A teljes terhelés dúsító modult a pillangószelep kapcsolója vezérli. Ez egy dupla kapcsoló, egyszer akkor kapcsol ha alapjáraton megy a motor és egyszer akkor amikor 75% -ban nyitva van a szelep /padlógáz/. Ettől normál körülmények között nem lesz szegény a keverék.
Nekem akkor csinálta ezt a hibát, amikor utángyártott lambda szonda volt berakva.
Nem tudom hogy milyen rajzot nézel, nekem 6 évig volt ilyen autóm és én gondoztam az elektronikáját. A rajzon sem volt MAP szonda. Ennek BOSCH LU2 Jetronic befecskendezője van, abban nincs szonda. Levegő mennyiség és hőmérséklet mérő, motorhőfok mérő, pillangószelep kapcsoló és lambda szonda van benne mint jeladó. Majd elfelejtettem, van még egy teljes terhelés dúsító modul, ez egy külön elektronika.
Viszont a szívó benzinesnek valóban van MAP szondája, de az már egy másik rendszer.
Megmondom őszintén, erre nem gondoltam én sem, hogy nem húzták meg eléggé a bilincset. Talán be kellene vezetni, mint az én szakmámban, hogy majd mindent adott nyomatékra kell húzni.
Örülök, ez végül is jó hír. Nem hittem volna, hogy ilyesmiről van szó. Ennél azért többet várnék egy márkaszervíztől :-( Úgyértem, hogy nem vétenek ilyen hibát.
"de ha ez így lesz egy hét múlva is, akkor talán ki lehet jelenteni, hogy sikeresen orvosolták."
Ez teljesen igaz, felteszem addig fokozottab igénybevételnek lesz kitéve a gépháztető nyitó bowden is ;-))
Egy érdekes kérdésem lenne hozzátok. Bár nemépp idevágó de a croma fórumon nemtudtak segíteni gondoltam egy- két jó Fiatos akad itt aki segíthet nekem.
Fiat Croma 92 es benzines 2 literes turbós (154 c4 046 m kód ) kocsiban hol lehet helyileg megtalálni a MAP szenzort? 3 lábú stekkere van és egy vákuumcső megy rá.
Mert ebben a rendszerben 2 van , egyik a Marelli gyújtás vezérlőegységében a másik amit keresek külön valahol a kocsiban ami a Bosch injektorhoz tartozik.
Igazán nincs mit, hisz ez csak egy villámlátogatás volt. :-)
Az autó:
Nyakig öntöttem a tartályt, majd átmentünk Radarral a szervízbe és hatalmas felfedezést tettek a szervízben, miszerint a bilincs nem volt eléggé meghúzva!!!!!!
Húztak rajta, letakarították a folyásnyomokat, leszívták a plussz hűtővízet a tartályból és kész. Most a teszt időszak kezdődött el. Az azóta eltelt 9-10 óra alatt még nem láttam egy cseppet sem, de ha ez így lesz egy hét múlva is, akkor talán ki lehet jelenteni, hogy sikeresen orvosolták.
eagle: ma erosen le voltam szedalva vagy nem tudom, de 80 km-re a fogyi 6.8L-re jott ki. fele-fele BP/orszagut (stiloshoz:). egybol te jutottal eszembe, hogy ha ott ulnel mellettem csak annyit mondanal, hogy "hat ez mar egesz jo, de meg mindig nem 6 liter". :DDD meg sosem sikerult 7l ala bemennem ugyanilyen korulmenyek kozott, sot a rekord is valami 7.3 vagy 7.4. persze azt sosem allitottam hogy nem lehet elmenni annyival mint amennyit te mondasz, de hogy nem normalis tempo szerintem(!!!) az tuti. itt BP-n egyszeruen balesetveszelyes, bar most nem volt problema, mert valahogy az egesz varos nyugodt volt. szoval szep ez a fogyi de vhogy megsem irigylem. de mindenki mashogy vezet, mashogy erzi a dolgokat.
Stilos köszönet a vendéglátásért, és elnézést hogy ilyen sokáig raboltuk az idődet. A bravodat illetően remélem reggel nem lesz folyás. Egyébként irigyellek a nyugodtságod miatt, én sokkal jobban el voltam keseredve. Az ajándékokat meg külön köszönöm, még nem tudom hogyan, de meghálálom. ( az M 1:1 méretű alfa még úton van )