Keresés

Részletes keresés

HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.02.05 -1 0 76750

Biztos vagy te abban , hogy oda akarsz menni ? :) Ott állandóan esik a hidegvíz !!! :( 

Előzmény: stenmark (76748)
hamvasat Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76749

Mi az a PR4-PR5?

 

Pilot Road?

stenmark Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76748

A lényeget elmondtad, érzékenyebb vagyok, és ez igaz, inkább úgy fogalmaznám meg öregszem, és ezzel együtt kevésbé toleráns, főleg egy több milliós géppel :) Lehet, hogy már túl nagy kihívás egy túramotor, és kellene egy retro Bmw, ahol teljes menetszélben kellene utaznom. Végül is ez a szélcsend kérdés hozza az összes zaj problémát, elhiszem, hogy ezért nem tudjátok miről beszélek?!

Azért még próbálkozok egy darabig a Gs-el, végül is tetszik, és még páromat fűzöm egy külön motoros Nordkappra, vele úgysem lesz kapkodós túra :)

Azért az LC tulajoknak ajánlom a Conti TA3-at, árban nincsen nagy különbség a többihez viszonyítva, és aszfaltra tökéletes :)

 

Előzmény: bacus (76745)
laferi Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76747

Nekem is kb így, 11 max 12 ezret mennek el a gumik. A PR 5 nekem még az első szett, mert ugye a GT kivitellel 1 évet késtek. így futásteljesítmény tapasztalat még nincs, de azt már most látom, hogy nem fog elmenni annyit mint a PR 4-ek mentek el.

Előzmény: Mortoff (76746)
Mortoff Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76746

Nálam emlékeim szerint  nagyjából 12-t bírt a PR4 hátul és a Bibendum közepéig sikerült a szélén eljutni.

Melegben jó, de ahogy korábban írtam hűvösebb időben nekem is voltak gondjaim a tapadással.

 

István sokkal nyugisabban megy, ezért tarthat ki 30e-ig nála.

Előzmény: zöld_I (76737)
bacus Creative Commons License 2021.02.05 0 2 76745

Azért azt meg kell mondjam, hogy az átlagosnál sokkal érzékenyebb vagy :) a zajokra legalábbis. Én is hallok némi gumi zajt az első kerék felől, ami a DL-nél nem volt.., sőt a motor alapjáraton ill. alacsony fordulaton nagyon szépen ketyeg, hallom külön a szelepeket, de hogy hangos volna? vagy zavaró?

Ugye én nem csak egy LC-ről beszélek, hanem pont a TE régi LC-ről.

 

A síelési zajokhoz képest minden hangos ! :D

 

Én nem vagyok oda a nagy szélvédelemért, a gyári plexi a legalacsonyabb beállításnál nekem megfelel, lehet szélvédelem nincs :), de nem rázza a fejemet a turbulencia, kapok levegőt, illetve a szélzaj elnyom minden gumizajt már akár 50 km/h felett is :)

 

Szóval srácok, az el nem adható zajos gumik nekem pont jók lesznek, a legjobb, ha egy métert se próbálgatjátok, dobassátok le, aztán jöhet akár postán is. :)

Előzmény: stenmark (76742)
Mortoff Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76744

Én se szerettem a PR4-et. Föleg hűvösebb időben hajlamos volt a csúszkálásra a nem éppen erőmű

r1150r-en is. Ráadásul előjel nélkül csinálta. Az LC-n a tourance next-el, vagy a scorpion trail-el

nincs iyen bajom, pedig a 1150r és az GS LC nem egy kávéház az erejét tekintve.

Amekkora hype volt a PR4 körül a megjelenésekor, akkor csalódás volt az a gumi nekem.

 

Amit a scorpion-ban utálok, hogy állandóan veszít a guminyomásból. Ugyanazon a felnin a tourance-ot

alig kellett fújni, a scorpion havonta veszít 2-3 tizednyi nyomást.

 

Mondjuk életem legszarabb gumija a robogómra vett Contitwist volt. Szó szerint életveszélyes.

Kanyarodáskor előjel nélkül csúszik hidegen-melegen, vizes úton a 20 le-s robogóval

alig lehet elindulni, vagy az úton maradni. A fékezés ABS nélkül szintén kihívás volt.

Egy rémálom az a gumi. Egy ezres után ledobtam. Kapott CityGrip-et és azóta minden rendben.

Előzmény: T1OK3 (76733)
R100 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 76743
Előzmény: stenmark (76742)
stenmark Creative Commons License 2021.02.05 0 1 76742

Tisztelt Fórumtársak!

 

Valóban kicsit sarkosan fogalmaztam gumi ügyben, és valóban nem próbáltam ki mindegyiket, de ezért vannak a tesztek, hogy segítsék a döntésünket egy ilyen fontos kérdésben.

 

Szóval nem untatnálak benneteket az előzményekkel, de némi magyarázat azért van, hogy miért csak C TA 3.

Hangsúlyozom, hogy csak Gs LC-nél vannak gumizaj problémáim, és onnan is az első felől. 2017-es Gs LC-met Metzeler Tourance Next?gumival vettem , és már ott feltűnt, hogy a korábbi légolajos szériákhoz képest mennyivel hangosabb az első gumi felől (és még a motorzaj is, de az egy másik téma). Gumicsere következett, de mit vegyek? Mindenki a Pir ST 2-öt istenítette, hát kipróbálom. Jó gumi volt, de az első kerék felőli gördülési zaj, hangsúlyozom csak darabosabb szerkezetű aszfalton, nagyon nagy volt. Aztán még a nyűgjeim a blokk zajjal, kezdtem kiábrándulni az LC-ből. Aztán egy német tesztben olvastam a C TA 3-ról, amiben azt írták, hogy bizony az LC-nél jelentkező gördülési zajban sokkal kevesebbet produkál, és még az LC eladás előtt vettem is egy szettet, és tényleg sokkal csendesebb volt. Sajnos a blokk nem. Aztán jött a megváltó 1250. Na itt már vigyázni kell, jó döntést kell hozzak, mert akkor csak új volt, beszámítás pedig alja áron. Több tesztelés után megállapítottam, hogy tényleg csendesebb a blokk, de a gumi gördülési zajban ugyanaz a probléma, különösen az új M A Adventure volt hangos a GSA-n. Addig tököltem a döntéssel, míg a lebeszélt 1250 gs-t, tavaly nyáron, éppen nem tudták forgalomba helyezni, én meg ott álltam túra előtt és az Lc-t már nem akartam vinni, így vettem egy bakancslistás DOHC GSA-t. Az Lc-t eladtam, én meg megállapítottam, hogy a DOHC-n nincs gördülési zaj, viszont a páromnak hangos a kipu, és sokkal gyengébb 2 személyre a vas, szóval hiányzott az Lc kényelme. Aztán DOHC-t is eladtam, és vettem egy 1,5 éves 1250 Gs-t, amit a Conti TA 3-mal hajtok, és teljes az összhang, eddig...

 

Hát nem lett rövid :)

Előzmény: -Mosquito- (76712)
kroni1 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76741

"fosós vagyok, ha jönnek szembe :D"

Pár hete történt az M0-ásra felhajtáskor hogy egy kamion jobb első gumija a középső sávban pont mellettünk haladva kapott durrdefektet. Az autónkat én vezettem, az asszony mellettem, a 3 gyerek hátul. Végignézhettük, ahogy hatalmas szikrázások közepette a sofőr tehetetlenül átugratott a beton elválasztókon keresztül, be a középső területre, mindeközben majdnem felborult, de végül visszabillent.

Ma elmentem motorozni egy keveset, az M0-son is gurultam. Hát még élénken bennem volt az élmény, úgyhogy én ma nemcsak a szembejövőktől fostam..

Előzmény: zöld_I (76722)
Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76740

Supermotoval slick gumival könnyű.   :)

Bár az újat már alig várom, hogy kipróbáljam, egyelőre még csak a garázsban haverkodunk.

Előzmény: zöld_I (76738)
zöld_I Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76739

Költő vagy bazzeg, költő.

Előzmény: kis_andras (76724)
zöld_I Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76738

És pályán?  Amikor a könyöklős embert kényelmesen, kiülés nélkül kikerülöd kívülről? :)

Előzmény: Molnar_Nobby (76736)
zöld_I Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76737

A 30 ezret elfutó gumit és a csúszáshatárt egy napon említeni nagy toleranciaküszöbre vall :)

 

Múltkor volt nálam egy ember, a pr4-ek  szélén konkrét reklámfelület volt, az ember meg tapadásról magyarázott..

Előzmény: laferi (76732)
Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76736

Gumi összehasonlító tesztek sora bizonyítja, hogy igenis van különbség, mert a gumi gyártása kompromisszum. Jobban tapad? Hamarabb elkopik. Esőmenő? Melegben kenődik. Két komponensű? Drágább.

A mérnökök rendelkezésére áll egy rakás adottság, és abból kiválogatják az általuk legmegfelelőbbnek gondolt tulajdonságokat attól függően, hogy az adott gumit mire szánják. Az innováció pedig úgy javít valamit kicsit, hogy a másikat nem rontja, na ennek örülnek, igaz, elégetnek pár nokiás doboznyi eurót. 

Abban igazad van, hogy közúton kevesen érik el a határokat.

 

Előzmény: kis_andras (76724)
Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76735

A Tmax-on már a 2. szett PR4-es cucc van, elég jó, és nem csak napsütésben használom.

 

Előzmény: HorváTH 69 István (76729)
T1OK3 Creative Commons License 2021.02.04 0 1 76734

Amúgy tetszik ez a "kismotorom" meghatározás, végül is nézőpont kérdése :-)

Előzmény: HorváTH 69 István (76729)
T1OK3 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76733

Ahogy az előttem szóló is mondja, a körforgalom nem mérvadó, ott az aszfalt ki van fényesedve, bármely gumi megcsúszik.

Előzmény: HorváTH 69 István (76729)
laferi Creative Commons License 2021.02.04 0 1 76732

Látod, látod pont ezt írtam. Kinek ez kinek az. Nekem meg más gumijaim jobban csúsztak vizesen mint a PR4 és a PR5. :-) :-)

Mindenki másképp motorozik és mást szeret. Nincs ezzel semmi baj, csak mindenki érjen haza egészségben és ez a lényeg.

 

( Lehet, hogy abszolút nincs rá szükséged, de csak jó tanácsként írom, a körforgalomban nagyon vigyázz, mert az úgy csúszik helyenként mint a jég. A kifolyt olajak, üzemanyagok, kiszóródott egyéb idegen anyagok miatt. Magyarul nem ott érdemes próbálgatni a csúszáshatárt mikor leborítod a motort. )

Előzmény: HorváTH 69 István (76729)
kis_andras Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76731

Fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt akkor a kis 650-esen, de nem is számított, veled, veletek újra elmennék bármikor! Jó csapat, jó tempó, szép helyek voltak. 

Előzmény: kiss_atti (76725)
hamvasat Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76730

Nekem sem :-)

Előzmény: kiss_atti (76714)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.02.04 0 1 76729

Nekem PR4-es van a kismotoron , de az , vizes úton , úgy csúszik mint a korcsolya ! Kőrforgalomban , képes a centrifugális erőtől megcsúszni ! Ha egyszer végre lekopik , olyan 30E km-nél , akkor olyan messzire dobom , hogy emléke se legyen ! :)  

Előzmény: laferi (76728)
laferi Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76728

A gumi kérdés ki mit használ, ki mennyit megy el a gumikkal ........ bizony kísértetiesen hasonlít a ki milyen olajat használ dologhoz :-) :-) 

Igen, kinek ez kinek az. 

 

Nekem az az előző RT-n is és a mostanin is a Michelin Pilot Roadok jöttek be leginkább ahhoz, ahogyan és ahol én motorozom.

A PR5 sokkal jobban kopik mint a PR4, de nekem tényleg nagyon bejön ahogyan viselkedik mindenféle útviszonyok mellett, lágyabbnak érzem, talán ezért is kophat jobban nem tudom, de gyűröm őket szegényeket rendesen az biztos.

kicsi20 Creative Commons License 2021.02.04 0 1 76727

Ez annyira igaz, hogy be kéne keretezni és minden gumikérdéses hozzászóláshoz automatikusan hozzáfűzni :)

Előzmény: kis_andras (76724)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76726

Nekem hiába,

 

mert én összesen egyszer voltam KaQcson és a pályamotorozás nem fogott meg...

:-)))

Előzmény: zöld_I (76717)
kiss_atti Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76725

Velem már voltál.

:-)

 

Általában semmi bajom egyik gumival sem, de a zajra rohadt allergiás vagyok,

ezért van tiltólistán az Anakee III. ( Ami egyébként szintén király gumi, nálam ment vagy 14-15k km-t, és csak 13k környékétől volt érezhető , hogy  némileg rosszabb lett a  tapadása. Érdekes, mert a sokak által istenített PR3-ból is kihallottam egy enyhe hangot, amit egyik Brigiből és az ST2-ből sem hallok).

 

De nagyon igazad van abban, amit írtál...

Előzmény: kis_andras (76724)
kis_andras Creative Commons License 2021.02.04 0 3 76724

Úgy elmennék innen egy pár emberrel motorozni :D 


Azt hiszitek gumi a megváltó.... Fenét. Mindegyik márkásabb gumi sokkal többet tud, mint itt bárki valaha fog. Teljesen mindegy, hogy bütykös, vagy barázdált, vagy síma, vagy peremvédős, vagy hangtompítós.... A motoros tudást (és hiányát) nem a gumi számláján kell keresni. Ez az egész gumikínlódás egy bullshit vallás, meg kifogások hada. A gyors motorozást minden gumi tudja, de nem minden ember. De nem is baj, az utca nem versenypálya, a lényeg, hogy mindenki érjen haza egyben, de a balfaszságért nem a technikát kell okolni. Nem lehet mindenki mindenben ügyes.


Fury007 Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76723

Steinmark, nekem most Bridgestone-al jött az Adventure és nem rossz, ki fogom motorozni, majd Scorpion Trail II fog felmenni rá. A Continentálnál fényévekkel jobb gumi. 

Előzmény: stenmark (76705)
zöld_I Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76722

Ó, dehogy :) Az azért (is) van, hogy utcán ne akarjak versengeni. Kint sosem érsz el olyan G-ket, legalább is az én életösztönömmel biztos. =fosós vagyok, ha jönnek szembe :D

Előzmény: -Mosquito- (76720)
zöld_I Creative Commons License 2021.02.04 0 0 76721

Nekem még képem is van róla, mikor. Amikor képes voltál azt mondani, gyengék a féktávjaim :)

Előzmény: Molnar_Nobby (76719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!