Szori, MiSaab, közben rápillantottam a klub honlapjára, és kiderült hogy ott figyel a zöld cucc.
Te is ott voltál Budaörsön a volvotalin, nem?
Szerintem de.
Ugye?
Köszi a címet. Lehet, hogy még szükségem lesz rá (vagy valki másnak), most egyelőre megoldódott (ez) a gondom.
Elmentem egy gumishoz (Zengő, Bp. XI. Bartók B. 93.), ahol a fémig letisztították a rozsdát, meg a gekkát a felniről, így már nem szöki a levegő.
Azt mondták, ráférne egy esztergálás, mert még kráteres, és ha kb 1 milimétert leszedetnék a peremből, akkor tükörsime lehetne. Tavasszal, a restauráláskor majd erre is sort kerítek.
Más: Egyik probléma megoldódott, jött a másik. Nem nyílik a csomagtér. Izgi lesz bemászni, lebontani a burkolatot, zseblámpafénynél szétszedni a zárat... Szurkoljatok!
"ugye elég csak a kerekeket rosszul vissza tenni egy átvizsgálás után, s onnalntól azok szélén kophatnak és jobb esetben csak kuka, míg rosszabb esetben akár balesetveszély"
Kedves Del-fin,
koztudott, hogy lama vagyok, tehat ne lepodj meg a kerdesemen: hogy lehet egy kereket rosszul vissza tenni? Ezt csak azert kerdezem, mert a mult heten volt, hogy leszedtem az osszes kereket, hogy at tudjam tisztitani az abroncsokat. Aztan meg vissza is tettem oket. Lehet, hogy valamit rosszul csinaltam? Mire kell(ett volna) odafigyelni? Csak ezt nem tudom.
Tetszett a frappáns válaszod jót derültem rajta! De ezt a fütőszálas dolgot nem értem? kérlek magyarázd el! nálam a középső rostélyon mindig hideg levegő jön be?!?
Üdv LG
Hát a jó kapcsolat az erős túlzás... :) Tekintve, hogy a mezei tehenekkel szemben, számomra nem olyan fontos, hogy rendszeres időközönként fejjenek. Talán ha vonzó magányos nő lennék biztos korrektebbül bánnának velem... (pl. ha időre megyek amugy is, akkor nem szeretem, ha megváratnak. (legutóbb épp egy tizenéves srác kávészünetét vártam végig)Kapjak későbbi időpontot, de ne nagysietve, hanem rendesen szánják a kocsimra az időt és talán vegyék észre ha valami nem jó. Na ez utóbbi amiben egyre romlik a szint.)
Azon a gépen szerintem az utolsó csavarig bezárólag minden alkatrész szerepel, a gyári sorozatszámával és aktuális költségével együtt. Mondjuk ha a neten lenne az a gép, akkor előbb hozzájut6nák az adatokhoz, de szerintem nem van. Azért rákérdek, ha legközelebb arra járok. (Jelenleg épp mintha zörögne egy fütőszál maradvány egy ideje s ettől a középső rostélyon meleg helyett hideg levegő áramlik be, szóval aktuálissá válik a dolog.)
BlackStar:
Mit iszol? :))))
Dec. 29.-én megismerheted majd!
Jelen pillanatban nem tudja eldönteni, milyen 9-5 -t vegyen /na persze ha nagy lesz/, mert az ezüst tetszik neki nagyon, de azzal nem lehet rendelni bézs börülést. Most ez a legnagyobb problémája :))
De arról már sikerült meggyőzni, hogy a 9000-nek nagyobb a csomagtortója mint a vectrának.
Üdv
Mostanában én is a szervizt járom valamint a kocsit bújom téli felkészítés címén no meg egyéni szorgalomból, hogy még megbízhatóbb, esztétikusabb, komfortosabb legyen. Ha lehet ilyet mondani a Saabra. A minap voltam Popovicsnál, karburátor javításra és a betört hátsó kisablak pótlása miatt. Sajna egyik sem sikerült maradéktalanul, szóval vissza kell menem a jövőhéten. Már van időpontom de majd kiderül. Már most egy kicsit jobb lett a gép. Laci bá megnyugtatott, hogy nem reménytelen az autó és szerinte nagyon jó állapotban van! Sőt! Amúgy kell két első telót is cserélnem, de én azt hiszem nem nagyzolom el. Maradok a gyári előírt de után gyártott olcsóbb kategoriánál. Kéne fagyálóznin is, valamint a hátsó rugókat megemelni! De mielőtt ez utóbbit megteszem kipróbálom kicsit kiékelni gumi bakokkal. Ha bejön olcsón megúsztam ha nem így is úgy is csere. No és ott van még a kis ablak. Hát így állunk én és a kis autóm.
Üdv mindenkinek LG
Ha jó kapcsolatod van a szervizzel a számítógépen lévő adatokat infokat megszerezhetnéd és közkincsé tehetnéd! Persze csak a saabal kapcsolatosak érdekelnek minket!
A Polar-t nem lehet rávenni hasonlóra? Régi rajzok, metszettek, mikrofilmek stb. ! (már mint az öregebb tipusokról - mit nevezünk öregnek?)
LG
A sok Mazda oklevél a falon, SAAB egy darab se, mert állítólag nincs minősítési rendszer(ezt mondjuk nehéz elhinni...) Olyan nehéz elhinni, hogy meg se próbáld... :))
Asszem sikerült :)
Szóval ezeket a képeket az öt éves kisfiam rajzolt. a lentebb látható kúpé, csak a hütőrácsa miatt Saab, de ezekről a rajzokról egyértelműen látszik, hogy milyen autómárkáról van szó. De az is lehet, hogy csak én vagyok elfogult, egy öt évessel szemben :)))
Aprópó, láttatok már 9-5 taxit? Na persze aero kivitelben.........
Voltam ma a Szikinél!
Láttam a gépedet!
És láttam a kis cetlit a javitanivalókról is...
Ja.
A tél beálltakor kopogás jött elő a futómű körül.
Paráztam rendesen,ugyanis új gömbfejek,új KONI telók vannak...Hogy mi volt a baj ???
A kocsi a Törőcsiknél volt aut. váltó javitáson kb. 3x az utóbbi 1-2 hónapban.
Namármost a futóművet szét kellett szedni a műtétekhez kb 3x motor+váltó ki-be.
Közben elhagyták a gyári gömbfej csavar+anya garnitúrát és valami ócska került be és az sem meghúzva rendesen..kilazult.és kopp.kopp.
A Szikiék felemelték átnézték kicserélték...
Hogy ez mennyibe volt nekem....
Erősen redukál a nullához az összeg,úgyhogy 1x meglepem az egész szerelőbrigádot egy óriáspizzával!!!
Javításról még nem hallottam, bár nem lehetetlen (elméletileg ugyanúgy kigörgőzhető, mint az alu). De Popovicsnál vagy Szikinél biztos találsz bontott felnit, akár gyári alut is.
Én "találtam" új alufelnit, csak nem SAABra kell keresni, hanem adatok alapján (4*114,3 5fél x 15" ET40, ilyet nem gyártanak). A japánokra való 4*114,3 6x15 ET36 körülivel talán érdemes próbálkozni, egy kört megér. Igaz ez szélesebb de szerintem még befér (a gumiméret nem változik, és a szélesebb felni miatt lecsökken az oldalkúszás is :-), és 4 mm-el kijjebb viszi a kerékközépvonalat (ez utóbbi miatt valsz megnő a kormányerő, és lecsökken a kerékcsapágy élettartama 400ezerről 350ezerre :o), viszont megnő a nyomtáv, ami nagyobb kanyarstabilitást eredményez.
Én egy 6*16-os sörűküllőzésű Compomotiv ralifelnivel szemeztem, csak 45ezer darabja :-((( ezt a Sparco boltban találtam a fóti Coraban
Nemtom a 9-3 képet miből barkácsolták, nekem rönósnak (laguna I) tűnik. A Coupe egyértelműen Asztma.
Más, eddig még nem kaptam választ a gumis, keréktárcsás topikokban, ezért bemásolom a kérdésemet ide is (elvégre Saabról van szó!)
Tudnátok segíteni rajtam, olyan műhelyek címével, (esetleg telefonszámával), ahol lemezfelnit javítanak? Nemrég vettem egy öreg Saab-ot, és kicsit ütnek a felnik, meg a levegő is gyorsan szökik a perem mellett (a gumi új, tuti rendben van.) Tudnak lemezfelniből kiszedni apróbb járdanyomokat? Érdemes, szabad?
Vennék akár új felnit is, de '83-as Saabhoz letagadják hogy létezik még keréktárcsa (snowfox, agrogumi)
Ha esetleg van valakinek eladó (2 db is elég mert amásik 2 OK), tegye meg ajánlatát.
Errefelé egy Mazda szervizzel közös tető alatt van ahova járni szoktam, de isten óvjon mindenkit az ilyesmiktől... A sok Mazda oklevél a falon, SAAB egy darab se, mert állítólag nincs minősítési rendszer(ezt mondjuk nehéz elhinni...) , aztán sokszor a számítógépen nézik meg, hogy egy javításhoz mi is kellene. Ráadásul sok az ujjonc s ugye elég csak a kerekeket rosszul vissza tenni egy átvizsgálás után, s onnalntól azok szélén kophatnak és jobb esetben csak kuka, míg rosszabb esetben akár balesetveszély. Na ezért nem hagytam még náluk 4 órára a kocsim. Főleg, hogy télen amikor minden csupa hó(víz) nem tudom, hogy gondolták, hogy rozsdátlanítanak. Ha jól sejtem ahhoz minimum némi szárazság kell, mert a vas a vizet nem szereti.
Van viszont egy idősebb mester akin látszik, hogy ért hozzá, igaz nem beszél emberi nyelven. Ha lesz időm bejelentkezem és kibulizom, hogy Ő,de senki más nem nyulhat hozzá. Természetesen végig ott leszek mellette, ha már gépész volnék. Biztos távolból, hogy ne zavarjam, de még lássak mindent.
Ezzel eddig sem volt gondja.
Van-e valamelyikôtöknek eladó:
- díszléc-garnitúrája (nem Aero)
- a nagyobbik fajta kerékív-garnitúrája (ugyancsak nem Aero)
- műszerfala
- kormánya (vagy a 9000-es származék négy-, vagy a két kis kürtgombos háromküllôs)
- kesztyűtartó-fedele
- tetômozgató gombja
Mind jó állapotban értendô. A legnagyobb gondom a díszléc, ugyanis amit kaptam hozzá, az
hullámosan, mert igénytelenül lett levéve, Szikszai szerint azt normálisan visszatenni nem
lehet. Mondanom se kell, iszonyú hülyén néz így ki az autó...
igaz az ,hogy az opel egyes markaszervizei targyalnak azugyben ,hogy az opel szervizek fogjak vegezni a saab-ok servizeleset? Reméljük, csak nem... :)))
azert kerdem mert egy saab 9,5 aero-t szeretnek venni apamnak Helyes, megadom a pontos címét, jó? :)))
de mindig azt hajtogatja, hogy az opel szervizeivel viszonylagosan meg volt elegedve es mi tagadas ismerve a mai magyar markakereskedesek es szervizek moraljat ez fontos dolog is.... Első számú szabály: SAAB rulez!
Hogy a 9-5-öst hova kell vinni, azt spec. nem tudom :)
Rijswand: Jajj... te voltál az a másik nagyon komoly vevô, aki Aero-spoilereket akart hozzá
szerezni? Hmmm, hát akkor remélem, azért nincs harag! Igazából nekem se nagyon tudott a
Popovics idôpontot mondani, de elég erôszakos voltam (hiába, na, hát pont olyan modell
volt, amilyenre vágytam), így aztán megbeszéltük, hogy majd valamikor áthozatja Budaörsrôl,
merthogy ott állt egy ismerôsénél. Egyik hétvégén felhívtam, hogy akkor megnézném a '91-
es Aerót, ha lehet. Azt mondta, oké, én meg rohantam... pofáraesni. Ugyanis a műhelyben
rámutatott egy szürke, kibelezett motorú ötajtósra, hogy ô az. :) Mondom, mi ez, én nem ilyen
lovat akartam! :) Kiderült, hogy félreértettük egymást. De ha már ott voltam, hát áthozatta
nagy nehezen, kb. két óra várakozás után. Sötétben, koszosan, és spoilerek nélkül nagyon
lehangoló volt a kocsi, lényegében a belsô teret láthattam a maga kétségbe vonható
szépségében (fakormány, fa váltógomb, hiányzó elemek, és a redôkbe ivódott kosz). De
azért elkértem a srác számát, és napvilágnál, próbaút után már bíztatóbb volt a helyzet. Ez
volt kedden. Szerdán látogatás Szikszainál autó nélkül, csütörtökön immár autóval, pénteken
pedig már meg is vettem. Természetesen eladó, kétmillió forintért bármikor! Nem kell? Miért
nem? :)
vérponty: Freinek nem Saabja van, hanem Audija. Jajjj, ez off, ez off! :))) Végülis udvarias
levélke volt, úgyhogy kénytelen voltam a kérést tiszteletben tartani és odébbállni.
hgl005: Neeeeeeee! Éveket jártam Opel Vectrával, és nagyon rosszak a
szerviztapasztalataim. A csúcs az volt, amikor a Maxabonál (nem csak ott voltam) egyszer
döbbenten nézhettem végig, amint a szervizesek röhögve forognak egy ügyfél Omega MV6-
osával, és váltják egymást a volánnál... úgyhogy mentsen meg attól a jóisten, hogy Opel
szervizben javítsák a Saabokat is. Egyébként a Szikinél foglalkoznak 9-5-tel.
BlackStar: úgy nézek én ki, mint aki nem bírja? :) Már megnéztem, tényleg van ott egy 2.1-es
turbó, de az nem az én művem. Valami elcsúszhatott dizájnváltáskor.
Egyik ismerősünk a Fogarasi úton lakik, ment haza, beállna a garázsába /jó nagy megállni tilos tábla a garázs ajtón/, de ott parkol egy Sk. Felic, látja hogy ülnek benne. Kiszál a kocsiból, közelebb érve látja, hogy radarautó, megkeri a szerveket, ugyan már álljanak egy picit arrébb, mert beállna a garázsába. Válasz: Közterületen állunk, és egy centit sem megyünk arrébb......
igaz az ,hogy az opel egyes markaszervizei targyalnak azugyben ,hogy az opel szervizek fogjak vegezni a saab-ok servizeleset?
azert kerdem mert egy saab 9,5 aero-t szeretnek venni apamnak de mindig azt hajtogatja, hogy az opel szervizeivel viszonylagosan meg volt elegedve es mi tagadas ismerve a mai magyar markakereskedesek es szervizek moraljat ez fontos dolog is....
No mit találok ma a Saab szélvédôjén? "Tiszelettel és üdvözlettel megkérném, hogy a
házunk elôtti parkolóhelyeket legyen szíves szabadon hagyni. Köszönettel: Frei Tamás."
Kábé három órája parkoltam le, de ez máris ott figyelt. Már a saját házam elé se parkolhatok
le. Hát valahogy azért már csak be kell vezetni a kérdést, hogy mennyiért nyírnál ki tuareg falut, vagy szezonon kívül miniszterelnököt...? :)))
BlackStar: Arra Axát kell megkérni. Most téged az 2 kcm zavar, vagy milyen LPT-rôl van szó? Az zavar, hogy SAABod van, nekem meg nincs :))
Tessék eltűrni a csipkelődést! :))
2.1-esbôl csak szívó van, nem?
De... :)) De ott még az van (volt?). Mingyá megnézem :))
No mit találok ma a Saab szélvédôjén? "Tiszelettel és üdvözlettel megkérném, hogy a
házunk elôtti parkolóhelyeket legyen szíves szabadon hagyni. Köszönettel: Frei Tamás."
Kábé három órája parkoltam le, de ez máris ott figyelt. Már a saját házam elé se parkolhatok
le.
BlackStar: Arra Axát kell megkérni. Most téged az 2 kcm zavar, vagy milyen LPT-rôl van szó?
2.1-esbôl csak szívó van, nem?
Szia Misa! (integet, integet) !
Én a néger vagyok,és azért irok hogy örülj!
Nnna, szóval mikor lesz már meg a turbós 900-asod?
Elvihetnél vele egy karikára...
üdv mindekinek!
Ja.
Az őszi budaörsi volvótalin azt is jól megbámultam. Ha esetleg emlékszel egy snejdig fiatalemberre, aki végtelenül idétlen vigyorral kerülgette az öreg vasaitokat...
Ami a vitátokat illeti, inkább senki ne vegyen ezetúl semmilyen saabot, se lepattantat, se korai '90-es kvázizsírújat!
Félek hogy nekem már nem marad...
De asszem tényleg egy ferde elejű utolsó szériás dög lenne a befutó.
Vagy egy igazi húszéves t*!kös jószág!
Azt nem is mondtam, hogy az elsô utadba kerülôt... de a másodikat. :) Mé', az enyimé tán nem felelt volna meg neked, he? :))) Na tessék... Naná, hogy meg, mondom, hogy én láttam meg előbb... Ezzel csak arra utaltam, hogy ígényes vagyok, és inkább egyszerre költsünk rá sokat, min t egysdzer kevesebbet, és sokszor többet... Érted... :))
Gyalázni, miért? Kap helyette szép krómozottat... :) Kijavítottad már a klubhonlapon azt a 2117 köbcentis LPTt, he? :)))))
Ugyan, ha már lúd, legyen kövér... Egyre inkább ezt mondom, szóval ha most lenne pl. 500 ropim, se biztos, hogy megvenném az első utamba eső 900-ast...
Ladán hűtőrácsot... Viccelsz? Meggyalázzam szegényt? (mármint a hűtőrácsot? :))) )
Egyébként épp néztem az adataidat... igazándiból nincs is kocsid! :)))
topik: errôl Popovicsot kéne meginterjúvolni... vagy adhatok neked egy másik számot is, ha
jelentkezel e-mailben.
BlackStar: mit számít, ki látta elôbb, az a lényeg, hogy ki kaparintotta meg végül, nem? :) Ja,
és a Ladán legalább a hűtôrácsot cseréld ki már! :)
Héjdzső: köszi, olyan jólesik! :) De egyébként a siteon a hirdetések között láttam egy
hasonló, csak öregebb, de már döntött orrú darabot sokkal olcsóbban. Az már elkelt?
vérponty: azért se :)
egoaxa: az én adataim mikor frissülnek azon az oldalon? :)
a foldszinten van egy konyvesbolt, ha a nijagara felol mesz be a baloldalon. Sasold a kirakatot, tele van autos konyvekkel, a "draga" is kint van. Necsinádmá! :))
Legalább 3x néztem rájuk, hogy növesztettek-e SAABops könyvet, de a muff a pult mögött csak nézett igen méy tekintettel... Ááááá... Szóval most már van... Kibuliztam..! :)))
Én is láttam a MIG-029 Saab 9-5 ös madarat.
Fekete volt!!! És egy orosz kinézetű szakállas napszemüveges mayer csákó vezette.A Bem rakparton láttam.A HighEnd só uccsó napján nov.11.-én.
Vérponty:
Te ebatta ! Én itt lakom a WestEndtől egy köpésre a Lehel térnél. Én is karácsonyra leptem meg tavaly magamat a Haynes manuallal...A kék az ugye???
Héjdzső:
Mesélj a lelki világodról ,hogy lettél beteg !!!
Csak őszintén! :D
Itt mindenki olyan mint te csak máshogy hivják :D
Hammer:
A kivánságrendszám átvihető egy másik autóra, csak akkor újra ki kell fizetni a dijját.
Pl.: A szomszédom Citroen kereskedő, 99-ben volt egy Xantia autója, vett rá egy rendszámot: HDI-110. Most egy C5-tel járkál, rendszáma HDI-110.
szombaton a Nyugat-Vegben voltam vasarolgatni a baratnommel es megakadt a szemem, na min?????
Ugy van, egy SAAB 99,900as szervizeleserol szolo konyvon. Az angelusok fura nyelven van megirva, 6500 penz korul adtak volna ide, de varok a karacsonyra.... Akit erdekel> a foldszinten van egy konyvesbolt, ha a nijagara felol mesz be a baloldalon. Sasold a kirakatot, tele van autos konyvekkel, a "draga" is kint van.
Ja, valamelyik mocskos allat a parkolo kocsimnak tolta a kiba..ott bevasarlokocsijat. Csak tudnak benne kart okozni.
nasfayzoli gratula 900al. Azert elmondhatnad, mennyibe volt a draga... Naaaaaaa...
Sziasztok.
Eddig bírtam csöndes külső szemlélőként, akit mély érzelmi kapcsolat fűz az idétlen, buta régi saabokhoz.
Szóval.
Talán azzal kezdeném, kedves nasfayzoli, hogy több előttem szólóval egyetemben én is teljes erőből utállak az új autód miatt, sűrű gratulációk közepette!
zistenitneki.
Érdekes, a rendszámkeresőben egy Seaton van a MIG-029. A Seat kamu, vagy hordozhatók a rendszámok? A 9-5 nem tévedés, járda mellett parkolt, gyalogtempóban 2 méterről nem tévesztem el :-)
A színe egyébként valami metálkék, vagy fekete (este volt már, a közfelvilágosításban nem lehetett kivenni). Ja, és otomata váltós.
....földink el nem hozta, és idehaza Érdden meg nem javítatta. A svájci álldigálás közben valaki leszedte róla az Aero-spoilereket - amiket az autentitás miatt sajnálok, de optikailag.... Bibibí, azt az autót előbb láttam, mint Te!!! :))
BlackStar: aszittem, Neked már lett közben valami idôsebb példány! Eszerint még mindig
nem? Sebaj, azért a jó öreg 2107 sem egy rossz darab! :) Összekeversz a Ganxsta Zoleeval, nekem '05-van :)
Helló!
Csak együtérzésemről szerettelek volna biztosítani, úgyanis útánad nálam is járt az úriember (úgy látszik saabokra specializálódott aznap este). Szombat este 21-körül értem haza és nem sokkal éjfél után mikor lementem újra izzítani a verdát. Már az én jobb hátsó kis ablakom is be volt zúzva. Szerencsére a kocsiból nem hiányzott semmi. Amúgy az ajtót sem tudta volna kinyitni a korlát miatt, ahozz, hogy benyúljon kicsi lyukat ütött...
Bevezetjük Könyves Kálmán törvényeit újra! Elég sok kéz és fejnélküli ember szaladgálna az országban :-) Ellenben jelen helyzetben az én kezem fagyot le mire befoltoztam neylon újságpapír kombinációval a rést :-( !
Üdv LG
ui: Holnap megyek Popovics bácsihoz alkatrészért, de még be kell szerelni!
Eladó SAAB 900 a hasznaltauto.hu-n: Gyártás év/hó: 1983/5
Műszaki vizsga: 2003/10
Hengerűrt.: 1990 cm3
Futott km: 230000 km
Telefonszám: 06209252972
Ár: 600 ezer Ft
Leírás: Eredeti állapotú, törésmentes, diplomata kék színű, nagyon gondosan karbantartott, Első tulajdonos, Automata, Napfénytető, Szervókormány, Eredeti plüss belső, Plussz négy téligumis kerék
Bár nem hinném, hogy a (cseppet sem) úriember olvassa a topikot azért itt köszönném meg neki, hogy szombat este kulturáltan nyitotta ki a zárat, nem vitte el a szabimat, nem törte be az ablakát, és egyáltalán semmi kárt nem tett benne azonkívül, hogy a rádiót kirángatta belőle. Köszönet. A rádióval legyen boldog, de azért remélem már kezd leszáradni a keze.
teljesen más:
Szombaton láttam egy 9-5 Saabot. Van egy tippem kié lehet. A rendszám: MIG-029
:-)))
Hahó
Ismételten megérkeztem Kárpátaljáról.
Ezúttal Beregszász-Salánk-Tiszaújlak-Karácsfalva volt a kinti útvonal.
Különösebb nem történt, a határnál a szokásos várakozás. De tovább fejlesztették a belépési rendszert: bemenetelkor most már nem kellett kitölteni a vámpapírt, hanem a vámos bepötyögte az én és az autó adatait a gépébe, print utasítás (kákájá tyehnyiká), kijön egy ciril betüs A5-ös sajtfecni, azt alá kell írni (deklaráció, miszerint én kiviszem az autót Ukrajnából), visszafelé pedig a vámos kollega egyszerűen -se szó, se beszéd- elvette a papírkát.
Bereszászra érve észrevettem, hogy kicsit zajos a motor. Olajpálca minimális olajmennyiséget mutatott. Volt nálam bő fél (doboz) liter olaj, beleöntöttem a zajok megszüntek. Az olajszint a normálra állt. Az olajcsere óta 6500Km-t mentem.
Egyébkét nagyon hideg volt kint, az autó mindig pöccre indult.
Volt pár, szinte járhatatlan út, hatalmas gödrökkel. (a Hargita megyei Zetelaka-Gyergyószentmiklós szakasz tükörsíma ezekhez az utakhoz képest) A kb 8 km-es szakaszon a helybeli 65 éves kerékpározó nénike másfél km-t rávert a Saabra. Pedig egy jobb szakaszon megesett, hogy 500 méterre elhagytuk..... Habár, mint említettem nagyon hideg volt, autóban bent pedig kellemes meleg, lehet, hogy a csak hideg buzdította ütemesebb pedálmunkára az idős hölgyet? Esetleg valami egyéb csodaszer?
Mindenesetre mi óvatosan előztük meg a bicikliző asszonyságot, aki az út teljes szélességét kihasználta az előrejutáshoz, így is legalább másfélszer annyi utat tett meg, mint mi.
A hideg egyébként általános jelenség ezen a tájon (pláne november végén), de szerencsére a helybéliek tudják a módját, hogy hogyan védekezzenek ellene. No nem az általunk itthon Maon ismert fűtési módszerekkel (lásd rezsó, melegítő, radiátor, kályha, tűzhely, kandalló) próbálkoznak, mert az nagyon drága. Van olcsóbb is, ami egyes helyeken még a víznél is olcsóbb, hatásfoka sokkal magasabb, továbbá azonnal érezni a hatását:
VODKUCSKU!!! De milyen???? SZ PERECEM, azaz a csípőspaprikával feltuningolt vodka (csíp-tuning). Amiben összeértek az ízek. Egy pohárkától egyből kimelegedsz , a másodiktól már verejtékezik a homlokod... (a harmadikra nem emlékszem)
Az ember átfagyott teste valamint a hangulata is hamar feloldódik.
Ezt a módszert egyébként hideg termekben, fűtetlen szobákban, étteremben, büfében, szabadtéren, vonaton, buszon, kerékpáron, gépjárműveken és traktorokon, de még gyalogosan is előszeretettel alkalmazzák.
Nehezíti a közlekedést az autók rossz műszaki állapota: az ósdi zaporozsec-lada-volga karosszériák rozsdás rései eléggé huzatosak. A kerekek is imbolyognak. De hát a csodaszer nem csak a gépjárművezetők hideglelését, hanem a gépjárművek meglehetősen rossz műszaki állapota, valamint az kátyus utak által okozott szorongást is nagymértékben csökkenti.
Mindenesetre a csodaszer nagyon hatékony ezt egy palackkal is bizonyítani tudom. Ha nem hiszi, akkor kérdezze meg kedvenc kárpátaljai orvosát vagy gyógyszerészét.
Blekksztár, holnap válaszolok, most túl fáradt vagyok, csak ennyi tellett tőlem....
MiSaab: tenksz, most télleg igen boldog vagyok vele :)
Svájcból került Magyarországra, a Popovics egy ismerôse hozta be. Egy tulaja volt végig
(legalábbis a hozzá kapott papírokból így látszik), szervizkönyv vezetve egészen addig, míg
a váltó bele nem tört az autóba úgy 205 ezer km tájékán. :) Ekkor a tulaj nem csináltatta meg,
hanem beszámíttatta egy újautó árába, ez meg egy kereskedésben állt majd' egy évet, míg a
földink el nem hozta, és idehaza Érdden meg nem javítatta. A svájci álldigálás közben valaki
leszedte róla az Aero-spoilereket - amiket az autentitás miatt sajnálok, de optikailag
(egyelôre) nem hiányzik -, úgy kétszer nekitolattak valami platós járművel, meg az ajtót is
nekinyitották valaminek. Igy van rajta három távolról nem szembeötlô, de közelebb lépve
ronda esztétikai hiba. A fényezést Szikszainál festékvastagság-mérôvel megvizsgálták, és
egyetlen helyen találtak újrafújt részt: a bal hátsó sárvédôn. Karosszériamunkának viszont
abszolút semmi nyoma még a környékén sem, így szinte biztosra vehetô, hogy az is csak
valami karc lehetett, és a márkaszervízben fújták újra. A belsô tér is igen jó állapotú (lenne),
viszont irdatlan mocskos és Szikszai által is alátámasztottan sokkal jobban zörög, mint
kellene neki. A fakormány és fa váltógomb hihetetlenül prosztó benne, azt is ki kell cserélni.
Jövô héten küldöm külsô-belsô kozmetikai ápolásra, olyan szép lesz, mint új korában. :)
Egyébként az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem kevés pénzt fizettem érte (nem, nem írom
be a fórumra, hogy mennyit :), de nekem szinte pontosan egy ilyen autó kellett: utolsó
szériás, karambolmentes, fekete színű T16S kupé. Ez pedig igen nagy ritkaság, nagyon-
nagyon kevés lehet belôle idehaza, muszáj volt lecsapni rá. De nemcsak ezért: idén nagyon
komolyan megszigorították ezt a behozogatósdit, és ennek az autónak a papírjait is 10 (TIZ!)
hónapig tartott egyedileg (!) elintézni. Igy aztán még jobban örülök, hogy megkaparinthattam
egy ilyet.
BlackStar: aszittem, Neked már lett közben valami idôsebb példány! Eszerint még mindig
nem? Sebaj, azért a jó öreg 2107 sem egy rossz darab! :)
Tegnap láttam egy kilencazötödiken kombi 3.0TD Saabot!!!
Ez tényleg ritka, vagy csak én vagyok ilyen tudatlan???? :-))
Amúgy füstölt egy kicsit, de a gazdája is tolta neki rendesen!!!
Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :) Ez különben nem fer! az összes gyalogos klubtagnak 900asa lesz? a szegény csóró Blaxták meg kutyagolnak, mi? (= Ladáznak :)) )
Vééééégre teljesült a nagy álmom: KLASSZIKUS 900-AS TULAJ LETTEM! :) A szerelem konkrét tárgya: egy sérülésmentes (!), fekete színű, 1991-es évjáratú, ABS-es Turbo 16 S Aero, igaz, a spoilerek nélkül, azt a svájci tulajdonosa levette róla. De nem is bánom, mert más biztosan megveszne érte, de nekem mindig az egyszerű, széria díszcsíkkal tetszett. Az autót Szikszai és Popovics is megnézte, nagyon jó műszaki állapotúnak ítélte, úgyhogy valami félelmetes nyugodtság költözött a pici szívembe... :)
Hmmmm, ez a fíling! :) Leírhatatlan! Egy 1 évig tartó tévút után - melyet egy Porsche 944 Turbo jelentett - vééégre megérkeztem abba az utastérbe, amibe mindig is vágytam. (Gyorsan hozzáteszem, nem mintha a Porsche nem lett volna egy legalább ennyire tökéletes autó - csak nekem a fíling hiányzott belôle, az viszont nagyon.)
Na jó nem. :De a jobb első az igaz!
(Készült fótó, ha megtalálom beszkennelhetem. A törött lámpat miután 20EFt lecserélték egy újra, eltettem emlékbe.)
:DEL
Axa!
Ezek hogy lesznek?
:
A megszûnõ tagságok, az eltunõ emberek miatt a tagok sorszámozása is megszûnik. Azaz újra sorszámozzuk az egész társaságot, vagy az eltűnő emberek számát kihagyjuk?
Új, bankkártya jellegû, sorszámozott, névre szóló tagkártyákat gyártatunk. Ez teccik :))
Ez a menü WAP-os telefonnal is elérheto lesz. Mivel sajnos az SHS (Saab Help Service) jelenlegi formájában nem muködik ezért az is teljesen átalakul. Az se rossz :))
Most már vappos tellám van, szóval lehet :)))
Tervek között szerepel még, egy rendszeresen megjelenõ, magyar nyelvû Saab magazin készítése. Ez érdekel! Lehetek segédíró? Adok a közösbe képeket, meg mesét, jó? :))
Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás Lehet, hogy csak kosz :))
Szerintem a filmet meg egyből a saab900.hu-ra kéne tenni :))
Ha a második sor második képét nézed látod a pilota és anyósülés közti vasat. Gondolom, amolyan biztonsági okokból, hogy az első szélvédőt ne vigye be a légnyomás. Bár a tűzoltók is ott voltak, de nekik se sok dolguk akadt. Ugyszint van egy oldalsó fekete csík, az első ablak helyett, bár szerintem fölöslegesen. A kérdés továbbra is lebeg:
-Van erre valakinek 30-35MB (DivX 4.0) vagy 510MB(Mjpeg) szabad helye? Mégiscsak a mozgóképes változat az igazi...
:DEL
ui.: Nekem egy trágyaszállító traktorral gyült meg a bajom, mert miközben előztem (kezdő voltam így 20méterről nekikezdtem, hogy ne kelljen hirtelen gyorsítanom)ugy döntött lekanyarodik a szántóföldre. Bár nem volt fal, ami egyértelműen kizárta volna a kanyarodás eshetőségét, de tűző napsütésben a 75%ban trágyás indekről eldönteni, hogy mikor kezd villogni veleszületett képességeket feltételez. Kormány ránt +kuplung be(hogy ne fuladjon le a motor, meg nőjjön meg a fékút =), de még igy is neki a hátsó nagy kereknek. Buta traktor miatt kitört a jobb első féklámpám és megkarcolodott a fölötte fényezés. A pár milliméteres sárvédő és hűtőrács/lámpatörlő közti müanyag távtartók elszakadásáról nem is beszélve. :)
aex:
Ma jártam ausztriában, délután 1/4-kor vettem fel a családot a SCS-ben, és mire kiértem tele volt a parkoló géppisztolyos rendőrökkel, 5 kordonon keresztül kellet jönnöm. A ring is tele volt rendörökkel. Tudsz valamit az okról?
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik. Nagyonáálat! :))
Ez egy olyan '80 körüli 99-es, GLS vagy turbós lehet... Biztos, hogy láttál benne merevítést? szerintem az csak puhítás, hogy ne törjön annyira széjjel az a szegnéy mikróbusz :)))
Szerintem tuti Saab van a filmen, bar a pontos tipusa pont nem latszik.
Ezen a linken kiemeltem a film lenyegesebb reszeit. (kicsiben es nagyban) A srac elve szalt ki a kocsibol, igaz nemi merevites/erosites lathato az auto szerkezeten.
Lehet ez az eltomodes is, hol keressem? Alapjaraton nagyon jo, s ha egyszer megjavult napokig jo hidegben is.
Nincs valakinek 33MB szabad helye, ahova http-protokollal kepet pakolhatok? Volt egy jo kis Saabos toresteszt a TV-ben es ledigiztem. Mindjart kuldok linket a fimbol kiszedett kepekrol, csak feltetetem valahova azokat.
:DEL
Ha injektoros, akkor szerintem is a bemelegedés-szabályzó lehet a gond.
Ezzel kapcsolatban a tegnapi szerelési történetem:
A BEE azt csinálta, hogy alapjáraton a bemelegedés után mindig megállt. Lassítottam a lámpánál, és szépen jól lefulladt.
Átnéztem és konstatáltam, hogy a megszakító szétégett, és szikrázik mint az állat.
Alkatrészvásárlás. Megszakító, kondi, és ha már szerelgetek, legyen cserélve a termosztát és a benzinszűrő. Mindezeket a kedvezménnyel a Bárditól 5000Ft kifizetésével elvihettem.
Este fél tizenegykor láttam munkához. Installáltam a steklámpát és nekiestem. Megszakító, kondi csere. Semmi változás. Bakker... akkor a bemelegedés-szabályzó lehet a gond? Szerencsére mindig van nálam egy tartalék :))
Pár perc, és kicserélve. Sajnos közben csak egy picit koccantottam meg az első henger injektor csövét, ami a hidegben azonnal eltört. Hurrá!!!
Nem riadunk meg. A konyhában egy kis barkács és pár perc múlva örömmel indítóztam. A motor szépen jár, de ahogy ismét bemelegszik, azonnal dadog és leáll. Akkor egy kicsit elszomorodtam és bánatomban kicseréltem a termosztátot és a benzinszűrőt. Közben egy civil rendőr érdeklődött hogy ugyan már mi a fenét csinálok és miért áll mögöttem valami Alfa járó motorral. Mondtam, látja, éppen cserélem ki valami idegen kocsijában a termosztátot titokban, had örüljön reggelre... Ez a kis kikapcsolódás kellet, és azonnal megvilágosodtam.
Ha a kocsi fordulaton rendesen működik, de alapjáraton megáll vagy akadozva jár az azt is jelentheti hogy fals levegőt szív.
De hol?? Emberek, hát a szelepfedél és a beömlő között van egy cső. A szelepfedélen elszakadt a gumi, ami beleszorítja a csatlakozást. Ott kapott levegőt a szerencsétlen. Miután - ideiglenesen - egy Tescós szatyorral eldugítottam a csövet a motor alapjárata helyreállt és azóta kiállóan működik.
Hurrá!
A lényeg: ebben az esetben nem a bemelegedés szabályzó volt a ludas.
Látod Misa(ab)ilyen is van :)