Keresés

Részletes keresés

hajókanno Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13753
A Baross 8, Csobánc 2, Csongor 1, Helka 3, Kelén 6, Jókai 2, Kisfaludy 3, Szigliget 2, Tünde 2, Rohan 2, Zala 4, Komp I 1 végezetül a Balatoni életképek rész 9 képpel bővült. Néhány estben már fent lévő régebbi képet sikerült jobb minőségűre cserélni.
Előzmény: zjakabfi (13736)
DrBub0 Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13752
Szarvason a holtágban a Katalin II üzemel. A körösön is van hajó (a teljes hosszán 1 db) de az nem szarvasnál, és arra sem emléxem mia neve. Sajnos fényképpel meg végleg nem tudok szolgálni. (na, most jól megjártátok velem. egy MHE-tag, aki a tőle 60-80kmre lévő hajókról sem rendelkezik képpel. - de jövőre mindet bepótlom!)
Előzmény: gumidani (13740)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13751

Szia!

Direkt szombatra szerveztétek, hogy ne tudjak menni, vagy attól féltél, hogy megint "tengerész időjárást" hozok???? :-)))

Előzmény: TAYFUN (13686)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13750

Hát igen... A fedélzet alatt nem mndíg csupa derű az élet, de én szeretem a "gépház-ilaot", meg azt a mások álltal zajnak nevezett "zenét", amikor járnak a motorok.

A Sopron esetében külön élmény volt, mikor ezt-azt magamtól is felismertem a Lángon. Pédául hengerenkénti adagolót itt láttam először, az autóiparban ez meglehetősen ritka jelenség... :-)

Előzmény: gigabursch (13722)
DavidD Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13749

Sziasztok!

Tud valaki válaszolni a kérdésemre?

A katamaránok előtti időben milyen hajók jártak a mostani katamaránok útvonalán? Fonyód-Bad, és Siófok-Füred-Tihany?

A 400-asok akkoriban hol jártak?

Én ehhez még fiatal vagyok, az első balaton emlékem kb 82 körüli, amikor utaztunk Lelléről Tihanyba, valamelyik 400-assal. Mondjuk amikor még mindhárom megvolt, hosszú G, H, J-k voltak 85-90 körül. És emlékszem valami Szemes (esetleg Lelle)-Badacsony túrára talán a Kelénnel. Az mi volt talán 83-ban? N?

Köszönöm, szép napot!

David

MALWIN Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13748
Miért gondolom, hogy vízimérnök vagy?:-)))
Előzmény: smith (13747)
smith Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13747
Pedig de, csak nem mindenhol a szabályos úton jut a víz a kamrába. Ilyet rendszeresen csináltak a Sió Keselyűsi hajózózsilipjén és az RSD tassi végén is. Minkét zsilip felvízi kapuja függőlegesen mozgatható szerkezet, ezt lehúzzák a felvíz szintje alá, és hadd menjen. A Sió esetében ezt többnyire akkor csinálták, ha az átömlő rendszer vezérlése éppen döglött volt, ami elég sűrűn fordult elő.
Előzmény: Z. Z. (13746)
Z. Z. Creative Commons License 2004.11.20 0 0 13746
Szerintem ez egy duzzasztónak nem éppen a zsilipkamrája.
Előzmény: Ramsau83 (13744)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13744

Sziasztok!

 

Ismét itthon vagyunk. Holnap jön a váltás és megyek haza.

Hajózásban az a legszebb amikor az ember megy haza pihenni!

Ha a Sopron a jövő héten még Újpesten lesz, próbálok időt szakítani egy látogatásra ha nem zavarok.

Mi is szörnyű viharban jöttünk le Linzből. Bárkával mellévéve bugi nélkül Zsilipelni erős szélben igen kalandos. Csepelen most szívnak le minket.

Most is fúj a szél és szörnyű hideg van. Nem a hajósnak találták ki a telet. Mi legalább is nem szeretjük.

Üdvözlet minden topikban szereplő kollegának és műkedvelőnek.

Láttatok már ilyet?

 

Z. Z. Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13743
Szarvason szerintem a Katalin II. van.
Előzmény: gumidani (13740)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13742

Helyesen: Pedró

Bocsánat!

Előzmény: Enzo (13741)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13741

"1 A Sellő neve mi volt korábban, mi most?"

Nem erről vitáztunk a múlkor? Az az ex-BKV-s Iluska, és nem vizibusz. Vagy van/volt másik?

 

2:

Szarvason most nem tudom mi van.

 

Az első képeden a Csege van (Lelle => Hortobágy => Sárrét => Csege) már átépítése után.

 

A második képed a Tihanyt ábrázolja még eredeti állapotában (Tihany => Hegyalja => VárKert)

 

(Jó, hogy pedró csinálta ezt a képtárat, tele van szemléltető anyaggal)

Előzmény: gumidani (13740)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13740

Rendezgettem a vizibuszos képeimet. Közben felmerült két kérdés.

1 A Sellő neve mi volt korábban, mi most?

2. Szarvason melyik van?

viking star Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13739

Hej, pedig ha még vársz egy fél órát gyönyörű naszád-keringőben lehetett volna részed!:)

 

A Lánchíd És a Petőfi-híd között többször is alakzatot váltottunk. Volt hármas mellévett, kettes mellévett, s ezek közben számtalan rundó. Mindehez volt 3 naszád, 3 ember, és két jó gép;))

Csepel alatt pedig elkapott minket az évszázad vihara jegesesővel vegyítve. A naszád orráig alig láttunk el. És miután Tököl alatt partot tűztünk még meg kellett oldani, hogy lépünk ki a partra a hajóból, mivel a vízállás miatt két járó kirakása sem volt elegendő. Na, de a részleteket majd később, illetve nem. A naszádok partra kínlódása jelenleg is folyik, reméljük reggelre mind szárazon lesz.

 

Képek hamarosan.

Előzmény: Zoltika (13737)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13738
A Hanoi-t nekem az előbb még kétszer mutatta a zindex.
Előzmény: Zoltika (13737)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13737
Előzmény: Zoltika (13724)
zjakabfi Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13736
Milyen képek lettek felrakva? Hol vannak a legjelentősebb változások, újítások?
Előzmény: hajókanno (13734)
trophy Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13735

"M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?"

 

 

Azért azt szerelik le legelőször, mert a telegráffal, a kerékkel, és a rézkürttel együtt az az első amit ellopnak általában.

Szimbolikája, hogy olyan hajósos, funkciója horgonyon vesztegléskor van rossz látási viszonyok között. A hajón található egyik legnagyobb  ereklye mindig, főleg ha gravírozva is van.

Előzmény: Karesz-Tata (13732)
hajókanno Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13734
A www.hajokanno.hu honlap 45 új képpel bővült, ajánlom mindenki figyelmébe!
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13733

A kép kicsinyítés kérdésében javaslom a saját képtár létrehozásást. Ezekbe képernyőméretű képeket lehet betenni és utána az indexben csak a linkelni rá. Nem fizetnek nekem azért, hogy ezt a képtárat reklámozzam, de nekem bevált. (Riversea és Rozsdás is ezt használja) Magyarul vannak a feliratai, viszonylag üzembiztos, kűlföldi barátaim szerint onnan is megnézhető.

 

 

A 68-as hajólistára visszatérve. Szép a Vásárhelyi Pál gőzöskori képe. Az említett könyvben már motorosra átalakítottként szerepel. A személyhajólista után ez áll: "A vizibuszokból és motoros csavargőzösökből azonban néhányat átirányítottak a Balatonra." Dr Jankó úrtól szívesen megkérdezném, hogy milyen a "motoros csavargőzös.

 

 

Riversea  ROZSDAS
Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13732
A DEÁK FERENCZ a Szot tulajdonává lett, vagy a MAHART-tól tartósan kibérelték?
1968-ban mintha még üzemelt volna(?)

M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?

Más.
Milyen sérülés, hiány okoz komoly gondot a PETŐFI főgépének helyreállításához?
Ha komplett gép jelentené a megbízható megoldást, akkor nem lehetne-e a Város-
ligetben kiállított VÉRTES vontatógőzös gépét helyreállítani? Méretei talán azonosak...
Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13731

Rájöttem.

Nem került bele egy sem. Ezek mind dunaiak!

A 400-asok 1968-ban kerültek a Balcsira. Az egyetlen balatoni hajó a listában a Hortobágy (Lelle) is két évvel korábban, 1966-ban került a Dunára (forrás: Hajokanno). A lista mindenképp pontatlan, de akkor is csak a dunáról szól. A Leányfalu is elírás lehet, akkor már az is a Balatonon volt, és mivel a négyszázasok közt szerepel...

 

Cuki 64!

A képméret 640*480. Ekkorára szedi le az Index. Ekkorára célszerű kicsinyíteni is. Az IrfanView-t én is csak ajánlani tudom, szerintem jó kis progi. A képekről a fölösleget körbe is lehet vele vágni (Crop-funkció), élesítés, átszínezés, effektek...stb. Mindezt ingyen.

Előzmény: gumidani (13727)
smith Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13730
Mivel ez az elátkozott engine mindenféppen átméretezi a kép vga-nál nagyobb méretét, egyszerűbb, ha te teszed meg, ezzel ui. a képméret is csökken. Én az irfanview progit használom erre, ingyenes, gyors, pici, magyarítható a honositomuhely.hu-rol, sokféle okosságot tud.
Előzmény: cuki_64 (13729)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13729
Mit kell csinálni akkor ha azt irja ki,hogy tull nagy a kép:A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 512KByte-ot! Hogy lehet csökkenteni??????
Előzmény: cuki_64 (13667)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13728
hajó
Előzmény: cuki_64 (13667)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13727

Azt nem értem, hogy a Balatonon szolgáló hajók milyen rend szerint kerültek bele, illetve maradtak ki a listába/ból.

Mindenesetre érdekes, hogy az akkor üzemben volt mindkét gőzös vontató megúszta a darabolást.

Előzmény: Enzo (13714)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13726

Hát igen. Fel nem tudom fogni, hogy miért nem lehet egy-egy nyomtatásban megjelenő felsorolást maradéktalanul leellenőrizni. (43 nem egyenlő 44-el)

Nyilván akkor is Ercsi, Szentendre, Tahi és Zebegény négyes volt és a Leányfalu pedig vizibusz.

A vontatóknál a Zala és a Zalka (Máté) pl. nem ugyanaz?

A Vásárhelyi emlékezetem szerint Vásárhelyi Pál volt, nem? 

Előzmény: HG. (13713)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13725
Ah! Szóval ki teccet pakolni a VakarcsSzalon kisszekrényét a kajakidaó ablak alatt. :-) Hát bizony, tiszta Tralfamador! :-) [Kurt Vonnegut jr. : Az ötös számú vágóhíd] :-)
Előzmény: gigabursch (13722)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13724

Bócman riasztása alapján sikerült lekapnom a Petőfi-hídról az óbudai születésű HANOI nevű ukrán toló-vontatót, aztán egy szélhajtású kompot is! Képek délután.

 

(Hm. Látom magam, ahogy superman-i erővel lekapom a Petőfi-hídról a villamossínekre tévedt HANOI-t. Csak úgy toccsant a Dunán!:)))

Aranyangyal Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13723

Sziasztok fiúk!Már régóta szerettem volna feltenni ezt a képet.Íme, a mi kis kettőmorzsánk munka közben!!Egy kis nyár a télben:-)))Boldog névnapot Zsóka! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!