Jól elfeledkeztem róla. :( Bár az egyetemit meg nem vállaltátok, pedig érdekelt volna, mit kezdtek vele... Na, majd ha újra összekaparom az anyagot és időm lesz... /a/
Most jöttem rá, hogy az OCAD 8-as térképkészítő progi demo az túrista, ill. tájfutótérképeket tud készíteni, városokat nem. Most tanulmányozgatok egy tájfutótérképet, meg annak a magyarázatát (merthogy érdekel mint sport :-), oszt ráismertem.
Hét végén, mert kicsit szalad minden most. Sajnos nincs légifelvételem a következőhöz (akkor közúti lesz, mert a kötöttpályára fanyalogtok), bár még keresgélek... /a/
Hát, tudja franc, ehhez én már túlontúl amatőrnek érzem magam, hogy belefogjak. ezt már télleg meghagyom a hozzáértőbbeknek. Az első feladatba se akartam belefogni, csak aztán láttam, hogy a megoldások nem jobbak, mint amit én elképzeltem, így megcsináltam. de ez nekem már túl magas.
A kötöttpályás közlekedés sajna nem igazán tud izgalomba hozni, különben már rég utánaolvastam volna, mint a várostervezés egyéb dolgainak :)))
A parkban van hely, így ez nem túl erős megkötés. Az már inkább, hogy a Desiro aligha kell, hogy bemenjen az épületek közé (az egyetemnél), míg a villamosnak be kell.
Te, szerintem én sem tudok többet mint Te, sőt... . Sztem ez inkább a szórakozás miatt van, és nem munka, ahol csak a kimondott profik szólhatnak hozzá... . Max annyit tudok mondani még, hogy az itt belinkelt oldalt olvasd el (a bme jegyzetei közül a városi vasutas). Én persze csak a felét értettem, ezért nem tudom mennyire vág a témához, de a címe alapján hasznos info : itt a link.
Az iparvasút jelenleg elhanyagolható teherforgalma helyett / mellett kap villamost (teherforgalom a továbbiakban üzemszünetben dieselvontatással, vagy Mukizással).
A leágazás az alapfeladatban tisztán városi villamosüzem.
A "nehezítésben" azt kellene biztosítani, hogy a tervezési területen kívüli túristacélponthoz is eljuthasson a villamos + napi 1-2 járatpárban vasútkompatibilis jármű (nem V43+Bhv), amely egy nem túl közeli nagyvárost és repterét érheti el (kizárólag idegenforgalmi indok).
A fejvégállomás a legegyszerűbb, viszont jelenleg a busz is hurokban jár.
Pár kérdés a feladattal kapcsolatban. A villamosított vonalról való leágazásra csak Desirók menne rá, vagy más is? Gondolom csak utasszállításra alkalmaznák a lejáratot. Meg még valami, hogy a Desiro dieselüzemű gép, nem kell hozzá villamosítás. A tehervonatokat villanymozdonnyal akarják vontatni, vagy a leágazás miatt akarsz/nak villamosítani? Én az új vonalat valamelyik út mentén vinném, majd pedig az épületek közé be, a térség centrumjába, ahol lenne a fejállomás (ha nem kell továbbvinni a vonalat).
Az Ocad szimbólumrendszerei alapból elég sok kíváűnnivalót hagynak maguk után, de hál istennek bővíthatők. Magam már csináltam busz/villamosvonal-szimbólumot, járatszámozást, kerületszámozást, kerületszínezést, metróvonalakat, színház, posta, gyógyszertár, követség szimbólumokat, stb...
Az OCAD8 -al kapcsolatban nekem is lenne kérdésem, hogy még lakótelepet, épületeket jelölő jelzést még nem találtam. Hol vannak? Meg van egy csomó jelölés, amit nem is ismerek.
Az új feladvány igencsak tetszik, bár sokat nem tudok hozzá vakkantani, max, mint eddig, de azok nem voltak annyira sorsdöntőek. Most még csak hobbyszinten tanulom a jövőbeli szakmámat :-)). Viszont érdemes elolvasni a lentebb belinkelt egyetemi jegyzeteket, ottan is az elővárosi vasutasat. Van esetleg olyan út, ami elég kicsi forgalommal rendelkezik, de oldalra bővíthető, és az mentén érdemes lenne vágányt vezetni? Nem konkrét helyre gondoltam, mert még fel sem fogtam igazán a feladatot. Az is kérdés, hogy az említett út könnyen elérhető-e a gyalogosoknak, akik ugye használják a villamost.
Hát, az alapból betölthető szimbólumrendszerben többféle utcanévszimbólum is van. Járatszámok nincsenek, de te magad gyárthatsz, mint ahogy én is tettem. ha lesz időm feltöltöm a módosított szimbólumkészletet, letöltöd, azon már van járatszámozás is.
Volt egy kérdésem pár hete. Csináltam ilyen OIM-et a metrótérképemről, ami azzal járt, hogy csinált párszáz gif-fájlt, meg egy pár kilobites htm fájlt. szal most van párszáz fájlom. ezekkel mit csináljak? mit rakjak fel belőle a hálóra, és hogy műxik ez egyáltalán???
direkt nem akartam utat emelni, mert azok mentén épületek vannak, és nem biztos, hogy jó megoldás, ha az emelet szintjére visszük fel az utat... Max, mondjuk, ha a vágányt is süllyesztenénk, és az utat is emelnénk kicsit... Nemtom.
Amúgy kezdek egyre inkább igazat adni Sutamnak, hogy tán mégis a piac és az állomás közt kéne elvezetni a villamosvonalat.
A miskolci topikban tovább álmodtuk a dolgot, egy boltokkal spékelt aluljárózatot illesztettünk hozzá. az se rossz ötlet.