Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2012.06.14 0 0 65243

Akkor elvileg ő lehetne a hibás. Rendőrt nem hívtatok? (persze ha bizonyítható, hogy 80-nal jött.)

Előzmény: Törölt nick (65225)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.14 0 0 65242

leginkább az a baj ezzel, hogy nem olyan tünet ami mozgásképtelenné teszi az autót, simán használható, de elég zavaró probléma.
Az lehetséges, hogy volt motormosás az autón, és bemosták a koszt a kuplunghoz vagy vmi ilyesmi?

Előzmény: Törölt nick (65241)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.14 0 0 65241

Nekem is van egy gondom a kuplunggal:
Van egy 2005-től gyártott Swiftem, és nagyon nehéz benyomni a kuplungot, és nyikorog is valami.
Ahogy elkezdem felengedni szinte már egyből indulna az autó,  ha gyorsan indulok automatás tüneteket produkál az autó, tehát fogáspontig felengedett pedállal, és padlógázzal, és olyan 2000-es fordulaton áll a mutató, és megindul, de nem kapartatja meg a 15-ös gumikat.
Persze meg lehet kapartatni nem azzal van a gond, csak ahhoz mrá nagyon erőltetni kell, motorerővel minden rendben, elég jól húz, ls meglepő módon a kuplung sem tűnik kopottnak, mivel egyes padlógáz után gyors felváltást követően sem csúszik meg a kuplung...
Tehát elég érdekes, valami tuti nem kóser, lehet csak meg kell olajozni azt az akármit a motortérben amiről tettetek be fotót, nekem valami munkahengert mondott a szerelő, de minden szerelő mást mond...


és ami a lényeg

indulás után,  hideg motornál, és váltónál  elképesztő hangokat bír produkálni valami, mikor egyesbe elindulok és mikor érkeznék a lámpához kinyomom a kuplungot, de még egyesben van az autó, és olyan daráló, súrolódó hangot ad, a visszahajtás, ha kiveszem üresbe és úgy gurulok megszünik.
Másik swiftbe amit vezettem, nem volt iylen zavaró hangja a visszahajtásnak, a kuplung vajpuha volt az enyémhez képest, na és alig tudtam úgy indulni, hogy ne nyikkanjon meg a kereke a számomra szokatlan kuplung miatt...

 

chunter Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65240

hidraulikus a kuplung és a munkahenger szokott tönkre menni (műanyagból van, ami elég érthetetlen). 

Nyikorgás valszeg valamelyik mechanikus rész, annyira nem izgat. 

 

Nekem az is elég lenne, hogy elmegyek oda, kicseréljük a kárpitokat, esetleg alánéznek és jövök is. 

Nem akarom otthagyni. 

Előzmény: Meister (65236)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65239

Ez is jó történet. Az tuti, hogy nekem intehethetnek a jövöben :(

Előzmény: chunter (65235)
Meister Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65238

Kumplung-nyikorgás esetére ez volt az a kép:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117296381&t=9114434

 

Előzmény: Meister (65237)
Meister Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65237

Itt korábban volt egy kép, max 1 hónapja, hogy mit kell zsírozni a motortérben, hogy a kuplunk ne nyikorogjon, de erre is csak halványan emlékszem, fórumozni részegen is szoktam, nem úgy, mint vezetni! :-)

Előzmény: Meister (65236)
Meister Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65236

Kuplungnál a nyikorgás alap, nem arra volt a visszahívás, hanem bowdent ellenőriztek, ha jól rémlik, de ebben nem vagyok authentikus forrás.

A lényeg, hogy nézzék meg az előéletét, s ha valamelyik visszahíváson nem volt, azt csináltasd meg. Szerintem ezeket ingyen meg kell csinálniuk, mindet. De ha van itt okosabb, aki márkaszervizest ismer, akkor javítson ki!

Előzmény: chunter (65233)
chunter Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65235

Ez a méreg nem a cián. :(

Én is jártam úgy sokszor, hogy balra kanyarodáskor a balról érkező vakegerek integetnek, hogy menjek, de ugye nem tudok, mert a jobbról érkezőknek elsőbbsége van és azok aztán nem lassítanak. 

A legszebb, hogy jöttek belém úgy hátulról, hogy ki akartam kanyarodni alsóbb rendű útról, amikor a teherautó söfőr integetett már, hogy menjek. Na én nem indultam el, mert nem volt hova, de a mögöttem álló hölgy simán elindult és belém jött. 

Kérdeztem, hogy ezt már miért. Asszondja, hogy dehát integettek neki hogy menjen... :)

Úgyhogy ezzel az integetéssel úgy vagyok, hogy amit nem látok, azt még anyukámnak se hiszem el. :P

Előzmény: Törölt nick (65225)
FOMA Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65234

Tegnap jubiláltunk.:-) Eddig még egyik autóm sem érte el a százast. Van valami probléma, ami 100000 felett jellemző, és amit érdemes megnézetni a szokásos időszakos szervizeknél előírtakon felül?

 

 

 

chunter Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65233

Köszi a tippet! Fel is hívtam Varróékat. Azt mondták szaladjak be vele. 

Nos a felületi rozsdát kezeltem, igazából a kárpit csere lenne a fontos. Kérdés, hogy érdekli-e őket, hogy hozzányúltam vagy sem. 

 

A másik hogy kicsit nyikorog a kuplung. Hallottam ezzel kapcsolatban is visszahívást. 

Ha gyárilag ezt cserével úgy javítják, hogy jobb minőségű alkatrészt kap, akkor szólnék emiatt is. 

Ha ugyanolyat tesznek vissza, akkor inkább ne nyúljanak hozzá. 

Előzmény: Meister (65218)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65232

Jó előkészítették. :-)

Előzmény: beimli (65231)
beimli Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65231
Igén pontosan, a piros vezeték a gyári kodlampa előkészítés. :)))
Előzmény: kisfaludy1 (65230)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65230

Köszi ez kell nekem.

Ez az a bizonyos piros vezeték ?

A lámpákat már beraktam, kivezetékeltem, a relé sem lesz gond.

Előzmény: joco145 (65228)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65229

Igen, a következő hozzászólásomban javítottam a kábel szinét. :-)

Azért írtam szürke-narancsot mert a kocsin így néz ki. :-)

Én már rég a relédobozban kerestem a végét, és amit megtaláltam ezzel a szinnel az AC pumpának a vezérlője.

(ezt az AC pumpás rajzon meg is találtam)

 

Előzmény: beimli (65226)
joco145 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 65228

Jó ez a rajz, ott ahol be van kötve gyárilag. Ahol nincs ott más a helyzet. A ködlámpa vezetéke csak a kapcsolóig van kiépítve, de a belső biztosítéktáblánál véget ér, és nem megy tovább. Van egy vezeték ami kimegy a motortérbe, az akkumulátor körül van vége, egy hengeres csatlakozót kell keresni, műanyag csővel szigetelve, de ez pedig nincs bekötve sehova. Mindkettő vezeték megtalálható a belső biztosíték táblánál, ha összekötöd őket, akkor már a vezérlő szál kint van a motortérben, viszont a többit neked kell kiépítened. Relé, vezeték, lámpák. A vészhárítóban sincsenek kábelvégek, az akkumulátor melleti fent említett csatlakozó kimeríti a gyárilag kiépítés fogalmát.

Előzmény: beimli (65227)
beimli Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65227

Előzmény: beimli (65226)
beimli Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65226

Szerintem meg GRY/RED ami az én olvasatomban szűrke/piros... már bocsi.. :)
Am lehetséges, hogy neked akkor nem is a lámpaalatt van, hqanem a relé dobozban, de inkább próbáld a lámpa alatt.

jocó

Előzmény: kisfaludy1 (65220)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65225

Mellékutcábol mentem ki a Tétényi útra. Közben behajtott szemben egy teherautó, nem fértünk el egymás mellett. Visszatolatott és inegetett, hogy jöjjek, mire én kidugtam a kocsi orrát. A mögötte jövő kikerülte a teherautót és visszatérve a sávjába, vagy 80- al elkakapta a bal elejét a kocsinak. Mellesleg 2 méterre zebra is volt...

Előzmény: BoGar (65223)
Pityorka Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65224

Olyan nagy különbséget nem fedeztem fel, talán abban, hogy újabbnak hat. Nekem 2008-ban cserélte a szerviz. Valami olyan anyaggal volt a régi kezelve, ami vízzel érintkezve korróziót okozhat  a fémrészeken. Szerviz lekezelte a fenéklemezt, kárpitot cserélt, (sőt csomagtér világítást mivel az meg belülről ment tönkre) én meg viaszos üregvédővel nyomtam ki a furatokat alulról.

Előzmény: chunter (65210)
BoGar Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65223

Konkrétan mi történt?

Előzmény: Törölt nick (65209)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65221

Ill. a rajz szürke-vörösnek írja.

Előzmény: kisfaludy1 (65220)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65220

Ahogy így nézem a rajz szerint a szürke-narancs csikos megy a ködlámpa kapcsolótól ki a motortérbe a reléhez vezérlő +12-ként.

Ezt belül a kapcsolónál meg is találtam.  A relé dobozban talált szürke-narancs csikos viszont valami más lesz, mert mikor testeltem a próbalámpán keresztül villanymotor zúgás volt hallható (mintha az AC-pumpa indult volna el).

Előzmény: beimli (65217)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65219

Köszi !

 

Nagyon durva, mire ezt felfogom aggyal, addigra űrhajóval járunk. :-)))

Előzmény: beimli (65217)
Meister Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65218

Be kéne menni egy Suzuki márkaszervizbe, ők le tudják kérdezni. S ha még nem csinálták meg, akkor -- szerintem -- örömmel buknak rá,  hogy megcsinálhassák, mert azért fizet nekik a gyár.

S akkor már kérdezz rá a többi visszahívásos dologra is, mert amikor én vettem az enyémet, azon sem volt minden megcsinálva.

Előzmény: chunter (65210)
beimli Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65217

Hello!
Ezt jó tudni... :)
Itt tudod Apaszka honlapjáról letölteni a szervízkönyvet... :))

Előzmény: kisfaludy1 (65216)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65216

A relé dobozt már szedtem ki, ahoz nem kell a fényszórót kivenni.

A kapcs. rajzokat honnan tudom letölteni ?

Előzmény: beimli (65215)
beimli Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65215

Hát szerintem nem fog eltörni, csak óvatosan és jó technikával kell őket kiszedni, én előtt kicsit kifujattam a sárt meg piszkot róla, utána pedig még meg is mostam őket, mert ha sáros akkor törik elm mert nem bírod kiszedni :)

A másik, hogy szerintem a relédoboz a lámpa kiszedése nélkül nem jön ki-> a lámpa pedig a lökhárító kiszedésével jön ki....
Csak szólok, biztos tudod, hogy a dobbetét patentjainál még van egy csavar is ami alökhárítót fogja.

Estleg innen le is tölthetnéd a szervízkönyvet, ebben minden benne van... még a kapcsolási rajzok is... :)

Előzmény: kisfaludy1 (65214)
kisfaludy1 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65214

2006 GLX

 

A lökhárítót nem akartam leszedni, a sok műanyag patent nem fog eltörni a dobbetétnél ?

(A ködlámpákat is sikerült bejátszanom így, hogy fent van.)

Viszont ha a relédobozt kiszedem nem férek hozzá ?

 

Van hozzá gyári relém, azt gondoltam bevezetékelem és berakom a dobozba.

Előzmény: beimli (65213)
beimli Creative Commons License 2012.06.12 0 0 65213

Először is leszeded a lökhárítót, majd a lámpát 3 csavar fogja, egy felül, egy alul a lökhárító alatt, egy oldalt(ha szemben álsz vele jobbra).
Am neked a visszajelzés a kapcsolóban van?
Relézni hogy fogod? Gyárival, vagy a relédoboz aljába beteszel egy univerzálisat kábelköteggel, vagy te fogod bevezetékelni?
Am neked milyen a felszereltséged?? GLX? GC? GS?.....???

Évjárat???

Csak mert furának tartom, hogy nekem mért nem volt csatlakozó.... :))


Előzmény: kisfaludy1 (65212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!