A hetek utolsó munkanapjára van meghirdetve az a járat, tehát elvileg csak szombaton kellene mennie.Demivelpéntekenlesztartvaahétutolsótanításinapja,ezértmennifogaznapis:)
Ez pontosan így van, mivel a napokban egy Pest környéki túrához az Újpest Városkaputól kellett indulnom. A hivatalos idő előtt egy perccel megérkezik a busz és kb. ötven ember előttem. Bár ki van írva, hogy előre váltott jeggyel szabad ott felszállni (van sok automata és pénztár is nyitva volt), az emberek hányada mégsem tartotta be. Pedig nagy része a sorban állt, vagyis előbb ott volt mint én az indulás előtt. Azért az elővételesek segítettek a késés faragásában, de a söfőr berágott a sok kézpénzesre.
Így amikor a végére keveredett egy elővételes vagy regisztrációt kérő, a válasz ez volt: "Egyszerre, csak egy dologgal tudok foglalkozni", "Meg talán köszönne először"...
"még annyi ,hogy egerszegen előfordul elég sokszor,hogy nem áll be időben a busz,sőt soxor akkort,mikor már indulnia kéne és a sofőr kapkod,idegbeteg és az utasokkal bunkozik!pedig beállhatna 10perccel előbb!"
van bent valami, amit írsz (nincs erre valami belső szabály?), de még mindig ezerszer jobb a helyzet mint pl egyes Volánbuszos pest-i elővárosi járatok esetén
főleg télen szokott a mínusz fokokban nagyon idegesítő lenni a dolog...
A késéseknek több oka is lehet, ahogy azt előző hozzászólásomban leírtam.
"...arról nem is beszélve, hogy Veszprémben illetve Füreden is vár 10-10 percet,csak nem tudom, hogy minek!? Időhúzás feleslegesen!"
Nem időhúzás céljából van ott az a pár perc várakozás.
Egyrészt a vezetési-pihenőidő szabályokat be kell tartani egy menetrend összeállításakor, másrészt nagyobb városokban illetve turistacélpontokban több felszálló lehet, így kell az idő a beszállításra.
"még annyi, hogy Egerszegen előfordul elég sokszor, hogy nem áll be időben a busz, pedig beállhatna 10 perccel előbb! Erről ennyit."
Annyival előbb áll be, amennyit jónak lát. Sofőrfüggő, hogy mikor áll be. Sok esetben van olyan, hogy ugyanabból a megállóból 5-10 perccel egymás után a járatok, és ha megcsúszik az első megy a többi is vele..(erre konkrét példa: Zeg 5-ös beálló, 13:15 Zeg-Kanizsa, 13:20 Zeg-Pacsa-Keszthely).
Nos, ma újraszámoltam az üléseket a LOY-291-ben, és 13/5+5 a helyes válasz. (Ez így jobban összhangban is van azzal a ténnyel, hogy jobb hátul szeretek utazni rajta. ;-)
Más. Ma láttam a 13:30-as Zeg-Pécset Böhönyén, állóhelyszinten is tele volt, szóval a felszállni szándékozó 6-8 embernek igencsak harcolnia kellett, hogy felférjen...
Nincs vele baj, azon kívül, hogy sokat, de mégis semmit sem mond. Plusz egy értelmetlen hozzászólás.
Te ebből tudod, hogy melyik az járat, ami rendszeresen késik? Mert nekem nem sikerül kitalálnom.
Melyik járaton dohányoznak rendszeresen a sofőrök? Mit nem tudnak az alkalmazottak a menetrenderől?
Egyébként megvan a fórum a Zala Volán honlapján, ahova pont ezeket az észrevételeket kell beírni. Honnan, melyik járat, forgalmi rendszám, személyleírás, stb. Csakhát ha oda is ilyen katyvaszt ír be, azzal nem tudnak mit kezdeni.
A késői indulásnak lehet több oka is. Nem ér be az előző fordájáról vagy tankolásról a busz, vagy nem tölti le a kötelező pihenőidejét. Lehet, hogy a rossz menetred miatt 3-4 perc késéssel kell elindulni ahhoz, hogy további megállóhelyeket ne hagyjon el túl korán a járat. Sok oda lehet. Be kell írni a megfelelő helyre, és majd kivizsgálják. Nem kell egyszerre vagdalkozni, és főleg hülyeségeket írni.
A székesfehérvár-zalaegerszeg járaton (5:20-9:30)öt sofőr szokott lenni!abból két sofőr a 9:30 helyett már 9:25-re beér egerszegre,a másik három ,színte mindig 9:40-re,ami már 10 perc késés!Ők nem tudják a menetrendet???mert szinte végig 45-50km/órával döcögnek,pedig ok sincs a csiga tempora!Egy távolsági járatnak nem épp evvel a tempoval kéne közlekednie!arról nem is beszélve hogy veszprémben illetve fűreden is vár 10-10percet,csak nemtudom hogy minek!?időhúzás feleslegesen!
még annyi ,hogy egerszegen előfordul elég sokszor,hogy nem áll be időben a busz,sőt soxor akkort,mikor már indulnia kéne és a sofőr kapkod,idegbeteg és az utasokkal bunkozik!pedig beállhatna 10perccel előbb!erről ennyit
Miért ne írhatná le a véleményét?! Nehogymár ezért le legyen bacva! Csupán a cég mindennapos problémáit írta le. Pl nálunk már alig-alig dohányoznak a sofőrök, főleg nem menet közben. A téli hónapokban van néha-néha olyan eset hogy a buszban a vezetőfülkében gyújt rá a sofőr. És a késések sem annyira jellemzőek ám mindegyik volánra.
A buszok késéről úgy írsz, mintha más volánnál nem késnének a buszok: Balaton Volán-B.Füred-Zeg rendszeresen együtt megy Zegre a 7:30kor induló busszal, Alba Volán-Szf.vár-Zeg 8-10 perc.
3-4 perces késések bármikor, bárhol előfordulhatnak (utas beszállítás, sebességkorlátozás stb.). Elsődlegesen az utasok biztonságos célba juttatása a cél, késésnél ez háttérbe kerül.
Nincs fogalmuk a menetrendről? Senki sem tökéletes, hibák előfordulhatnak.
Ne általánosítsunk. Nem mindegyik sofőr dohányzik. Egyébként lehet írni a volánnak az autóbuszban dohányzás, oda nem illő szavak és bunkó beszédstílus miatt..
A vonat illetve buszközlekedésnek is meg vannak a maga hátrányai.
Ezt a részt kár volt beleírnod, mivel senki nem kényszerít arra, hogy busszal utazz.
Szeretné megfogalmazni tapasztalataimat a Zala Volánnal kapcsolatban.
nem tudom,hogy csak én tapasztalom-e:
A buszok rendszeresen késnek( nem feltétlenül sokat,de nagyon idegesítő hogy pl az 5 órás busz folyamatosan 5 óra 3-4 perc körül indul.)
Az információs pultnál 1-2 alkalmazottnak fogalma sincs a menetrendről.
A sofőrök dohányoznak, nem számít hogy az utas megfullad mögötte.
Hát nem tudom. Úgy látom nem csak a vasútnál van baj. Arról nem is beszélve,hogy egy-két sofőr tanulhatna egykis illemet.
Gondoltam leírom ezeket,megosztom veletek. Ettől függetlenül kénytelen vagyok busszal utazni,mert az iskolám felé nincs vasút.
Egyébként mindenova máshova vasúttal utazom,sokkal biztonságosabb komfortosabb és néha még tisztább is.( nem a leharcolt 90-es évekbeli fővizsgás Bhv kocskira kell gondolni.) Még egy friss fővizsgás Bz motrkocsi is tudja hozni egyes buszok színvonalát és sebességét is...sőt.
" Nem hinném, hogy ideiglenes. Az 1-es beállót (az eredetit) hova bővítenék, körforgalom vagy kocsibejáró? "
És igen! A távolsági járatok valóban nem szerepelnek egyik jegyzéken sem - ami nyilván azt jelenti, hogy maradnak a réginél.
" A Főtér megszűnik, valahova át kell vinni a megállókat. Egyrészt a megnövekedő utasforgalom miatt másrészt több busz fog egyszerre a megállóba érkezni. (eddig is voltak torlódások) "
Hát több busz szerintem nem fog ide érkezni, mert a várvölgyi ág kivételével eddig is minden járat erre haladt tovább a Fő térről (azok meg továbbra sem fogják érinteni a Bercsényit), de a tartózkodási idő egészen biztosan meg fog nőni.
Befelé irányban is ráférne a megállóra egy második kocsiállás. A megállóban sokat álló távolsági (főleg budapesti) járatok környékén most is előfordulnak néha torlódások, és most még a rendőrség előtti megállóból is át lesznek terelve ide a nem helyi járatok.
"Kár, hogy nagyon lekicsinyíti a képeket az Index, és a betűkből szinte semmi nem látható. :("
Kimásolod a kép linkjét, a BIG szót átírod IMG-re és a feltöltött méretben jeleníti meg a képet.
"Amúgy ha jól veszem ki, ez csak egy ideiglenes megálló, és az eredeti helyén fognak majd kialakítani egy jóval nagyobbat."
Nem hinném, hogy ideiglenes. Az 1-es beállót (az eredetit) hova bővítenék, körforgalom vagy kocsibejáró?
"minek kell 3 megálló is fel?"
A Főtér megszűnik, valahova át kell vinni a megállókat. Egyrészt a megnövekedő utasforgalom miatt másrészt több busz fog egyszerre a megállóba érkezni. (eddig is voltak torlódások)
Kettő mindenképpen kell, mert most is előfordulnak néha feltorlódások, és a körforgalomba busszal betorlódni finoman szólva sem egészséges. :) Ehhez vegyük hozzá az ide átáramló Fő téri felszállókat.
Amúgy ha jól veszem ki, ez csak egy ideiglenes megálló, és az eredeti helyén fognak majd kialakítani egy jóval nagyobbat. De itt láthatóan nincs is hely esőbeállónak meg padnak, és a járda is igen szűk a várható nagy tömegnek.