A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A lényeget elmondtad, érzékenyebb vagyok, és ez igaz, inkább úgy fogalmaznám meg öregszem, és ezzel együtt kevésbé toleráns, főleg egy több milliós géppel :) Lehet, hogy már túl nagy kihívás egy túramotor, és kellene egy retro Bmw, ahol teljes menetszélben kellene utaznom. Végül is ez a szélcsend kérdés hozza az összes zaj problémát, elhiszem, hogy ezért nem tudjátok miről beszélek?!
Azért még próbálkozok egy darabig a Gs-el, végül is tetszik, és még páromat fűzöm egy külön motoros Nordkappra, vele úgysem lesz kapkodós túra :)
Azért az LC tulajoknak ajánlom a Conti TA3-at, árban nincsen nagy különbség a többihez viszonyítva, és aszfaltra tökéletes :)
Nekem is kb így, 11 max 12 ezret mennek el a gumik. A PR 5 nekem még az első szett, mert ugye a GT kivitellel 1 évet késtek. így futásteljesítmény tapasztalat még nincs, de azt már most látom, hogy nem fog elmenni annyit mint a PR 4-ek mentek el.
Azért azt meg kell mondjam, hogy az átlagosnál sokkal érzékenyebb vagy :) a zajokra legalábbis. Én is hallok némi gumi zajt az első kerék felől, ami a DL-nél nem volt.., sőt a motor alapjáraton ill. alacsony fordulaton nagyon szépen ketyeg, hallom külön a szelepeket, de hogy hangos volna? vagy zavaró?
Ugye én nem csak egy LC-ről beszélek, hanem pont a TE régi LC-ről.
A síelési zajokhoz képest minden hangos ! :D
Én nem vagyok oda a nagy szélvédelemért, a gyári plexi a legalacsonyabb beállításnál nekem megfelel, lehet szélvédelem nincs :), de nem rázza a fejemet a turbulencia, kapok levegőt, illetve a szélzaj elnyom minden gumizajt már akár 50 km/h felett is :)
Szóval srácok, az el nem adható zajos gumik nekem pont jók lesznek, a legjobb, ha egy métert se próbálgatjátok, dobassátok le, aztán jöhet akár postán is. :)
Valóban kicsit sarkosan fogalmaztam gumi ügyben, és valóban nem próbáltam ki mindegyiket, de ezért vannak a tesztek, hogy segítsék a döntésünket egy ilyen fontos kérdésben.
Szóval nem untatnálak benneteket az előzményekkel, de némi magyarázat azért van, hogy miért csak C TA 3.
Hangsúlyozom, hogy csak Gs LC-nél vannak gumizaj problémáim, és onnan is az első felől. 2017-es Gs LC-met Metzeler Tourance Next?gumival vettem , és már ott feltűnt, hogy a korábbi légolajos szériákhoz képest mennyivel hangosabb az első gumi felől (és még a motorzaj is, de az egy másik téma). Gumicsere következett, de mit vegyek? Mindenki a Pir ST 2-öt istenítette, hát kipróbálom. Jó gumi volt, de az első kerék felőli gördülési zaj, hangsúlyozom csak darabosabb szerkezetű aszfalton, nagyon nagy volt. Aztán még a nyűgjeim a blokk zajjal, kezdtem kiábrándulni az LC-ből. Aztán egy német tesztben olvastam a C TA 3-ról, amiben azt írták, hogy bizony az LC-nél jelentkező gördülési zajban sokkal kevesebbet produkál, és még az LC eladás előtt vettem is egy szettet, és tényleg sokkal csendesebb volt. Sajnos a blokk nem. Aztán jött a megváltó 1250. Na itt már vigyázni kell, jó döntést kell hozzak, mert akkor csak új volt, beszámítás pedig alja áron. Több tesztelés után megállapítottam, hogy tényleg csendesebb a blokk, de a gumi gördülési zajban ugyanaz a probléma, különösen az új M A Adventure volt hangos a GSA-n. Addig tököltem a döntéssel, míg a lebeszélt 1250 gs-t, tavaly nyáron, éppen nem tudták forgalomba helyezni, én meg ott álltam túra előtt és az Lc-t már nem akartam vinni, így vettem egy bakancslistás DOHC GSA-t. Az Lc-t eladtam, én meg megállapítottam, hogy a DOHC-n nincs gördülési zaj, viszont a páromnak hangos a kipu, és sokkal gyengébb 2 személyre a vas, szóval hiányzott az Lc kényelme. Aztán DOHC-t is eladtam, és vettem egy 1,5 éves 1250 Gs-t, amit a Conti TA 3-mal hajtok, és teljes az összhang, eddig...
Pár hete történt az M0-ásra felhajtáskor hogy egy kamion jobb első gumija a középső sávban pont mellettünk haladva kapott durrdefektet. Az autónkat én vezettem, az asszony mellettem, a 3 gyerek hátul. Végignézhettük, ahogy hatalmas szikrázások közepette a sofőr tehetetlenül átugratott a beton elválasztókon keresztül, be a középső területre, mindeközben majdnem felborult, de végül visszabillent.
Ma elmentem motorozni egy keveset, az M0-son is gurultam. Hát még élénken bennem volt az élmény, úgyhogy én ma nemcsak a szembejövőktől fostam..
Gumi összehasonlító tesztek sora bizonyítja, hogy igenis van különbség, mert a gumi gyártása kompromisszum. Jobban tapad? Hamarabb elkopik. Esőmenő? Melegben kenődik. Két komponensű? Drágább.
A mérnökök rendelkezésére áll egy rakás adottság, és abból kiválogatják az általuk legmegfelelőbbnek gondolt tulajdonságokat attól függően, hogy az adott gumit mire szánják. Az innováció pedig úgy javít valamit kicsit, hogy a másikat nem rontja, na ennek örülnek, igaz, elégetnek pár nokiás doboznyi eurót.
Abban igazad van, hogy közúton kevesen érik el a határokat.
Látod, látod pont ezt írtam. Kinek ez kinek az. Nekem meg más gumijaim jobban csúsztak vizesen mint a PR4 és a PR5. :-) :-)
Mindenki másképp motorozik és mást szeret. Nincs ezzel semmi baj, csak mindenki érjen haza egészségben és ez a lényeg.
( Lehet, hogy abszolút nincs rá szükséged, de csak jó tanácsként írom, a körforgalomban nagyon vigyázz, mert az úgy csúszik helyenként mint a jég. A kifolyt olajak, üzemanyagok, kiszóródott egyéb idegen anyagok miatt. Magyarul nem ott érdemes próbálgatni a csúszáshatárt mikor leborítod a motort. )
Fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt akkor a kis 650-esen, de nem is számított, veled, veletek újra elmennék bármikor! Jó csapat, jó tempó, szép helyek voltak.
Nekem PR4-es van a kismotoron , de az , vizes úton , úgy csúszik mint a korcsolya ! Kőrforgalomban , képes a centrifugális erőtől megcsúszni ! Ha egyszer végre lekopik , olyan 30E km-nél , akkor olyan messzire dobom , hogy emléke se legyen ! :)
A gumi kérdés ki mit használ, ki mennyit megy el a gumikkal ........ bizony kísértetiesen hasonlít a ki milyen olajat használ dologhoz :-) :-)
Igen, kinek ez kinek az.
Nekem az az előző RT-n is és a mostanin is a Michelin Pilot Roadok jöttek be leginkább ahhoz, ahogyan és ahol én motorozom.
A PR5 sokkal jobban kopik mint a PR4, de nekem tényleg nagyon bejön ahogyan viselkedik mindenféle útviszonyok mellett, lágyabbnak érzem, talán ezért is kophat jobban nem tudom, de gyűröm őket szegényeket rendesen az biztos.
Általában semmi bajom egyik gumival sem, de a zajra rohadt allergiás vagyok,
ezért van tiltólistán az Anakee III. ( Ami egyébként szintén király gumi, nálam ment vagy 14-15k km-t, és csak 13k környékétől volt érezhető , hogy némileg rosszabb lett a tapadása. Érdekes, mert a sokak által istenített PR3-ból is kihallottam egy enyhe hangot, amit egyik Brigiből és az ST2-ből sem hallok).
Azt hiszitek gumi a megváltó.... Fenét. Mindegyik márkásabb gumi sokkal többet tud, mint itt bárki valaha fog. Teljesen mindegy, hogy bütykös, vagy barázdált, vagy síma, vagy peremvédős, vagy hangtompítós.... A motoros tudást (és hiányát) nem a gumi számláján kell keresni. Ez az egész gumikínlódás egy bullshit vallás, meg kifogások hada. A gyors motorozást minden gumi tudja, de nem minden ember. De nem is baj, az utca nem versenypálya, a lényeg, hogy mindenki érjen haza egyben, de a balfaszságért nem a technikát kell okolni. Nem lehet mindenki mindenben ügyes.
Steinmark, nekem most Bridgestone-al jött az Adventure és nem rossz, ki fogom motorozni, majd Scorpion Trail II fog felmenni rá. A Continentálnál fényévekkel jobb gumi.
Ó, dehogy :) Az azért (is) van, hogy utcán ne akarjak versengeni. Kint sosem érsz el olyan G-ket, legalább is az én életösztönömmel biztos. =fosós vagyok, ha jönnek szembe :D