Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Ezen a linken kiemeltem a film lenyegesebb reszeit. (kicsiben es nagyban) A srac elve szalt ki a kocsibol, igaz nemi merevites/erosites lathato az auto szerkezeten.
Lehet ez az eltomodes is, hol keressem? Alapjaraton nagyon jo, s ha egyszer megjavult napokig jo hidegben is.
Nincs valakinek 33MB szabad helye, ahova http-protokollal kepet pakolhatok? Volt egy jo kis Saabos toresteszt a TV-ben es ledigiztem. Mindjart kuldok linket a fimbol kiszedett kepekrol, csak feltetetem valahova azokat.
:DEL
Ha injektoros, akkor szerintem is a bemelegedés-szabályzó lehet a gond.
Ezzel kapcsolatban a tegnapi szerelési történetem:
A BEE azt csinálta, hogy alapjáraton a bemelegedés után mindig megállt. Lassítottam a lámpánál, és szépen jól lefulladt.
Átnéztem és konstatáltam, hogy a megszakító szétégett, és szikrázik mint az állat.
Alkatrészvásárlás. Megszakító, kondi, és ha már szerelgetek, legyen cserélve a termosztát és a benzinszűrő. Mindezeket a kedvezménnyel a Bárditól 5000Ft kifizetésével elvihettem.
Este fél tizenegykor láttam munkához. Installáltam a steklámpát és nekiestem. Megszakító, kondi csere. Semmi változás. Bakker... akkor a bemelegedés-szabályzó lehet a gond? Szerencsére mindig van nálam egy tartalék :))
Pár perc, és kicserélve. Sajnos közben csak egy picit koccantottam meg az első henger injektor csövét, ami a hidegben azonnal eltört. Hurrá!!!
Nem riadunk meg. A konyhában egy kis barkács és pár perc múlva örömmel indítóztam. A motor szépen jár, de ahogy ismét bemelegszik, azonnal dadog és leáll. Akkor egy kicsit elszomorodtam és bánatomban kicseréltem a termosztátot és a benzinszűrőt. Közben egy civil rendőr érdeklődött hogy ugyan már mi a fenét csinálok és miért áll mögöttem valami Alfa járó motorral. Mondtam, látja, éppen cserélem ki valami idegen kocsijában a termosztátot titokban, had örüljön reggelre... Ez a kis kikapcsolódás kellet, és azonnal megvilágosodtam.
Ha a kocsi fordulaton rendesen működik, de alapjáraton megáll vagy akadozva jár az azt is jelentheti hogy fals levegőt szív.
De hol?? Emberek, hát a szelepfedél és a beömlő között van egy cső. A szelepfedélen elszakadt a gumi, ami beleszorítja a csatlakozást. Ott kapott levegőt a szerencsétlen. Miután - ideiglenesen - egy Tescós szatyorral eldugítottam a csövet a motor alapjárata helyreállt és azóta kiállóan működik.
Hurrá!
A lényeg: ebben az esetben nem a bemelegedés szabályzó volt a ludas.
Látod Misa(ab)ilyen is van :)
info@saabturboclub.com
Téma: Saab 9X i Trollhättan
Vi kommer att visa Saab 9X pĺ Saabs Bilmuseum i Trollhättan 23-25 November för allmänheten!
Öppet Hus med Fritt inträde och utökade Öppettider under de dagarna.
Fredag 2001-11-23: 11.00-18.00
Lördag 2001-11-24: 10.00-17.00
Söndag 2001-11-25: 10.00- 17.00
Passa pĺ att se det absolut senaste frĺn Saab! Besök oss i Helgen!
Med Vänliga Hälsningar
Saab, Saabmuseet
Genom Saab Turbo Club of Sweden
Peter Schough
Ez egyébként ugyan az, mint a porlasztós motorokon a szivató, de mivel sokkal bonyolultabb az automata szabályozás miatt, előbb-utóbb tönkremegy, és ez természetesen akkor jelentkezik először, amikor jön a tél, és elkezd hideg lenni.
De lehet maga a befecskendező is, vagy akár a gyújtással is lehet a gond. A váltó vagy az olaj szerintem semmiképp!
Valódi szakemberhez vidd!
Megírhatnád milyen 900-ról van szó, mert ha pl. régi, dupla porlasztós típus, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit:)
Lehet, mert igen sokáig hallani indítás után a szivatót, s ez is furcsának tűnt. Sajna az a gond, hogy napi 2x1km szoktam vele menni, így mire rendesen átmelegedne, már le is parkoltam vele. Attól tartok ha ennyit se mennék vele, még kevésbé birná a telet, így hogy nem tudom zárt garázsban tartani. Legalábbis így hallottam. Leginkább a típusokkal vagyok gondban, mert gőzőm nincs melyik cég melyik olaja mire jó, és melyik az amit aztán kerülni kellene.
- Jut eszembe. Használtan szereztem annak idején az autót, de az előző tulaj ugy kikoptatta az oldalát a piros bársony üléseknek hogy látszik a szivacs. Egyszerű megoldás akad erre?
(A szervizben ha nem lettek volna ennyire bunkók, akkor már lenne jó kis fűtött ülésem is :( Sajna csak a biztosítékot voltak hajlandók megnézni, s mivel azzal nem volt gond, így nem foglalkoztak tovább a dologgal... )
:DEL
-Mostanság kezd gyakran lefulladni(a hideg miatti alacsony fordulatszámtól), s mivel olaj-jelző rögtön vétel után és a kuplung pedállal együtt lett cserélve, ha elalszik időben, akkor valószinűleg nincs gond vele.
DEL-FIN:
Nem láttam még saab motort, ugyan közelről, de nem lehet, hogy az automata szivató halt el? Az olaj biztos nem csinál ilyet, mert azt az olajnyomás visszajelzőn látnád, hogy nem jön meg a nyomás, ha elalszik a visszajelző, az azt jelenti, hogy kb két bár nyomás biztos van!
A másik svéd típusba nem kézi, hanem automata váltó olajat kell tölteni a kéziváltóba, és ha jól emléxem 30 ezer km után cserélni kell! Utána megint szépen megy!
Kisérletezz másik szervízzel, ezek elég bunkónak tünnek!!!
Északon, (FIN)
Idén télen a gumis tanácsára a disztárcsákat én se tetettem vissza a téli gumira, de elejétől fogva zavar.
A másik szerivzzel az a gond, hogy ez hivatalos hely volt és semmi garancia, hogy máshol jobbak. (Régen itt is jobb volt a szinvonal, de most uj tanuló alá került a kocsi és ez nagyon nem jó.)
Ma délután egy igen szivszorító látványban volt részem:
Láttam a testvérem volt Saab-ját.
Nagyon le volt pusztulva, kb egy évnyi por és kosz volt rajta, az eleje be volt nyomva, oldala meghúzva, behorpadva, a tetejére pedig mintha fékolajat öntöttek volna, le volt pattogzódva a festékréteg, az első lámpák a sérülésektől nagyon kancsalok voltak. Hiányoztak róla krómozott disztárcsák. Szóval nagyon rossz bőrben van, pedig 6 éve adta el az öcskös, és akkor volt 11 éves. Szerintem ilyen embernek autót sem szabad a keze alá adni, nemhogy egy Saab-ot.
Delfin:
Szerintem próbélkozzál egy másik szervizben!
Hol van az a "Külföld" ?
Hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Nemrég elvittem a 900om a szervizbe, hogy ugyanmár kibirja-e a telet? (Nyáron volt teljes karbantartás, olajcsere, szürők, fékek, stb.) Mindössze megnézték a folyadékok szintjét meg az alvázat. Még után se töltötték amit kellene, pedig volt nálam folyadék, de azt mondták ha saját kezüleg csinálom az olcsóbb :(
Szóval tavaly semmi gondom nem volt, pedig télen szabadban hóesésben, fagyban parkoltam esténként. Idén már párszor csontra fagyott a motor esténként, pedig félig fedett parkolóban áll a kicsike. Ilyenkor ugye rángat, amig be nem melegszik. Kérdéseim:
-Lehet olyan olaj került bele ami nem birja a fagyot?
- Kézifék szerintük nem a legjobb. Ez tavaly is előfordult, bár akkor megcsináltattam, de idén még nem feltünő. Érdemes most foglalkoznom vele?
- Mániájuk a tank meg elől két lyuk rozsdásodása. Szerintük ettől nem kapok rá műszakit, bár tavaly gond nélkül megkaptam! Szoval ezt a "tipushibát" 4 órás munkával akarják átfesteni? Tényleg ennyi idő, vagy csak lefújják valamivel és benyujtják a számlát?
- Szerintem télen a kézi váltó-folyadéka kocsonyásra fagy, amitől nyáron se túl jó. Mások szerint semmi baj a váltóval, csakhát a hideg az hideg. (Amikor megvettem(január), akkor érződött, hogy milyen finoman uszik a váltó az olajban, ami már egyáltalán nem igaz.)
Szoval kiakadtam a szervizre, de nem akarom baja legyen emiatt az autómnak. Kisérletezzek egy vadidegen szervizzel egy másik városban? (Külfölről van szó)
Ez tényleg ócsó lenne, de az enyémre nem jó :-(((
Nekem még a régi agyam van 4x114,3-as osztású, ezek meg az újabbak, és 4x110-es (esetleg 4x100as?) osztásúak ('86-tól a 900asok megkapták a 9000-esek fékrendszerét, és ezzel együtt a kerékagyait is, egyszerű megkülönböztethetőség: az újabbakon hátul fog a kézifék :-))
Ez igy igaz,ahogy Korzo mondja...
Nekem azt is mesélték,hogy ha a stiftel mész
160 körül és lehúzod az ablakot ,utána felhúzod ,akkor az ablak és a keret nem simul vissza a kasztnihoz,hanem eltart tőle a nagy légáramlat miatt.. :DDD
Van benne materia :)) ,ahogy Lous mondaná.
Szerintem a korzo féle kulcs-hasonlat elég jól sikerült. Én egy kicsit megfordítanám a dolgot:
Ha egy kocsi nagyon leszerepel a törésteszten, akkor valószínűleg az életben sem túl biztonságos. Viszont az, hogy a törtésteszten sok pontot kapott, az még nem jelenti azt, hogy minden valós szituációban is megmenti az életedet.
Persze a teszteredmények azért sejtetnek egy két dolgot, szóval érdemes lehet odafigyelni a EURONCAP-re és társaira, de valamennyire mindenképpen kritikusnak kell maradnunk velük szemben.
Unokaöcsém sajnos mindig, mindenkivel ilyen.(általában az értelmiségiekkel ilyen, ha 250 kiló lennél, csontkopasz, borostával, és rezegne körülötted a szteroid, akkor talán riszpekt... :)) ) Ezen pedig nem lehet változtatni, sajnos a srác önhibáján kívül lett ilyen :((
Hali BlackStar!
Nem mondom elég morcos volt az unokaöcséd. Kicsit kiült az arcára az unom a banánt kifejezés, valamint a mia ... akar ez a ... itt!:-)
de az is lehet, hogy ráfagyott a hidegtől valami elöző érzelmi kitörés :-)
KÖSZÖNÖM mégegyszer a segítséget, hali
Lg
"Aerom asszem 1340 kg volt és 1790 vagy ilyemi volt a megengedett össztömeg."
Érdekes, a volvomnak ugyanaz az első adata, mint az aeronál második :-))))
Na jó ez azért nem igaz :-))))
De volt egy renault puttonyos teherszállító (?) kocsink (express) és a megengedett összsúlya 20kg-val volt kevesebb, mint a volvo önsúlya....