Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74696

Ment, előre is köszi ha rám csörögsz akár most, vagy holnap bármikor

Előzmény: granturismo (74695)
granturismo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74695

Dobj egy számot a mailemre. Beszéljūnk.

Előzmény: Csubakkka (74692)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74694

Köszönöm az egyetlen válaszadónak...

Előzmény: gyoer (74580)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74693

Ja bocs, már írtam, Bp mindkettő

Előzmény: granturismo (74675)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74692

Na azért ha eszedbe jutna valami hasznos tanács, megköszönném. Közepesen van lelakva, de még eléggé egyben van. 283e km, 10e-rel ezelőtt hengerfejes volt, de most szépen szól/megy és nem folyik sehol. A hátsó rugókat nem ellenőriztem, azt csak most olvastam hozzá itt, de nem tűnt hajónak. Szerintem nem szintszabályzós, de ezt sem néztem meg. A komputer kijelzője csak félig világít, az ülések előre hajtásához mindkét oldali kallantyút emelni kell egyszerre, csak akkor nyílik, ez normális? A b1 ülés nem mozog magától semerre, a j1 igen. Az első kerékcsapágyak morognak, de ez nem vész, fékek elég kopottak, de ez sem. A hátsó dob rohad, de máshol úgy tűnik nem.

Előzmény: granturismo (74675)
TiszaG Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74691

:DD

 

Oké! Köszi!

Előzmény: tintacska (74688)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74690

Holnap megmerem.

Előzmény: bojo (74689)
bojo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74689

Attól függ, hogy milyen. Nekem átmérőben 165 mm-es kell, jelen pillanatban 3 utas van bent, ami már kezd recsegni nagyobb hangerőn. 

Előzmény: tintacska (74687)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74688

Esetleg ha hívod hivatkozz rám Fodor István. Az itteni tintacska nevet nem ismeri :D

Előzmény: TiszaG (74678)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74687

BOSE és igen eladóak.Mondta Peti,hogy kellene neked talán a 2hátsó ajtóból?

Előzmény: bojo (74682)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74686

Semmi extra, csak hirtelen nagyon sokat kezdtem melózni és családozni, nem maradt időm. Mostanában megint fordult a kocka.

Előzmény: bojo (74685)
bojo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74685

Csak nagyon eltüntél a másik fórumról, meg a szakkör is megszünt. Az fb-n van még Multiplás csoport. 

Előzmény: Csubakkka (74684)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74684

szia Bojo, megvan, köszöni szépen

Előzmény: bojo (74677)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74683

Szia, közben olvasgatlak, látom hogy jó helyen érdeklődöm :) Budapest, az autó is itteni, I rendszámos, sötétkék metál, fehér bőr belső

Előzmény: granturismo (74675)
bojo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74682

üdv!

Downer cartárs szólt, hogy bontol egy Lybrát. Érdeklődnék, hogy milyen hangszórók vannak benne, és eladó lesz-e?

Előzmény: tintacska (74681)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74681

30/2244516  ez a jó.Előbbit elírtam bocsi

Előzmény: tintacska (74680)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74680

Egyszerübb... 30/32244516 a srác telszáma.

tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74679

Fogalmam nincs.Én nem láttam,csak telefonon beszéltem a sráccal.Egyik ismerőse csinálta nálam a napelem rendszert és ő mondta szól az ismerősének,hogy ilyen Olasz őrült vagyok.Igy keresett meg a srác telefonon.

Előzmény: TiszaG (74678)
TiszaG Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74678

Kék szedán, nem? Ha a karosszéria szép, akkor engem akár érdekelhet is

Előzmény: tintacska (74676)
bojo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74677

A Multiplával mi történt?

Előzmény: Csubakkka (74674)
tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74676

Van Nyíregyházán egy Kappa 2,0v. Beszéltem a tulajjal,bár képet még nem küldött.

Elviekben egy hengerben elmentek a lovak.Még van pár hó műszakija is.Esetleg ha valakit érdekel,megadhatom a srác telefonszámát.

Árat ilyesmit nem kérdeztem,de bontásra tuti meg lehet vele egyezni.

Szóval akinek kell a száma írjon,vagy hívjon.

pittyfair@gmail.com vagy 30/3248029.

granturismo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74675

Hová valósi vagy és merre van a Coupe?

Előzmény: Csubakkka (74674)
Csubakkka Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74674

Sziasztok, ezer éve nem fórumoztam és akkoriban is inkább Fiatoknál, de nagyon rég megfordultam már nálatok is, miután régi Lancia rajongó vagyok, 11 évig volt Betám. Jelenleg egy '98-as Kappa Coupe 2.0t 20V-vel szemezgetek és szeretnék némi szakértő segítséget kérni, mire figyeljek leginkább az általános dolgokon túl, hogy minél kisebb legyen a macska a zsákban? Mondanátok pár hasznos tippet? Előre is köszönöm.

tintacska Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74673

Faterom regen karosszeriazott.Akkor voltam kb 10-12eves.Ha ilyen hegesztest csinaltam volna oxigennel fater vissza adta volna az iparjat es lehet azota nem lenne kezem...

 

 

Előzmény: probody (74672)
probody Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74672

Szutykos, igénytelen, láncdohányos. Ezt hűen tükrözi a környezete is.  

Vakok közt a félszemű a király, ezért van sok munkája.

Előzmény: granturismo (74669)
BmS1 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74671

Amit leírsz, annak sok oka van.

 

Szubjektív szösszenet:

 

Ha egy szaki nulláról indul, önállósodni akar, szinte biztos, hogy nemigen tudja kifutni magát. Az első húsz éve csupán a beruházásról szól.

Telephely. Eszközök.

Vagy fuser szinten leragad, vagy nagyon sok pénz kell, amit kevesen lépnek meg, mert nem tudni, viszontlátja-e a pénzét. A füstgenerátorunk fél misi, használtuk háromszor, akkor viszont nagyon kellett, másfél év alatt megtérült az ár 6%-a. De ott van a polcon, ez jó, nem adnám el. Ha egy bef.próbapadot veszel sokmillióért, garantáltan elveszítesz rajta egy fél autó árát. (Mi építettünk inkább)

Idehaza igény persze van ugyan a nívós, szakszerű munkára, de kevesen hajlandók megfizetni.

Németországban pl. háromszorosát, ötszörösét kérik ugyanazért a munkáért, mint mi, ugyanolyan árú eszközökkel dolgoznak (sőt, idehaza esetleg drágább..)

Bemelegedés-szabályzó: vsz. a legtöbbet mi újítjuk fel, nagy tételben megy pl. a német megrendelő cégeknek, nyomott, 150€ körüli áron, amibe már a szállítási ktsg is benne van. Ők eladják a neten 350-550 €-ért, mivel német cég, tőlünk ugyanezt az ebay-en nem veszik meg még fél áron sem.

 

Képzés. Olyan, amilyen. Általában nem a magas IQ-val bíró fiatal választja a szakmát.

 

Közben az autók is tényleg baromi bonyolulttá váltak, egy komolyabb műhelybe egy villamosmérnököt kellene alkalmazni. De a szervizek nagyobb része nem tudja kitermelni a költségeit, mert a magyar ember zsebe vékony.  Sok ember vesz majmot, banánra nemigen akar/tud költeni.

 

Aztán az elvándorlás. Aztán az igénytelenség.

 

Mindez arra vezet, hogy gyakran lepukkant kócerájokban, kicsorbult szerszámokkal megy a meló, hihetetlen, riasztó kupleráj az egész, lásd amit becsatoltál.

A márkaszervizekben a tárgyi feltételek (általában) sokkal jobbak, ami nem garantálja önmagában a sikert.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: granturismo (74669)
crashmetall Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74670

Tisztelt Urak!

 

Mint egykori Kappa tulajdonos még mindig szívesen olvasom ezt a fórumot, bár írni nem szoktam. Most is csak azért, hogy leírjam, nekem milyen tapasztalataim voltak vezérléscserékkel. A páciens mindannyiszor Fiat Brava 1.6 volt. Ehhez is célszerszám kell, de nekünk anno még nem volt. Egy szerelő barátomat kértem meg a cserére én is jelen voltam. Úgy tűnt, hogy a feladatot megoldottuk, de nekem nem sokkal később feltűnt, hogy nem teljesen úgy jár a motor, ahogy korábban. Konkrétan azt tapasztaltam, hogy alapjáraton remeg a motor, egyenetlenül jár. Tudtam, hogy a vezérléssel lesz a baj, de akkoriban (lakásvásárlás, felújítás, egyebek) egyszerűen nem tudtam vele foglalkozni. Miután rendeződtek a dolgok, egy helyi szerelőhöz vittem el a kocsit, neki volt célszerszám hozzá, és beállította rendesen. Azt mondta, hogy a kipufogó oldali vezérműtengely volt elrakva talán egy foggal. 

Egy másik esetben a következő volt a jelenség. Az autó azt a hibát produkálta, hogy minden előzmény nélkül leállt, ha például megálltam egy lámpánál, vagy akárhol. De érdekes módon nem mindig. Újraindítottam és ment tovább. A motor viszonylag rendesen járt, bár néhány hidrotőke csattogott benne. Akitől vettem, elmondta, hogy nem tudtak rájönni a hiba okára, a szerelő cserélt benne gyertyákat, gyertyakábeleket, és lecserélte a vezérlésben a szíjat (!). Egyébként a kiszedett szíjat is megtaláltam a kocsiban, csak annyit róla, hogy hosszában végig volt már szakadva. Én még ilyet nem láttam. Innen már gondoltam, hogy túl sok jóra nem számíthatok. A tőkék csattogása is idegesített, így megbontottuk a motort, (a vezérlés rögzítőit nem tudtuk felhelyezni, ez már gyanús) le a vezérlés, (akkor már új görgők is) leszedtük a kipufogó oldali vezérműtengely szíjtárcsáját is, és akkor láttuk meg, hogy a jeladó, ami  a tárcsa alatt van, le van törve. Innen már gondoltuk, hogy ez lehet az ad hoc jellegű lefulladás oka. Nyilván az előttünk munkálkodó szerelőnek sem volt rögzítője a vezérléshez. A tőkéket kicseréltük, a jeladót is, a görgőket is, beállítottuk a vezérlést és az autó megjavult. 

 

Szóval jó szerszám fél munka. Bár ezzel nem mondok újat. 

 

Ui. A jelenlegi autóm (szintén 1.6, csak marea) produkál egy sajátos hibát. Hidegen semmi baja,majd  kezd melegedni, és amikor olyan 70 fok környékén jár a vízhőfok, és egy kicsit megállok lámpánál, majd indulok, akkor onnantól az autó csak küszködik, nem bír gyorsulni rendesen, alapjárat környékén fullad. Rém idegesítő ilyenkor, hiszen csak nagy gázzal bőgetve tudok elindulni, és előzni sem túl kellemes. de ami igazán érdekes, hogy ha rendesen bemelegszik a motor, és újraindítom, akkor a hiba megszűnik. ezután tökéletesen teszi a dolgát. esetleg valakinek van ötlete? nagyon szívesen fogadnám.

 

Üdv Mindenkinek.

granturismo Creative Commons License 2016.12.03 0 1 74669

Milyen érdekes, hogy bármelyik cikket végigolvasva az jön le számomra, hogy teljesen logikus gondolkodással és a kellő időt rászánva, megfelelő alapossággal ezt a hibát bármelyik szervizben ki lehetett kellett volna deríteni. Mégis szinte minden hozzátok kerülő autó előtte már megjárt egy vagy több helyet ahol "beletört a bicska" néha utólag szemlélve egészen banális dolgokba. Pld. a behernyákolt xenon esete.

És ez megint oda vezet számomra, hogy az általános szerviz színvonal meglehetősen alacsony. Se szaktudás se idő és sokszor eszközök sem állnak rendelkezésre. És egy bizonyos szinten túl nem is látok törekvést erre. Ez a szint van nagyon alacsonyan hazánkban szerintem. Ez márkaszervizekre is igaz.

Többször leírtam, hogy ezért én nem tekintelek benneteket vagy a Novoth Tibit stb.. igazán autószerviznek ezen szóval kapcsolatos általános véleményem alapján. Inkább "Autójavító laboratórium" nevet tennék a cégtáblára.

 

Laboratórium.

Mi jut az ember eszébe? Rend, tisztaság, mindenféle műszerek, képzett, szakértő személyzet.

 

Pro

 

És most a kontra:

Nézzétek végig ha időtök engedi az alábbi galériát és most kivételesen ne a munkaműveleteket, inkább a környezetet, az állapotokat.

 

http://galeria.totalcar.hu/blogok/2016/09/07/foltos_kareszeknel/

 

Ez a Totalcar és kiváltképp Csikós úr által egekbe istenített Karesz úr szervize Viszen. Én tényleg senkit nem akarok megbántani és elismerem a hosszú évek munkáját, szakértelmét, eredményeit, de én ezt ehhez hasonló helyzetet állapotokat egy "szervizben" (ami egyébként sajnos egyáltalán nem unikális sajnos inkább általánosnak nevezném) nem tudom elfogadni.

 

Előzmény: BmS1 (74663)
downer Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74668

Jól megvagytok egymással! :D

Az írás pedig ismét érdekes olvasmány volt.

Előzmény: BmS1 (74666)
granturismo Creative Commons License 2016.12.03 0 0 74667

"Tudomásom szerint a hajtórúd csapágyait nem osztályozzák így."

 

Ez nem jó info.

 

Sőt pont fordítva, a valamelyik motorszám előtt pont a nyugvóknál nem volt osztályozás.

Előzmény: TiszaG (74665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!