Sziasztok! Az volna a problémám a babetta 207-es típusú motorommal, hogy tegnap még vígan motoroztam vele. Mentem vele elég sokat! De este 7óra felé már pont hazafelé tartottam és leállt a házam előtt mondom biztos a benzin fogyott ki. Indítgattam, de csak a motor felpörgött és leállt. A légszűrőt megnéztem abban a szivacs szét volt morzsolódva a karburátort lebontottam és tiszta kosz volt belűről. Kitakarítottam a karburátort vissza is raktam a karburátort és indítani akartam, de semmi jelét nem adta hogy indulna vagy valami. Álligadtam az alapjárati csavaron próbálgattam, de semmi. Nem tudom, hogy mi lehet a gond! Légyszives ha tudtok, segítsetek! Előre is köszönöm:):)
A bajonettzáras tanksapka tudja így jól megtréfálni az embert, az enyém 100%-osan tömít. Így az elején még beindul a moci, aztán néhány km után ahogy lejjebb megy az üzemanyagszint, mintha elmenne a szikra leáll a moci. Nem is indul utána. Lecsavaráskor mint amikor a kólásüveget kinyitod olyat szisszen!
Na engem ez tréfált meg, és ha nem jövök rá elég hamar, akkor cseréltem is volna a gyújtásrendszert, utána meg a karbit, és még mindig maradt volna a hiba :D:D
Sziasztok! Úgy érzem, a Babettám kezdi szépen fejleszteni a káromkodásra használt szókészletem. A minap ismét megtréfált kissé. Szép tavaszi délután átruccantam a szomszéd településre. Itthon még fél pedálhajtásra indult, szépen ment. Igaz, fullgáz ráhúzásnál elkezd kevés benzint kapni, mert fullad egy nagyot, aztán ahogy a fordulatszámot csökkentem, megint szépen elkapja. Tavaly is ugyanilyen, gyári beállítással volt a Dellorto, és nem művelt ilyet, visításig kiforgott. Node! Másfél óra állás után indulnék haza. Babetta szépen beindul, majd úgy 20 méter után leáll. Nézem, a benzincsapot elzárva hagytam. Sebaj, kinyitottam, vártam egy cseppet és próbáltam indítani. De ugye "Ő" nem és nem! Bármit csináltam, pedáloztam, toltam, néhány ernyedt pöffenésen kívül más nem hagyta el a "torkát". A környék összes suttyó bicajos gyereke már rajtam röhögött, látván erőfeszítéseimet. Majd 2 cigaretta és 5 perc nonstop káromkodás után végre, nagy kínkeservesen beindult! Hazafelé utána hibátlanul muzsikált. Én ezt már nem értem. Valami ötlet, kedves márkatársak?
Szolnokon minden csapágyboltot és majdnem minden csavarboltot végigjártam az elmúlt 5 évben. A lencsefejű EH csavar szinte sehol sincs, sasszeg sehol sincs és hézagoló alátétet is csak a netről (épp a Szögkertől) sikerült rendelnem.
A vicc, hogy a legtöbb Babettás alkatrész is olcsóbb a neten rendelve, mint akár a Panyik Béla bácsi boltjában vásárolgatva. De azért néha csak megfordulok ott is, mert van amikor mindegy az 50% felár, csak legyen a kezemben végre az alkatrész, meg aztán a garázsban berendezett alkatrészbolt fíling utánozhatatlan. Főleg azzal a szaktudással ötvözve, amit ott talál az ember!
A másik sztorim a csapágyakkal függ össze: Karácsony és Szilveszter között próbáltam meg pár 6202/C3 csapágyat felhajtani kis városomban... Senki sem volt nyitva a csapágyasok közül, mindenki az SKF-szaküzletbe irányított, akik végül is tényleg nyitva voltak. De minek? Egy csapágy 4000 Ft náluk! Másutt 1200-ért SKF és FAG csapágy is van, csak nem csilli-villi a bolt. Inkább vártam az új évet szorgalmasan. Többé nem megyek márkaszervízzel is foglalkozó csapágyboltba, erre nincs pénzem.
Attól függ mit értesz csapágyhibán. Egy kopott csapágy nem süvít, hanem csörög. Ha viszont egy helytelen szerelésből adodóan megforog a csapágy a csapágyházban (na az tud visítani), akkor az meg nem a csapágy hibája.
Azért szerintem Szolnokon is kellene lennie valamilféle megoldásnak ilyen alapvető gépészeti műveletnek, mint a hézagolás... Pl. csavar és kötőelemboltban, mint ITT!
Ne is keressen Szolnokon ilyet Tóni bácsi! Én végigjártam a szolnoki csapágyboltokat és senki sem tart hézagolót. Általában pesti kötőelemforgalmazóktól rendelem, amikor több dolog is kell. Felénk még Faboryék is csak néznek, ha hézagolót keres az ember... Így vagyok a csapágytűkkel is: nincs, de hoznak nekem. 10000 db-ot, csomagot nem bontanak meg. De ha csak 25 db kell? 400 Babettát még én sem akarok venni!
Nekem is az elmúlt 30 év felhalmozott készlete mostanság kezd picit megcsappanni pl. hézagolók, külső-belső seegerek terén. A Volán raktár bőséges választéka köszönt sokáig vissza idehaza is, de néha már keresgélnem kell ezt-azt.
Hát, Pajtikám bevallom, ezt én pl. nem is tudtam. :-( Tudniillik soha nem kerestem csapágy boltban ilyesmit. Nekem vannak otthon különböző vastagságú lemezeim, ha kell, azokból szoktam legyártani magamnak a megfelelő méretet.
Alátéttel nagy mázli kell,hogy ki lehessen precizen hézagolni. Pl. csapágyboltban lehet kapni 0,3 mm-es hézagoló lemezeket különböző átmérőkben, és azzal már ki lehet sakkozni rendesen.
Nem nem a keverékre mindig alaposan odafigyelek.Kannába szoktam tankolni 3,3litert és abba öntök 1deci olajat.De azzal a benzinnel ami akkor a tankba volt már lementem kb 50kilómétert előtte.
Csak az indító dobot rakd fel a helyére, ne tedd rá a bordásszíjat! Ezután rakd fel a kuplung dobot, és húzd meg az anyáját. Ekkor valszeg meg tudod mozgatni az indító dobot axiális irányba. Ezt a hézagot kell eltüntetned megfelelő méretű alátéttel, vagy alátétekkel. Ezeket az alátéteket az indító dob és a kuplung dob közé kell berakni a főtengelyre!
Arra figyelj, nehogy túl hézagold, mert akkor a kuplung dobot nem fogod tudni teljesen felhúzni a kúpjára!