Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lp Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3686
O.K.

Benne vagyok egy Saab tesztelésben, engem is érdekelne a Viggen:)))

Komolyan megbeszélhetjük!

Előzmény: lore (3685)
lore Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3685
Javaslom, hogy vigyél el egy körre (bármelyik saaboddal), hadd ítélkezzek én is 9000 vs. OG900 ügyben. Naaa, lécci, lécci! :-)))
Előzmény: lp (3684)
h i r d e t é s
lp Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3684
Kérlek szépen!

Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))

De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.

Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))

Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.

Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:

Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.

Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.

Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.

Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.

Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.

Előzmény: nasfayzoli (3680)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3683
te baas... hurkára nem találom a unixtrade-en a cuccot... jól el dugták :) (mellesleg egy online áruház nem így néz ki... ;) )

ha tucc valamit, szójjá!

:))

BlackStar Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3682
Köszönöm, köszönöm! :)))
Hát ez tök kafa, lehet, hogy akkor megyünk erre a talira :)))
Előzmény: aex (3679)
korzo Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3681
Hmmm.... a legjobb párosítás. A telefonszámát nem tudod véletlenül? :-)))) ...rám férne már egy kis hölgytársaság...

Lore, nekem személy szerint Pininfarina mester munkái jobban tetszenek (pl: Jag XJ-S), de ami szép az szép.

Előzmény: lenkeyb (3678)
nasfayzoli Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3680
lp: konkrétan miben látod a 9000-es előnyét az OG900-ashoz képest? (A kategóriakülönbségből adódó nagyobb helykínálaton kívül, persze.) Csendesebb? Kényelmesebb a rugózása? Vagy jobb minőségű? Engem valahogy annyira nem győzött meg. Persze jó autó, de nem éreztem benne semmi különlegeset, ellentétben a régi 900-assal.

A 900-asod milyen évjárat, hány ajtaja van, és mennyiért akarsz tőle megválni? Lehet, hogy érdekelne.

Zoli

Előzmény: lp (3659)
aex Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3679
black!

megkerdeztem, bevaltjak!

Előzmény: BlackStar (3675)
lenkeyb Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3678
Mindenki, és főként Korzo!!!

Tegnap kimentem a Bp rally prológra, és hazafele menet láttam egy
gyönyörű kétajtóst (sötétszürke) amit ráadásul egy leányzó vezetett.
A rendszámot nem olvastam le, de hány 2 ajtós van a klubba? Ő klubbtag???

Üdv,
Balázs

lore Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3677
Meghirdették, lecsaptam rá. Nagyon ritka darab a 780-as, főleg Európában, főlegleg itthon. Nekem is nagyon tetszik, Bertone mester érti a dolgát :-)
Előzmény: korzo (3672)
lp Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3676
aex!

Nem azért adom el a 900-t, mert megbolondultam, és miután sok pénzért rendbe hoztam - az vételi állapothoz képest - egyszerűen elkótyavetyélem. Meguntam, hogy állandóan előjöttek apró és bosszantó hibák, (néha nagyobbak) és nekem egyre kevesebb időm maradt arra, hogy foglalkozzak vele. Rájöttem, hogy vagy eladom valakinek, aki foglalkozik vele, vagy tönkremegy nálam. Lehet, ha lenne egy garázsom, akkor gondolkodnék, hogy megőrzöm. Így most várakozó állásponton vagyok.

Jut eszembe! Thonet székek engem is érdekelnek ám!

Előzmény: aex (3665)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3675
Aex,

lécci majd nézd meg, hogy a régi sillingekkel lehet-e valamit kezdeni (azonkívül, hogy lakásunk legkisebb helységében felhasználhatjuk :)) )

BlackStar Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3674
"szinte minden autóban lehet találni valami jót... "

Jó, csak ne hangoztasd, mert még itthon azt hiszik, hogy a Lada is jó (pedig de :)) )

Előzmény: egoaxa (3668)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3673
Köszi az ötletet. De sajnos céges autója van neki, ahelyett meg kap másikat :-((
Bár ötletnek a KITE ellátása SAABokkal is megfelelő lenne...
Előzmény: Törölt nick (3671)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3672
Lore! Hogy lehet egy ilyen gyönyörű autót szerezni mint a 780-as? Még életemben nem láttam egyet sem élőben. Én azt vallom annál szebb egy autó minél kevesebb ajtaja van (az Isettára nem vonatkozik :-), ezért kétajtós az én 900-asom is.

KorZo, aki bocsánatot kér a topictól, hogy más márkákról is szokott itt áradozni...

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3671
korzo...

1. végy egy fönököt
2. lopják el az ótóját
2.1 de addig is ecseteld, hogy a SAABnál nincs jobb, megkülönbenismaraggyonmá'azautójávalhö
3. miután ellopják a gépjármüvét, az összetört embert ültesd be egy SAABba, és lelki terrort alkalmazva juttasd eszébe a Polár telephelyét
4. mennyetek el együtt, és innen nincs dolgod, csak a nyálcsorgatás a telephelyen

Előzmény: korzo (3663)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3670
Bocs! Egy kicsit elírtam az URLt.
www.totalcar.hu/tsport/saabviggen/

Ráadásul van valami 404 hiba is

Előzmény: egoaxa (3669)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3669
Előzmény: aex (3667)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3668
aex!

Tiltakozom!
Az Alfák is állatok.

Lehet hogy hülye vagyok de szinte minden autóban lehet találni valami jót...
...különben mindenki Saabot venne. :o)

aex Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3667
(enekelve) I`m just a gigolo, and everywhere I go.... :))

Esküszöm, többet egy szot se Alfakrol, marad a cuore saabivo :)

Emberek! Hol lehet a neten infokat talalni az Eklund bacsi 9-3-asarol?? (amivel a Pikes Peak-on indult) Valahol meg kepernyökimelö is volt belöle, de nem talalom :((

Előzmény: korzo (3666)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3666
Na azér' egy 30 év körüli Julia, az valami... (nem összekeverendő a Julietta-val :-)))
Előzmény: aex (3665)
aex Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3665
korzo!

ugy latszik, veletlenül mi ketten vagyunk az univerzum ket legallokepesebb OG900-asanak a tulajdonosai... Alapitsunk al-klubot :))) Jelszo: 900 4ever - coz the fucking thing never breaks :)

hi lp!

Az erveleseddel egyetertek. Ettöl függetlenül fajna az a skot szivem, ha egy x összegert vett, szerintem ertekes es jo targyat (pl egy autot) par eves allapotmegörzö hasznalat utan a vetelar *feleert* kene tovabbadnom. Ugyhogy, majd ha leamortizaljak magukat az en arkategoriam (kb. 20e öS) köre a 9000 CS 2.3 turbok es Aerok , akkor majd en is atülök egy olyanba. Addig inkabb irigyellek, te mazlista!! :) Mostanaban sajna meg csak 89 körüli 9000-ek vannak annyiert, ami bizonyos legkevesbe sem partatlan Bp környeki szakertök szerint gyenge eresztes. (Pedig lattam egyet: klimas, piros, bezs karpittal es küönben is gyönyörü!! nyam-nyam)

En nem azt mondom, hogy a regi jobb. Ez nem objektiv kategoria. Szerintem csak 1) olcsobb mind megvenni, mind fönntartani es 2) a külseje stilusosabb. Barki megprobalhatja bebizonyitani az ellenkezöjet, sok sikert!

Ui. Ha az Alfasok ezen vitatkoznak, *az* tenyleg termektelen. Hiszen abbol a regi es az uj is egyforman hm, buzis. (Hagy utaljon az elnökük meg jobban :))

Előzmény: korzo (3664)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3664
Teljesen egyetértek.
Vannak akik a régi ... felépítésű autókat szeretik, amit az otthoni egyszerű szerszákészlettel is meg lehet bütykölni (pl. én, és magamból indulok ki!). Ezeknek a népeknek ha odaadnád egy új árát akkor is régit venne és ráköltné (vagy azt IS, és akkor a fizetését költené a régire)
Meg vannak akik "csak" (ez nagyon idézőjel!) autókázni szeretnek, és ők mindíg a lahatőségükhöz képest legfiatalabb autót veszik.

Tehát szerintem sincs értelme a vitának. Pl. az egyik haverom se adná el a '75-ös 144-es VOLVOját semmi pénzért... meg az 500-as Trabiját se... Azt mondja, hogy szép az S60, de a 144... :-)))

Amúgy én is benyúltam már a bilibe az "ami jó a SAABnak, az jó a SAAB nak? gazdaságilag/erkölcsileg" nevezetű témával... Hál istennek azon is hamar túltettük magunkat...

KorZo feat. Cz vs. KITE

Előzmény: lore (3660)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3663
Hát tegnap este kicseréltem a szilentet (120 Ft meg 20 perc, amiből 15 az anya visszakapatása:-)).
Szóval szemrevételeztem a gömbfejeket is, az eredmény: a csavarok épek (és jó retkesek, nincsenek lesarkazva stb.), továbbá az egész pontosan úgy néz ki mint amikor megvettem (még a retek mennyisége is), akkor 270 ezer volt, most 360 ezer van benne. Ergó, vagy gyári, vagy nagyon maximum egyszer volt cserélve még az eredeti othonában 200 ezer körül(valószínűleg Svájc, a kis rendszám nyomaiból).

KorZo, akinek valószínűleg más elfoglaltsága lesz szept. 1.-én :-((((( Tudjátok a CÉG és a FŐNÖK mindenek felett... Pedig már egy emblémát is megrendeltem a motorháztetőre...
Thom, hogy kell a főnököt SAABossá tenni?

Előzmény: lp (3659)
baas Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3662
lore:
muchas gracias ombre...
lp Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3661
Erről van szó!
Előzmény: lore (3660)
lore Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3660
Szervusztok!
Ez a régi vs. új vita alfától volvoig minden topikban lezajlik egyszer, úgy látszik a sabb topik is megérett rá... A vita azonban a tapasztalatok alapján parttalan, nem vezet sehova, csak születik egy "kényes" téma. Nem kell átlagon felüli toleranciával viseltetni a régi saabosoknak az új saabosokkal szemben és vica versa, ebben asszem mindenki egyetért. Mert a saab az saab és kész! :-)))

baas,
valszeg jövő héten a Polár felé kujtorgok, ha pontosan kiderül, majd küldök mailt!

lore

lp Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3659
Sorra:

- Az ár/szolgáltatás arány lehet, hogy az OG900-nál a legjobb, a bibi csak az, hogy ha valami 10Ft, akkor már szolgáltatnia sem kell, mégis biztos győztes lesz:)))
Szóval van összehasonlítási alapom, de a 9000 messze többet szolgáltat nekem mint az OG900, nem véletlenül cseréltem le. Hogy ez mibe kerül? Megvettem, nem volt olcsó, de azóta csak filléreket költöttem rá ahhoz képest, hogy a 900-ra két év alatt több, mint 1M-t kellett ráfordítani, (ebben mondjuk benne van minden apróság, meg az amúgy is szükséges dolgok is, pl: olajcsere) de meg sem közelíti meg a 9000-t. Hozzá kell tennem, hogy - többen láttátok - a 900-som sem egy szakadt darab.

Osztán:

- Korzó azért nem éld bele magad teljesen abba (aex se), hogy a 360e-t futott autódban még a gyári gömbfej van. Ez még akkor is kisebb csoda lenne, ha mondjuk Luxemburgban laknál, magyar utakon pedig szerintem lehetetlen! Nem bántani akarlak, vagy lelohasztani, de szerintem volt az már cserélve, nem is egyszer.

Továbbá:

- Aex szerint a 9000 egy gyenge konstrukció. Ezzel ellentétben azok szerint, akik nap mint nap Saabokkal foglalkoznak a 94-től gyártott 9000-k a legmegbízhatóbb Saabok. A 900-omban 268e, a 9000-emben 178e km van, ez 90e különbség. A mostani állapotukból kiindulva a 90e-t lefutva azt hiszem még mindig a 9000 lesz a jobb. Másrészt mutasson már nekem valaki olyan klasszikus 900-t, amelyik nem rohad! Biztos van olyan, de mennyibe került ez a tulajdonosának? És ebből a szempontból tök mindegy, hogy hosszú évek alatt apránként költ rá vagyonokat, vagy egyszerre. Vagy ráfordít sokszáz munkaórát, mert az idő ugye pénz mint tudjuk:)

Aex!

Senki nem mondja, hogy hülye vagy, amiért a régit jobban szereted, ebben a topicban mindenki tiszteletben tartja, sőt sokan egyet is értenek, akik pedig nem, azok is meggyőződésem szerint megértik. (Én sem adom el a 900-t bárkinek, volt már aki megvette volna, de mondtam, hogy neki 2,5 milla, mert ha úgy is tönkreteszi, akkor fizessen meg érte! Pedig most ott áll a Polárnál, azt nem történik vele semmi.) Szóval én is teljesen megértelek, viszont ha nem is direkt szavakkal, de egyértelműen Te hülyézed le az újabb Saabokat szeretőket, amivel lehet, hogy akaratlanul megbántasz valakit.
Ne engedd, hogy BAAS kollega végleg csalódjon a saabosokban:))))

Axa!

Engem pont a 9000-re való fautánzatú borítások érdeleknek...

eugen73 Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3658
Axa

koszi, kozben talaltam 1 helyet ahol 5000ert merik (szamla nelkul brutto:) a lengescsilapito darabjat. Amerikai, gazos, gabriel markaju. Kivancsi vagyok valaki vett-e mar? Most eleg kemenynek tunik. De majd kiderul jobb-e mint a Monroe, bar azt nem lesz nehez tulszarnyalni.

Megjegyzem, utkozben ejtettem egy kenyszer fekprobat is (hasznalt lengescsillapitoval) a budaorsi uton, kombinalva 1 toresteszttel. Vagyis megneztem, milyen a Yugo elso es a sajat hatso merevitesem. Szegenynek az elso 20 centijeben semmi sem maradt eppen.. (emlitettem hogy vonohorgom is volt?)

A Saabban ha igy nezzuk alig valami a kar, de ha szamlasan, hmm.. talan gazd. totalkar is lehet..

Előzmény: egoaxa (3622)
nasfayzoli Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3657
Aex,

magyarul, röviden és tömören azt akarod mondani, hogy az ár/szolgáltatás arányt tekintve a klasszikus 900-asnál nincs tutibb a Saabok között.

Röviden és tömören: egyetértek. :)

Zoli

Előzmény: aex (3649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!