Ezek a kisautók a DeAgostini kiadó által forgalmazott, leegyszerűsített IXO - IST modellek. Az eredetiek 5000-7000 Ft körül mozognak.
Az oroszok is gyártanak diecast modelleket, melyek 4000-5000 Ft körül vásárolhatóak meg, de elég gyenge minőségben.
A cseh Abrex (Hongwell) gyártja a Skodákat 3000-5000 Ft körüli áron.
Az újságmellékletként megvásárolható modellek (nem Bburago, vagy Maisto játékok!) 2000 Ft körüli áron elég jó ár/érték arányt képeznek. Egyrészt szép gyűjtemény alapjai lehetnek, másrészt pár éven belül jelentősen nőhet az értékük. A DeA másfél éve már próbálkozott egy Versenyautó és Versenymotor sorozattal, de ott egy időben jelentette meg az összes típust. Az akkori 890 Ft értékű kiasutókért ma 2000-5000 Ft körüli árat kell fizetni.
Megkaptam én is a csomagot.Nekem a fekete alapon fehér betűs rendszámmal küldték a Ladazsigát:).Még jó,hogy írtátok hogy van benne rendszám.Majdnem kidobtam a dobozát.Nekem 2 levél matricát küldtek benne.16 rendszámvariáció van benne.UM-12-96 UL-44-67 UZ-79-44 ZH-13-09 PB-66-56 TA-51-92 TK-67-10 CBJ-14-30 UA-39-28 UK-65-18 UO-98-10 ZA-77-13 ZK-17-56 PN-30-20 TH-23-20 STA-25-66.Kár hogy PT-42-02 nincs benne.Az volt a mi kocsink rendszáma,igaz hogy az 1200-es volt.
Az első számtól rendeltem meg, egyszerre kaptam 3 autót, (meg egy motort) a nagy papírdobozban volt a matrica. Amúgy az én Ladám fekete rendszámú, fehér betűkkel.
Gondolom sok Lada rajongó van itt...ha neadjisten valaki orosz Lada honlapra bukkanna, és érdekelné mi van ott, nyugodtan kérdezhet mert tudok oroszul... Messze nem anyanyelvi szinten, de azért eléggé..
Megnéztem a lengyel oldalt, amit Szega mondott ( utólag is kössz mégegyszer) Hát apám......egy tucat törölköző kellett, úgy csorgott a nyálam....amit csak eltudtok képzelni...24-es Volga, Nagypolák, kispolák, waresz( egy másik fehér lépcsőshátú), Kedvencem a Skoda 120-as, Trabi, Lada 1200-es..egyszóval minden.... Remélem legalább a töredékét árulni fogják ezeknek nálunk is.... Nagy koponya lehetett aki ezt kitalálta, hogy olcsón meglehessen ezeket szerezni... Ami meg a minőséget illeti, nem kell kibontani, és akkor nem törik le semmi róluk....:) Én mindig kettőt veszek, egyet kibontok és a polcra , hogy bármikor gyönyörködhessek benne, a másikat eldugom tartaléknak kibontatlanul...igaz így nem kis pénzem fog elmenni...de addig amíg meg nem veszem amiket akarok legfeljebb leszokok egy darabig a piáról, lottóról, piáról, szexújságokról, piáról, cigiről, piáról meg ilyenekről...ja meg a piáról is.... De talán a Nagy Polski a legszebb az egész sorozatban...komolyan mint egy valódi.. Tudom lehet hogy fárasztó a dumám nektek gyűjtőknek , de nekem ezek újdonságok....szerintem mindenképp éremes rájuk áldozni, ha már sajnos az utakról úgyis letúrták és eltűntették őket a jellemtelen kurva Suzukik meg Opelek... Értékek egy változó világban...
Én sem kaptam még, akkor várok türelemmel, ez az igazi retro mi? A második változat már a Lada felirat miatt is jobb. A CBJ-s rendszám szerintem cseh, a fekete alapú pedig lengyel. Érdekes, hogy többféle van.
Hehe...Örülök,hogy valaki megkapta már.Pedig már kezdtem azt hinni,hogy humbuk az egész. Nekem még mindig nem jött semmi. Kissé "cseszlovák" ez a lassúság.
Kolléga előfizető és ma kapta meg. És lőn meglepetés! Más a Ladájának a rendszáma, fekete alapon fehér és van egy + matrica is hátul! Na kinek - melyik fajta Ladája van?
Maszkolgatással megoldható (főleg maszkoló folyadékra gondolok). Jó kérdés a festék, ha lámpabúrással kenem le, akkor az nem lesz túl szép a piros alap miatt, ha meg sima sárgával, az túlságosan elütne... :-S Valahol a kettő között.
Ha nem veszed ki a lámpát, akkor szerintem nem tudod megcsinálni szépre az index elkülönítést sem. Hogyan tervezed? Citromsárga "lámpabúra" festékkel rákensz a pirosra kívülről?
A sárvédőívek is krómdíszlécesek voltak... Meg a hátsó lámpákra is meg lehet kockáztatni a krómkeretet. Rossz ezek nélkül látni, de hát a csomagolást védeni kell! :-)
A Ladánál a küszöblécet kellene megfesteni, a hátsó lámpán az irányjelzőt, a C oszlopon a szellőzőrostélyt, az elefántfüleket, plusz a homlokfali irányjelző sincs rendben. Esetleg még a motorháztetőn a szellőzőnyílásokat. A Waresznál pedig szintén a hátsó irányjelzőket és a jól megtárgyalt kupakokat lehetne festegetni :-))
Igen, 2000-ért nagyon rendben vannak. De most voltam kint a börzén, ahol a külföldön már megjelent modelleket is árulták, szép pénzért (4500-5500 Ft). Vettem egy Volga M22 kombit, ez csak az orosz szériában jött ki, kérdéses, hogy idehaza lesz-e? A vaterá-n 5500-tól indulnak, és ott aztán könnyen elszabadulnak az árak. De mindenki maga dönti el, hogy mennyit ér neki egy adott típus.