Először is köszönöm HEV es Bikk Pubi tanácsait a legutóbbi fagyos bükki túratervezéssel kapcsolatban. Mint a helyszínen kiderült személygépkocsival nem volt járható a Bükk fennsíkra vezető út a Millium kilátótoronytól, így fennt ragadtunk volna. A Bükköt kihagyva Mályinka-Putnok szakaszt teljesítettük.
Következő túráinkra szeretnénk magunkkal vinni, kendővel a hátunkon 8 hónapos gyerekünket. Tervezett túraszakaszok Pilisborosjenő Csobánka temető illetve Kisinóci Turistaház Nagy-Hideg hegyi turistaház. Kérdésem a helyismerettel rendelkezőkhöz, hogy biztonsággal megtehetőek-e ezek a szakaszok gyerekkel a háton, vagy vannak esetleg benne a Getéhez, Milichez vagy a Remete hegy déli pereméhez hasonló nyaktörő részek?
Az első ilyen rádöbbenéses élményem az volt, amikor olvastam Dr. Jakucs könyvében, hogy Hűvösvölgytől gyalog jártak ki a solymári Ördöglyukhoz... Ma meg már nincs szünet a házak közt odáig...
Mennyivel másabb hangulata lehetett az akkoriban még autóúttal nem rendelkező Dobogókőnek!
Kb mint Ágasvárnak, vagy Nagyhideg-hegynek, ház a hegyen, csendes környezet, családias hangulat, feltéve ha felmegy pár turista, mert egyébként csak a hegy, az erdő és a csend, no meg a sziklák és a turistaházak, a fából és a kőből épült...
Az autóút a 30-as években épült, olvastam is róla sokat, mert a Turisták Lapjában sok hír volt róla, de nem jegyeztem meg melyik évben adták át a forgalomnak. Talán 1934.
Tegnap a régi képeslap gyűjteményemet rendezgettem, nosztalgiázgattam. Találtam több érdekes, turisztikával, turista helyekkel kapcsolatos lapokat, de ez nagyon érdekesnek tűnt:
Hetek óta tervezem, hogy egy rövidke hozzászólásban "beszámolok" a haladásról, de valahogy mindig elmarad. Jó alkalom lett volna a 100., a 200., az 500., de ezek az alkalmak kimaradtak. A mutató most 590, nem kerek szám, de majdnem.
A táblázat 27 sora a TUHU 27 tájegysége, az oszlopok:
Az első oszlop az útvonalak darabszáma a TUHU adatbázisában. Ez jelenleg 2 634.
Hogy ha én ezt tudtam volna az elején, amikor hozzákezdtem!
A szám folyamatosan csökken, hisz a feleslegeseket folyamatosan törlöm.
Azzal is csökken, ha egy szakadást "felszámolok" (pl. kettőből egy lesz, mert folyamatos lesz az útvonal).
A másik fontos adat a HIB oszlop végén van, ez jelenleg 590. Ennyi útvonalról tudom, hogy hol van, de leginkább azt tudom, mi a probléma, miért nem a nyilvántartásban van, ami végső soron az NY1 és az NY2. Kb. 10 "csoport" van (ezek a hibaokok), ezek közül egy a szakadás.
Az OK oszlop az előző 3 összege.
A legfontosabb mutató a DIFF oszlopban a 292, ennyi útvonalat kell még azonosítani.
A hét elején a Somló túrák 10 útvonal "rendezését" tették lehetővé, de vannak macerásabb útvonalak is.
És végül a táblázat, mely szerencsére gyakran változik. Legutóbb (ma) pl. a DDP-ből Kaposváron kiágazó P+ jelzésű útvonal, és az abból kiágazó P4 (Vackor-tanya) illetve Po (Húsvét-forrás) került a nyilvántartásba, hárommal csökkentve ezzel a még rendezendő útvonalak darabszámát.
Akit érdekel, annak a teljes táblázat:
Van néhány igen érdekes hibaok, a számosság nem jelentős, de végső soron jól szemlélteti, mi minden került az évek során a TUHU adatbázisába.
Januárban voltak tartósan -10 fokok, lehet akkor meg lehetett volna próbálni. Amúgy nem volt annyira vészes, mert megoldottam az átjutást, de nem kevés idő elment vele.