Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2020.02.01 -1 0 70707

Így van.

 

Hol készült az első két kép? Magyar határhoz közelebbi részeken jellemző a piros-fehér-piros nemzeti színtől eltérő jelzés (meg még Vorarlbergen találkoztam kékkel).

Előzmény: bányabükki (70705)
jzp2107 Creative Commons License 2020.02.01 -1 1 70706

2800 az alapár és febr 29-ig a kedvezményes 2100, ezt írták (bocs ez lemaradt)

 

Kérjük a vásárláskor jelezzék, hogy a hírlevél miatt
kedvezményes áron kaphatják meg a terméket.
Webshopos rendelésnél a "Jegyzet"-be írják be hogy "HÍRLEVÉL"

Előzmény: V43 1279 (70700)
bányabükki Creative Commons License 2020.02.01 -2 0 70705

"Az ilyen extrém gyakori útvonalváltoztatás hungarikum sajnos, máshol nem az az első, hogy a jelzett úttal variálnak."

 

Ebben sajnos tökéletesen igazad van.

Turista főútvonalakat pakolgatnak át hétről hétre, minden komolyságot nélkülöz már ez a trend.

Nekem ez vesszőparipám volt, de már nem érdekel annyira, csak nagyon bosszantó tud lenni. Elképesztő milyen gyakran festegetik át az útvonalakat itthon. 

 

Tavaly mi is kiruccantunk Ausztriába, több tíz éves jelzések, itt-ott csupán átfestve jelezték az utat és azt is hogy mennyire helyén kezelik a dolgot a nálunk picinykét nagyobb turista kultúrával rendelkező osztrákok. A jelzések a túrázókért és nem fordítva.

De a tótoknál sincsen ez másképp.

 

Előzmény: V43 1279 (70702)
V43 1279 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 70704

Bőven elég. Én csak 1-1 darabot vittem jellemzően a Kohászra.

A rajzolt borítós 80-as évekbeli Bükk térkép azért jó cucc :D

Előzmény: Pulmy (70703)
Pulmy Creative Commons License 2020.02.01 -2 0 70703

"Az egyik Kohász túrámra "csak" ennyit vittem"

 

 

   Minek is több minden?  :D    Nem árt ha az agyunkat is túráztatjuk és nem csak egy csíkot követünk egy képernyőn. 

Előzmény: bányabükki (70701)
V43 1279 Creative Commons License 2020.02.01 0 1 70702

Pedig megéri és népszerű. Most ránéztem jobban: 46-56€ között mozog az ára. Ha nem akciós egy hajtogatós térkép, akkor 3000+ ft/db áron azért hamar összejön az 50€, ha hosszabb utakra megy az ember, vagy csak simán több tájegység érdekli. Konkrétan 4-5 db "kis" térkép jön ki belőle, tehát anyagilag is eléggé megéri, ha nem csak 1-1 db kell.

 

Nekem a régebbi kiadás akciósan 33€-ba került (eredeti ára 44€ volt 2016-ban), elég sokat forgattam, elég hasznos. Főleg ha valakit nem csak a túra/táj szorosabb környezete érdekel.

Lefűzhető mappában van, kiveheti az ember az aktuális részt ami érdekli, el is tudja magával vinni, igényes kiadvány.

 

Az ilyen extrém gyakori útvonalváltoztatás hungarikum sajnos, máshol nem az az első, hogy a jelzett úttal variálnak. Nyilván másutt is változhatnak a dolgok, de ritkábban (pl tátrai viharok) és kevésbé jelentősen. Tegnapelőtt kékeztünk a Gerecsében, kapásból két helyen volt másképp az útvonal, mint amikor elsőre csináltam 2013-ban és még ez korántsem rendkívüli a "főútvonalon", de a többin sem.

 

Én mondjuk örülnék neki, ha az Alföldi kék szinte teljes hosszára (Gemenc és Debrecen környéke kivétel) nem csak az igazolófüzetben lenne papír alapú térkép, hanem lenne labdába rúgó rendes is. De nincs. Mondhatnám még példának az Északi zöldet is, de ott azért legalább jobb ez az arány.

Előzmény: bányabükki (70701)
bányabükki Creative Commons License 2020.02.01 -3 0 70701

50 euro

16-17000 forintért senki nem venné meg. Én sem. Ráadásul ritkán kell egy egész ország turista térképe. Szinte sose.

 

Az OKT atlasz egy nagyon jó kiadvány, ennek ötödéért. 

 

Ugyanakkor a mai világban, mikor hetente változik az útvonal sajnos nincs is túl sok értelme a hagyományos térképeknek, mondom ezt úgy hogy én papírpárti vagyok maximálisan.

 

Az egyik Kohász túrámra "csak" ennyit vittem, a fotó a Lázbérci-tó egyik pihenőjénél készült:

 

 

Előzmény: V43 1279 (70700)
V43 1279 Creative Commons License 2020.02.01 -1 0 70700

Ránézésre több darab is 2800 ft.

Ennél sokkal jobban megéri max 50€ körüli pénzért a komplett Szlovákia turistatérképes atlasz, amely lefedi az egész országot (itthon miért nincs ilyen?).

Előzmény: jzp2107 (70699)
jzp2107 Creative Commons License 2020.01.31 -1 2 70699

felvidéki térképek akcióban

 

elvileg csak a 100-as 110-es 137 és 139

de lehet hogy a többi is, nem egyértelmű (akit érdekel, egy telefont esetleg megér)

 

hivatkozzatok a hírlevélre

olahtamas Creative Commons License 2020.01.30 -1 1 70698

Elég kaotikus, mi köze a haragos siklónak a reptérhez?

Előzmény: osm (70696)
olahtamas Creative Commons License 2020.01.30 0 1 70697

Csak a facebook, meg az okostelefon....

 

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70695)
osm Creative Commons License 2020.01.30 0 0 70696
Előzmény: Remélemilyennicknincs (70695)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2020.01.30 -2 0 70695
csg65 Creative Commons License 2020.01.29 0 2 70694
bányabükki Creative Commons License 2020.01.29 -2 0 70693

Zseniális :-) írás még zseniálisabb képekkel a Kohászok Útjáról a friss, februári Turista Magazinban! :-))))))))

 

A zseniális fotókat sajnos nem én készítettem. :-(

De én sem készíthettem volna autentikusabbakat, pont azon morfondíroztam még pár hete hogy vissza kéne menni az Arlói-tóhoz, meg Borsodnádasd környékére.

Volt aki megtette helyettem. Köszi.:-)

 

https://www.turistamagazin.hu/hir/itt-a-februari-turista-magazin-2020-01-27

 

alnibell Creative Commons License 2020.01.29 -2 1 70692

OFF
Erről eszembe jutott 1961. április 12.

Nem, nem Gagarin űrrepülése okán, hanem mert aznap majdnem céltáblává váltunk egy katonai lőtéren.

Az úttörővezetőnk kivitt minket a Mosoni-Duna partjára, egyet kerekezni, játszani. Hűvös szél fújt, ezért azt tanácsolta, hogy inkább menjünk el az akkor még meglévő Győri Repülőtér mögötti akácerdőbe, ott biztosan kellemesebb lesz az idő megfontolással.

Hallottuk, hogy a közelben lőnek, de semmi figyelmeztető jelzést nem láttunk, így beértünk az akácerdőbe.

És nemsokára megláttuk balról a valódi céltáblák hátoldalát ...

ON

Előzmény: olahtamas (70691)
olahtamas Creative Commons License 2020.01.29 0 1 70691

Ez azért csak nem a hivatalos információ :)

 

Ha komolyan akarják csinálni, akkor a helyszínen kell alaposan kitáblázni, és már az oda vezető utakon is figyelmeztetni a turistákat, hogy merre kerüljenek.

pl. aki a Vörös-kővár felől igyekszik a Hűvösvölgy végállomáshoz, az ha csak a pálya szélén látja meg, hogy 1 km-t kell kerülnie, akkor várhatóan kevésbé lesz együttműködő...

Viszont ha már az út elején kezd el helyes irányba kerülni, akkor a kerülési többlet távolság 500 méter alatti, ami azért még nem olyan demoralizáló :)

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70688)
HEV Creative Commons License 2020.01.29 -2 0 70690
Előzmény: Csömöri (70685)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2020.01.29 0 2 70689

Napkeltétől napnyugtáig bármikor érkezhet repülő. A pályára mindig TILOS rámenni. Vitorlázó üzemnapok március 21 től hétvégenként november 1-ig bezárólag szervezetten várhatók, de egyébként bármely napon lehet repüzem.

 

 

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70688)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2020.01.29 -1 1 70688
Előzmény: olahtamas (70684)
korbela Creative Commons License 2020.01.29 -1 1 70687

Az MTSZ az illetékes. De "úttörő" jelvényre már ne számíts! Azok az idők elmúltak. (Most gyermek kéktúra jelvények vannak.)

Előzmény: Csömöri (70685)
jzp2107 Creative Commons License 2020.01.29 -2 1 70686

az MTSZ-hez kell eljuttatni a füzetet személyesen vagy posta által, kinek kinek bizalma/lehetősége szerint

 

http://mtsz.org/kapcsolat_-_elerhetosegek

 

Előzmény: Csömöri (70685)
Csömöri Creative Commons License 2020.01.29 -1 1 70685

Sziasztok!

Szeretném beszerezni a még hiányzó úttörő kéktúra jelvényeket:

Mátra, Kőszeg-kemeneshát, Bakony, Balatonfelvidéki, Börzsöny.

Teljesítettem az OKT-t 2002-ben de ezekről a szakaszokról nem kaptam jelvényt.

Help me! :)

 

olahtamas Creative Commons License 2020.01.29 0 0 70684

Várható volt, hogy valami tenni kell majd, mert amíg nem üzemelt a reptér, sokan rászoktak ott a sétálásra.

Kíváncsi leszek erre az elektronikus információra.

Van valami konkrétabb is, hogy hol lehet elérni majd és milyen formában ?

Előzmény: Remélemilyennicknincs (70683)
Remélemilyennicknincs Creative Commons License 2020.01.29 -1 2 70683

TURISTA TÁJÉKOZTATÓ:RÖVIDESEN ELEKTRONIKUSAN, A GOOGLE EARTH-BAN IS MEGNYITHATÓ INFORMÁCIÓT KAPHATNAK A KIRÁNDULÓK KERÉKPÁROSOK, KUTYA SÉTÁLTATÓK A HÁRMASHATÁR-HEGYI REPÜLŐTÉREN TÖRTÉNŐ BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSI UTAKRÓL, VALAMINT A VESZÉLYES, TILTOTT ÜZEMI TERÜLETRŐL. CSAK 100 MÉTERREL ARRÁBB KELL SÉTÁLNI.

Güsziológus Creative Commons License 2020.01.28 -1 0 70682

"elég azt tudni hogy van értelme a kódokat vadászni..."

 

Azt hiszem, akkor is van, ha nincs mozgalom.

Én hármat ajánlanék.

Kakas-bérc (kis kitérő a Milic "előtt", de a panoráma felejthetetlen).

Süllyedt Bán-hegy (ez egy sziklaerőd, emlékezetem szerinte egy helyen lehet bejutni, és egy másikon gatyafékkel kijutni.

Végül a Téglás-kő, döbbenet.

 

A Kakas-bérc még csak-csak, de a másik kettő inkább a Rákóczi túra keretében esik útba.

 

Szép túrákat!

Előzmény: jzp2107 (70678)
jzp2107 Creative Commons License 2020.01.27 0 2 70681

én az "eredetit" olvastam amit ő maga írt

http://www.honved-bottyan-se.hu/dok/EgriKisTibor%20elettortenete.pdf

 

vannak benne érdekes dolgok

úgy látom egy gimnáziumba jártunk (nem is tudtam hogy volt ceglédi Lokomotív Turista Szakosztály)

egyetemre meg majdnem (szomszédok voltunk, persze "néhány" év eltéréssel)

lányát elvesztette egy svájci síbalesetben

OKT jelvénye 243 (hol is tartunk most?)

Ő volt Rokiék orvosa a Pamír-csapatban

 

érdekes és izgalmas élete volt

 

nemrég olvastam egy krisnás könyvet, abban az van hogy nem kell a halál miatt szomorkodni, az csak valami új kezdete

higgyünk ebben!

Előzmény: Güsziológus (70679)
bányabükki Creative Commons License 2020.01.27 -2 1 70680

Tetszett a leírásod a sok képpel, de régen is jártam erre!

 

 

Ugyanakkor soha nem értettem, ezen a szakaszon miért módosították az útvonalat a régi kék, ma kék+ jelzésről a mostanira.

Kétszer bejártam a régi útvonalat is, a kék jelzések még ma is felismerhetőek, az út remekül járható, és ami a lényeg, a kb 700 méteres nagyon forgalmas országúton való trappolás is csupán egy átkelésre redukálódna a régebbi kék útvonal használatával.

 

1.-2. a régi kéktúra nyomvonala ma kék+, a jelzések a sávból lettek átalakítva

3. mindössze ennyi a kontakt a főútvonal és a túraútvonal közt

Előzmény: KFeri_2+4 (70677)
Güsziológus Creative Commons License 2020.01.27 -1 0 70679

Szomorú a hír, ismertem személyesen is.

Nyugodjék békében!

 

A Zemplén teljesítménytúrák rendezője, az AK megyei szakaszát Ő igazolta.

 

Az elérhetőség nyilvános, a TTT honlapján is fenn van.

 

És akkor a szomorú megemlékezés:

http://www.tirpakturista.hu/new/

Előzmény: jzp2107 (70678)
jzp2107 Creative Commons License 2020.01.27 0 1 70678

miután az előzményekben látható dolgot írtam (hogy tényleg megszűnni látszik a Z700) még történt ez-az:

 

mivel a túramozgalom gazdájának honlapján (honved-bottyan-se.hu) semmit nem találtam a megszűnésről, felhívtam az egyetlen általam ott talált telefonszámot

 

az illető úr kedvesen elmondta hogy sajnos a mozgalom gazdája tavaly óta már az égi ösvényeket járja :-( de a mozgalom nem szűnt meg, a fia viszi tovább

megadta a telefonszámát is, vele is beszéltem és megerősítette hogy valóban így van, ő intézi, él a mozgalom

hogy konkrétan milyen postai címen lehet intézni azt nem tudtuk megbeszélni mert vevő jött a boltba és le kellett tenni, azt mondta írjak e-mailt és majd válaszol rá 

 

ezért is nem írtam erről korábban mert vártam ezt a választ ami úgy néz ki csak nem akar megérkezni, de végülis mindegy is, a postacím az egyelőre -nekem- nem sürgős, elég azt tudni hogy van értelme a kódokat vadászni aztán majd év végén vissze lehet térni a "részletekre"

 

gondolom nem tilos kiírni az elérhetőségét 

Egri Kiss Gábor (30)619-8673

 

Előzmény: jzp2107 (70632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!