Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FügeGLX Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3795
Én mondtam a multkor is, jó állapotú működő motor 110, ha kell a komplett trakesz meg 250, sztem nem sokér van, de nekem most nem kell van kettő az egyik hangját te is hallotad milyen baba!
Előzmény: _nyunyuka (3793)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3794

Köszönöm, így is elég bőséges.

 

Egyvalamit kiemelek:

 

(hagy kopogjon legyen neki jó Csepeles hangja)

 

Érdekes, Almamelléken szinte nem is Csepel-hangja van a négyhengeres motornak. Teljesen szétszedték a Kalocsáról vett új FUG-motorokat, újratömítettek, kihézagoltak mindent, az egészet teljesen kiegyensúlyozták. A motor már nem is igazán Csepel, nem folyik orrán-száján minden :-))).

 

A Csepel-topikban említett Villtesz-féle párhuzamkapcsoló is repült jó messzire, átépítették 24V-ra a teljes áramkört.

Előzmény: dutrancs (3792)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.25 0 0 3793

Ha a ma divatos gazdasági számításokat nézzük, akkor nem.

 

Egyébként meg igen. Sajna nem úgy van, hogy bemegyek a boltba, hogy kérek egy D213C motort. Hirdetésekben fos állapotú motorok 150.000Ft-ról indulnak, a Nagytraktornál egy felújított motor 250.000Ft.

 

Ennél rosszabb állapotú volt az a 6 hengeres motor, amit Királyréten bontottak ki a Kecskemétről megvett L60-as mozdonyból. A motort egyben elvitték az egyik váci MÉH-telepre, ahonnan egy kedves ismerős hazavitte. Ugyanígy olajnyomásos módszerrel bontotta meg tavasszal. 311-es Ikarusba fog kerülni.

Előzmény: dutrancs (3791)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3792
Egy pár példa: A megengedett méret alá köszörülik a főtengely forg.csapjait,nagy előtöltés kisfordulaton(hagy kopogjon legyen neki jó Csepeles hangja),a két henger töltése közötti különbség(akár mennyiségre akár, befecsk. időre gondolok),anyaghiba vagy fáradás,nem megfelelő rádiusz a csapoknál(jav.után),eleve az is bele játszhat,hogy ugye kéthengeres és csak a két végén van megtámasztva a tengely,Igaz jó masszívnak tűnik szemre de már én is találkoztam jó párral hogy eltört.Valami kiegyensúlyozatlanságból adódó káros rezgés.? holtbiztos tippem nincs csak ezekre tudok gondolni.Valamikor már úgy emlékszem volt ám már ez téma.Neharagudj de most így éjféltájba több minden nem jut eszembe.Majd a srácok esetleg kiegészítik még egy -két előfordulható hibával ha reggel kipihenten felkelnek.Esetleg felpörög-kikönyököl ,már ilyet is láttam.
Előzmény: _nyunyuka (3790)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3791
Megéri ilyen állapotú motort kihangosítani?
Előzmény: _nyunyuka (3790)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3790

Alulról szerencsére jól hozzáférhető, vasúti járművön nyitott az egész. Kíváncsi vagyok az olajteknő állapotára is, mert abból is kb. 5 liter vizet engedtem le.

 

A főtengely mitől törik el? Autónál, munkagépnél, egyéb nagy motornál még nem találkoztam ilyennel, viszont épp kéthengeres Csepel-motornál igen. (Fehér-tavi halgazdaság vagonkulijában, hónapok óta emiatt áll.)

 

Illusztrációként a szívócső, ami szétfagyott:

Előzmény: dutrancs (3789)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3789
Lassan írtam és sokat ,közbe te is beírtál.Vettem már ki én is kéthengeresből úgy törött főtengelyt,hogy a hajtókarokat -dugattyúkat feltoltam a felső holtpontba és kiforgattam a tengelyt így a tetejét nem bontottam meg.De ,hogy az egész főtengelyt be lehet-e tenni arra már nem emlékszem.Ti akik most is aktív szereplői és nem szurkolói vagytok a témának majd megadjátok rá a választ.
Előzmény: _nyunyuka (3786)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3788
Mivel a motor dugattyúi be vannak állva-rozsdásodva ezálltal a főtengely is úgy áll mintha be lenne hegesztve,ezért a könyebben leköthető hajtókar csapágyfedelét hiába veszi le az emberfia mert a forgattyúcsapról nem tudja levenni ugyanis a másik hajtókarhoz lehet,hogy éppen nem fér hozzá(meg ha hozzáférne is ) a tengelyt nem tudja elmozdítani a berozsdásodott hengerek miatt.Miután már valamennyit mozdul netán jobbra-balra a főtengely akkor már letudja emelni a csapról.De a hengerfejfelől csak mindkettőt lefelé tudja nyomatni éppen ezért felváltva kell nyomatgatni,hamár megmozdult valamerre.Nem beszélve arról úgye,hogy a sok áztatás után még nem árt ha a felfelé igyekvő dugattyú hengerét megcsiszolja a dolgozó mókuska,hogy annak már szabad útja legyen legalább.No de nem akarok én okoskodni,hisz ezt tudjátok ti is... Bocsi,hogy beleszóltam csak nagyon ráértem és írogattam unalmamba.Dutráslacinak is igazat adok hogy úgyis talán csak a hajtókar lesz megmenthető.Csak nektek árulom el halkan csendbe,hogy szedtem én már szét berohadt Csepelt úgyis hogy lekötöttem a hajtókarokat,fejreállítottam a motort és a dug.csapnál megütve hüvelyestől kiütöttem a dugót aztán összetörtem a hüvelyt(mert tudtam,hogy van másik új garnitúra)-aztán már ment minden a maga útján.Persze ezt egy ritkaságszámba menő veterán motornál nem lehet megcsinálni,ahol minden eredeti darab óriási kincs.
Előzmény: csepel fan (3782)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3787
A főtengelyt is le lehet talán venni, mert pont vízszintes helyzetben állt meg. A hajtóműként szolgáló ZIL-differenciálmű már nincs rajta.
Előzmény: csepel fan (3782)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3786

Valahogy ki kell a hajtórudat is bányászni.

 

Hengerhüvely biztos új kell, mert lemezesen rozsdás a fala, fúrás se biztos, hogy segít rajta.

Előzmény: dutráslaci (3783)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3785
Inkább metszeti kép.Bocs.
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3784

Visszaugrok egy kicsit!! Hol és ki kínált neked szelepnélküli vezérlőtömböt MTZ-re?Már csak azért kérdezem mert elég ritka helyen találkozni ilyennel.Én idáig két helyen láttam ill.találkoztam vele de csak mint mellék vezérlőtömb amit csak a szelepessel együtt lehet használni (fővezértömbbel )párhuzamosan kötve.Olyan Orosz gépeken ahol három tolattyú kevés ott  ezzel a szelepnélkülivel szaporították meg a felhasználhatóságát.Küldök egy-egy képet a sematikus rajzáról.A lényeg hogy a vezérlőcsatornáit öszekell kötni és viszavezetni a tartályba.

Ezekre gondoltál? Csak azért,hogy nehogy megtévesszelek valamivel.
Előzmény: Törölt nick (3663)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3783
Megéri a sok munka hogy megnyomasd? A végén úgy is csak a hajtókart tudod használni,a többi helyett új kell!?
Előzmény: _nyunyuka (3781)
csepel fan Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3782
A kéthengeres Csepel motornál az oldaldeknit le kéne venni és a könnyebben elérhető
hajtókart levenni a főtengelyről.A mozdonynál nem nagy munka,nem utólag kéne
sopánkodni az elrepedt eldeformálódott alkatrészek láttán,ahogy kisvasutas körökben
szokás.Érdemes előre gondolkodni,főleg ha többen is figyelmeztettek!
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3781

Ezt belekalkuláltam, ha akár egy századmillimétert is megmozdul a dugattyú, pakolom is át a másik hengerbe. Ennyi holtjáték csak van a rendszerben.

 

Ma délután megérkezett a hiányzó közdarab is:

Előzmény: dutrancs (3780)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3780
Igen a megmozduláson múlik minden mert egy hengert nyomatsz ill.dugót, az menne lefelé de a másiknak meg jönni kellene fölfelé. Ilyenkor jó lenne ha a főtengelyt ki lehetne venni és a két hengert függetleníteni egymástól.
Előzmény: dakaros (3779)
dakaros Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3779
Helló!

Ezt az akciot szivesen megnéznénk.Mikor milyen nyomásnál,mi történik?Melyik pillanatban mozdul meg a fötengely?Egy rövid videot készithetnél róla.Valahova felrakhatnád ,pl:Indavideo.Ha megtenéd nagyon megköszönénk.Köszi!!!
Előzmény: _nyunyuka (3773)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3778
Na, az is valami szakembőr munkája...
Előzmény: _nyunyuka (3777)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3777
Kétesélyes. Vagy igen, vagy nem. Amúgy a szétszedéskor nem találtam hengerfejtömítést, cserébe jó adag sziloplasztot vakartam le az illeszkedő felületekről.
Előzmény: dutrancs (3775)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3776
Bassza kibírni.
Előzmény: dutrancs (3775)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3775
A hengerfejtömítés kibírja majd?
Előzmény: _nyunyuka (3773)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3774
Nagyon ügyes készülék.Sok sikert a melóhoz.
Előzmény: _nyunyuka (3773)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3773

Nem hirtelen, egyszerre küldöm be a naftát :-). Nem szeretném szétrobbantani a blokkot, kiszámoltam, mekkora erők ébrednek. Csepel dugattyúnál kb. 400 tonnának megfelelő erő, ugyanekkora emeli le a hengerfejet is.

 

A kis olajinjektor 400MPa (huhh, ijesztő adat - 4000bar!) nyomást tud. Legutóbb egy 200cm3-es Honda motort indítottam meg vele, 70 bar körül megmozdult, pedig jobban be volt állva. (Nyitott gyertyanyílással állt kb. 5 évet a szabadban.)

 

Az olaj a henger palástját is feszíti. Ha egy ponton megreped egy picit is a rozsda, a petróleum már szalad is be a két felület közé és szétpattintja.

 

(A dolog pikantériája, hogy jópár csapágyat, kapumozgató mechanikát, sorompót stb. már szétszedtem és összeraktam vele, eszembe nem jutott, hogy erre is jó.)

Előzmény: rali (3772)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3772
Csak óvatosan - nehogy a blokk bánja a manővert.
Előzmény: _nyunyuka (3771)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3771

Semmi különös, csak 10 dugig megrakott kamionnal ráparkolok a dugattyú tetejére :-)))).

Előzmény: mérnökferi (3770)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3770
Még mindig nem elégítetted ki kíváncsiságom :-) Azt felismertem, hogy porlasztó volt, de írtad, hogy "szerszám gyártással" foglalkoztál. Most meg azt írod hogy a "kissé begyógyult" motor megindításához fogod használni. Nem értem hogyan? Csavarszárt hajtasz bele és -a dugattyúra valami védő fém darabot téve- ezzel próbálod megmozdítani?
Előzmény: _nyunyuka (3769)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3769

Még csak egy vasdarab az asztalomon. A 3730-as hozzászólásban szereplő motor megmozdítása a célom vele.

 

(Egy elgörbült porlasztó volt, nem sajnáltam kettéflexelni.)

Előzmény: mérnökferi (3768)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3768
"Ez mi ez"- hogy egyik fórumos kolléga jópofa kisfiát idézzem? Mire használod?
Előzmény: _nyunyuka (3764)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3767
Köszönöm a jóleső szavakat és az információkat.Bízom benne,hogy már végre valahova majd csak eljutok.Kihasználva,hogy Hévízen voltam meglátogattam a major múzeum hombár padlását Keszthelyen.Persze  a pincéjét sem hagytam ki.No meg a Gizella nevű vendéglátó helyet ahol lefotóztam a pincérnőt.Éjszakára elküldöm nektek.Figyelem!!! Ez nem veterán!!!A rehabilitáció kérdésére még majd viszatérünk.
Előzmény: Levays (3766)
Levays Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3766
Na végre olvashatunk újra !! Remélem sikeres volt a rehabilitáció !!! Az akkumlátorok feltöltve..... Most egy darabig csak mi olvassuk az eltelt időre adott reakcióidat !!! Ma volt Vecsésen káposztafesztivál,stabilmotorokkal veterán traktorokkal. Sok-sok ezer látogatóval. Érdeklődés szempontjából a legjobb,mert ennyi ember sehol sem nézi meg ezeket a gépeket. Dutrancs !! A mozgás nem okoz már fájdalmakat ?? Az év valószinűleg utolsó ilyen rendezvénye Monoron lesz október 4.-én. Szüreti felvonulás veterán traktorokkal.   Mégegyszer nagyon örülök ,hogy újra közöttünk vagy !!!
Előzmény: dutrancs (3765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!