Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sajó Creative Commons License 2000.06.15 0 0 185
Hát ha nem baj akkor:
SAAB 900 Turbo Coupe (3 ajtós) 2.0 APC-s
Évjárat: 1983
Műszaki vizsga: 2001. 06. 22
Elektromos ablakemelők és külső tükrök
Tetőablak(manuális)
gyári alufelnik, sport gyujtógyertyák
szervokormány, szervofék, négy tárcsafék
központi zár, fényszórómosó
fényezése fekete, eredeti gyári plüss üléshuzat
motor felújított állapotban (200 eFt-os nagyszervíz után)
futásteljesítmény: 215 ekm
Blaupunkt hifi
145 LE teljesítmény (szerintem, bár BlackStar elbizonytalanított).
nagyon szép, gondozott, folyamatosan szervízelt állapot
motorszám: B20125(S?)12ME006606

Képet sajnos nem tudok betenni, de képzeljetek el egy gyünyörű autót króm ablakkeretekkel.

Sajó

Rijswand Creative Commons License 2000.06.15 0 0 184
BlackStar vmit nem ertek, az en ismereteim szerint 93 ig B motorok voltak,az enyemben pl B202 van.az L botu azt jelenti az alvazszamba..
Az elozoben B201 volt , befecskendzos, Bosch K -Jetronickal, ami ugye folyamatos befecskendezesu,
azaz allandoan nyomja befele a benyat, de megis sikerult vele neha 8 l/100 at elerni..
Ebben 16 szelep van esBosch LH Jetronic - Luftmengenmesser Hitzdraht , azaz a levego mennyiseget mero izzoszal (az szal ellennallasa valtozik ahogy a korulotte aramlo levego huti, az egesz vacak a szivocsoben van, a turbo elott, es ujonnan 1200 DM , hasznaltan 4-500 :( rablas...Nem keverendoo ossze a Lucas rendszerekben es K-Jetronicikban levo Luftmassenmesserrel, ami levego tomegaram mero.De lehet hogy forditva van, mert ezt mindig osszekeverem...:)
A softturbo LH val is csak max 150 paci , APC nelkul, ez 16 szelepes , turbo 180 gebe, Kat. nelkul, az olyan 10 et elvesz.Amennyire tudom keszult turbo egyszeru Lucassal is, es karburatoral is.

Előzmény: BlackStar (183)
h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 183
Hm. Elborult az agyam. Azért tartom így ferdén a fejem. Nna. Hogy mondják, ha az indián főnök a tanácskozáson eltér a témától? - Off, én beszéltem! :) Ááá. Ez még nekem is fájt.
Inkább mesélek a 900-as motorokról. Először vala a B-motor. Ezt még a 99-estől örökölte a 900-as, de jött rá a H motor, 82-ben, amikoris egy újíásnak nézett elébe az autó. A különbség a következő. Az 1972-től gyártott B-nek még acélöntvény szelepfedele, motorblokkból hajtott vízpumpája, és gyújtáselosztója volt, a H-nak a pumpát ékszíj hajtja, mint a generátort, a gyújtáselosztót pedig a szelepfedélből közvetlenül hajtják. A B-mocik Bosch CIS (K-Jetronic) befecskével piactól és évszámtól függően 110-től 118 lóig nyomott az autó,neadjisten turbóval meg 135-öt. A H-motor szintén nyóc szelepes, könnyebb példány, mint a B, befecskendezési és teljesítményadatok ugyanazok... Itt lapul a kezemben a gépkönyv (másolata), mindjárt elolvasgatom
(nem könnyű, svédül van)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 182
No igen, Rijswand, épp most tárgyaltuk meg a saabnet.com chatjén, hogy az a másfél millás SAAB-motor, gyári, ami 4500 valamenni dolla', az ott, amciéknál is kissé izmos summa. Hát még a mi kis péndztárczánknak, ugye.
Mingyá jövök vissza, és regölök a 900-asok motorjairól.
BlackStar Creative Commons License 2000.06.15 0 0 181
Szerbusztok!
Eladó 900? Hogy csorgassam a nyálam, mi? :)
Télleg, mennyiért, mi van benne, mennyit futott, millen felszereltégi szint, mennyi az alvázszáma, motorszáma, milyen motorja van (ccm, széria, stb)?
(Ezt csak azért, hogy lássátok, tudok okosat is kérdezni, mert péndzem, az nincs :( :) )
De komolyan. Tök érdekes lenne ezeket tudni.
Sajó, légy szíves, utánanéznél?
Előzmény: Sajó (177)
BGC Creative Commons License 2000.06.14 0 0 180
Sajókám mennyiért adod? Mennyi van benne?

Hacsek

Robinhúd Creative Commons License 2000.06.14 0 0 179
Kihasználom én is.:-)
keresek 9.3-t, vagy 9.5-t, még nem igazán döntöttem el.
Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 178
Nem kell bocsanatot kerni, tobbek kozott ezert van a topic..
Irnal rola emilt reszeltesebben?

Előzmény: Sajó (177)
Sajó Creative Commons License 2000.06.14 0 0 177
Sziasztok,

Ha valaki esetleg ténylegesen eladó 900-ast keres forduljon hozzám bizalommal, pont van egy eladó.
'83 900 turbo coupe, fekete.
Bocsi a hirdetésért, de nem tudtam kihagyni, hogy segíthessek valakin, aki ilyet keres kétségbeesve.:)

Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 176
NA, ismet netkozelben.
Ugy gondoltam, hogy most majd szinesszagos beszamolot kozlok a Luzerni Saab vilagtalakozorol, de nem jutottam el odaig, mas elfoglaltsagok miatt :((

A magyar saab arak botranyosak, bar ez vonatkozik a tobbi hasznaltautora is...
Erdemes keresgelni a www.autoscout24.de oldalon, es osszevetni az arakat a hazaiakkal...

Alkatresz tema.Az en altalam ismert legolcsobb, es megbizhato forras:
www.scandix.de tudtommal postaznak Mo.-ra is.
Turbo, 900 as hoz 93 ig, felujitva 980 DM, ami nem rossz.Valto komplett , felujitva , cserere,2500 DM. Termeszetesen garanciaval, zommel gyari alkatreszekkel.
A katalogusuk pdf ben letolheto. (Ez itt a reklam helye:)
Ja es mondja meg vki a volvosoknak, h. VOLVO hoz is vannnak ott cuccok...)

JA es a www.auto-forum.de oldalon is csencselnek saab tulajok, szerintem meg lehet veluk faggyuzni a dolgot, MO.-ra valo elkuldessel..

BGC kerdesere: erdemes lenne utanananezni, tekintve h. joval olcsobbak Nemeto.-ban a regebbi Saabok, foleg ha jo helyen veszed.:)
Kerdes mekkora buntetovam van rajta - en vmi 70% rol hallottam - es milyen szigoruak a muszaki vizsgalatok, allitolag egy nemet TUV on atment auto mar nem felel meg csak ugy nekik...

BlackStar, a 4 ajtoson a hatso lampa testeleset megeltem egyszerketszer, kulon drottal letesteltem mindkettot a vazra vegul..
Nekem gumibakos felfuggesztesem van, bar ebbe allitolag mar hidraulikus jarna, de az elozo barkacsolo kedvu tulaj utan.....
Egy biztos, alkatreszt csak vegszukseg eseten szabad a hovatalos saab markakersekedonel venni...

Rijswand Creative Commons License 2000.06.14 0 0 175
Termeszetesen, Robin ...
Előzmény: Robinhúd (168)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 174
No igen.
A B.B.-Tét.-K. úti kút az sájz. A JET szerintem jó, bár nem tú sokszor tankoltam eddig ott. A Mol érdekes stratégiát követ. Nem túl jó a benzinjül, és drága, de eddig még egyszer sem vertek át vagy próbáltak meg átverni Mol-kútnál, és a srácok is mindig jó fejek. Az Aral viszont a legjobb. Eddig akárhányszor tankoltam ott, mindig volt valami zűröm, pl kevés volt a pénzem, vagy egyáltalán nem volt nálam,(tudjátok, hülye vagyok) egyszer több száz! forintot engedtek el valahol nagyon messze, Kispesten, vagy nem is tudom, egy osztottpályás úttest mentén... (:. De a legjobb, amikor az ürömi Aral felé haladván, eleredt az áprilisi eső (idén volt egy óóóriási eső) és a kockaLadám (az orosz puszta musztángja) ablaktörlői a télen önkéntes nyugdíjba vonultak. Az esőtől viszont semmit sem láttam, így befonultunk fedett helyre, a kúthoz. Ott nem volt szabad hely, csak tankolós, az egyszem nemtankosat egy nagy Merdzsó állta el, biztos a tulajé. Mondom, bemegyek, megkérde, odaengednek-e. Bent a Merci gazdija azt mondta: 'Ja, bocs pajti, már odébb is állok...' Aszittem lenyelem a fejem. Odaálltunk, odajött a töltőkezelő segíteni, szóval megoldottuk, bár Kedvesem már nagyon unta, gyorsan összedobtam, ahogy éppen állt, és húztunk. Csak az egyiket tettem föl, és a motortengelyre ezért visszafelé járt, és a végállása függőlegesen volt. Szóval, segítettek mindenben, és még csak pénzt sem fogadtak el.

Egyébként, amíg Kedvesem Albertfalván lakott (tegnapelőttig :) ),addig a Fehérvári-Kondorosi sarki Aralnál tankoltam, meg az Dózsa György-i, és az Irinyi úti Mol-nál. Ezek jó helyek.

Előzmény: fargo (167)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 173
Nna, itt vagyok ahogy ígértem. Megint biztosított szeretetéről a brúzör, úgyhogy kezdhetem elölről. Nos. A 900-asok számairól volt szó. Az alvázszámokért nézzétek meg a w3.swi.hu/saab900hu lapot, vagyétek úgy, hogy ez kötelező :) , és ott lehet infókat olvasni erről. Nna. Alvázszám. Két helyen van, jobb oldalon, az 1979-81-ig gyártottaknál csak alapinfók, 81-től teljesebb kép. A változásokat is regisztrálják kis lemezkével. A bal oldalon a színezés, kétszínűek esetén is, és a kipufogógáz-ellenőrzésről tájékoztató.
Más helyen az alvázszám, 81-ig a bal hátsó ülések alatt, 81-től a csomagtartó alatt.
A motorszám 81 előtt a bal oldalon, az orrban, a kerékdobtól befele van. 81-től a benzinvezetéke, a gőzvisszavezető előtt.
Huh. Ez elég tömörre sikerült. De sikerült megírni, még mielőtt fagyott volna!!! {: )
I'll be back!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 172
REKLÁM
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 171
Nnna. Éppen vidul az agyam. Éppen egy vagon új infót zsebeltem be a 900-asokról. Ilyenkor vidulok! Ó)
Ja igen. Készítek Myacis kollega hatására egy SAAB-ártrendet, amit a legutóbbi öt évben megjelent autósújságok használtautó-áraiból kerül ki, természetesen korrigálva eladott autóárakkal. Ez persze sokáig fog tartani, de sebaj...
A reklám után folytatjuk....
BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 170
Bocsi a késésért, csak az op. rendszerem, meg a brúzerem, mindkettő azonos manufaktúrától származik, éppen hűsítő fagyással örvendeztetett meg, de hál'Istennek, az előző hozzászólásom legalább eljutott hozzátok.
Nnna, ígéretemhez híven előkapirgáltam a 9000-esek dolgait, és ihol a következő látszik:
'blablabla... Felújítótt/új feltöltő: Gyári: 305.350/448.540 Ft. Birner Hungária: - '
(De az első lükhárító itt is 152.300). Egyébként az újság 1998/26-os AutóMotor, tehát az előzőhöz képest szinte friss... :)
Lehetséges persze, hogy ezek illen méregdrága árak, és bontóból egy számjeggyel kevesebbért el lehet hozni dolgokat. Ki tudja? Utánanézek.

BlackStar Creative Commons License 2000.06.14 0 0 169
No igen.
A turbófelújításról csak annyit tudok, amit leírtam, de most utánasasolva az AutóPiac 1996/19-es számába, a következő adatokat mondják az új alkatrész-árakról:
Komplett motor: 1.555.781 Ft, Tengelykapcsoló-tárcsa 18.476 Ft, Generátor 168.846 Ft, Önindító 264.000 Ft, Garnitúra fékbetét 14.437, Féktárcsa 14.979 Ft, Bal első sárvédő 53.900Ft, Fényszóró 50.078 Ft, Komplett első lökhárító 109.000 Ft, tehát hangsúlyozom, 1996-os árakon.
Hmmm. Tovább tarhálok a memóriámban. Valahol van egy másik cikkem egy 9000-esről, ahol a turbókról van szó.
Ezt inkább elküldöm, mert még lejár a fél óra. Addig keresgélek, jó? :)
Robinhúd Creative Commons License 2000.06.13 0 0 168
Beleférnek a topicodba a legújabb modellek?
9.3 és 9.5?
Előzmény: Rijswand (-)
fargo Creative Commons License 2000.06.12 0 0 167
Sziasztok Saabosok :-)

BlackStar:
Az a 300k / felújított turbo az kicsit soknak tűnik nekem, fél éve néztem utána, akkor Volvohoz 140-160k között újítottak fel egy turbot. Ha nem márkakereskedésben veszed, hanem valami megbízható szerelôvel rakatod be a feltöltôt, akkor 200k körül az is megoldható. 500k az kb a gyári biturbo csere ára...

Azt a Shell kutat a BB-T-K sarkán messze el kell kerülni, kaka a benzinjük, csaknak, hazudnak és hülyének néznek. Az egyik kollégám szokott CSAK OTT tankolni, aztán meg pucolhatta az egész üzemanyag-ellátó rendszerét.

Akkor már inkább a JET kút 200 méterrel odébb, vagy az ARAL az Hengermalom és Budafoki sarkán. Ott csak a kut számlálója csalt, amíg nem reklamáltan, de megjavították...

BlackStar Creative Commons License 2000.06.12 0 0 166
No igen. Egyszer tankoltam Kagylóék B.B.-T.-K. stb utak kewreszteződésében álló kútjánál. A kockaLadám autópályán, hátszélben, lejtőn nem mente meg vele a 120-at. Még a tajga rémét is megviselte az az anyag.
Szerintem ne tankoljatok ott SAABot.
Előzmény: trbvszkij (162)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.12 0 0 165
Most látom csak, hogy 900 S-et keresel, 83-ból.
Valószínűleg GLS-re gondolhatsz, mert 1983-ban csak GL, GLs, GLi, GLE, Turbo volt csak.
A GLS viszont a következőket tudja (juteszembe, nem nagyon off, hogy mindenféle szakbarbárságot írok ide?) :
ötsebességes váltó, szervókormány, aszbesztmentes fékek, acélfelnik, önjavító lökhárítók, halogén fényszórók, helyzetjelzők, hátsó ködlámpák, tolatólámpa, gyújtással kikapcsolódó fényszórók, fényszóró mosó- és törlők, ablaktörlő intervallum-kapcsolóval, bbelülről mechanikusan állítható tükrök, buktatható belső tükör, gyerekzár a hátsó ajtón, háromajtós esetén nyitható hátsó ablakok, fűtött hátsó ablak, vontatószemek, állítható első hát és fejtámla, velúr belső, fűtött vezetőülés (USA+ EU-GB, de ez többre is igaz), elöl automata biztonsági övek, az utasülések fölött kapaszkodók, óra, megtett távolság mérő, térkép-olvasólámpa, gyújtásmegvilágítás, (US - nappal is égő lámpák), kesztyű- és csomagtartó megvilágítás, pollenszűrő, lehajtható hátsó ülés, kompakt szerszámkészlet, kárpitozott csomagtartó.
Szóval, nem keés dolog.
Mindjárt jövök vissza!

opcionális napfénytető,

BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 164
Nnna, valahol ott hagytam abba, hogy hogyé' aggyák a 900-asokat.
Nos, nem ingyen, ide is eljutottam, és hogy mennyire nem ingyen, arra is kitérek. Például idén április idusán egy 900 16V turbo, 2001.-es vizsgával ABS, alufelni, központi zár, szervókormány, légkondi, ülésfűtés, elektromos tetőablak, oldalablak és antenna, 1,29M.
Sok, ugye?
Tavalyelőtt egy 83-as GLi-t még 380.000-ért hirdettek, egy 84-es Turbo 16V 650.000-ért kelt el, egy 82-es Turbo 85-ös APC motorral 420.000-ért. Nos, ezek a régiek kihaltak (már csak olyan fanatikusnál vannak, akiknek eszük ágában sincs eladni), és megdrágultak, vannak helyettük az öt-tíz évvel fiatalabb, méregdrága újak. Pl.idén, április elején egy 88-as, szemre GLE vagy Turbo, (az elektromos ablakok miatt gondolom, ekkor azokon volt széria) 1,10M.
Az expresszben látam egy 84-es SAABo, autó, klíma, stb. Aláírva: alkatrésznek :(
Bár lehet, hogy érdemes megvenni, és technikai kannibalizmussal javíttatni a 900-asunkat (ha van.)
Azért azt is tisztázni érdemes a futott kilométerek, a garázs csillagossága és a kasztni állapota után, hogy millen is az a felszereltség?
GL < GLs < GLi < GLE < Turbo < CD (de ez utóbbiról álmodni sem célszerű)
Hmm. A kérdésre még mindig nem válaszoltam, úgyhogy... mindjárt!
BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 163
Hoppá, majdnem benéztem, Laazlo is szólt.
Szóval fényhiányos a műszerfalad? Aszongyák az álmoskönyvekben, hogy ezek a dolgok megoldhatók kontaktsrével, valamint a csatlakozók összerőltetésével.
Aszt mondod, 7 éves az autó. Tehát 1993-as.
Mondom a hibákat. Szóval. Karosszéria rozsdamentes, csak ott nem, ahol törött. Nézesd meg, hogy a régi tulaj nem törte-e meg nagyon.
A gyújtórendszerrel nem nagyon lesz bajod, mert az egészet kicserélték 90-ben, mert az eredeti elég gyík volt. Az új sokkal jobb, bár már olvastam panaszkodást erről. A kuplung főhengerével lehet baj, a TCS dolgaival, indítási bizonytalanságok lehetnek, a légkondi elromolhat, az autó, ha hajtják, hajlamos enni a féktárcsákat, és fékbetéteket, de az elektromos részekről is lehet rosszakat mondani- hiába, a drótok nem svédacélból vannak. A turbó miatt nem érdemes nagyon nyomulni, mert élettartama 80-250.000 kilométer, és egy felújított 300.000 Ft, egy új inkább fél milla.

Előzmény: laazlo (158)
trbvszkij Creative Commons License 2000.06.11 0 0 162
Sziasztok!

Túl vagyok az első meghibásodáson. Jókora dugulásokat okozott a benzin az egész rendszerben mindenhol. A szerelő srác első kérdése, miután átvizsgálta az autót, a következő volt: Miért tankolsz orosz benzint egy ilyen autóba? Hmmmm. Agip kútnál tankoltam, ez még hozzátartozik...Szépszép. Nem is dühöngök tovább.
Ahoi

trbvszkij

BlackStar Creative Commons License 2000.06.11 0 0 161
Szerbusztok!
Már rég voltam itt. Elsőször válaszolok Myacis kérdésére, ahogy tudok, jó?
Nna. Én sem vagyok nagyon ott az aktuális piaci helyzetben, de egy 1983-as, tavaly hirdetésben, egy 900S, szervós-riasztós-rádiós, barnametál SAABot 440.000-ért hirdettek. Azóta kicsit följebb csúszott a SAAB-ok presztízse, (érdekes, a 9-5-ös miatt), magyarán elszabadultak az árak, valamint az azóta eltelt 6+8 hónap alatt összegyűlt infláció, valamint az autó amortizációja összegezve körülbelül 5-600.000Ft lehet, de nem gyűzűm hangsúlyozni, hogy az autó műszaki állapota nagyon befolyásolja az árat.
Mindjárt elmondom, hogy mire érdemes számítani.
Előzmény: Myacis (160)
Myacis Creative Commons License 2000.06.11 0 0 160
Sziasztok!
Nem vagyok annyira benn a piaci viszonyokban (:-( , de szerintetek mit kóstál egy 83-as frissen vizsgáztatott 900 S ?
Köszi!
laazlo Creative Commons License 2000.06.11 0 0 159
Ja, most jut szembe, hogy még a tempomat is beszart, semmilyen nyomogatásra sem reagál. Lehet, hogy van egy külön bizti-je? A német nyelvű műszaki leírásommal monggyyukk nem sokra megyek: ich spreche keine deutsch (ez így jó?).
Van ötletetek? Ciao!
laazlo Creative Commons License 2000.06.11 0 0 158
Hello BlackStar!

Csatlakoznék az észrevételedhez, amennyiben az elektromos kütyükkel szokott esetleg baj lenni: a 7 éves 9000-esemnél - amit már kerek 3 napja birtoklok - is már tapasztaltam egyet-s-mást. Nyilván azzal nyitottam, hogy elvittem egy (nem SAAB márka-) szervízbe a gépet, az elektromos tetőablak, a reflektor kapcsolója meg egy ajtó-nyitás jelző lámpi van kifeküdve. Érdekes módon ezekhez már nem akartak hozzányúlni, csak autó-elektro-műszerész kell hozzá. Amúgy, ez eléggé biztató, ha összesen ennyi hibája lenne 118 ezer km-nél!
Más: eléggé sok linket találtam a net-en, csak a Yahoo-kereső talált vagy 50-60 használható SAAB-os helyet! Elég sok szervezetbe lehet is regisztráltatni magát az egyszeri tulajnak, kár, hogy eléggé költséges ez a játék: pl. a brit club 33.50-et kér a háromnegyedéves tagságért, igaz, ezért állítólag küldenek egy "Driving SAAB" című újságot is. Tudtok-e valamit, miről is beszélnek, láttátok-e már a lapot? Sajnos, a trollhattani regisztráltatás is csak hitelkártyaszám megadással érvényesíthető...ezzel még várnék egy pöttyet!

Üdv mindenkinek, tetszik ez a pálya................

Laazlo

Előzmény: BlackStar (149)
laazlo Creative Commons License 2000.06.09 0 0 157
Hi Dani!

Pár nap eltelt azóta, hogy ezt a mailt írtad, de én csak most találtam bele ebbe a fórumba... Hétvégén veszem meg életem első SAAB-ját, egy 1993-as 9000 CS-t 118 ezerrel a kerekeiben. 2.3-as 16 szelepes gyomrocska, automata váltós és sok extrás kivitel Svájcból. A lényeg, hogy csak német nyelvű gépkönyve van, amit én nem sűrűn értek. Tudsz-e esetleg abban segíteni, vajon hol lehetne szerezni legalább egy angol, ne-adj-isten honi nyelven kiadott műszaki leírást? Akár utánvéttel is szívesen megvenném, stb. Más: mi a tapasztalatod, adott esetben mire kell figyelni, érdemes-e márkaszervízbe először elvinni?

Köszi előre is: laazlo from Szeged

Előzmény: gyori dani (107)
BlackStar Creative Commons License 2000.06.09 0 0 156

Szerbusztok!
Ez a váltófelfüggesztés érdekes dolog.Nemrég olvastam egy honlapon, hogy a motorfelfüggesztés gázoskodik, viszont ottt hidraulikus felfüggesztésről van szó. Lehetséges persze, hogy a motor ilyen ágaskodóós típus, és akármilyen felfüggesztésre is akasztják, akkoris lecibálja önmagát. Hmm. Ritka érzés. Valamiben nem vagyok biztos. Lehet persze az is, hogy a '86 után készült példányoknak módosították a felfüggesztését. Majd utánanézek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!