A xenon témához: mi a helyzet a távolsági fényszóróval és a ködlámpával? Azok jogilag átalakíthatók xenon-ra? Ugye ott magasság állításról szó sincs. A törvény illetve a leírt szabályok csak a tompított fényszóróra vonatkoznak?
Vagyonokat biztossan nem fogok ra kolteni. de lehet hogy semmit sem. Ez ilyen es kesz! El kell fogadni, mert az elozo alutomban (pug 206) lenyegessen egyszerubb volt a simma izzot kicserelni xenonra (BiXenon). Ott ment minden mint a karikacsapas!! :-)
Ha nagyon akarják tudják ellenőrizni. Viszont múlt héten volt a rádióban pont erről szó, hogy legálisan nincs lehetőség utólag xenont beszerelni magyarországon. Hiába cseréled a lámpát meg az összes sallangot ami kell hozzá, nem azzal jött ki a gyárból, így nem is lehetne benne. Persze egyelőre még senki nem fogja ezt ellenőrizni, de nem tartom kizártnak egyszer egy okostojás fejéből kipattan az ötlet egy nagy adatbázisról, ahova minden műszakin beíródik minden részlet. :D Tudod huszon-harminc évvel ezelőtt még a gumiméret is benne volt a forgalmiban és ha nem akkora volt a járgányon a kerék, már fizettél is. ;)
Eddig csak olvasgattam a fórumot és sokat tanultam is belőle.
Most viszont akadt egy kis problémám amire megoldást szeretnék találni, ezért gondoltam megkérdezlek Titeket is, hátha valaki tud segíteni.
Szóval adott egy 2004-es 2.2i sedán gyárilag xenon tompítottal. Tegnapelőtt munkából hazafelé jövet furcsán gyenge volt a világítás, gondoltam király valamelyik izzó kezdi megadni magát. Hazaérve megnéztem és kiderült, hogy mind a kettő kellően világít, ám a jobb oldali nagyon lefelé áll. Leállítottam az autót és felkapcsolt világításnál ráadtam a gyújtást. Kíváncsi voltam, hogy szintezi-e magát. Sajnálatomra a jobb oldali meg sem mozdult. Közelről hallgatózva hallani hogy szeretne valamit csinálni (morog), de nem sikerül neki. Így kb. 5m-re világít a reflektorom ami még tompítottnak is kevés. Ma amikor hazaértem gondoltam manuálisan felszintezem a bal oldalihoz, amíg nem lesz megoldás rá jó lesz úgy. Ám nem sikerült elérni a bal oldali magasságát. Hiába tekertem tovább már megugrott. A szerkezet nem ír semmi hibát, pedig gondolom egy ilyen hibáról illene tájékoztatnia.
Akivel beszéltem azt mondta, hogy 100% hogy a motor adtam meg magát. És ez volt a jó hír. A rossz hír, hogy a motor külön nem kapható, csak a lámpatest egybe.
Kérdésem az lenne, hogy valóban nem lehet beszerezni a motort külön? Egyáltalán ki lehet cserélni benne a motort? Egyáltalán a motor a rossz? Hogy lehet megbizonyosodni a hiba mivoltáról? Esetleg valami ötlet, tipp, hogy mi lehet még a baja? (A bal oldal működik rendesen, szóval a hasmagasság érzékelők jók.)
Rém hír csak annyi hogy ugorhat akár a rendszámod is ha megfognak az utólagos xenonnal.
megoldható:1-két első lámpa csere,ami nem HCR hanem DCR van a lámpára irva.mivel a xenon izzőnak másholvan világitási pontja a hagyományos halogéntől ezért teljesen más foncsor kel neki.
2.fényszóró mosó
3 automata fényszóró magasság állitás.
utólag beszerelhetó mind ,de kérdés megéri e?
ha teszel fel mosót,és valahogy át hekkeled hogy HCR helyett DCR legyen a lámpára irva,szerintem közúton a automata fényszőrő magasság állitást nem tudják ellenőrizni.
Koszi, február kornyékén megyek haza, a kocsival, akkor mindenképpen, és szeretnék bele tempomatot rakatni majd, ha ebben tud valaki segíteni akkor várom a jelentkezését:)
Sziasztok. Az lenne a problemam hogy a kocsi folyamatosan irja, a reszecskeszurohoz a folyadekot fel kell tolteni, de ezt mar megtettem es ugyanugy irja. Attol fuggetlenul hasznalja folyadekot szerintetek hogy mindig hibanak dobja ki?
Ha most benéznék a rádió mögé mit látnék? A nagy (A) csatlakozó nyilván használatban van, gondolom az egyik kisebb is (C) ami a CD tárhoz megy. Mi a helyzet a B vel? Ez teljesen szabadon lehet? Azaz van akár 2 AUX bemenetem? Nem tartozik ide közvetlenül, de a tolatóradar pittyegését hol keveri rá a rendszer? Canbus-on, vagy AUX bemeneten?
A rémhíreket én nem ismerem, de a tompított fényszóró átalakítása xenon-ra tudtommal egyéb átalakításokat is igényel. Ezek okozhatnak problémát, maga az izzó cséje nem (amennyiben korábban leírtakat szem előtt tartjuk).
Kicsit tartok az utolagos beszerelesetol, mert mindenhol remhirek terjenenek a 407-el kapcsolatban. Allitolag nem birja az utolagos Xenon szetteket. Ablaktorlo motort meg nem akarnek cserelni.
Nekem alapból xenon izzós a tompított fényszóróm, tehát ezt nem próbáltam. Azonban ha hagyományos izzó helyett xenont akarsz beszerelni minden bizonnyal ugyanez lenne a probléma, mivel a hagyományos fényszóró jellemzően 55W, míg a xenon jellemzően 35W teljesítményű. Ugyanaz a játék, két lehetőség van!
Ha tompítottat kereszel, akkor ugyanilyen szettet érdemes keresni, csak éppen H1-est vagy D2S-t. Ha ködlámpába akarsz xenont akkor H11-et, de max 4300 kelvin-es színűt, mert a 6000k túl fehér ködlámpába...
Nekem akkor csinálja,mikor sokat megyek rövid távolságokat,és nem tud a FAP regenerálódni.Ilyenkor kiviszem egy hosszabb városon kívüli csapatásra,aztán megint rendebn egy jó darabig.
A LED izzó amit vettél, az nem CANBUS kompatibilis. Azért világít halványan a LED, mert a CANBUS mérőárama - habár nem erre való - képes meghajtani a LED-et. Gondolom a kijelzőn is írja, hogy ki van égve a helyzetjelző!? Egyébként ha bezárod az autót kb 1-2 perc múlva elalszik a LED, szal. nem kell aggódni:) Engem a hibaüzenet jobban zavarna...
Két megoldás van:
1. Veszel CANBUS kompatibilis LED égőt (ebay-en árulnak ilyent is meg simát is).
2. Ha nem akarsz új égőket venni, akkor megfelelően méretezett műterhelést kötsz a LED izzóval párhuzamosan, ami segít meghamikálni a LED-nek a CANBUS mérőáramát és csak akkor világít ha te is akarod. A műterhelést meg lehet venni pl ebay-en, de szerintem az is drága és fölösleges is. Egy-egy 5 forintos ellenállással megoldható a probléma. Ha jól emlékszem én 400ohm körüli ellenállást használtam, 1 vagy 2 wattosat. Én spec. elvágtam a két vezetéket és kettes csokival kötöttem össze, illetve a csoki egyik felébe betűztem az említett ellenállatot. Csokival a költségek kb 2x25 forintra nőttek:)
Ugy gondoltam hogy a xenonos égők mellé teszek szép diodat a parkolóba a csunya sárga helyére. Mikor betettem furán tapasztaltam hogy egyfolytaban vilagit, lekapcsolt lampaknal is, ha kiveszem a kulcsot akkor is :) Hasonló tapasztalat? :)