Keresés

Részletes keresés

QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275365

Megint almát keversz a körtével. A mobil teló hálózati kliens viszonyban van a toronnyal, két wifi AP viszont szépen ki tudja egymást oltani és kapcsolódó klienseket is meghülyíti ha azonos frekvenciás és broadcasting ID-n dolgozik.

Előzmény: Pomber Béla (275363)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 1 275364

Mi van? A cmos technológia olyan 4-5 nm ig levihető.

 

Erről beszélek. 1986-ban ugyanez a károgás volt mint amit most páran előadnak például az akkunál, hogy JAJJISTENEM AFIZIKAIKORLÁTOK! Rohadt messze vannak még.

Az akkuknál az elvi korlát kb. 2 nagyságrenddel odébb van. Én csak azt veszem észre, hogy a filléres proli elkóknál a 20 évvel ezelőtti méret a harmadára ment össze, miközben a feszültség növekedett. És ez csak egy szaros elko.

Előzmény: QuantumSingularitas (275361)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275363

De nem zavarja. Ráadásul egy koncerten pár száz négyzetméteren van pár ezer telefon egy rakáson és azok is mind működnek.

Előzmény: QuantumSingularitas (275360)
Rangun Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275362

A saját autóbuszt sem birtokol mindenki, mégis használják a tömegközlekedést, az önvezető technológiákkal az autó egyfajta tömegközlekedési eszköz lesz, saját autóra sokkal kevesebb embernek lesz szüksége, vagy ha már rendelkezik vele, akkor pénzt is kereshet majd, az autó megosztásával.

Előzmény: QuantumSingularitas (275334)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275361

A memóriachipekkel már 1988-ban elértük a fizikai korlátot, amikor csak hallottam a 256 kilobites chipek fejlesztéséről.

Mi van? A cmos technológia olyan 4-5 nm ig levihető.

Előzmény: Pomber Béla (275358)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275360

Csak attól senki se fog meghalni ha a wifi és bluetooth zavarja egymást, ha ugyanez az önvezető autókkal történik akkor cseppet nagyobb a baj.

Előzmény: Pomber Béla (275357)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275359

Bocsánat, inkább 85-86 körül.

Előzmény: Pomber Béla (275358)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275358

Értsd már meg hogy közel vagyunk a fizikai korlátokhoz.

 

A memóriachipekkel már 1988-ban elértük a fizikai korlátot, amikor csak hallottam a 256 kilobites chipek fejlesztéséről.

Előzmény: Platon (275345)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275357

Ja persze az interferencia meg csak mesében létezik, mi?

 

Tehát akkor a WiFi-t, Bluetooth-t ki se fejlesszük? Ugyanis abból köbméterenként 2 van egy átlag irodában.

Előzmény: QuantumSingularitas (275342)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275356

  Ebbe ?

Előzmény: advocatusdiaboli (275353)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275355

Ezt érvnek szántad?

 

A redox akku energia sűrrűsége 25 Wh/kg, miközben a hagyományos ólom akku 40 Wh/kg is tudhat.

Előzmény: advocatusdiaboli (275353)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275354

SZVSZ keveri a tüzelőanyag cellával mert hogy működése alapján a redox is tüzelőanyag cellának tekinthető.

Előzmény: Platon (275352)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275353

Azt sem tudod miről beszélsz, csak vagdalkozol. Zsigerből elutasítotok mindent, ami nem illik a nünükéitekbe...

Előzmény: Platon (275352)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275352

Dehogy tudnak. A redox akkuknak sok jó tulajdonságuk van, de az energiasűrűségük nagyon alacsony.

 

A mostani szóba jöhető akku technológiák nem tudnak 3-4 energia sűrűséget. Termodinamikailag lehetetlen. Ujjat kell fejleszteni.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (275349)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275351

A red ox akkuk? Persze jó lesz az az ólom akku energia sűrűségének is. 

Előzmény: advocatusdiaboli (275349)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275350

Én értem de a mostani fogyasztói társadalmi modellben az esélye annyi mint egy marék molylepkének heveny lángszórótűzben. 

Előzmény: advocatusdiaboli (275348)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275349

A redox akkuk sokkal többet is tudnak, de igazándiból a mostani energiasűrűség 3-4-szerese is már mindenre elég lesz, márpedig az még a mostani technológiákban is benne van lehetőségként.

Előzmény: Platon (275345)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275348

De nem kell lemondania semmiről. Persze, aki minden nap autózik 3-4 órát (mint én például...) az egyértelműen úgy jár el jól, ha vesz magának egyet. Ám aki hetente egyszer-kétszer ül egy közepes útra kocsiba - és mennyi ilyen van!! - annak a saját autó most még lehet szükséglet, de egy olyan rendszerben, ahol a mobiljára pöttyent egyet, és mire leér a negyedikről, addigra a kijárat előtt fog állni egy önvezető kocsi - annak tényleg fölöslegessé fog válni. Sőt, annak lehet, hogy ez lesz a kényelmesebb. Mint ahogy az is meglehet, hogy azoknál az USA családoknál, ahol most tartanak 3-4-5 kocsit, hogy a gyerekek is tudjanak mivel suliba járni - ott majd csak 2 lesz, mert az autó önállóan tud mozogni köztük.

 

Ez egy más modell - ezt kell megérteni. 

Előzmény: QuantumSingularitas (275344)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275347

LiSOCltud 2,34 MJ/kg-ot, de az vegyi fegyvernek minősül.

Előzmény: Platon (275345)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275346

Nem tudom, tényleg így van-e. Főleg, mióta itt élek. A németek olykor marhaigénytelenek tudnak lenni, pl. nyaraláskor, ilyesmi.

Szerintem inkább úgy gondolják, hogy megdolgoznak azért, hogy valamiből a megbízható minőséget kapják. Pl. ha sátrazni megy, akkor olyan a sátor. Ha flexet vesz, akkor meg - mittomén - Bosch.

Szerintem sokan simán lemondanának bizonyos 'kényelmi' dolgokról, ha adott volna a cél.

Szóval ez a feltevés megérne egy kutatást.

Előzmény: QuantumSingularitas (275344)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275345

Értsd már meg hogy közel vagyunk a fizikai korlátokhoz. 

 

A termodinamika elég jól behatárolja az akkumulátorok teljesítőképességét. A hidrogén szkandium párosítással lehetne - nem mintha bárki tudott volna ilyen akkut gyártani - a legnagyobb energia sűrűséget elérni. De ez is csak 5 MJ/Kg azaz a tizede a benzinnek.

 

Na ilyen akkunk sose lesz.

 

A töltési kisütési sebességet az elektródák felületének növelésével lehet növelni, ami viszont brutálisan megdobja az árat. 

 

Etc, etc.

 

 

 

 

Előzmény: Pomber Béla (275337)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275344

Advoca a nyugati ember sokkal kevésbé képes és hajlandó lemondani valamiről ami kényelmét szolgálta, a fogyasztói társadalom okozta agymosás pedig aligha törölhető ki pár könnyes szemű fókabébi mutogatásával akik alól eltűnt jégtábla a nyugati technológia életmód okozta globális felmelegedés miatt.

Előzmény: advocatusdiaboli (275339)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275343

És melyik létező sáv kárára?

Előzmény: Platon (275341)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275342

Ja persze az interferencia meg csak mesében létezik, mi?

Előzmény: Pomber Béla (275340)
Platon Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275341

Miből?

Előzmény: Pomber Béla (275340)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275340

Egy biztonságos önvezető rendszerhez egy kötött nyomvonal kellene szerintem

 

Akkor lesz kötött nyomvonal. Mágnescsík az aszfaltban és kis jeladó oszlopok az út mentén. Még csak a jelenlegi technológiákat sem kell felborogatni miatta.

Előzmény: lakol3 (275338)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275339

Eeeeegen, és mint tudjuk, ez már nem is lesz soha jobb, nem is lehet, képtelenség, megoldhatatlan...

 

Bocsika, de te annyira, de annyira bele vagy ragadva saját gondolkodásod enyvébe, hogy kilátástalan már belőle kirángatni... Számodra ami itt és most nincs, amit te nem ismersz - az már nem is lesz, meg az már nem is lehetséges. Egyáltalán nem, sehogyan sem, sosem.

Te, ha rajtad múlna, még mindig fenn ülnél a fán, tűnődve bökdösnéd a banánt, mert ugyebár lemászni és két lábra állni - az lehetetlen. Megoldhatatlan fantazmagória. Ilyen nincs, és soha nem is lesz - hiszen ilyet korábban még nem tett senki...

Előzmény: QuantumSingularitas (275334)
lakol3 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275338

Egy biztonságos önvezető rendszerhez egy kötött nyomvonal kellene szerintem. A vonatoknál ez ált. bejön.

Mert szép, hogy szimulációban AI legyőzött már tapasztalt pilótát, de ott az emberélet nem számít...

Előzmény: QuantumSingularitas (275334)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275337

Azt hiszem, te nem tudod mit beszélsz... egyik mondatoddal ütöd a másikat.

 

Ahogy a LED-nél is megvolt a lehetőség a technológiában, az akkukban is megvan.

 

20 éve még egy 6 lábas konténer kellett 30 millió LED szállításához, most meg egy 5 centi vastag kartondoboz és még TV is van benne.

 

Akku szinten elég lenne egy 10-szeres faktor, LEDnél (és sok másnál is) ez amolyan 1.000-10.000 volt. Az akkuk fejlődése per pillanat folyamatos, határozott trendvonalat mutat. Magyarul olyan a helyzet, hogy ha ezek mellé jön valami komoly áttörés ami ab ovo magával hoz (tehát azzal indít) egy nagyságrendnyi javulást, akkor 10 éven belül elsöprődött az ICE világ.

 

Juteszembe... gyárt még valaki katódsugárcsöves képernyőket? Akár monitorba akár TV-be?

Előzmény: Platon (275331)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2016.08.10 0 0 275336

Ráadásul az autók is könnyebbek lesznek rövidesen és ehhez alumínium sem kell majd, mert biztonságosak lesznek az önvezetés miatt. Ami most sok-sok mázsás karosszéria, az majd csak egy vékony üvegszálas héj lesz (elvégre van alváz az akkuk miatt), hiszen nem lesz lényeges a törési szempont.

Meg ahogy Móricka elképzeli.

Előzmény: Pomber Béla (275333)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!