Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2019.06.02 -2 4 128538

Tëñýłęğ?

Előzmény: gigabursch (128537)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.02 0 1 128537

Nem védem az esetet, de aki androidos telefonról pötyög, annak mindenét átírja a rendszer, anélkül, hogy észrevenné.

Előzmény: jakyg (128534)
KZX003 Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128536
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.02 0 6 128535

BOHEMIA Csehországból Szlovákiába fél Európán áthaladó személyhajó csütörtökön áthaladt Vácon. Frank és Kurdeejay fórumtársakkal sikerült a különleges utazót elkapnunk. A hajón felirat igazolja: Prágától a Domasa tóig 2800 km az út:

Előzmény: FOMA (128522)
jakyg Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128534

A szállodahajó egybe írandó.

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.02 -2 1 128533
etomcat Creative Commons License 2019.06.02 -9 1 128530

> A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.

 

Nagyjából 10 naponta elsüllyed valahol a világóceánon egy-egy 200 méter feletti "crude carrier" vagy egyéb óriás hajó. Kisebbeket nem is számolják, főleg az ilyen afrikai, dél-kelet ázsiai térségekben.

Előzmény: gepesz (128528)
forgószem Creative Commons License 2019.06.02 0 5 128529

Olvasom a hozzászólásokat, azért pár dolgot tisztába kéne tenni. Ez a baleset elkerülhető lett volna ha a HSZ-t betartják. Persze van még kérdés tisztázatlan bőven ezért én nem is ítélkezem.

Csak ezeket a jogszabályokat kellene értelmezni, ezek alapján kérdezni és akkor a laikusok sem írnak nagy sületlenségeket.

(Legjobb a 112-es szám hívása. Mit kezdett volna a telefon kezelője az ukránnal, elsődlegesen neki kötelessége azonnal bejelenteni. Hajózásban 16-os csatorna  Mayday Mayday Mayday elsőbbségi vészhívás, ilyenkor mindenkinek hallgatni kell, hogy ne zavarja a forgalmazást.( Rádiós szabályzat))

Aztán a jogszabályok: Hajózási Szabályzat

1.04 cikk – Kötelező gondosság

1. A hajónak mindenkor biztonságos sebességgel kell haladnia.

2. A hajó vezetőjének az e Szabályzat külön rendelkezése hiányában is meg kell tennie a kötelező gondosságból és a bevált szakmai gyakorlatból fakadó valamennyi elővigyázatossági intézkedést, hogy elkerülje különösen:

a) az emberéletet fenyegető veszélyt;

b) a hajókban vagy úszó testek kötelékeiben, partban és a hajóútban vagy annak közvetlen közelében levő

bármilyen műtárgyban, illetve berendezésben okozott kárt;

2.05 cikk – Rádiótelefon

1. A hajók – vagy hajó és part – közötti, továbbá a hajón, illetve köteléken belüli rádiókapcsolathoz a frekvenciasávok nemzeti felosztásának megállapításáról szóló jogszabályban meghatározott csatornák használhatók.

2. A hajók a találkozás, keresztezés, előzés, fordulás, elindulás, kikötőbe vagy mellékvíziútra való ki-behajózáskor, zsilipeléskor, egyéb műveleteiknél elsődlegesen rádiókapcsolat útján létesítsenek kapcsolatot a közléseik adásához és mások közléseinek fogadásához. Ha a hajók közötti rádiókapcsolat felvétele sikertelen, az e Szabályzat szerinti hang- és fényjelzéseket kell alkalmazni.

6.01 cikk – Fogalommeghatározások

E fejezetben alkalmazásában:

a) előzés: amikor a hajó (előző hajó) más hajót (előzendő hajót) hátulról, annak bordasíkjához viszonyított 22°30‘

értéket meghaladó szögben megközelít és megelőz,

6.03 cikk – Általános szabályok

1. A találkozás vagy az előzés csak akkor engedhető meg, ha a hajóút szélessége – valamennyi helyi körülményt és más hajók mozgását is figyelembe véve – kétséget kizáróan elegendő az egyidejű áthaladáshoz.

2. Az alábbi 3.17, 6.04 és 6.10 cikkben előírt látható és hangjelzéseket a kötelékben annak a hajónak kell leadnia, amelyen a kötelék vagy a mellévett alakzat vezetője tartózkodik.

3. Találkozásnál vagy előzésnél az összeütközés minden veszélyét kizáró irányban haladó hajók nem változtathatják meg sem menetirányukat, sem menetsebességüket úgy, hogy ezzel az összeütközés veszélyét idézzék elő.

4. Ha a hajó vezetője összeütközés veszélyét észleli, a hajónak egy nagyon rövid hangokból álló sorozatot kell leadnia.

6.09 cikk – Előzés: általános szabályok

1. Az előzés akkor kezdhető meg, ha az előző hajó meggyőződött az előzés veszélytelenségéről.

2. Az előzendő hajó köteles szükség és lehetőség szerint az előzést megkönnyíteni. Köteles sebességét csökkenteni, ha ez szükséges ahhoz, hogy az előzés biztonságos körülmények között és elegendően gyorsan menjen végbe ahhoz, hogy más hajó haladását ne zavarja.

6.10 cikk – Előzés

1. Az előzést végző hajó általában az előzött hajó bal oldala felől köteles elhaladni. Ha az előzéssel összefüggésben nem merül fel az összeütközés veszélye, az előző hajó az előzött hajó jobb oldala felől is elhaladhat.

Ha az előzés az előzött sebességének és menetirányának megváltoztatása nélkül megvalósítható, az előző hajónak nem kell hangjelzést adnia.

7.1 Duna

7.11 cikk – Rádióhasználat és radarhajózás

1. ADuna fő ágán a rádióhasználat az I. rész 4.05 cikk 2–3. bekezdése és az e rész 2.05 cikk 4. bekezdése szerint kötelező.

8.05 cikk – Találkozás, útvonalak keresztezése és előzés

10. Előzésnél az I. rész 6.09 cikk 1. bekezdésében és a 6.10 cikk 6–7. bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni

a következő kiegészítésekkel:

a) géphajó akkor előzhet, ha az utolért hajót sebességének vagy útirányának megváltoztatására nem kényszeríti,

b) az utolért hajó az előzést nem akadályozhatja.

 

Hajóútszűkület: a folyó azon szakasza, ahol az aktuális napi vízállásnál nem biztosítható a Duna Bizottság ajánlásában megállapított hajóútszélesség (180 m) Szerintem itt tilos az előzés, de ebben nem vagyok biztos.

gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 5 128528

Az emberi cselekedetben benne van a baleset lehetősége. Igyekezni kell minél szűkebbre venni a kört, ideális esetben kizárni.

Persze ez nem megy. Ezer oka van. Legrosszabb maga az ember.

A repülőgép balesetek, a ritka hajó balesetek  látványosak, sok hülyeséget lehet róla írni, elszabadulhat a fantázia.

A 4-es fű út baleseti statisztikájával a kutya nem törődik. (közelmúltban 6+4 ember)

A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.

Ne vonja le senki azt a következtetést, hogy nem érintett meg a tragédia. Nagyon!

De idegesítő a média hülyesége. Hajók kitiltása a fővárosi Duna szakaszról, minden utasnak kötelező mentőmellény viselése, központi irányítás  az előbb említett szakaszon, stb.

Ezt a témát be is fejezem.

Minden HITELES infóra (majd) vevő leszek.

Előzmény: Törölt nick (128523)
gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 3 128527

Jó, hogy jöttél egy hozzászólással. A második szakmai lesz? :-)))

Előzmény: fork() (128524)
gepesz Creative Commons License 2019.06.02 0 0 128526

Nagyon azon vagyok, de nem mondom.

Előzmény: jakyg (128525)
jakyg Creative Commons License 2019.06.02 0 1 128525

Ez bizony így van.

Előzmény: Törölt nick (128523)
fork() Creative Commons License 2019.06.02 -5 5 128524

Nem kellene emberekkel kommunikálnod, ha ekkora paraszt vagy "bazd meg". 

Előzmény: gepesz (128521)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.01 0 4 128523

Majd lecseng. Kissé OFF, Verona óta minden osztálykirándulás azzal kezdődik, hogy a szülők egyenként leműszakiztatják a buszokat, miután megérkezett a kopaszra kopott gumijú, szellős aljú autójával.

Előzmény: gepesz (128521)
FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128522

Vajon hol jár a Bohemia? Az ingyenes felületen csak egy 20 órával korábbi pozíciót látni. Szurkolok, hogy időben meglegyen Kisköre, bár akár beállhatna októberig egy Szeged - Kisköre ingajártba.:-)

Előzmény: * BLERIOT * (128226)
gepesz Creative Commons License 2019.06.01 -2 3 128521

A baleset óta kibővült a hülye kérdések köre az utazóktól. Eddig az volt a sláger, hogy milyen mély itt a víz? Van-e benne harcsa? Milyen gyorsan tud menni a hajó. Most kibővült azzal, hogy mi a véleményem a balesetről?

Nagyon azon vagyok, durván mondom, hogy semmi bazd meg!

Mi a fenét mondhatnék arról, amit csak újságíróktól tudok?

Ha neten kérdezi valaki, mert ilyen is volt, belinkelem ezt a fórumot, mondván itt ötletelnek, lehet válogatni.

FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 4 128520

Jobban meggondolva a dolgot, akár meg is történhetett a lefoglalás, azzal, hogy a hajót, mint bűnjelet a tulajdonos őrizetében hagyta a hatóság, és egyben engedélyezte a további használatát (erre a Be., illetve a Vhr. lehetőséget ad). Így elvileg biztosított, hogy további nyomozási cselekmények elvégzéséhez rendelkezésre álljon. Szinte biztosra veszem, hogy bizonyítási kísérletre sor fog kerülni, tekintve, hogy a gyanúsított tagadja a bűncselekmény elkövetését.

Előzmény: FOMA (128519)
FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 3 128519

Hááát... nem tudom megítélni biztosan. Az lehet, hogy pillanatnyilag nincs már olyan nyomozási cselekmény, ami miatt indokolt lett volna lefoglalni, de a büntetőeljárás során esetleg még szükség lehet rá egy bizonyítási kísérlethez. Vélhetően minden egyéb szükséges tárgyi bizonyítási eszközt lefoglalt a szemlebizottság, a helyszíni szemle keretében, ami a hajón elérhető volt, így egyelőre nélkülözni lehet az eljárás következő szakaszában. Nyilván sok mindent kellett mérlegelni a döntés meghozatalakor.

Előzmény: warr (128517)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.01 -2 3 128518

Lehet, hogy nincs igazam. Lehet...

 

Ám, ettől függetlenül mégis kíváncsi vagyok, hogy a Budapesti Vizirendészet az elmúlt öt esztendőben hány szondáztatást hajtott végre ezen szállodahajók szolgálatban lévő személyzetén? S ebből mennyi volt közvetlenül az indulás előtt? S kérdezem, hogy mi lesz a tervük a későbbiekben?

Hidd el: Nem ok nélkül kérdezem és ez legyen itt elég.

Nagyon remélem, hogy épp elég sajtós olvassa most a topicunkat és teszi fel a kérdést a sajtó nyilvánossága előtt a rendőröknek és a belügyminiszternek.

Előzmény: jakyg (128484)
warr Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128517
Megint pont a lényeg nem látszik...

Amúgy az normál ügymenet, hogy a balesetben résztvevő hajó egy, másfél nappal a baleset után már elhagyta az országot?
Gondolom kihallgatták akit ki kellett, fényképeztek, lementették a számítógépek, kamerák adatait, de ettől függetlenül nem kellett volna itt tartani, "lefoglalni" a hajót?
Előzmény: FOMA (128513)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.01 -2 0 128516

Maradjunk annyiban, megtettek mindent azért, hogy az esemény ne maradjon meg a kollektív tudatban...

Előzmény: trizs77 (128514)
TAYFUN Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128515

Tudsz Te ha akarsz:-)

 

Előzmény: riversea (128509)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.01 -3 0 128514

Petike !

 

Amiről 1000-2000 ember tud, az nálam nem fér bele az agyonhallgatták kategóriába.

 

Olyan ez mikor titkos metró folyosókról, átjárókról írnak.

Utólag.

Mi lehet titkos abban amit sokszázan építettek?

Előzmény: v_peti (128497)
FOMA Creative Commons License 2019.06.01 0 0 128513
Laja22 Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128512

Szeretettel üdvözlöm a régi ismerősöket.
(Bár nem örömteli alkalomból.)

Kb. 2005-től az ismeretség.
Akkor Lajamatróz becenévre hallgattam -- ugyan ezt csak egy rövid (de emlékezetes) ideig szolgáltam meg valamelyest.

Remélem, hogy nem fogok túl sok marhaságot írni.. :-)

Mwin Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128511

Lajamatróz személyesen? Mik nem vannak:D

Előzmény: Laja22 (128510)
Laja22 Creative Commons License 2019.06.01 0 0 128510

Magam is erre tippeltem.
((TAYFUN sporttárs tehát az elmúlt 12 évben sem lett bőbeszédűbb. :-) ))

Hát ez sok mindent megmagyarázna.

Előzmény: riversea (128509)
riversea Creative Commons License 2019.06.01 0 1 128509

Én sem: talán a Viking sebesség adatai?

 

A Személyhajósok Szövetsége egyébként közleményt adott ki a balesettel kapcsolatban, a legkorrektebb tájékoztatás eddig. Origo és Index is hozza.

Előzmény: jakyg (128504)
révész64á Creative Commons License 2019.06.01 0 2 128508

Szomorú tragédia ez. De egyesek nagyon felfulyák .   Hajózási szabályzat nagyon szépen le írja hogy lehet előzni egy másik hajót. Egyes írások meg aszt írtak hogy a Hablány hirtelen fordulni akart. Sok a kacsa hír .

jakyg Creative Commons License 2019.05.31 -1 3 128506

Tényleg? Mesélj, hol ér oda a Dunán 3 perc alatt mentőegység?

Előzmény: Seri One More Time (128505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!