Keresés

Részletes keresés

Keeper83 Creative Commons License 2019.12.18 0 3 35666

Hujjujj, azért ezzel a "...Nincs ideje a víznek átadni a meleget..." vicces kijelentéssel picit vitatkoznék:

 

Az előremenő hőfok és minden egyéb paraméter változatlansága mellett a szivattyúfordulat növelésével csökkented a dT-t, azaz a visszatérő magasabb hőmérsékletű lesz. Ha a padlófűtés emiatt mondjuk nem 35/30-on üzemel, hanem 35/32-őn, akkor ott bizony nőni fog a hőleadók középhőmérséklete, azaz a fajlagos teljesítményük is, következésképpen nő a hőleadás az egész rendszeren. (Nyilván a kazán is magasabb teljesítményre lesz kényszerítve)

 

Röviden:

Fix előremenő hőfok mellett a szivattyú teljesítmény növelés -> hőleadás növelése.

 

Ez nyilván egy értelmes határig igaz...

Előzmény: D.Tibor (35663)
spee981 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 35665

Szvsz ha magasabb a szivattyúfordulat, akkor éppen hogy nőnie kéne a hőátadásnak egységnyi idő alatt. Nincs ideje _lehűlni_ a közegnek, ezáltal magasabb az átlagos hőmérséklet különbség a fűtési rendszer és a fűtött akármicsoda között (levegő vagy padló). Egy bizonyos határon túl így persze nem lehet átvitt teljesítményt növelni, ellenben pusztán a tömegáram csökkentéssel sehogyan sem lehet. Ezért ha nem tudja kifűteni akkor semmiképp se szivattyúfordulatot csökkentenék.

Előzmény: D.Tibor (35663)
D.Tibor Creative Commons License 2019.12.18 0 0 35664

A jézuskának készíts szobapapucsot föl ne fázzon...   :-)

Előzmény: attila0325 (35662)
D.Tibor Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 35663

Igen. De azt vedd figyelembe, hogy neked más a renszered.

Mivel az a problémád, hogy nem fűti ki a lakást nagyobb hidegben, úgy gondolom azért (is), mert magas fordulaton van a szivattyú. Nincs ideje a víznek átadni a meleget, a fűtési görbe alacsony.

 

233-34 igen a venti.

Egy topiktárs beállítása padlóra

De nincs két egyforma rendszer, még ha centire pontosan azonos is.

Előzmény: zsotyek78 (35661)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 35662
~28-30 centi vastag monolit vasbeton födém, jelenleg 7-8 C°-os lehet. Nem melegszik át az olyan hamar...
Az estrich vastagsága is durván 10 cm, az sem egy hajszárító reakcióidejével azonos :-)
Egyelőre szépen duruzsol a kazán, a finom beszabályozásról még kár beszélni.
Előzmény: sylvanus67 (35660)
zsotyek78 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 35661
Jól értettem, hogy a 2.4.6-ot emelted 43-ra? A 2.3.3 és 2.3.4 milyen RPM-et szabályoz? Ventilátor? Köszi!
Előzmény: D.Tibor (35652)
sylvanus67 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 35660

2 hét? Annál azért csak kevesebb lesz, nem?

Előzmény: Törölt nick (35659)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.18 -2 0 35659

Na végre már...:-) Kíváncsian várom a fejleményeket,kazán ügyben. Jó kis karácsonyi móka lesz már látom  :-)) állítgatni ,próbálgatni így ,próbálgatni úgy

Azért a betonnak kell vagy 2 hét mire felveszi a ritmust :-)

Előzmény: attila0325 (35658)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35658

A 27 amper ott ment félre, hogy a 10.8 kW-ot én 400V-tal számoltam, de csak egy fázist vettem alapul, így ez természetesen baromság, ebben teljesen igazad van.

 

 

 

Hogy témánál is maradjunk:

Épp ma este üzemeltük be végre az ariston genus one-t, így már komolyabban tudok fűteni a házban. 27 C°-os előremenőt állítottunk egyelőre, a visszatérő valahol 9-10 C° körül lehet most.

A kondenzvíz az locsog szépen. Nyilván ilyen visszatérő hőmérsékletnél ez nem meglepő. Remélem, hét végére már nem lesz kripta szindrómás a ház...

Előzmény: Törölt nick (35653)
ice device Creative Commons License 2019.12.17 0 4 35657

150 éve még nem is volt világítás, emlékszem a tv-t gyertyafénynél néztük  🤣

Előzmény: Sony Black (35656)
Sony Black Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35656

A forrasztás jelentőségét én is elismerem, nyilván jobb mint egy kontakt kötés... Ellenben nyáron elég sok klímát rakok fel Budapesten, és megint csak azt tudom elmondani, hogy itt nem volt divat se 20-se 30, de még 40éve se a kötődobozokban a forrasztás. Soha egyetlen egy helyen nem látok ilyet. Szövetes rézvezeték, kátrányos csőben nem ritka de a kötés mindenhol simán összecsavart és szövetes szigetelő szalaggal, vagy már ujjban műanyagossal körbetekert. Alumínium vezeték szintúgy... sorkapcsos megoldással már találkoztam, meg a Wago elődjével is, ami szintén összesodort vezetékhalmazra rátekert rúgószerű cucc, műanyagházban. De még sehol nem találkoztam forrasztással. 50-100-150éves társasházakról beszélek.

Érdekes... Pedig én is ésszerűbbnek tartom a forrasztást és az már akár 100éve is létezett.

Előzmény: mókusfülecske (35648)
nagykunsági Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35655

Én most szereltem be egy indukciós főzőlapot, 11.1 Kw összteljesítménye. 

Előzmény: Törölt nick (35653)
zsotyek78 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35654

Értem. Na hát arra nem is gondoltam, hogy a szivattyú minimumát állítsam. Köszi!

Előzmény: D.Tibor (35652)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35653

Szia.

 

Egy átlag indukciós főzőlap csúcsban 7.2 kW, egy sütő mondjuk 3.6 kW. Ez durván 26-27 amperes áramfelvétel is lehet. 

Valahogy nem igazán értem a gondolkodásodat,az az érzésem annak ellenére ,hogy 3 fázisod van ,egy fázisban gondolkodsz a tűzhely/sütőt illetően ...???

Egy 7.2 kw főzőlap (4 zóna) + a sütő 3.6 kw....maradjunk ennél a példánál....az összesen 10.8kw ,ez nálam 47 Amper és nem 26-27 Amper mint nálad.   Ezt 1 fázisra kötni nem életszerű .

Ha 3 fázisra kötöd akkor meg a következő a helyzet: 3L+N+PE.....

A főzőlap : 2 zóna (össz 3600W)-1 fázis L1   =15,6 Amper

                 2 zóna-(össz 3600W) -1 fázis  L2  =15.6 Amper

 A Sütő  :    össz 3600W            - 1 fázis  L3   =15.6 Amper

Tehát látható ,hogy a max terhelés 15.6 Amper vezetékenként(fázisonként) teljes terhelésen ,és az N vezetőn visszafolyó áram is max 15.6A (ha pl L1 fázis megy maxon)  ,értelemszerűen a 3 fázisú rendszerből adódóan az N vezetőn visszafolyó áram  az L2 és L3 fázison létrejövő áramfelvétel esetén egyre és egyre csökken .

Tehát nem 35,meg 25 Amperban kell gondolkodni a sütő/tűzhely esetén 3 fázisú rendszerben,hanem 16 Amperban vezetékenként (35 méter hosszban a feszültségesés elkerülése érdekében a 4mm2 is túlméretezett)

 

És ez ismét NEM kötekedés csak észrevétel...

 

Előzmény: attila0325 (35644)
D.Tibor Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35652

Nálam a 2.3.9 15 fokon van , a szivattyú minimumát 43%-ra vettem, így tart jó dT-t, tud modulálni fel le, de nálam csak radiátor van, padlónál biztos más a beállítás. Amikor 40-ig lement a szivattyú, többször kapcsolt az égő, most szépen megy.

Nyilván lehetne jobb, ha minden radit kicserélnék jóval nagyobbra.

Előzmény: zsotyek78 (35647)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35651
Kiszálltam, megyek is visszaadni a bizonyítványom.
nagykunsági Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35650

-vagy nagyon kevés helyen jártál, vagy figyelmetlen voltál, vagy csak olyat láttál, ahol olyanok gányolták, akik pont úgy tudják helyesnek, mint te.

 bármelyik is, elég nagy probléma.

 

Valószínű, hogy több helyen jártam mint te, de még a 90-es évek elején az Eion elődje a Titász sem követelte meg a forrasztást, már az nagy előny volt ha valaki nem alumínium vezetéket használt. 

 

- te még soha nem szedtél szét 30 éve összesodort, forrasztatlan vezeték kötést

 

Többet is mint gondolnád. Speciel a saját házam is így van, soha semmi probléma nincs. 

 

.itt meg teljesen jól írod amit kell, elismered a forrasztás jelentőségét például

 

Persze, hisz abból élek. Persze lehet vitázni, de egy biztos sodrott rézvezeték, ha jól van összecsavarva, akkor forrasztás nélkül is tud annyit, mint forrasztással. Ergo nem sok értelme van a forrasztásnak. 

Előzmény: mókusfülecske (35648)
Házas Ember Creative Commons License 2019.12.17 0 2 35649

Igazából nem pontosan értem ennek a vitának a jelentőségét a kondenzációs kazán topikban.

 

A kazánok, termosztátok, egyéb vezérlők esetében forrasztandó bekötés gyakorlatilag nincs, mint ahogy wago szerű, rugós szorítók is csak kevés számban vannak. A bekötések 95 %-ban a hagyományos csavaros-szorítós megoldásúak, de a kazánokkal kapcsolatos problémák viszonylag kis hányada adódik ezeknek az érintkezési hibájából.

mókusfülecske Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35648

nagykunsági:

 

"ahol nem alumínium van ott még sehol sem találtam olyat, hogy a tömör rézvezeték le lenne forrasztva.

Mondjuk értelme se sok lenne. "

 

-vagy nagyon kevés helyen jártál, vagy figyelmetlen voltál, vagy csak olyat láttál, ahol olyanok gányolták, akik pont úgy tudják helyesnek, mint te.

 bármelyik is, elég nagy probléma.

 

"Mekk mester az, aki nem tud egy ilyen kötést forrasztás nélkül stabilra megcsinálni. 

 

- azt hiszem, teljes a kép a villanyszerelő tudásodról és gyakorlatodról

 

 "30 éves kötést ha szétszedek az érintkezésnél még oxidáció sincs a rézvezetéken. "

 

- te még soha nem szedtél szét 30 éve összesodort, forrasztatlan vezeték kötést

 

"Sajnos az a gond, hogy mechanikailag sem bír annyit a wago, mint egy jó kötés, akár forrasztás nélkül is. 

 

Arról nem is beszélve, hogy aki már látott szétszedve is wagót annak egyértelmű, hogy még az elektromos kontaktus megfelelősége is kétséges. 

 

Azért az is megmosolyogtató, hogy azt írják, sajnos nem tudom bemásolni, hogy mechanikai igénybevételnek a forrasztás nem ellenálló. Aztán olyan helyeken ahol sokkal nagyobb a mechanikai igénybevétel mégis a forrasztás az elfogadott, és még bírja is. 

Persze ehhez kell tudni normálisan forrasztani. "

 

- csapongsz össze-vissza.....itt meg teljesen jól írod amit kell, elismered a forrasztás jelentőségét például.....nem értelek!

 

 

attila0325:

 

-olyan szinten vagy tájékozatlan mind a wago-val, mind a terhelhetőség, forrasztás, áramkörök kialakításával kapcsolatban, hogy nem éri meg idézgetni az összehordott butaságaidat. 

Egyetlen magyarázat van minderre, mégpedig a következő:

 

"Ipari elektronikai technikus vagyok több, mint 17 éve. Többek között többrétegű áramkörök tervezése és gyártása, mikrovezérlők alkalmazása, programozása, SMD technológia,

de erősáramú gépek és berendezések felülvizsgálata, üzemeltetése, javítása, feszültség alatti munkavégzés, épületinstalláció, és hasonló egyebek tartoznak bele, amit hidd el, én nem csak könyvben láttam."

 

-tudod, a kevesebb néha több. 25 éve foglalkozom villannyal, egy részével annak amit te leírtál, és jó néhány hasonlóan mindentudó kollégával hozott össze a sors. ha kívánhatnék magamnak valamit a jövőre nézve, az egyik az lenne, hogy az ilyentől mentsen meg a JóIsten!

 

 

 

Senkit sem szerettem volna megbántani, ha mégis sikerült, kérlek ne haragudj!

Kiszálltam, ez nekem picit sok így év végére. BUÉK!

 

 

 

 

 

 

 

zsotyek78 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35647
Köszönöm a választ! Igen, be van kapcsolva a külső érzékelő. Értem, hogy nem probléma, ha a kazán folyamatosan alacsony hőmérsékleten dolgozik, inkább a szivattyú állandó magasan járása aggaszt kicsit. Kipróbálom a javasoltakat és visszaállítom a szivattyút modulációra.
Előzmény: D.Tibor (35642)
C20NE Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35646

Amikor azt a szabályt írták nem voltak ilyen kis fogyasztású fényforrások. Véleményem szerint 1-es vezeték 6A B-s kismegszakító bőven elég. Egy 26W-os led fogyaszt ~100mA-t.

Előzmény: attila0325 (35644)
sabrinho Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35645

Nem írtam sehol sem szerintem, hogy bármely újítás, pláne a Wago rossz. Azt írtam, hogy leváltotta a forrasztott kötést a szakmai gyakorlatban. Tényállításként, nem értékítéletként.

Előzmény: attila0325 (35636)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35644

A 100 darab aljzatot kicsit túlzásnak érzem egy lakásba, legalábbis nálunk közel sem lesz ennyi, konkrétan a fele, talán 48 darab van a lakótérben.

Nem fogalmaztam elég pontosan, igazad van:

Az egymás mellett sorolt aljzatokhoz egy kismegszakító tartozik. Ha van egy hármas sorolt aljzat, oda nyilván nem teszek három kismegszakítót 3x annyi vezeték felhasználásával. Ésszerűség is van.

Nekem 36 db kismegszakító lesz betéve az aljzatokhoz. A kismegszakítók helyszükséglete nem gond, egy 1200x800-as rittal lemezszekrény van a gépészeti helyiségben.

A főzőlap/sütő esetén a vezeték keresztmetszet nem csak a távolság miatt indokolt. Mivel a pincében van az elektromos szekrény, és innét viszonylag messze,

a ház másik felében a konyha. Kb. 32-35 méter madzag kell. A sütő és a főzőlap egyelőre nincs meg, nem tudom, milyen lesz a betáp igénye.

Egy átlag indukciós főzőlap csúcsban 7.2 kW, egy sütő mondjuk 3.6 kW. Ez durván 26-27 amperes áramfelvétel is lehet.

"A" csoport besorolás a mérvadó, azaz vakolat alatt, védőcsőben vezetve. 6 mm2-es réz vezető maximum terhelhetősége 35 amper, legnagyobb alkalmazható biztosító 25 amper.

 

Az elméleti maximum teljesítmény 230 V-on 5750 W. Már nem is vagyok messze a főzőlap és sütő kombóval.

"C" csoportban, azaz szabadon szerelve a 6-os réz vezeték pl. máris 57 amperrel terhelhető.

 

Az egész betáp egyébként már úgy van kialakítva, hogyha egyszer kidobom a kondis kazánt, és mondjuk hőszivattyú lesz, az se okozzon gondot, illetve a napelemnek is előre kiépítem a csatlakozást.

Azért is csináltam így, mert jó áron sikerült szerelvényekhez és vezetékhez is hozzájutnom (nagyon nagyon jó és még annál is jobb áron), így nem is kellett gondolkodnom rajta, hogy esetleg spóroljak a keresztmetszeten.

A kismegszakítókat fésűs sínnel szépen össze lehet sorolni, így a fázisok közötti terhelés elosztás is jól tervezhető.

A világítás körök megint külön kismegszakító sorra kerültek saját érintésvédelmi relével, és az egész világítás kör szünetmentesre van tervezve, illetve a szekrény bemenetén egy Socomec sirco kapcsoló van.

Felénk az áramszünetek valami oknál fogva elég gyakoriak, akár kristálytiszta napsütéses időben is. Ha valami extra történés van, akkor alternatív betápról még mindig tud tovább üzemelni pl. a hűtő, fagyasztó

vagy a kazán és a világítás. Ne legyen rá szükség, de most sokkal egyszerűbb volt elsőre így tervezni, mint utólag okosnak lenni, hogy mégis csak kellett volna.

 

A világításra amúgy 1.5 mm2 vezetékezés lesz. Manapság a ledes világításnak nyilván nem kell sok, viszont az MSZ-2364 már egész régen táblázatos formában meghatározta, hogy pl. réz vezetővel

erősáramú és világítás körök minimum keresztmetszete 1.5 mm2. Vezeték keresztmetszettel nagyon nem kell spórolni.

Ha valaki az általános "villanyszerelő ökölszabállyal" indul, azaz 1.5 mm2 / 10A kismegszakító a világítás köröknek, és 2.5 mm2 / 16A kismegszakító a konnektoroknak, azzal nagyot nem lehet hibázni.

 

Előzmény: Törölt nick (35643)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35643

Szia!  Nem kötegedésnek szánom csak érdekelne:

-Hova fér el ennyi kismegszakító?  egy kb 100 nm-es házban /lakásban van kb 80- 100 db aljzat (én most vagyok túl egy 40 m2 es lakás villanyosításán és ott most összeszámoltam van 40 db aljzat)

 

-Miért kell mindenhova 2.5-es vezeték?  

 

_3 fázis esetén(gondolom az van neked) miért kell a tűzhely /sütőnek 5x6 os vezeték? 6-os keresztmetszetű vezetéket,hogyan kötsz be egy különálló kerámialapba vagy akár a sütőbe? a gyárilag kialakított 1.5-es max 2.5 vezetékcsatlakozásokra?  többek között pont ez az egyik lényege a 3 fázisnak ,hogy nem kellenek ilyen keresztmetszetek 5x6...persze ha az elosztótól 50méterre van a tűzhelyed akkor értem,de hol van egy házon belül ekkora távolság?

 

-pont azt nem értem,hogy ilyen végzettséggel,ami Neked van ,miért kell ennyire túldimenzionálni a vezeték keresztmetszeteket?

Előzmény: attila0325 (35639)
D.Tibor Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35642

A buszos termosztátnak nem az a dolga hogy kikapcsoljon. Ha ez a szándékod,(ne legyen!) állítsd be a kazánt on-off-ra és kész.

Padlófűtésnél  nem kéne nagyon bonyolítani, lassú a reakcióideje.

Szerintem 16-ra visszaveheted a kompenzációt, a "görbén" pedig emelj, ha nem fűti ki a lakást.(már ha van külső érzékelő, és be is van kapcsolva)

A többit a "kocka" elvégzi. Mivel nincs szigetelés magasabb görbével kell fűtened, lehet akár 1 is...

 

Előzmény: zsotyek78 (35637)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35641

Az eltűnő szakmákkal kapcsolatban egyet kell értenem veled, de nézzünk ellenpéldát is.

Ipari elektronikai technikus vagyok több, mint 17 éve. Többek között többrétegű áramkörök tervezése és gyártása, mikrovezérlők alkalmazása, programozása, SMD technológia,

de erősáramú gépek és berendezések felülvizsgálata, üzemeltetése, javítása, feszültség alatti munkavégzés, épületinstalláció, és hasonló egyebek tartoznak bele, amit hidd el, én nem csak könyvben láttam.

Nem egy év alatt verték belénk "fasza kettes"-re. Az 5 éves képzés alatt első osztálytól kezdve végig gyakorlati képzésünk is volt, emelt óraszámban. 3. évtől egy hét műhely, egy hét suli.

A vizsgamunkám egy 3/3 fázisú 8.5 kW teljesítményű frekvenciaváltó megtervezése, dokumentálása, és megépítése volt. A technikusi vizsga feltétele volt az elkészült vizsgamunka.

 

Ha valakit érdekel a szakmája, és szereti is csinálni, az meg tudja tanulni becsülettel, és nem fogja elfelejteni, hanem alkalmazza, ha arra szüksége van.

Mióta elvégeztem a technikumot, azóta a szakmámban dolgozom.

 

Pár éve voltam bent a suliban, beszélgettem egykori tanáraimmal, és igen, tényleg nagyon kevés az olyan ember, aki még hajlandó szakmát tanulni, tényleg érdekli, és nem csak melegedni jár az iskolába.

Mondjuk húszból maximum három.

Mi harminchatan kezdtük a sulit, és ebből harminchárman végeztünk technikusként. Ebből huszonkilencen dolgozunk a tanult szakmánkban. A huszonkilencből 9 továbbtanult villamosmérnöknek.

 

A fentiek tükrében ha minden jól megy, márciusban kezdem meg a két éves épületgépész technikus képzésemet. Tanulni sosem késő.

Előzmény: nagykunsági (35640)
nagykunsági Creative Commons License 2019.12.17 0 0 35640

Megfelel a wago? Nem az számít hanem az, hogy azt fogadják el.

Gyorsabb mint a forrrasztás? Igen valóban. 

 

Igazából ez csak egy elméleti vita, mert ugye nem vállalok villanyszerelést. 

Egyébb munkáim mellett ez már nem fér bele. 

 

Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ugye így halnak ki a szakmák. Fűtésszerelő már nem tud hegeszteni, mert minek? Villanyszerelő nem tud forrasztani, mert minek? Bádogos nem tud falcolni, forrasztani mert minek? Popszegeccsel odahúzza szilóval meg kinyomja. 

 

 

Előzmény: attila0325 (35639)
attila0325 Creative Commons License 2019.12.16 0 0 35639

Akkor forrassz sokat. Mint írtam, én is csináltam, szinte csak azt. Megfelel a wago arra, amire kell? Meg. Gyorsabb mint a forrasztás? Igen.

Azért a bonthatóság / bővíthetőség ne legyen már nevetséges indok. Mindenki úgy csinálja, ahogy akarja. Nekem a wago megfelel, ha épp kell.

 

Amúgy jól mondod: az új épületekben szinte nincs kötés. Most csinálom a saját, új építésű házam villanyosítását. Nincs egyetlenegy kötődobozom sem. Egy aljzat egy cső az elosztószekrényhez.

Tudom, most meg sok drótot pazarlok. Leszarom. Csillagpontos az egész rendszer. Egy aljzat = egy kismegszakító. Csak 2,5 mm2 vezeték minden aljzatnak, sütőnek / főzőlapnak meg 5x6.

 

Mindegy is, részemről a téma lezárva, elvégre ez nem a villanyszerelés topic.

Előzmény: nagykunsági (35638)
nagykunsági Creative Commons License 2019.12.16 0 0 35638

Több, mint 100 éve vannak forrasztott kötések, és még mindíg bírják. Akkor olyan nagyon szar nem lehet. 

 

Eszembe nem jutna újrakötni a lakásban a villamos hálózatot, mert bejött egy még nem bizonyított új technológia. Ennyi erővel 5 évente újracsinálhatnám. 

 

Persze egy mostani új hálózatnál már a wago is elavult, mert ugye nincsenek kötések.  :)

 

Tűzvédelmi szempontot jó, hogy írod, igen leolvad a forrasztóón. De mi is az első egy lakástűznél? Áramtalanítás. De nem gond mert a wago műanyag háza az nem olvad meg a tűzben. 

 

Nevetséges indokok. 

Előzmény: attila0325 (35636)
zsotyek78 Creative Commons License 2019.12.16 0 0 35637
Sziasztok! Újra itt a tél, megint lehet "szórakozni" a kondenzációs kazánunkkal. Tavaly már találkoztam ezzel a problémával, de akkor még nem laktunk a házban és örültem, hogy sikerült nagyjából beállítanom. Most, hogy beköltöztünk már jobban izgat a dolog. Az van most ugyanis, hogy valahogy sehogy nem akaródzik neki elérni a termosztáton beállított hőmérsékletet. Pl. emelek fél fokot a termosztáton, elkezd melegebb előremenővel fűteni, aztán folymatosan veszi vissza a hőmérsékletet és soha nem éri el a "kikapcsolási hőmérsékletet". Pl. beállítom 21.5-re és max ennyire fel is fűti nagyon lassan aztán ahogy hűl odakint a levegő, lemegy 21.2-re is akár, de 21.7-21.8-ra soha nem megy fel. Próbáltam már többféle beállítást, meredekséget, kompenzációt, stb. de sehogy nem tudtam rávenni, hogy elérje a beállított hőmérséklet + 0.3 fokot és kikapcsoljon. Padlófűtés, Ariston Genus One+Cube+külső hőmérő. Most amikor 7 fok van kint, a termosztát 21.5-öt mutat, előremenő 34, visszatérő 32, szivattyú gyors fokozaton, auto üzemmód. Meredekség 0.7, pillanatnyi gázmenyiség 3, párhuzamos eltolódás 5, helyiség érzékenység 18. Amikor a szivattyút modulációra állítom egyből lelassul, megnő a dT 8-9 fokra és még 21 fokra se fűt fel. Hogyan tudnám elérni, hogy modulált szivattyúval is legalább így működjön, mint most, vagy így gyors üzemmódban legalább néha leálljon? Nem okoz "idő előtti meghibásodást, hogy állandóan magas üzemmódban megy a szivattyú? Szigeteletlen kockaház, falak B30, a födém 60/19 beton béléstest + monolit beton. Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!