fontos gondolat. a kisebb organikus élelmiszert termelő gazdaságok támogató lépésekkel (hogy ne csak a nagy ételgyárakat segítsék!!) ill fogyasztói felvilágosítással plusz közösségi alapú online és valós boltokkal lehetne támogatni. a hosszútávú egészség a tét.
nem vásárolok élelmiszert láncokban, piacon termelőtől vagy közvetlen házhozszállítással termelőtől vásárolok. nemcsak egyfajta értékesítési csatorna létezik
Szóval az elitet is ki kell szolgálni, és vélhetően ebből is meg lehet élni. Számos példát láthatunk rá, biztos borban se lehetetlen.
Ehhez viszont adekvát (elit) szolgáltatás kell(ene).
Ami nem olyan, hogy azt mondják: "ha nem ízlik, ne vedd", meg nem is olyan, hogy azt mondják: "csak nem gondolod, hogy kicseréljük - a közértben se cserélik ki a párizsit, ha nem tetszik".
Ha sok fogy (majd) belőle a Kiflin, megette a fene az egészet. :D
Láncokban néha (bevezetéskor) feltűnik ehető kolbász, majd az néhány hónapon belül automatikusan elveszti a jó tulajdonságait a "mechanizmusok" hatására.
Én erre azzal reagálok, hogy már nem is próbálok nagyobb üzletben ilyesmit vásárolni.
Egyik kereskedőnél sem ugyanolyan mennyiségben fogynak a különböző árkategóriás borok. Nem hiszem, hogy ezzel különösebben nagy titkot árultam volna el :) A legtöbb boltban a drága termékek szerepe az, hogy a kedves vevő aki az olcsóbb cuccot veszi meg jól érezze magát, hogy ő milyen menő kínálatból válogat. Minden kínálatban, minden szegmensben, minden kategóriában kell egy-egy legdrágább és legolcsóbb termék pusztán viszonyítási alapnak. Ez az elsődleges funkciója a drágább 40%-nak. A baj akkor van, ha ez a drágább szegmens a készlet 90+ százalékát teszi ki... ha ez a felállás akkor a kereskedés egy luxus shop ami az elitet szolgálja ki. Ez is valid üzleti stratégia, de szemmel láthatóan nem igazán fenntartható.
Egyetértek, a kérdés hosszú távon, a választék mekkora részét húzza be a kifli. Ha feltételezzük, hogy bármeddig skálázható a szorti náluk, mert van pénz, paripa, fegyver.
Pl a napokban Zoli érvelését elolvassa valaki a kiflinél, és leesik nekik a tantusz. Odamennek 10 fontos termelőhöz, megvesznek exkluzívan egy tételből a teljes évjáratot, kifizetik, ezekutan valszeg elég jó tárgyalási pozícióban lesznek a pince többi tételére is.
Ezekutan hova fog elballagni a többi online borker?
Szerintem a kicsi szaküzleteknek a választék a legfőbb fegyverük. A borboltnál legyen olyan pincétől olyan bor, ami nem található meg a szupermarketben - online vagy offline ebből a szempontból egykutya.
Online példánál maradva, a Kovászshopnál olyan liszteket tudok venni ami nincs máshol, ha gyorsba kell egy kevés mert kifogyott akkor vehetek Garat lisztet a kiflinél, de ha válogatni szeretnék és keverni a liszteket ahogy szoktam, akkor a szaküzletből rendelek egy nagyobb pakkot. A gyorsan vett két kilónak meg amúgy se lenne a Kovászshop az alternatívája mert amennyiért idehoz egy csomagot, nagyon nem éri meg, akkor már inkább Gyermelyi lenne az áthidaló amit kapok a közértben.
Borban pl. vehetsz 1500 forintért remek bort olyan pincétől, ami kereskedők kikapcsolásával terít árut Budapesten.
Beszerezhetsz jó kolbászt valahonnan vidékről, szintén termelőtől. Jó kolbász (hungarikum, hahaha) pl. egyáltalán nem kapható nagyobb boltláncban.
Nyilván bármi más termékre is lehet találni alternatívát - kérdés, hogy ki mennyi energiát szán rá, és az idejét milyen áron számolja, ha ilyesmivel tölti azt.
" ha egy kicsit több energiát belefeket valaki, akkor "
Egyrészt elképesztően nagy tömegeknek nincsen annyi szabad enerigája amit ebbe fektethetne be anélkül, hogy a sokkal alapvetőbb szükségleteit ne kockáztassa.
Másrészt ez tájékozottságot és tudatosságot feltételez, amelyek megintcsak a Maslow-piramis felsőbb régióiba helyezkednek el.
Írtam már többször, hogy egy köpésre lakom attól a mini bevásárlóközponttól, amiben valószínűleg a legmagasabb a mélygarázsban található autók átlagára (rendszeresen előfordul, hogy amikor kiszállok és körülnézek, az enyém az egyetlen új korában 10 milla alatti kocsi).
Ebben a csodaplázácskában (Hegyvidék Központ) van egy borzalmas CBA, borzalmas árakkal és borzalmas minőségű termékeket tartalmazó hentespulttal. Ebben vásárolnak borzalmas dolgokat a Bömbi, Ódi, Merdzsó és Lexi dömperekből kiszálló, darabonként 3 évente 10-15 millából renovált luxuskurvák úriasszonyok.
Aztán a Lidlik és Aldik parkolójában is látok bőven olyan autókat, amiknek a tulajdonosai nyugodtan vásárolhatnának a MOM előtti vicces biopiacon is, vagy éppen a Czakó Kert piacán, a Fény utcáról nem is beszélve.
A tavaszi nagy leállás és bezárkózás idején többször rendeltünk a kifli.hu tól. Ellentétben a botrányos rohadt .... TESCO-val, mindig kifogástalanul szállított alap élelmiszereket, a legjobb paradicsomot, amit a piacon is nehéz lett volna megtalálni. Azóta vettünk náluk vörös tonhalat, Marks and Spencer Tortilla chipset, még néhány dolgot . A Pelle furmintot nem onnan fogom venni, de egyébként korrekt cég.
A 40% 3000 Ft feletti bor még mindig erős fölélövése az általános magyar fogyasztási szokásoknak - egy vinotékában se valószínű, hogy 40%-nál több fogy ilyen borból (palackszámban).
Ez pedig nem feltétlen függ össze az igénytelenséggel. Ha nem Tokajból és Somlóról óhajtunk inni furmintot és juhfarkot, simán lehet kiváló bort vásárolni az 1500-3000 Ft közötti sávban.
De, igénytelenek. Két azonos termék (pl. zsemle) az olcsóbbat választja a magyar, hiába jobb a drágább. Egyszerűen nem fogy el egy Spar-ban ugyanannyi jó zsömle, mint 20 Ft-os.
És jöttek az említettek, majd kinyírták a kicsiket is.
Mivel a kiflinél minden egy helyen koncepció fog megvalósulni, ahogy a giga offlineoknal, így a kisebb, szakboltok megsínylik, akik egy egy kategóriát visznek esetleg profibb módon, esetleg szélesebb-mélyebb szortival.
Hiszen itt a példa, ha már megveszed ezt meg azt a kiflitől, behúzod tőle a bort is, lisztet is, stb.
Respect ha te ezt meg tudod valósítani így, de nekem nincs ennyi szabadidőm, mostanában az a legértékesebb erőforrásom. Tisztességes piacra elmenni irányonként 45 perc BP belvárosáig, plusz az idő amit ott töltenék, egyben egy teljes délelőtt - ehelyett 10 perc online. Helyben van jó hentes és egy delikátesz, ezekhez be szoktam nézni covidmentes időkben, jóban is vagyok velük. De pl nincs jó pék, a zöldségesek ugyanazt árulják amit a nagybaniról hoznak a közértekbe is, stb stb.
Egyébként szerintem covid idején piacra / boltba járkálni nem felelős magatartás, ha nem muszáj.