Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128788

A sodrás elleni stabilizálás végett horgonyoz a MAHARD 102 a hídnyílás felett. Róla adhatnak majd ki kötelet a roncs farára.

Előzmény: csecsaba2 (128784)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128787

mindegy a víz mértéke, az autódaru vízszintesre egyáltalán nincs méretezve, a minimális is több a 0-nál, ami ugye a Táltos vízre rakásánál nem jelentkezett

Előzmény: Töck Jenő (128785)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128786

nem akartam ilyen harsány, lenni, elnézést az off-ért

Előzmény: csecsaba2 (128784)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128785

A fővárosi Duna hidak teherbírását esetileg állapították meg. Nem ismerem a teherbírásukat de valószínüleg nagyobb mint a közúti "A" (4x20t tengelynyomás, azaz harckocsi). A vasúti "C"-nél (120t) nem biztos, hogy nagyobb. De akár vasúti "A" (7x25t) is lehet. Egyébként ha a főtartók bírják is az előzőekben említett terheléseket az még nem jelenti azt, hogy a pályalemez átszúródásra is megfelel (valószínüleg igen). Teherelosztó gerendákat lehet fektetni a hídra ez nem gond. Probléma az, hogy a daru függőleges terhelésre van csinálva, itt meg ha jól számoltam (nem ismerem a roncs alaki tényezőjét, 1-nek vettem) 4 m/sec sebességnél kb. 40t erővel sodorja a víz a hajót. (25x2m-nek vettem a felületét a roncsnak.) Ha jól számoltam, akkor 50t a roncs függőlegesen, 40t a Duna vízszintesen, az ha jól gondolom kb. 70 tonna ferdén. 

Előzmény: csecsaba2 (128784)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128784

továbbra sem a híd és az autódaru a szűk keresztmetszet a hajó tömegére, hanem a sodrás erőhatása.

 

Egyébként igaz, de az út teherbírása sem 250 kg/m2, mint egy családi ház födémé, míg viszont a Combino 50-el megy, sőt sebessége változik, tehát terhelésében van egy erős dinamika, addig a darutalp alatt szinte csak statika van :-)

 

Utolsó daruzásomnál (péntek este) egy sima járda pályaszerkezetnél a talpalás, nem kellett nagyon teherelosztó szerkezetet odatenni és ennél egy híd lényegesen erősebb a nem rég megfejelt főtartói felett :-)

 

(3,5 t 17,8 m merőleges távolság, és villamos felsővezeték függesztések között)

Előzmény: r1232 (128780)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128783

Főpolgarmester jelölt.

Előzmény: jakyg (128776)
guberavera Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128782

https://www.origo.hu/itthon/20190606-a-64-eves-ukran-ferfi-neheziti-a-nyomozast.html

 

 

Természetesen csak feltételezés, de ha épp telefonálással volt elfoglalva, akkor azt hiába törölte, a bíróság meg fogja tudni kivel és mennyit beszélt!

rm40 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128781
r1232 Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 128780

A Combino terhelését elosztja a vágány és alépítménye, míg egy daru esetén sokkal koncentráltabb terhelés lép fel.

Előzmény: csecsaba2 (128687)
Mwin Creative Commons License 2019.06.06 0 3 128779

Én meg Nyíri Ivánt sajnálom, ha ilyet tud mondani:

"A Clark Ádám úszódaruval kapcsolatban arról beszélt, az a kérdés, hogy mikor csökken a vízhozam 4 méter alá, mert a búvárok ekkor tudnak biztonságosabban dolgozni."
(kiemelés tőlem)
Nincs több kérdésem.

Előzmény: zoli07 (128775)
r1232 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128778

Köszönöm!

Előzmény: viking star (128777)
viking star Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128777

Nincs benne, mert nem tekinthető longship-típusú szállodahajónak, azoknak csupán előfutáraképp, hajnalszellőjeképp mutatkozik:

- 2 db épült, 2009-ben és 2011-ben (VIKING LEGEND és VIKING PRESTIGE), mindkettő hibrid meghajtású.

A longshipek 2012-től kezdtek el kiömleni a gyárkapun.

Előzmény: r1232 (128769)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128776

Nyíri Iván mi nem volt még?

Előzmény: zoli07 (128775)
zoli07 Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128775

Ez durva. Nagyon sajnálom ezeket a búvárokat. Nincs az a pénz amiért csinálnám. remélem nem lesz ebből a kimerültségből egy tragédia.
 https://24.hu/kozelet/2019/06/06/dunai-hajobaleset-buvarok-kimerultseg-holttest/ 

FOMA Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128774

" Ezt én egyébként szonda nélkül kizártnak tartom, mint azt is, hogy a rendőrség bűnügyi részlege ezt nem vizsgálta a helyszínen."

 

Csak a pontosítás kedvéért: nem a bűnügy, és persze nem is a vízirendészet folytatja a büntetőeljárást, hanem a BRFK közlekedésrendészete.

 

Ez esetben nincs jelentősége annak, hogy a vízirendőrök kit szoktak szondáztatni és kit nem, a közlekedési szemlebizottságnál kötelező eljárási cselekmény a légalkohol vizsgálat, szükség esetén a vérvétel (akár a kétszeri) és a vizeletvétel.

Előzmény: Mészáros_Laci (128766)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128773

:)

Jól beszélt.

Előzmény: guberavera (128772)
guberavera Creative Commons License 2019.06.06 0 4 128772

Szép kis társaságba keveredett Szalma!

Előzmény: uni-cum-laude (128771)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128771
Előzmény: Mlle. Grenelle (128770)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.06 -5 3 128770

Amennyire én a magyar embereket ismerem, lecsukatták volna a teljes legénységet, aztán bizonyítsák be, hogy ártatlanok...

 

A hajót meg itt tartották volna nem csak bűnjelként, vagy a bűnelkövetés eszközeként (mondjuk egy baleset az nem bűnelkövetés, de kicsire nem adunk...), hanem egyfajta "biztosítékként" is, ahogyan az egyik olvtárs is írta itt a fórumon...

Előzmény: offroadgangster (128768)
r1232 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128769
[url] https://www.neptunwerft.de/en/neptunwerft_de/schiffe/flusskreuzfahrtschiffe/viking_river_cruises/viking_longships/longships_1.jsp[/url]

Ezen a képen látható hajó melyik? Ez is benne van ebben az 54-ban. Az orra láthatóan más.
Előzmény: viking star (128645)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.06 0 4 128768

Miért lovagol most hirtelen mindenki azon, hogy miért engedték útjára a SIGYN-t?

AIS adatok és a rádióforgalmazás a parton vannak a rendszer üzelmeltetőjénél, ha törlik is őket (ami lehetetlen ugye), akkor sem a hajón teszik meg. Baleset utáni első délelőttön 10 rendőrjármű állt meg a rakparton a hajó mellett, több rendőr felment a hajóra. Ezt a híradásokból lehet tudni. Valószínűleg azokért a tárolt adatokért mentek, amik a hajón voltak - kamerafelvételek, "feketedoboz", stb.

Valószínűleg hallgattak ki tanúkat is. Ha nem, akkor is megvan a teljes személyzeti lista, őket bármikor el lehet érni, ha a hajó maradt is volna, őket nem lehet nem elengedni. Ha tanú az ember, nincs olyan, hogy nem jelenik meg, ha hívatják...

 

Budapesten/Magyarországon nincs sólyázási lehetőség ekkora hajónak. Ha ki is akarták volna húzni a partra, akkor azt Komáromban (?), Pozsonyban, Linzben tették vona meg - oda pedig el kell juttatni valahogy.

 

Milyen bizonyítékok eltűnését/eltüntetését tudnák megelőzni, ha a hajó marad?

 

 

Előzmény: trizs77 (128765)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.06 -4 1 128767

Nah így kell ezt.

Végre egy komoly és józan (nem úgy!) hang.

Előzmény: Mészáros_Laci (128766)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.06.06 -2 11 128766

Mint vendég élnék a hozzászólás lehetőségével.
Én ezt egy szakmai fórumnak tartom, ezért javaslom az it hozzászólóknak figyelembe venni:
- A Viking Sigyn szolgálatban lévő kapitányának nem az a legfontosabb jellemzője, hogy ukrán útlevele van. Nem mellesleg bármely Ukrajnában élő nemzetiséghez is tartozhat, akár magyar is lehet.

- Fontosabb tehát az ügy szempontjából, hogy ki adta ki a hajóvezető papírjait.

- Nem tudjuk, hogy konkrétan ki vezette a hajót, ami persze a kapitány felelősségét nem szünteti meg.

- Felháborítónak tartom, hogy az eset kapcsán többen azon mazsoláznak, hogy ittas volt vagy sem. Ezek tisztességtelen vádaskodások és nagyon nem ide valók. Természetesen lehet foglalkozni a rendőrök szondáztatási szokásaival, de tegyük azt az ügytől elkülőnítetten.

- Beidézünk bulvár cikkeket olyan címekkel, hogy a rögzítő alapján biztosan nem rádiózott, de közben csak az hangzott el, hogy valaki nem hallott semmit. Ez egyébként már csak azért is érdekes, mert tele volt a víz hajókkal, és többeket előztek is.

- Valaki már megemlítette, hogy nem is valószínű, hogy meg akarta előzni a Hableányt. Miért ne érhette volna utol n számú egyéb okból? Biztos e, hogy hátulról, egyébként a videók alapján elég lapos szögből fordította be és nem az áramlás lökte neki?

Tele van az internet a híd alatt előző hajók felvételeivel.

 

És sorolhatnánk azokat a vizsgálandó tényeket (sic!), amiket vagy még meg sem közelítettek vagy csak nem publikusak.
VDR, rögzített radarkép, hangrögzítő hegyek (hajók, AIS stb.)? Tényleg van a TEK-nek VDR letöltő eszköze és elemző szoftvere (a KBSZ-nek nincs)?
Foglalkozhatnánk azzal is, hogy nemzetközi elvárások alapján Magyarországon is létrehoztak egy szervezetet, amelynek kifejezett feladata az ilyen esetek vizsgálata. A vizsgálatokat a felségvíz szerinti állam ilyen szervezetei kötelesek vizsgálni. Ki látott vagy hallott a sajtóban megjelent dolgokban KBSZ-re hivatkozást vagy akár egy munkaruha feliratot?
Ki találkozott a lobogó tulajdonos svájci kivizsgálók emlegetésével?
Ki találkozott a gyártó államok (Németország, Oroszország) képviselőinek bevonásáról szóló hírrel?
Mivel a Duna nemzetközi víziút, hol van a Duna Bizottság képviselője stb. stb.?

 

Vannak itt szerintem szakmaibb kérdések, mint hogy egy a Viking-nél dolgozó hajóvezető alkoholos állapotban vállalt e munkát ilyen vízviszonyok mellett? Ezt én egyébként szonda nélkül kizártnak tartom, mint azt is, hogy a rendőrség bűnügyi részlege ezt nem vizsgálta a helyszínen. Tévedni persze emberi dolog.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -4 0 128765

Minden jel szerint menetrend szerint közlekedik a múlt szerdán Budapesten a Hableánnyal ütköző szállodahajó.

 

 

Szerda este megjelent, hogy Budapestre indult a Viking Sigyn Passauból, ami igaz is, de vélhetően nem azért, hogy a magyar hatóságok további vizsgálatokat folytassak le a szállodahajón.

 

Noha a hajó lefoglalását követelte már a dél-koreai kormány, illetve legutóbb a dunai hajóbaleset magyar áldozatainak a jogi képviselője is.

 

A luxushajó, amely az idén állt forgalomba, a menetrend szerint Budapest és Passau között szállítja az utasokat.

Az egyhetes hajóutak mindig kedden kezdődnek, a vendégek még egy éjszakát töltenek el a kiinduló helyen, utána indul el a hajó, így vélhetően múlt szerdán is éppen Pozsony, az első állomás felé indulhatott a Viking Sigyn, amikor a végzetes baleset történt.

 

Most Passauból is szerda este indult el a hajó, és jelenleg Linzben áll.

A hivatalos program szerint pénteken Kremsben köt ki, szombaton Bécsben, vasárnap pedig Pozsonyban, és hétfőn ér majd ismét Budapestre, ahol a program szerint kedden cserélődnek majd a vendégek, és szerdán indul vissza Passau felé.

trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -1 1 128764

köszönöm.

Előzmény: paca664 (128762)
rm40 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128763
paca664 Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 128762

Igen. Tanultam matematikát és napi szinten használom is. Tényleges: 7, beírt: 108.

Előzmény: trizs77 (128757)
FOMA Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128761

Nincs vízi átkelőhely, előzetesen ideiglenes határnyitást kell kérni a Tiszán. Úgy emlékszem, hogy a kompokat a közúti forgalomhoz számolták mindig is.

Előzmény: trizs77 (128758)
FOMA Creative Commons License 2019.06.06 -1 1 128760

Csak hangosan gondolkodom: rendőrségi részről két szerv is ellenőriz párhuzamosan, a vízirendészet és a helyi rendőrkapitányság határrendészeti alosztálya. Lehet, hogy a KSH összeadta a DVRK és a Mohács RK adatait, aztán még megszorozta kettővel, félreértelmezve a ki- és beléptetett összutasszámot, így pont kijön a négyszeres különbség. (Hasonló fals statisztikával én is szembesültem a rendőri pályafutásom alatt, ott háromszoros különség jött ki, az idióta poárhuzamos jelentőszolgálat miatt.)

Vagy így volt, vagy nem, lehet, hogy már soha nem derül ki.

Előzmény: trizs77 (128737)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128759

Mohácson van mindkét irányba a kilépés és mindkét irányból a belépés. Az érkezési, indulási jelentésekből tudhatnák, hogy melyik országhoz számolják az utasokat. Szerintem lehet úgy évi kb. 400 ki-, 400 belépő személyhajó. De lehet, magasabb a szám.

Előzmény: FOMA (128754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!