Megint almát keversz a körtével. A mobil teló hálózati kliens viszonyban van a toronnyal, két wifi AP viszont szépen ki tudja egymást oltani és kapcsolódó klienseket is meghülyíti ha azonos frekvenciás és broadcasting ID-n dolgozik.
Mi van? A cmos technológia olyan 4-5 nm ig levihető.
Erről beszélek. 1986-ban ugyanez a károgás volt mint amit most páran előadnak például az akkunál, hogy JAJJISTENEM AFIZIKAIKORLÁTOK! Rohadt messze vannak még.
Az akkuknál az elvi korlát kb. 2 nagyságrenddel odébb van. Én csak azt veszem észre, hogy a filléres proli elkóknál a 20 évvel ezelőtti méret a harmadára ment össze, miközben a feszültség növekedett. És ez csak egy szaros elko.
A saját autóbuszt sem birtokol mindenki, mégis használják a tömegközlekedést, az önvezető technológiákkal az autó egyfajta tömegközlekedési eszköz lesz, saját autóra sokkal kevesebb embernek lesz szüksége, vagy ha már rendelkezik vele, akkor pénzt is kereshet majd, az autó megosztásával.
A redox akkuk sokkal többet is tudnak, de igazándiból a mostani energiasűrűség 3-4-szerese is már mindenre elég lesz, márpedig az még a mostani technológiákban is benne van lehetőségként.
De nem kell lemondania semmiről. Persze, aki minden nap autózik 3-4 órát (mint én például...) az egyértelműen úgy jár el jól, ha vesz magának egyet. Ám aki hetente egyszer-kétszer ül egy közepes útra kocsiba - és mennyi ilyen van!! - annak a saját autó most még lehet szükséglet, de egy olyan rendszerben, ahol a mobiljára pöttyent egyet, és mire leér a negyedikről, addigra a kijárat előtt fog állni egy önvezető kocsi - annak tényleg fölöslegessé fog válni. Sőt, annak lehet, hogy ez lesz a kényelmesebb. Mint ahogy az is meglehet, hogy azoknál az USA családoknál, ahol most tartanak 3-4-5 kocsit, hogy a gyerekek is tudjanak mivel suliba járni - ott majd csak 2 lesz, mert az autó önállóan tud mozogni köztük.
Nem tudom, tényleg így van-e. Főleg, mióta itt élek. A németek olykor marhaigénytelenek tudnak lenni, pl. nyaraláskor, ilyesmi.
Szerintem inkább úgy gondolják, hogy megdolgoznak azért, hogy valamiből a megbízható minőséget kapják. Pl. ha sátrazni megy, akkor olyan a sátor. Ha flexet vesz, akkor meg - mittomén - Bosch.
Szerintem sokan simán lemondanának bizonyos 'kényelmi' dolgokról, ha adott volna a cél.
Értsd már meg hogy közel vagyunk a fizikai korlátokhoz.
A termodinamika elég jól behatárolja az akkumulátorok teljesítőképességét. A hidrogén szkandium párosítással lehetne - nem mintha bárki tudott volna ilyen akkut gyártani - a legnagyobb energia sűrűséget elérni. De ez is csak 5 MJ/Kg azaz a tizede a benzinnek.
Na ilyen akkunk sose lesz.
A töltési kisütési sebességet az elektródák felületének növelésével lehet növelni, ami viszont brutálisan megdobja az árat.
Advoca a nyugati ember sokkal kevésbé képes és hajlandó lemondani valamiről ami kényelmét szolgálta, a fogyasztói társadalom okozta agymosás pedig aligha törölhető ki pár könnyes szemű fókabébi mutogatásával akik alól eltűnt jégtábla a nyugati technológia életmód okozta globális felmelegedés miatt.
Egy biztonságos önvezető rendszerhez egy kötött nyomvonal kellene szerintem
Akkor lesz kötött nyomvonal. Mágnescsík az aszfaltban és kis jeladó oszlopok az út mentén. Még csak a jelenlegi technológiákat sem kell felborogatni miatta.
Eeeeegen, és mint tudjuk, ez már nem is lesz soha jobb, nem is lehet, képtelenség, megoldhatatlan...
Bocsika, de te annyira, de annyira bele vagy ragadva saját gondolkodásod enyvébe, hogy kilátástalan már belőle kirángatni... Számodra ami itt és most nincs, amit te nem ismersz - az már nem is lesz, meg az már nem is lehetséges. Egyáltalán nem, sehogyan sem, sosem.
Te, ha rajtad múlna, még mindig fenn ülnél a fán, tűnődve bökdösnéd a banánt, mert ugyebár lemászni és két lábra állni - az lehetetlen. Megoldhatatlan fantazmagória. Ilyen nincs, és soha nem is lesz - hiszen ilyet korábban még nem tett senki...
Azt hiszem, te nem tudod mit beszélsz... egyik mondatoddal ütöd a másikat.
Ahogy a LED-nél is megvolt a lehetőség a technológiában, az akkukban is megvan.
20 éve még egy 6 lábas konténer kellett 30 millió LED szállításához, most meg egy 5 centi vastag kartondoboz és még TV is van benne.
Akku szinten elég lenne egy 10-szeres faktor, LEDnél (és sok másnál is) ez amolyan 1.000-10.000 volt. Az akkuk fejlődése per pillanat folyamatos, határozott trendvonalat mutat. Magyarul olyan a helyzet, hogy ha ezek mellé jön valami komoly áttörés ami ab ovo magával hoz (tehát azzal indít) egy nagyságrendnyi javulást, akkor 10 éven belül elsöprődött az ICE világ.
Juteszembe... gyárt még valaki katódsugárcsöves képernyőket? Akár monitorba akár TV-be?
Ráadásul az autók is könnyebbek lesznek rövidesen és ehhez alumínium sem kell majd, mert biztonságosak lesznek az önvezetés miatt. Ami most sok-sok mázsás karosszéria, az majd csak egy vékony üvegszálas héj lesz (elvégre van alváz az akkuk miatt), hiszen nem lesz lényeges a törési szempont.