér EVO , vagy a bordó Aixam vagy a Casalini )  de nincs rá szükség . Bár igaz nekem ezek a járgányok guruló műhelyként is funkcionálnak .

Előzmény: robertgsmith (34905)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34908

Nekem van régi Aixam 500-as difim , ha minden jól megy akkor a jövő héten szétszedem és tudok fogszámot mondani .  De neked mintha JDM-ed lenne .

 

Előzmény: kiggyo (34906)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34907

Még szerencse hogy lejött, mert nem találtam meg a tengelyt. A cimborám azt mondta nekem adta, én viszont csak 3 db felső nyeles tengelyt találtam, középsőt meg egyet sem.

Valakinek régebben eltört az irányváltó nyeles tengelye, és nem talált bontva egyet sem, kénytelen volt egy egész váltót venni emiatt. Nekem meg csak gyűlnek itt sorba a jó kis nyeles tengelyek, de nem kell senkinek...

Előzmény: kiggyo (34906)
kiggyo Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34906

köszi a felajánlást, az imént lesajtolam egy kis melegítéssel simán a tengelyt, szóval már külön életet élnek, a probléma egy része megoldva.

 

A jelenlegi difin lévő nagy fogaskerék 76, a kicsi 23 fogú, ez 1:3.3 áttételt jelent. Ezzel van emlékezeteim szerint 1:12 körüli végáttételem.

 

valakinek van infója hogy hány fogú pontosan az 1:8 gyári végáttétel két fogaskereke?

 

Nyilván a fogaskerékpár áttételi arányát meg tudom mondani a gyártónak, és a jelenlegi alapján ő elvileg tudja hogy hány foggal kell gyártani, csak azért nem lenne rossz ha lenne pontos adat.

 

köszi!

Előzmény: WooDoo (34904)
robertgsmith Creative Commons License 2014.09.05 0 0 34905

Sziasztok!

 

Egy "rövid" kis élménybeszámoló a JDM első hosszabb túrájáról:

Szerda reggel 8-kor nekiszaladtunk egy Kóka-Debrecen távnak. Ez a GPS szerint 210 km.

Előző este jól telepakoltam a járgányt mindenféle biztonsági tartalékkal (pótkerék, szerszámos doboz, kerékkulcs, tartalék szíj, még egy kis mini kompresszor is került bele).

No, úgy fest, hogy ezen jót röhögött magában a járgány, mert zokszó nélkül elvitt és visszahozott minket.

12:15-kor landoltunk a szálláshelyen kétszeri (kb. 10 perces) megállással. Hozzáteszem úgy, hogy Jászberény és Heves között 500 méterenként megálltunk az útjavítások miatt.

Meglátogattuk Zolit, és az Ő gépparkját, kipróbáltam az egyik elektromos fagyiskocsit. Nagyon megy!!! Sőt! Nagyon-nagyon megy, és komoly a fíling, hogy csak a plexi burkolat surrogását lehet hallani. :-)

Másnapra tervbe volt egy Ökopark látogatás Poroszlón, ami aztán végül párom kialvatlansága miatt kimaradt, de majd pótoljuk valamikor.

Visszafelé már a 33-as és a 3-as volt az útvonal az útjavítások miatt, de ezt is sikerült 4 óra alatt teljesíteni. Településeken cca. 45-50, azonkívül 67 km/h volt a jellemző sebesség. Egyszer azért egy lejtőn felszaladt 82-re. :-)

Egy tankolás volt Debrecenben, 3,7 litert számoszámoltunk 100 km-re, ami szerintem ezt a menetteljesítményt tekintve nem olyan vészes.

Nagy vonalakban ennyi, és köszönöm hogy elolvastátok!

Zolinak pedig a bemutatót, és a hasznos eszmecserét. :-)

 

Üdv Mindenkinek!

Robi.

WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34904

Még az jutott eszembe, megkérdezem holnap a havert, hogy meg van-e még a tengely, mert neki is csak a fogaskerékre volt szüksége, és hátha nem dobta ki a tengelyt...

Előzmény: kiggyo (34901)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34903

Nekem egy darabból volt a tengely, de csak a fogaskerékre volt szükségem, ezért leflexeltem, és szikraforgácsoltattam bele egy 20-as furatot.

 

A haverom  Aixam váltójában viszont zsugorkötéssel volt feltéve a fogaskerék, azt mondta, megmelegítették, és lesajtolták a tengelyről. Nem említette, hogy nagyon birkózni kellett volna vele. A tengely fagyasztásának nem sok értelmét látom, hiába hűtöd le -20 fokra, a fogaskereket több száz fokra kell melegíteni, addigra rég felmelegszik a tengely is.

 

Ha véletlenül mégis egy anyagból lenne a tengely és a fogaskerék, és neked csak a tengelyre van szükséged, le is lehet köszörültetni a fogakat. Ha a nagyját megcsinálod egy bakköszörűn, nem is kerül sokba...

Előzmény: kiggyo (34901)
zsolt117211 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34902

Igen nagyon köszönöm!

Előzmény: Bakancs4 (34895)
kiggyo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34901

WooDoo!

 

írtad régebben a váltó fogaskerékről hogy:

 

"Régebben a középső tengelyen zsugorkötéssel rögzítették a fogaskereket, csak meg kellett melegíteni, és lejött könnyen."

Elvittem egy esztergályoshoz a tengelyt, és nem akarja megcsinálni csak a fogaskereket,csak komplett a tengellyel együtt, mert nincs eszköze (indukciós melegítő) leszedni a fogaskereket. Láthatóan külön anyagból van rajta, tehát zsugorkötéssel került fel. Azután rájött hogy a tengelyen lévő hosszbordák hülye modulosztásúak, tehát vigyem máshova.

Érdemes nekiállni házilag leszedni, te magad csináltad? Gondoltam a tengelyt lefagyasztom, van 5t-ás csapágyprésem, belefogatom, és elkezdem melegíteni a fogaskereket. 

A legnagyobb kár okozása esetén elrontok valamit, és akkor tényleg tengellyel együtt kell gyártani...

 

Tudsz valami tuti tippet adni esetleg? Tényleg le kell azt a tengelyt is feleslegesen gyártani?

 

köszi!

Előzmény: WooDoo (34114)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34900

Akinek egészségügyi okokból nem hosszabbítják meg az orvosi alkalmasságát, annak lehet egy mopedautó is egyre veszélyesebb lesz a közúton, ahogy telnek az évek. Gazdagabb országokban sok idősebb ember közlekedik mobility scooterekkel, azokkal lehet a járdán vagy kerékpár úton is menni az azért biztonságosabb, mint egy forgalmas többsávos közút. Számolgattam sokat, mennyiből lehetne kihozni egy 4 kerekű, 2 személyes, zárt karosszériás elektromos kerékpárt, ami azért menne legalább 25 km/h sebességgel, de kb. 500e Ft lenne legalább az önköltségi ár, amiben még nincs egy fillér haszon se, de már az is irreális összeg egy átlagos nyugdíjasnak. Pedig az új fagyis kocsim jó kiindulási alap lenne hozzá:

 

Előzmény: BIGYO4 (34899)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34899

Üdv. Sajnos nem megfertőzte őket, hanem a lejárt orvosi az oka. Magam is egyre gyakrabban használom.

Szüleim lemondtak az autózásról és vettek egy cdi 440-es Ligiert kb 2 éve.

Előzmény: Bakancs4 (34894)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34898

Egy kis 650 cm3-is benzinmotor és a váltója biztosan sokkal könnyebb mint az a diesel motor, annyit csak el kellene bírnia az Aixamnak, de a gólyalábban is ki lehetne cserélni a rugót erősebbre, ha kell. Nagyon olcsón lehet venni külföldön régi Daihatsukat, 200 euróért láttam már automata váltósat is, igaz abban már 800 cm3-is motor volt, és a régi mechanikus automaták nem az alacsony fogyasztásukról híresek...

 

Láttam régebben egy olyan Aixamot, aminek a csomagtartójába építettek egy 4 hengeres motorkerékpár blokkot, ha jól rémlik szlalom versenyen akartak vele indulni. Az 500.4-es Aixamnak elég nagy a csomagtartója, ha megerősítenénk a vázat, egy kisebb motor, pl. a Lupo 1,2-es dieselje is beleférne. Ha egy első kerék hajtású autó motorját építjük be hátra, akkor középmotoros lenne a kocsi, mint a legjobb sportkocsik..:)

Előzmény: Bakancs4 (34896)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34897

Remélem nem felejtettétek el : 2014.09.06. Szombat Regionális találkozó Doromlás . Aki akar ott alhat , este lemegyünk szarvasbőgést hallgatni .

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34896

Egyik ismerősöm ( nála tárolok néhány -- Sulky , Charly , Ligier Nova , másik Sulky , Aixam alkatrészdonor , lakókocsi és régebben a Csettegőt is --   masinát )  szokott autókat bontogatni . Nagyon ajánlgatott egy VW Polo SDI dízelmotort . Arra panaszkodott , hogy ez annyira jó , hogysemmilyen alkatrészt nem keresnek hozzá . Nekem odaadta volna a pöccre induló motort váltóstul 40.000-ért .  Végül magát a motort eladta az Alföldre , ahol régi farmotoros Transporterbe építették be . Állításuk szerint 5 liter alatt fogyaszt ...

Mindensetre ez a váltója , pár hete még megvolt , nagyon nézgettem . Végülis nem olyan nagyon nagy , de brutálisan nehéz -- méz az is felmerült bennem , hogy lehetne lefarigcsálni a fogaskerekekeből , hiszen 10x ekkora teljestményre tervezték . Az élettartama örökös , pláne mopedautóban ....

Előzmény: WooDoo (34893)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34895

Privátban válaszoltam az előbb .

Előzmény: zsolt117211 (34892)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 34894

Kösz . Örülök , hogy hallunk felőled . Arra emlékszem , hogy eladtak az EKE-t , de ezek szerint a családodban van akit megfertőzött ez a betegség ?

Előzmény: BIGYO4 (34891)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34893

Valaki nem nézte már meg véletlenül, hogy valamelyik kiskocsi motorja váltóval együtt nem férne be esetleg egy mopedautó motorterébe? A Daihatsu pl. gyártotta 640 cm3-is 26 Le-s benzinmotorral is a Cuore-t, kíváncsi lennék egy mopedautóban mennyit fogyasztana ez a motor. Nem is lenne drága, kb. egy utángyártott új variátor áráért lehetne venni egy üzemképes Daihatsut. Egy benzines Cuore kb. 4 liter körül fogyaszt, a könnyebb karosszériában, kisebb sebességnél gondolom még kevesebbel beérné...

 

zsolt117211 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34892

Szia Bakancs 4! Vettem egy kis 400 ast de nincs meg neki az eredeti osztrák forgalmi típuskönyv. Csak az osztrák adásvételi. Bontsam el vagy lehet valamilyen módon műszakoztatni? Az állapota a korához képest nem rossz! Ha jól emlékszem volt nektek valami hasonló próbálkozásotok? 

Előzmény: Bakancs4 (34889)
BIGYO4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34891

Kedves Fórumozók !

 

Hú, de régen szóltam hozzá, de nem is volt okom rá. Ma a szülők mopedjével vittem anyámat orvoshoz a VIII.Ker Tömő u-ba. Keresem a parkolóórát, egy parkolóőr éppen cimkéz egy furgont. Kérdezem, merre találom a parkolóautomatát.

- Önök jöttek a mopeddel?

- Igen.

- Arra nem kell jegyet váltani.

- Köszönöm. Ezt a kollégái is tudják?

- Én jogszabályok alapján dolgozom.

 

Nos, ez egy pozitív mopedes élmény volt. Gondoltam, megosztom veletek. Üdv

XANTIi Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34890

Köszönöm a részletes és korrekt ismertetést. Sok homály eloszlott.

Bár csak sok hatósági embör is belelátna ennyire.

Előzmény: Bakancs4 (34889)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34889

Lassú járműre most is kell , illetve kellhet rendszám . Van amelyikre kell ,van amelyikre nem .

A helyzet a következő :

Ha egy lassú jármű (közúton)

  • pótkocsit vontat ( ide nem értve a saját eszközeit)
  • terhet szállít ( tehát platós , ide nem értve a saját eszközeit)
  • személyt szállít -- személyszállításnak az számít , ha vezetővel együtt 2-nél több személyt szállít

akkor rendszámra kötelezett . Egyéb esetben nem . Vagyis egy kétszemélyes , plató nélküli , semmit nem vontató lassú jármű ( tkp. az általad említett 25 km/órás mopedautó is ilyen , de normál esetben : traktor , árokásó gép , önjáró fűnyíró stb. ) -- tehát ezek rendszám , forgalomba helyezés nélkül vehetnek részt a forglaomban . Biztosítást csak arra a lassú járműre kell kötni , amelyik rendszámos , illetve rendszámozásra kötelezett .

Azonban ha a tulaj valamilyen okból akarja ( szabadon eldöntheti ) akkor normál hatósági eljárást végigcsinálva tehethet rendszámot az ilyen -- egyébként mentességet élvező --  masinákra is. Pl. vállakozásba viszi , alkalmazottak vezetik stb.

 

Nem kötelezett rendszámra -- és ezzel együtt forgalomba helyezés előtti NKH-s bemutogatásra -- a kerti traktor sem . Noha az visz terhet , viszont a megengedett sebessége a normál 25 helyett csak 15 km/óra .

 

 

Szóval ha behozod a 25 km/órás mopedautót , akkor elvileg mehet rendszám nélkül , de ha akarok berendszámoztatod . A szabályok elég egyértelműek, de valószínűleg az se menne zökkenőmentesen ... meg a rendszámtalan használat se...

 

Előzmény: XANTIi (34888)
XANTIi Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34888

Régen kellett valami tábla lassú járműre is. Rosszul emlékszem? Vagy azt a vegyesboltban megvehetem?

Mi a helyzet azokkal a brumikkal, ami pl. Ausztriában 25 km-es kategória, rokkant járműként eleve csak ennyivel mehet. Ligier Ambrát láttam ilyet árulni. Az itthon lehetne lassú jármű, ha gyárilag ilyen? Az nem L6e biztos.

Előzmény: Bakancs4 (34886)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 34887

Persze aki szereti heccelődést , az bevillanthat vele ...

Bár ezek a jogszabályok eléggé egyértelműek , azért gondolom nem teljesen konfliktusmentes egy efféle masinának a használata .

Előzmény: XANTIi (34885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!