Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 59769

"Amik talán csak átutaztak Magyarországon"

 

 

Azok inkább trafószállító kocsik,mint daru.

Előzmény: manhattani (59768)
manhattani Creative Commons License 2015.06.25 0 1 59768

Daru fényképeim az idő tükrében   (80-as, 90-es évek)

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.23 0 0 59767

Hát az ilyennek aztán nincs! :-) 

Anno a topikcímű gép működéséhez 2 fajta anyag kellett. Ezek minősége meghatározta a gép működését. A szén az mindig jó volt, mert azt mondták hogy az jó! (Más vélemény nem lehetett, mert aki azt mondta elvitték.) Naná, hogy a víz nem volt jó! Persze, mert csak 100 fokon volt hajlandó felforrni. Ezt a kifogást megörököltük és hangoztattuk még a 70-es években is.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59766)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59766

Röpködni tetszett?

Igen, itt is látszik, hogy a különböző közlekedés módok között mekkora a különbség.

Ahol emberek cipekednek, ott rábeszéléssel, fenyegetéssel, stb. lehet egy ideig pótolni az elfogyott hajtóanyagot. Egy lónak már elég nehéz az öntudatára hatni az etetés, itatás helyett. A hülye gépek pedig zofort leállnak üzemanyag hiányában. A földön közlekedőknél ez kisebb baj, a vizen közlekedőknél már nagyobb, a levegőben pedig katasztrófa.

De egy komolyabb munkahelyen nem hagyják következmények nélkül a dolgozói hanyagságból adódó károkozást. Egy elvetemült rendpárti vezetőtől hallottam, hogy ő nem kíván különösebb gondosságot a gépkocsivezetőitől, csak annyit, amennyit a saját eszközeikkel is megtesznek. De természetesen az ilyen mentalitásnak nincs létjogosultsága a modern liberális világban.

Előzmény: MIHOK1 (59765)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59765

Az egy laza munkahely volt:)

 

Az én volt munkahelyemen akinek tényleg elfogyott az üzemanyaga az akár meg is halhatott (utasaival együtt).

Talán ezért figyel mindenki és nem történt ilyen eset a világon 32 éve.

Mifelénk az a mondás járja: Az üzemanyag csak akkor sok ha ég.

Előzmény: Talicskás tengernagy (59713)
jampusz Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59764

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.23 0 2 59763

MÁV XII. oszt. > MÁV 377, 

 

A gőzfűtés a korai példányoknál (kb. ,203-ig) nem lehetett gyári tartozék, mert a MÁV-nál 1893-ban lett beszerezve/bevezetve a gőzfűtés. Ehez egy adalék:

 

Az első MÁV fűtőkazán kocsik 1893-ban állnak forgalomba. Az ezt követő folyamatos növekedést összefoglalva:

 

1894-1898 között    34 darab

1899-1900 között    42 darab

1901-ben                 48 darab

1902-1904 között    54 darab

1905-1907 között    59 darab

1908-1910 között    79 darab

1911-ben                 82 darab

1912-1918 között    97 darab a állomány.

 

Trianon miatt a MÁV az összes gőzfűtési kazánkocsiját elvesztette…

fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 1 59762

"Anyakönyvezni" a születési időpont szerinti adatok alapján kell. Embert is, mozdonyt is.

 

A nyilvántartási problémát úgy kell feloldani, hogy bevezetnek egy rövidítést. Lásd a MÁVAG, MÁV Gépgyár, M. kir. Áll. Vas- és Acélgyárak helyett a Bp. rövidítést használják.

 

De 1943-ra lengyel nevet megadni, az már történelemhamisítás.

 

 

Előzmény: alkotasu (59761)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.22 0 3 59761

Értelek. De Te meg próbáld megérteni őket. Egy adatkezelőben hogyan tartod nyilván az ezerféle névváltozatot? Abból is oltári kupleráj lenne.

 

Zsélyi Aladár esete teljesen más, ott valószínűleg szándékos történelemhamisítás volt.

 

De a szándékos történelemhamisítás más országok esetében is előfordult, sokkal súlyosabb eseteket produkálva.

(Kb. 35 éve történt a román magyar határon kiakadt a szőröstalpú határőr azon, hogy a nagyapán húga - aki 1918-ban Krizbán született, de ekkor már venéz állampolgár volt - útlevelébe bele volt írva, hogy születési hely: Krizba - Magyarország. A következmény mindenféle vegzálás lett, amibe édesanyám is beleesett, mivel együtt jöttek.)

Előzmény: fantal (59760)
fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59760

Én tudom.

 

De ez akkor is a háború utáni történelemhamisítások legalizálása, főleg azok felé, akik tájékozatlanok ebben az utólagos kelet-európai múltátalakítások tárgykörében (lásd: a szlovák repülés atyja Zsélyi Aladar, csak azért, mert az elcsatolt területen született. Igaz, még Trianon előtt meghalt. Így lett szlovák...)

Előzmény: alkotasu (59759)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59759

Ezügyben a Villányi-Tóth-Novotny-Kirchner négyessel kell vitatkoznod.

Az ok prózai lehet egyébként: valószínűleg egy gyárat egy néven tartanak nyilván - nem az időközben átesett 30-féle névváltozaton. Mint ahogy a MÁV-ot is Magyar Államvasutakként - megjegyezve azt az időszakot, amikor Királyi is volt.

Előzmény: fantal (59757)
fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59758

Hogy érzékeltessem, miért rossz a lengyel nevet használni: ennyi erővel a Kassa-oderbergi Vasutat is nevethetnénk Kosicko-bohuminská Dráha-nak...

Előzmény: fantal (59757)
fantal Creative Commons License 2015.06.22 0 1 59757

Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanow

 

*

 

1943-ban? Így? Ugyan.

 

Talán így:

 

Oberschlesische Lokomotivwerke Krenau

 

Előzmény: alkotasu (59756)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.22 0 1 59756

Köszönöm Neked is, meg Talicskás tengernagynak is!

De ez a mozdony nem azonos azzal, amit a MVP-ben láthatsz.

 

Ennek a története az adattár szerint:

Type: KDL1. 1'E-h2 Gauge:1435mm1943 :Schk 12696 MF Louis Schwartzkopf, Berlin (Wildau)1943.10.30:DRG 52 6253 Deutsche Reichsbahn (Gesellschaft+DRB together)1943.10 :GedOB 52 6253 Generaldirektion der Ostbahn, General Gouvernement, Poland1944.08 :MAV * /L Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak

1945.03 :DRG 52 6253 Deutsche Reichsbahn (Gesellschaft+DRB together)

1945.04.27:OStB 52 6253/T Österreichische Staatseisenbahnen (Osztrák Államvasutak)

1945.09.02:CFR * /T Cáile Ferate Románe / Roman State Railways

1946.07.01:MPS 52-6253 Minisztersztvo Putyej Szoobscsenyija (ww2 zsákmánymozdonyok

1952.08.23:SZD TE-6253 Sovietskye Zheleznye Dorogi / Soviet State Railways

1963.04.19:MAV * Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak

1963.04.28:MAV 520,034

1972.11.25:MAV 520,053'

1972.11.25: Discarded

 

Amit most láthatsz, az eredetileg 520,053 volt:

Type: KDL1. 1'E-h2 Gauge:1435mm1943 :Chrz 1165 Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanow

1943.06 :DRG 52 5156 Deutsche Reichsbahn (Gesellschaft+DRB together)

1945.06.05:DRo 52 5156/T Deutsche Reichsbahn Ost(zone) / SBZ

1947.02.09:MPS 52-5156 Minisztersztvo Putyej Szoobscsenyija (ww2 zsákmánymozdonyok

1952.08.23:SZD TE-5156 Sovietskye Zheleznye Dorogi / Soviet State Railways

1963.05.06:MAV * Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak

1963.05.12:MAV 520,053

1972.11.25:MAV 520,034'

1984.03 :KM 520,034 [Pres] Magyar (királyi) Közlekedési Múzeum

2000.07.14:MVP 520,034 [Pres] Magyar Vasúttörténeti Park / Hungarian Railway Herita

Előzmény: Felek Ferenc (59751)
manhattani Creative Commons License 2015.06.22 0 1 59755

Nyomáscsökkentő? Vagy legalább határoló.

Előzmény: rezgaras (59753)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59754

061-re szavazok.

Előzmény: alkotasu (59749)
rezgaras Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59753

Végülis egy gőzmozdonyt ellátni gőzfűtési lehetőséggel nem egy nagy dolog - nem mérhető egy dízelmozdony esetéhez. Kell egy csatlakozás a gőztérhez a kazánon, egy hármasszelep és a csövezés. Mi kell még?

 

7578 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59752

Szintén... az összes.

Előzmény: Felek Ferenc (59750)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59751

MÁV 520,034 - 1965. Bp. Ferencváros (VASÚT újság). 1943. Schlick 12 696 gysz. > DRG 52.6253 > MÁV S. 1984.III.

Előzmény: alkotasu (59749)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.22 0 0 59750

Illetve a MÁV 376,-osok hogy álltak 1915-ben gőzfűtés ügyileg?

Előzmény: 7578 (59746)
alkotasu Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59749

Urak!

 

Kinek van jó információja? Az Ezüstkönyvben van egy kép az 520,0x1-es mozdonyról, amin még az eredeti pályaszám felfestési mód látszik. Tudja valaki, hogy ez melyik pályaszámú gőzös volt? (Én nem tudom eldönteni, hogy 051, vagy 061.)

Vagy esetleg valakinek van olyan képe MÁV-os 520-asról, ahol ez a régi feliratozás szerepel?

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59748

A hozzá nem értők megdöbbenésével... Köszönöm az információt!

Előzmény: 7578 (59746)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59747

Nem tüzeltem ezen a sorozaton. Kis teljesítményű volt, és ezért alkalmas volt kisforgalmú iparvágányok kiszolgálására. 

Előzmény: Felek Ferenc (59744)
7578 Creative Commons License 2015.06.21 0 1 59746

Van egy 1915-ös kiadású album az akkori mozdonyok különleges berendezéseiről... Ez szerint (1915-ben) a MÁV összes 377-es mozdonya el volt látva gőzfűtési berendezéssel. Az sajnos nem derül ki a könyvből, hogy eredetileg is ilyen berendezéssel készültek-e a mozdonyok, vagy csak utólag lettek felszerelve, de az tény, hogy '15-ben az összes tudott fűteni.

 

A folytatást, azaz hogy ez a fűtési lehetőség meddig állt fenn, sajna nem tudom.

Előzmény: rezgaras (59739)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59745

Szuchahorán de lux kivitel:

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59744

1969-ben már csak 7 db MÁV 377, volt állományban, a fotón szereplő is. Meglehet, az utolsó években kapták meg ezt a pluszt a mozdonyok. A MÁV 377,493 viszi az "Ereszd el a szakállamat" című filmben a mérőkocsit: azt is fűthette és mindenhová (tengelynyomás/ívsugár) be tudott menni vele.

Előzmény: Törölt nick (59743)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59743

Ez már egy erősen "tuningolt" változat, mert sokáig még légféktömlő sem volt rajtuk. Az "Ezüstkönyv"-ben kellene utánanézni, ha valakinek kéznél van.

Előzmény: Bárdos Imre (59740)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.21 0 0 59742

Elképzelhető a kályhafűtés, mert amerre a 377-es járt, a személykocsipark nem a legujabb gőzfűtéses kocsikból állt. Na meg a mozdony se a legnagyobb teljesítményűek közé tartozott, a gőz inkább a vontatási célra kellett.

 

Előzmény: Felek Ferenc (59741)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.06.21 0 1 59741

Én a kályhára is voksolnék.

 

1949.III.4.-én Vésztő-Kótpuszta között 8:40-kor a 8247 sz. vegyesvonatot továbbító MÁV 377,443 psz. gőzmozdony a 349/350 számú szelvényközben kisiklott.

1949.XI.8.-án Körösszakál állomáson a tűz ütött ki a 8222 sz. személyvonatba besorozott MÁV BCx 44 011 psz. személykocsiban. Az 5:26 órakor keletkezett tűzben 50 cm2 padló kiégett.

Előzmény: rezgaras (59739)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.06.20 0 0 59740

Gyanítom gőzzel, mert ezen a képen pl. látni a fűtési csatlakozót.

 

 

 

Előzmény: rezgaras (59739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!