Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lyvius83 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16441

Szia!

 

Nem tart folyamatosan, ill. visszaesik viszont ha gyárilag így üzemelne akkor szerintem mindig csinálná.

De mivel csak néha fordul elő így szerintem nem gyári beállitás.

A labdát köszönöm, viszont néha nem is nyomom be a kuplungot váltásnál, lusta vagyok! Az gáz? :)

Előzmény: Törölt nick (16431)
AAAAAAAAAAAAAAA
hil Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16440

Szia! Lehet, hogy rosszul tudom: a manuális és az automata is bekapcsolható ahogy írtad, akár -10 alatt is, de: +4 fok alatt a klima kompresszor kuplungja nem fog behúzni. Ez pontosan azért van, hogy a hőcserélő ne fagyjon le, mert akkor csökken a hatásfoka (nyári üzemre gondoltam) Aztán az, hogy ez az érzékelő hol lehet, azon lehet gondolkozni, de a hőcserélőben biztosan van pont az előbb írtak miatt. Én legalábbis így tudom.

Előzmény: kiskaldi! (16412)
imate Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16439

következő:

Féktárcsa milyen állapotú?

Előzmény: Sankaka (16437)
Papi45 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16438

Szia!

 Köszi a segítséget meg a "biztatást", remélem tényleg nem lesz szükségem adagolósra! A szerelőddel már találkoztam pár éve, ha Ő az, aki a Szeremlei úton van Baján. A haver audiját javította, amikor kész lett én vittem el a havert az audiért, nagyon alapos és körültekintő, részletesen elmondta, hogy mit csinált, mire kell nagyon ügyelni, mire kell odafigyelni! A tanácsadás közben állandóan azon járt az agyam, hogy mibe fog ez a végén kerülni!? Aztán meglepően keveset kért!

 80 e km-nél kitisztítottam az EGR szelepet, rettenetesen nézett ki, merő korom volt! Megvettem a tömítéseket, a tisztítás óta több mint 60 e km-t mentem vele, biztos ráfér a tisztítás, hátha ezt jelzi időnként a sárga lámpa! (megpróbáltam kiiktatni mechanikusan is, elektromosan is a légtömegmérő 5-ös lábára kötött relével és 1700 ohmos ellenállással, de állandóan kijelzett a sárga lámpa és le is vette a teljesítményt!)

 Hat éve van meg az autóm, a legmelegebb nyárban sem megy föl a víz 90 fok fölé klímával sem, télen kell legalább 10 km, hogy üzemmeleg legyen. Gondolkodtam már termosztát cserén, de a szerelő azt mondta, ez egy ilyen motor, nem a melegítés a föladata, hanem a gazdaságos üzemelés!

                
Előzmény: kapufa00 (16422)
Sankaka Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16437

3 garnitúra gumi és felni fordult meg azóta a kocsin, mind a 3 szett volt centírozva. Most az alufelnin rajta van a központosító gyűrű mindegyiken.

Előzmény: imate (16435)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16436

Kezdetnek jobb lenne az "olcsóbb és egyszerűbb" dolgokkal kezdeni. Gumik voltak centírozva felrakás előtt?

Előzmény: Sankaka (16434)
imate Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16435

Gumi szerelő mühely?

Kerék kieggyensúlyozás?

 

Valami?

 

Csak igy elős körben...

Előzmény: Sankaka (16434)
Sankaka Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16434

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Mikor megvettem az vectrám, éreztem, hogy olyan 130-140 km/h-nál remeg a kormány. Jött a tél, megkapta a téli papucsokat, annyira nem volt érezhető a remegés mint korábban, de egy minimális volt. Volt olyan is, hogy annyira remegett, hogy a műszerfal is elkezdett remegni. Valamikor jobban, valamikor kevésbé csinálja. Ma felkerültek a nyári papucsok (új, nagyobb felnik) és 110-130 körül brutálisan remeg a kormány... Fékek jók, azt megnézte ma szerelőhaver.

 

Gondolom széles a paletta, de mi okozhat ilyet? Féltengely?

 

Köszi!

hil Creative Commons License 2012.03.21 0 0 16433

Szia! Én annó egészen konkrétan azzal kűzdöttem, hogy a pillangó szelep tengelye volt koszos és nem tudott időben visszamenni alap helyzetbe. Emlékeim szerint elég nehéz volt tisztára takarítani sokszori nekifutásra is. Remélem, Nálad is csak ennyi a baj.

Előzmény: moci35 (16432)
moci35 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16432

Hali !

 Oppppel szervízben nézték többször is a diagnoztikával és elektromos problémát nem jelzett ..

Egy lambdaszondát jelzett,de törlés után már az sem jött vissza.

 Pillangószelepet meg már töbször takarítottam de semmi nem volt benne,és így is ugyan az a problémája.

 Szeretem a vectrákat ,de ez már megőszít.

Előzmény: hil (16427)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16431

"Az mitől van hogy váltás közben mikor benyomom a kuplungot, a fordulatszámom felmegy akár 2100ra is?"

 

Próbáltad már közben levenni a lábad a gázpedálról? :)))

 

Bocs, de ez magas labda volt... :))) Nem lehetett kihagyni. :)

 

Viccelődést félretéve...

Valamikor olvastam egy Vectra leírásban, hogy váltáskor a motorvezérlő automatikusan ad egy gázfröccsöt neki...

Mondjuk én ezt az enyémen nem vettem észre, igaz fordulatszámmérőm nincs.

Fülre nem vettem észre hogy "odarúgna" neki. (Legközelebb majd lehalkítom a zenét. :D )

 

Amúgy ez csak rövid ideig tart, vagy ha benyomva tartod, akkor folyamatosan nagyobb fordulaton megy?

Előzmény: lyvius83 (16425)
AAAAAAAAAAAAAAA
tattooone Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16430

Sziasztok

Szeretném kérni segítségeteket, ill. véleményeket.98. X16XEL Opel Vectra b a nagy beteg, jelenség a következő: Hidegen indítód –szivató indul tök éles hang, minden rendben- szivató leáll, elkezd dadogni mintha 1 henger állna. 1 -2-3 mondjuk húz, 4-5 remeg, mint az állat és alig akar menni 4-ikbe max.100km/h 5-ik plafon 130km/h nem megy (gyertyák újak, szikra van, gyújtótrafó-kábelköteg jó, vezérmű holdponti jeladók jók)

Vlad19 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16429

Hil-nek igaza van, a színkód elméletileg a bal oldali B oszlop aljában van. Már ha még nem volt küszöbcsere az autón :-)

B1nél 1997ig elvileg a motortérbe rakták, hűtőrács környékén.

Előzmény: Rolika88 (16426)
hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16428

Szia! Ha az autó festékének színkódjára gondolsz, akkor emlékeim szerint a sofőrajtónál található, de lehet, hogy tévedek és megkoptak már az emlékek, akkor viszont bocs. Lehet, hogy van adattábla a hűtő fölött lévő kereszttartón, estleg ott???

Előzmény: Rolika88 (16426)
hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16427

Szia! Nekem Z motorkódú Vectrám volt utóljára és ott is volt hasonló gond. Megbízható szerelő diaggal megnézte és a motor vezérlőt mondta rossznak. Vagyonba került volna. Szerencsére nem mentem bele, többször megtakarítottam a pillangó szelepet és elmúlt minden panasz. Ismétlem: többször takarítottam ki, mire tünet mentes lett. Pedig addig is minden olajcsere alkalmával az is takarítva volt. Azért az számomra elgondolkoztató, hogy a tervező hogyan gondolta azt, hogy a motor vezérlő elektronikát a motor majdnem legmelegebb pontján helyezte el.

Előzmény: moci35 (16421)
Rolika88 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16426

Szia!

 

Én már nem tudom, h mi lehet a valós... azért is írtam, h már nem izgat mert megy, szuszog szóval minden jó :) am én 175300Km-el vettem. Ismerős mondta, h Op-Com-al ki lehet olvasni a tárolt valós km állást én 460e km-et olvastam ki vele még decemberben. Ma megpróbáltam megint.. erre hiába próbálkozom csak azt olvassa ki amit a műszerfal mutat. Pedig elvileg mindent úgy csináltam mint anno.

 

Nem tudja valaki, h melyik adattábla tartalmazza a színkódot?? és hol található??

Előzmény: hil (16424)
lyvius83 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16425

Sziasztok!

 

Az mitől van hogy váltás közben mikor benyomom a kuplungot, a fordulatszámom felmegy akár 2100ra is?

Nem mindig fordul elő, de szerintem a fogyasztásomat pumpálja főlfelé.

 

96' 1.6 16v B1

 

Kösz a válaszokat.

hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16424

Szia! Nagyon nem értek már hozzá  (Vectra), de nem lehet, hogy az a szám nem a valós Km-t, hanem valami mást mutat??? Off autónál (Bimmer), van titkos műszerfal menü. Abban is van hasonló adat, amit a kereskedők, meg nem teljesen hozzáértők a valós Km állásnak tudnak be. Valójában köze nincs hozzá! Becsülettel megmondom, sokáig volt Vectrám, rengeteg információt gyüjtöttem róla, de, hogy ilyen lenne benne, arról nincs tudomásom, bár tévedhetek! Azért egy autó Km állását 460 000Km -el átírni, az már borzasztóan durva!!!!

Előzmény: Rolika88 (16389)
VauxhallVectra Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16423

Hello,

Az öszintét megmondva én nem merném mondani ,hogy bármilyen elektronikus alkatrész nem jó. Nekem az X es motorkódú esetén kiír mindent a fedélzeti számítógépe és nem is a gyárival van diagnosztizálva hanem egy BOSCH rendszerrel ami korlátozott. Azt hozzá kell tennem , hogy nekem nincs ilyen rendszerem hanem elviszem kiolvastatni egy szerelőhöz akiről tudom , hogy nem vág át , majd kinyomtatja és szerelem is az autó. Ha a fedélzeti lenne hibás akkor produkálna hibás kódokat stb. Az Y - os motornál meg minden elektronikus ezért szerintem kiírja mi a probléma ha az elektronikus. [X esnél tudom törölni a fedélzetit az akumlátor saru negatív levételével nem tudom ez nálad megy-e.] Én személy szerint azt csinállnám , hogy megpróbálnám törölni majd autózok vele és egy idő után visszavinném kiolvastatni. Ha tényleg nincs hiba akkor nyilván más a probléma egy okot kizártál. Ahogy írtad időszakos a probléma egy ideig jó volt utána nem , szerintem valamelyik csatlakozót vagy alkatrészt megigazítottál de ahogy hajtottad ismét elmozdulhatott. [Mielőtt jelentkezett volna elősször a hiba nem voltál szervízben vagy nem nyúltak bele az autóba , motor esetén tapasztaltam már hasonlót , hogy nem ment a motor meg mindig megállt majd szétszedés után kiderült nem volt jól összerakva a karburátor.]

Előzmény: moci35 (16421)
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16422

Még annyit, hogy ha csak rövid időre jelenik meg a sárga lámpa és közben nincs semmi érezhető rendellenesség, akkor ne stresszelj! Nem kell mindjárt rosszra és még inkább adagolóhibára gondolni. Nálam is előfordult már, hogy amikor bő üzemmeleg kb 95-100 C fok körüli a motor hőmérséklet egy rövid időre néhány másodpercre megjelenik az a csúnya sárga, azonban semmi más nem történik ekkor. Én is jeleztem már ezt a szakimnak aki erre azt mondta, miután számítógépen (hibakiolvasóval) utána nézett, hogy nincs jelentősége a dolognak, feltehetően az előtöltés ingadozás miatt villan ki a lámpa.  

Előzmény: Papi45 (16408)
moci35 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16421

Hali !

 A teljes kuplung szerkezet új,tehát úgy gondolom abból nem jöhet ilyen probléma,meg nem minden alkalommal csinálja .

Megfigyelésem alapján kb 3000-es fordulat körűl adja meg magát .

Ilyenkor az alapjárat is ingadozik kb 300--700 között mozog. Itt az egyik szerelő mester minden áron vezérlő elektronikát akar cserélni ,,,persze bontásból 60 ezer ft. és állítólag ok lesz minden.

Egyenlőre nem engedek neki, de nem is szeretném,hogy neki legyen igaza mert akkor tényleg zsebbenyúlós lesz az akció .

 Lehet  injektor a problémás ??

Előzmény: VauxhallVectra (16411)
AAAAAAAAAAAAAAA
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16420

Szia!!

A keceli adagolósokról is hallottam, de a nem kis szaktekintéllyel rendelkező szerelőm (Baján, Odor Lajos) már régóta a vásárhelyiekkel van üzleti kapcsolatban, ezért ő kizárólag velük javíttat fel adagolót. A javíttatást a szerelőm intézte, én most nem tudok segíteni neked a telefonszámmal, mivel az nincs meg nekem.

Én úgy gondolom, hogy az ár is a fent írtak miatt barátságosabb a kecelinél.

Ha valóban 140 000 km van a kocsidban akkor nyugodtan hátradőlhetsz, nem fenyeget még az adagoló veszély. Én több helyen is érdeklődtem, és többnyire mindenhol hasonló választ kaptam arról, hogy ezek az állítólagos "szar " adagolók mennyit bírnak. Szakemberek azt állítják, hogy kb 250-300 ezer km futás teljesítmény körül várható az adagoló halála. Akkor is az electronika mondja fel a szolgálatot, és szinte alig fordul elő, hogy a mechanikus rész is tönkre megy. Azonban a feljavítás során apróra szedik és minden egyes részt átvizsgálnak tömítéseket és egyéb kopó dolgokat cserélnek, majd gépen tesztelik amiről műbizonylatot is állítanak ki.

1 év garaniát adnak a feljavítás után. Kérdésemre a szerelőm azt mondta, hogy a feljavított adagolókkal nem szokott probléma lenni, nem jellemző, hogy az adagoló újból hibásodik.,

Ha gondolod, holnap felkeresem a szakit, és megkérdem, a vásárhelyiek elérhetőségét.

 

 

Előzmény: Papi45 (16408)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16419

Én vettem már Piranha-tól. Egész konkrétan a fényszóró mosó berendezésemet (tartály, csövek, stb..) tehát elég nagy és úgymond értékes áru is volt. De probléma nélkül ideért, megbízható tag szerintem.

Előzmény: Törölt nick (16418)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16418

Köszi, elég sokat vásárolok ebay-en, ismerem.:-)

Konkrétan erre az emberre voltam kíváncsi, hogy van-e értelme tőle venni dolgokat.

Előzmény: imate (16417)
imate Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16417

A vaterás ember is ebayról veszi.

 

Keress ebay.co.uk -n és máris több lehetőséged van.

Előzmény: Törölt nick (16413)
imate Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16416

A vízed tökéletes. 100 fölött ne ingadozzon. Ebből nem hengerfej következik.

Előzmény: Marcel33 (16414)
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16415

Ha azt írják egy kocsiról a hirdetésben, hogy kilyukadt a klímahűtő, ezért javították, akkor gyanakodhatok arra, hogy megcsukták a kocsit?

Marcel33 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16414

A tágulási tartályról levettem a sapkát, de nem prüszköltt bele, még anyit észre vettem , hogy menet közben felmegy a viz 80-90 fok között ingadozik, egyik ismerősöm azt mondja a viznek nem lenne szabad ingadoznia, szerinte hengerfejes. szerinted?

Előzmény: Törölt nick (16401)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16413

Melyik száma fontos a TID-en? Ha az enyém 5WK70122, akkor az 5WK70100-as jó helyette?

Ugyanis valóban tök szívás a szalagkábel javítása, egyszerűen lehetetlen. Inkább bevállalnám egy 10-esért a vaterás piranha-tól. Egyébként vett már itt tőle valaki valamit? Megbízható az ember?

Előzmény: kiskaldi! (16412)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16412

Manuális kapcsolható akár -10fokban is nekem ment télen is néha napján. Abban nincs gáz azért nem indul el.

Sárga tid rendszerint B1 szürke B2ben volt ,de szart sem és a szín ha még a siemens vagy a gm számnak is egyeznie kell.

Előzmény: Sada5 (16410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!