"pelda: 900S 2,3 (150LE), Coupe, piros, 94 szeptemberi, 97,716 km, 90 ezer öschi (kb. 1,7 Mio Ft.) de odaadjak azt 70-ert is, ha kp kiperkalod. "
De a 6 500 CHF az csak 1.1 millio HUF. Ha az 1.7 milliora raszamolod az adot, afat, akkor mar 2.5 millio korul vagy. De 70 ezer ATS-nel is 2 millio felett. Igaz nem ugyanaz a tipus.
de en inkabb innen hoznam (Vienna). a Tarbuk-nal (markakereskedo=) mindig van egy csomo, lehet alkudni, az egyik elado 56-os magyar, ugyhogy nyelvi gondok sem lehetnek :) 9000-es is van dögivel, az olcsobban megy, ki tudja miert.
pelda: 900S 2,3 (150LE), Coupe, piros, 94 szeptemberi, 97,716 km, 90 ezer öschi (kb. 1,7 Mio Ft.) de odaadjak azt 70-ert is, ha kp kiperkalod.
masik: 9000CSE 2,3 t (200LE), 5ajt, piros, 94 januari, 193,384 km, 75 ezer öschi (kb 1,4 Mio. Ft), ebben meg klima is van. Raadasul piros 9000 CS-ha az nem szep, akkor nem t`om, mi az!!
Misa, hogy enyhítsem fájdalmadat: az én jobb (első :-) ajtómomba is beleért valószínűleg egy lakókocsi a parkolóban (ügyesen kihúzták mellőlem), így azon mintegy 3*50 mm-es festékhiány keletkezett, enyhe lemezmunkával egybekötve.
KorZo, aki kardot rántott, és kard által veszett el. Sőt, jött még kutyára dér, (vagy tél?), annak ellenére, hogy másnak ástam a vermet.
Jonapot emberek!
Rég nem irtam, nagyot vakácioztam:)) Láttom itt mindenkinek még Saab folyik a vérében, örörmmel mondhatom az enyémben is.
Voltam az egész europában autokázni, s elmondhatom hogy a Saab népség egy elég egyedi faj, mivel az egyik kezemen meg tudtam számolni amenyi Saabot összesen láttam. Az utam Svédo.-bol kezdödött utánna Dánia-német-osztrák-svájc-olasz-horvát-magyaro. majd székelyföld! szoval lett egy pár ezer km az autoban de mé 10* ennyit kellene menjen. Magyarországon és romániaban furcsa tapasztalataim voltak, gondolom liirom hátha tanul valaki belöle. Elöször is a közlekedési morál elég alacsony, (ez minden évben megdöbbent) mindenki elsö akar lenni, az elözés kötelezö, hacsak egyik falubol a másik megy akkor is, volt olyan aki megelözött (hagytam) s utánna százméterrel letér egy kis poros utra... Szoval ez nem kultura. Romániárol nem is beszélve, ahol mindenki akinek uj autoja van tökig -gázzal hajt, nem számit hogy huzott csik, kilátáas nélküli ut, fékezni nem szabad:((( S mivel a legtöbben életükben Saabot nem láttak mindenki el akart kerülni, csak azert is hogy meg mutassa hogy jobb autoja van neki. Legtöbbször hagytam is, a rossz utakon kár ölni az autot, de amikor kisimult (gödörmentes)az ut nem volt ellenfelem! A kárpátokban tudja meg az ember micsoda jo dolog ez a turbo propeller! Meg a 280Nm:))
(De még mindig arra vágyok hogy egy chiptuning kezelést kapjon a moci hogy frissen tudjon levegözni, mert érzem hogy a motor+turbo kombinácio nincs teljesen kihasználva.)
Erdélyben egyetlen egy Saabot láttam az enyémen kivül, egy régebb fajta 900-ast, de neki is jol esett amikor meglátott mert minden alkalommal nagyokat intett:)) Szoval mégis van egy globális (kontinentális) Saab összetartás Svédországon kivül.
Jövő hét után is leginkább a kedd este. Majd kialakul.
Spontán Saab találkozó volt ma az M7-n! Történt, hogy hazafelé jövet épp egy 9000i mögött mentem, mikor megláttam a külső sávban egy 95-t. Átpillantottam, hát Gerendás Úr éppen abban a pillanatban vette észre régi autóját. Lelkes integetésbe kezdett, majd azonnal besorolt mögénk. Tehát 9000i, 9000 CSE, 95 Aero konvoj alakult ki. Udvarias ember lévén az első adandó alkalommal lehúzódtam, újabb integetés és barátságos mosolyváltás után megelőzött, én pedig rögtön vissza mögé, megbántva ezzel egy mögötte jövő 1.6-os golfos német felsőbbrendű önérzetét. (Pedig legfeljebb csak a gázt kellett elvennie, dehát mégiscsak egy Golf!:((( Az út folyamán ezt többször is a tudtomra adta, engem pedig rohadtul érdekelt:)) Aztán amikor beértünk a négysávos részre, diadalmasan leelőzött.) Szóval ezután 9000i, 95 Aero, 9000 CSE konvoj vitt színt az M7 egyébként szürke életébe vagy 20 km-en keresztül:)))
Hétfőn du. leadom akocsit, hogy amíg külföldön vagyok (kedd-szerda-csütörtök) molyoljanak vele. Tücsörtök du. vagy péntek reg megyek érte. Azaz össznép tali jobb lenne a jövő utáni héten, legalábbis nekem...
Hétfő du. 99% nem jó, sőt az egész jövő hét zűrös:((( De azért összehozunk valamit:)))
Jut eszembe, jövő hét kedd este az hiszem jó lehet. Rakpart vége?
Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))
De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.
Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))
Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.
Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:
Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.
Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.
Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.
Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.
Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.
lp: konkrétan miben látod a 9000-es előnyét az OG900-ashoz képest? (A kategóriakülönbségből adódó nagyobb helykínálaton kívül, persze.) Csendesebb? Kényelmesebb a rugózása? Vagy jobb minőségű? Engem valahogy annyira nem győzött meg. Persze jó autó, de nem éreztem benne semmi különlegeset, ellentétben a régi 900-assal.
A 900-asod milyen évjárat, hány ajtaja van, és mennyiért akarsz tőle megválni? Lehet, hogy érdekelne.
Tegnap kimentem a Bp rally prológra, és hazafele menet láttam egy
gyönyörű kétajtóst (sötétszürke) amit ráadásul egy leányzó vezetett.
A rendszámot nem olvastam le, de hány 2 ajtós van a klubba? Ő klubbtag???