A Baross 8, Csobánc 2, Csongor 1, Helka 3, Kelén 6, Jókai 2, Kisfaludy 3, Szigliget 2, Tünde 2, Rohan 2, Zala 4, Komp I 1 végezetül a Balatoni életképek rész 9 képpel bővült. Néhány estben már fent lévő régebbi képet sikerült jobb minőségűre cserélni.
Szarvason a holtágban a Katalin II üzemel.
A körösön is van hajó (a teljes hosszán 1 db) de az nem szarvasnál, és arra sem emléxem mia neve. Sajnos fényképpel meg végleg nem tudok szolgálni. (na, most jól megjártátok velem. egy MHE-tag, aki a tőle 60-80kmre lévő hajókról sem rendelkezik képpel. - de jövőre mindet bepótlom!)
Hát igen... A fedélzet alatt nem mndíg csupa derű az élet, de én szeretem a "gépház-ilaot", meg azt a mások álltal zajnak nevezett "zenét", amikor járnak a motorok.
A Sopron esetében külön élmény volt, mikor ezt-azt magamtól is felismertem a Lángon. Pédául hengerenkénti adagolót itt láttam először, az autóiparban ez meglehetősen ritka jelenség... :-)
A katamaránok előtti időben milyen hajók jártak a mostani katamaránok útvonalán? Fonyód-Bad, és Siófok-Füred-Tihany?
A 400-asok akkoriban hol jártak?
Én ehhez még fiatal vagyok, az első balaton emlékem kb 82 körüli, amikor utaztunk Lelléről Tihanyba, valamelyik 400-assal. Mondjuk amikor még mindhárom megvolt, hosszú G, H, J-k voltak 85-90 körül. És emlékszem valami Szemes (esetleg Lelle)-Badacsony túrára talán a Kelénnel. Az mi volt talán 83-ban? N?
Pedig de, csak nem mindenhol a szabályos úton jut a víz a kamrába. Ilyet rendszeresen csináltak a Sió Keselyűsi hajózózsilipjén és az RSD tassi végén is. Minkét zsilip felvízi kapuja függőlegesen mozgatható szerkezet, ezt lehúzzák a felvíz szintje alá, és hadd menjen. A Sió esetében ezt többnyire akkor csinálták, ha az átömlő rendszer vezérlése éppen döglött volt, ami elég sűrűn fordult elő.
Hej, pedig ha még vársz egy fél órát gyönyörű naszád-keringőben lehetett volna részed!:)
A Lánchíd És a Petőfi-híd között többször is alakzatot váltottunk. Volt hármas mellévett, kettes mellévett, s ezek közben számtalan rundó. Mindehez volt 3 naszád, 3 ember, és két jó gép;))
Csepel alatt pedig elkapott minket az évszázad vihara jegesesővel vegyítve. A naszád orráig alig láttunk el. És miután Tököl alatt partot tűztünk még meg kellett oldani, hogy lépünk ki a partra a hajóból, mivel a vízállás miatt két járó kirakása sem volt elegendő. Na, de a részleteket majd később, illetve nem. A naszádok partra kínlódása jelenleg is folyik, reméljük reggelre mind szárazon lesz.
"M á s . Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?"
Azért azt szerelik le legelőször, mert a telegráffal, a kerékkel, és a rézkürttel együtt az az első amit ellopnak általában.
Szimbolikája, hogy olyan hajósos, funkciója horgonyon vesztegléskor van rossz látási viszonyok között. A hajón található egyik legnagyobb ereklye mindig, főleg ha gravírozva is van.
A kép kicsinyítés kérdésében javaslom a saját képtár létrehozásást. Ezekbe képernyőméretű képeket lehet betenni és utána az indexben csak a linkelni rá. Nem fizetnek nekem azért, hogy ezt a képtárat reklámozzam, de nekem bevált. (Riversea és Rozsdás is ezt használja) Magyarul vannak a feliratai, viszonylag üzembiztos, kűlföldi barátaim szerint onnan is megnézhető.
A 68-as hajólistára visszatérve. Szép a Vásárhelyi Pál gőzöskori képe. Az említett könyvben már motorosra átalakítottként szerepel. A személyhajólista után ez áll: "A vizibuszokból és motoros csavargőzösökből azonban néhányat átirányítottak a Balatonra." Dr Jankó úrtól szívesen megkérdezném, hogy milyen a "motoros csavargőzös.
A DEÁK FERENCZ a Szot tulajdonává lett, vagy a MAHART-tól tartósan kibérelték?
1968-ban mintha még üzemelt volna(?)
M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?
Más.
Milyen sérülés, hiány okoz komoly gondot a PETŐFI főgépének helyreállításához?
Ha komplett gép jelentené a megbízható megoldást, akkor nem lehetne-e a Város-
ligetben kiállított VÉRTES vontatógőzös gépét helyreállítani? Méretei talán azonosak...
A 400-asok 1968-ban kerültek a Balcsira. Az egyetlen balatoni hajó a listában a Hortobágy (Lelle) is két évvel korábban, 1966-ban került a Dunára (forrás: Hajokanno). A lista mindenképp pontatlan, de akkor is csak a dunáról szól. A Leányfalu is elírás lehet, akkor már az is a Balatonon volt, és mivel a négyszázasok közt szerepel...
Cuki 64!
A képméret 640*480. Ekkorára szedi le az Index. Ekkorára célszerű kicsinyíteni is. Az IrfanView-t én is csak ajánlani tudom, szerintem jó kis progi. A képekről a fölösleget körbe is lehet vele vágni (Crop-funkció), élesítés, átszínezés, effektek...stb. Mindezt ingyen.
Mivel ez az elátkozott engine mindenféppen átméretezi a kép vga-nál nagyobb méretét, egyszerűbb, ha te teszed meg, ezzel ui. a képméret is csökken. Én az irfanview progit használom erre, ingyenes, gyors, pici, magyarítható a honositomuhely.hu-rol, sokféle okosságot tud.
Mit kell csinálni akkor ha azt irja ki,hogy tull nagy a kép:A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 512KByte-ot! Hogy lehet csökkenteni??????
Ah! Szóval ki teccet pakolni a VakarcsSzalon kisszekrényét a kajakidaó ablak alatt. :-)
Hát bizony, tiszta Tralfamador! :-) [Kurt Vonnegut jr. : Az ötös számú vágóhíd] :-)
Bócman riasztása alapján sikerült lekapnom a Petőfi-hídról az óbudai születésű HANOI nevű ukrán toló-vontatót, aztán egy szélhajtású kompot is! Képek délután.
(Hm. Látom magam, ahogy superman-i erővel lekapom a Petőfi-hídról a villamossínekre tévedt HANOI-t. Csak úgy toccsant a Dunán!:)))
Sziasztok fiúk!Már régóta szerettem volna feltenni ezt a képet.Íme, a mi kis kettőmorzsánk munka közben!!Egy kis nyár a télben:-)))Boldog névnapot Zsóka!