Keresés

Részletes keresés

Macika Creative Commons License 2011.09.28 0 0 20268

Ha nem írják le, hogy egy adott felszerelés kötelező, akkor ne lehessen számonkérni a meglétét. Azt már igen, hogy használod-e, amikor használni kell.

 

Tényleg nem akarom elölről kezdeni, de ha nincs ott, mert nem kötelező, akkor hogyan lesz ott, ha használni kell? Én elhiszem, hogy az úrvezetők 99%-ának centiméterre kiszámolt, kötött pályán zajlik az élete, de mit csináljon az az 1%, akinek nem, akinek vannak esetleg véletlenek is az életük során?

 

Biztosan csak én nem vagyok képes ezt megérteni...

Előzmény: Byk001 (20267)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.28 0 0 20267

Válaszolok én egyet, aztán biztos andd is elmondja a véleményét (vagy le is írja).

Szerintem, ha a jogalkotó hibázik, akkor nem azon kellene elverni a port, akinek azt alkalmaznia, követnie kell. Ha nem írják le, hogy egy adott felszerelés kötelező, akkor ne lehessen számonkérni a meglétét. Azt már igen, hogy használod-e, amikor használni kell.

Nem tudom, hogy az általad hivatkozott paragrafusban hivatkozott külön jogszabályban leírt környezetvédelmi megfelelőség mit jelent. Lehet, hogy ott le van írva, hogy ha megfelelt a vizsgálaton, az azt jelenti, hogy a jármű nem szennyezi a környezetét. Ez esetben a kérdésed nem kérdés, mert van egy jogszabály, amelyik a megfelelő járműveket kivonja a következő pont hatálya alól. Mondjuk ezt nem tartom valószínűnek. Az valószínűbb, hogy arra gondolt a jogalkotó, hogy nem lehet olyan járművel közlekedni az úton, ami sarat, olajat, egyéb szennyeződést hagy maga után az úttesten, és a környezetében, az eszébe sem jutott, ami neked (teljesen jogosan) igen. Ez esetben az emberek nagy többsége jogszabályt sért Magyarországon, az más kérdés, hogy van-e vki, aki emiatt elítéli. Ha van, akkor a jogszabályok alapján nem lehet hőzöngeni, viszont akkor, ha azért meszelnek el, mert nem volt nálam valami, amit bizonyos esetekben használnom kell, de nem kötelező, hogy nálam legyen, és használnom sem kellett, akkor igenis fordulhatok jogsegélyért az illetékes fórumhoz.

Előzmény: BringasLevy (20266)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.28 0 0 20266

Nem ertelek. Mem is olyan regen -tobbek kozott- eppen te erveltel hevesen amellett, hogy francba az eletszeruseggel, meg a logikaval, a szabaly betuje a lenyeg, az alapjan vagyunk szamonkerve? Mi ez a kihatralas??? Kulonosan az utan, hogy el lettem teritve arrol az allaspontrol, amit most te is leirtal.

 

Arra gondolni sem merek, hogy szamodra egy szabaly csak akkor szabaly, ha eppen tetszik, maskent meg te is eppen ugy a jozan esz szerinti elbiralast tartod kovetendonek, mint tettem azt an is korabban, meg itt sokan masok teszik!

 

Ha ugy gondolod, hogy jogalkotoi hiba a kornyezet szennyezo jarmuvek tilalma a forgalombol, akkor miert nem jogalkotoi hiba, hogy a melleny nem kotelezo?

Ha ugy gondolod, hogy a melleny hianya nem szankcionalhato, akkor miert gondolod, hogy a kornyezet szennyezo jarmu hasznalata felett el kellene siklani?

 

En most teljesen ossze vagyok zavarva. Most melyik allaspont a helyes? Mit gondoljak minderrol???? 

Előzmény: Törölt nick (20265)
Macika Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20264

Én is.

Előzmény: BringasLevy (20261)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20263

Kérdezte, hogy ha nem szabad olyan járművel részt venni a közlekedésben, amelyik szennyezi a környezetet, akkor benzin és dízelmotoros járművek nyilván nem közlekedhetnek.

Előzmény: Törölt nick (20262)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20261

Pedig a te vélemyényedre különösen kiváncsi vagyok. Olyan meggyőzően érveltél amellett, hogy a szabály az, ami le a van írva és nem más, hogy komoly része volt annak a meggyőzésemben.

Előzmény: Törölt nick (20260)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20259

Persze, hogy nem. De mint tisztáztuk, nem is közöttünk van értelme ennek a vitának. :-)

 

Már a mellény kérdésében is hasonló volt az álláspontunk, bár engem késöbb meggyőztek. :-) 

Előzmény: Törölt nick (20258)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20258

Ezek szerint én senki vagyok.

Előzmény: BringasLevy (20256)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20257

OFF

 

Ezek nekem kimaradtak. Bár a '90-es évek közepén egy Zempléni faluból telefonáltam úgy haza, hogy központos kapcsolta a kért számot... 

 

Nekem úgy űnik, hogy annak ellenére, hogy lasabb volt akkor az élet, mégis jutott idejük az őseinknek mindenre, amire szántak. Talán több is, mint ma nekem.

ON

Előzmény: Törölt nick (20255)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20256

Már csak az a kérdés, hogy kinek a bűne.

 

Aki képtelen felismerni maga előtt lassuló/megálló tárgyat, vagy annak a bűne, aki szabályok miatt mozgó lépcsőt szereltetne még a piramisokra is, hogy akadálymentesek legyenek... 

 

De Macika! Megint jelentéktelen részleteknél ragadtál le. Arra válaszolj, hogy szerinted a KRESZ szerint részt vehet-e belsőégésű motorral meghajott jármű a közlekedésben? :-)

 

Erről valamiért mindenki mélyen hallgat...

Előzmény: Macika (20249)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20255

Napsütéses délelőttön? Kizárt! :-)

Igaz, én sem mondtam, hogy bocs, tényleg, nem vettem észre. Mentségemre azt hoznám fel, hogy nem is kezdtem rúgózni azon, hogy van-e ott harminc centi lefelé, meg hogy olvasható-e, meg egyébként is…

 

OFF

Veterán autókról, s az ő fogyatékosságukról jutott eszembe a régi rendszámok, amikor még elég volt 1-2 szánjegy, arról meg a telefon. Az csodás, hogy itt pesten néhány kattintással jegyet válthatok magamnak a Camberrából Sydney-be menő vonatra, hogy sms-ben szavazhatok mindenféle sületlenségről stb. De volt annak valami bájos melegsége, amikor a telefonos kisasszonytól kellett kérni, melyik számot kapcsolja, a leggyorsabb hírforrás a pletya és a napilap volt, s gombos cipőt hordtak az emberek, s kávéházban reggeliztek.

ON

Előzmény: Byk001 (20254)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20254

Igen, benéztem. Nem vettem észre, hogy egy oldalt még nem olvastam el a termésből.

 

Valahogy így kell beismerni, ha hibázott az ember? :)

Előzmény: Törölt nick (20252)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20253

"Ez igan, de a villamosnak sincs féklámpája,"

Villamosa válogatja. Szerintem van, amelyiknek nincs.

Amúgy sziasztok.

Előzmény: Törölt nick (20250)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20252

Már túl vagyunk rajta.

Előzmény: Byk001 (20251)
Byk001 Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20251

Akkor az a magyar zászlóval, H betújelzéssel, és "A 040" felirattal ellátott bádogtábla mi ott hátul a (feltehetően) benzintank alá rögzítve? :)

Előzmény: Törölt nick (20219)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20250

Ez igan, de a villamosnak sincs féklámpája, mégsem szoktak belemenni. Talán a veterán autóba sem.

Előzmény: Macika (20249)
Macika Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20249

És az mekkora bűn lenne, ha valaki összetörné hátulról a pótolhatatlan járművet, csak azért, mert nem lehetett előre látni, érezni, hogy fékezn ifog...

Előzmény: BringasLevy (20248)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20248

Köszönöm, ezt nem tudtam. Érdekes és informatív. 

 

Így már értem, hogy az öreg Opel, miként mehet az utakon. Mint azt éreztem, bűn volna egy ilyen műremeket elcsúfítani holmi féklámával... :-) 

Előzmény: Törölt nick (20246)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20247

Bocs és ne vedd kötekedésnek, de én itt nem ezt tanultam (nem Tőled!).

 

Ha a mellény nincsen leírva a kötelező tartozékok között, akkor azt nem kötelező a tartani az autóban. Ha le van írva a kötelező tartozékok között, akkor pedig ott helye és punktum.

Teljesen mindegy, hogy miként logikus, miként életszerű!!!

 

Ezt jól bevéstem az agyamba.

 

Most meg azt látom, hogy nem lehet a közlekedésben részt venni olyan járművel, ami szennyezi az utak környezetét. Fehéren, feketén le van írva! Teljesen mindegy, hogy ez miként logikus, miként életszerű, ez van leírva! Érzésem szerint, még egy tisztán villanyautó is szennyez, nemhogy egy Ottó, vagy Diesel motoros... 

 

Tudom, hogy nem Veled kellene ezen vitatkoznom, de olyan friss az élmény az új értékrenddel kapcsolatban, igyekszem védeni az álláspontot, amit csak pár napja tudok magaménak... :-)

Előzmény: Törölt nick (20245)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20246

Ezt találtam, de a hely nem perdöntő hitelességű:

 

Veterán vizsga

A muzeális minősítés az egyik legfontosabb eljárás az egész ügymenetben, ez határozza meg a forgalomba helyezés feltételeit, itt kapja meg az autó a műszaki mentességeket olyan tulajdonságaira ami nem felel meg a mindenkori műszaki követelményeknek, és itt ellenőzik az autó eredetiségét is. Előminősítést egy szemrevételezési eljárás, az itt kapott szakvélemény alapján tudja a vámhatóság megkezdeni a veterán gépjárművekre vonatkozó vámolási eljárást. Az előminősítésnél az autó állapota nem érdekes, kizárólag azt ellenőrzik, hogy később alkalmas lenne-e a jármű muzeális minősítésre.

 

 

Műszaki vizsga

Az egyedi forgalomba helyezési engedéllyel a kezünkben már részt vehetünk a teljes körű műszaki vizsgán, ahol az autó emissziós értékeit is mérik, de a minősített muzeális járművek esetén mért emissziós értékek nem befolyásolják a vizsga kimenetelét. Ez a vizsga egy teljesen átlagos vizsga, ugyanazok a dolgok kerülnek ellenőrzésre, mint bármelyik járműnél. Tehát itt újfent ellenőrzik az autó hivatalos azonosítóit, fékrendszerét, elektromos berendezéseit, és minden ilyenkor szokásos ellenőrzést elvégeznek. Az ellenőrzés alól egyedül csak a határozatban szereplő mentességek részesülnek, ami az emissziós értékekhez hasonlóan nem befolyásolhatja a vizsga kimenetét.

Előzmény: BringasLevy (20244)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20245

Én nem erre a következtetésre jutottam.

 

Én nem tartom lehetetlennek, hogy noha a KRESZ nem sorolja fel a kötelező felszerelések között a láthatósági mellényt, de egy másik rendelet vagy törvény kimondja, hogy ragyogó napsütésben, május első napjától a következő holdtöltéig minden autóban kell legyen harminc kiló tevezsírban sült tepertős pogácsa sárga mellénnyel rétegezve.

 

Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít rongálásnak. Mondjuk a BTK.

Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít környezetszennyzésnek. Mondjuk a környezetvédelmi törvény.

Előzmény: BringasLevy (20243)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.27 0 0 20244

Sosem mondtam, hogy tájékozott vagyok. De valahogy ez a 99éves Ople mégis kapott rendszámot. Lehet, hogy az OT-re más szabályok megengedőbbek? Nem tudom. Mindenesetre betegesnek látom az elvárást, hogy egy ilyen autó akár ne közlekedhessen csak a kora miatt, vagy meg kelljen változtatni ilyen mértékben. Ezen az autün, feltehetően módja sincsen a féklámpa kialakításának. 

Előzmény: Macika (20240)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20243

Tudom.

 

De itt napokon át arról voltam győzködve, hogy a szabály betű szerintr értendő. 

 

Most, hogy meg lettem végre győzve, látom ám, hogy kár is itt vitázni a mellényről, mert a forgalomban lévő autók 99.99999% nem is vehetne részt a forgalomban. :-)  

Előzmény: Törölt nick (20242)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20242

No ez is az az eset, amit anddnak címezve, de végülis mindenkinek írtam. A szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. B szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. Ám A+B együtt tilthat, engedhet, kötelezhet olyant/olyanra, ami csak a két szabály együtteséből következik.

Az idézetben a KRESZ meghatározza, hogy nem szabad a környezetet rongáló, szennyező járművel közlekedni.

Egy másik törvény, rendelet stb. meg meghatározza, mi számít rongálásnak, s mi környezetszennyezésnek.

Előzmény: BringasLevy (20239)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20241

Mondd csak, kötözködés ELŐTT elolvastad a 20232-t???

Előzmény: Pitrinkó (20238)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20240

A KRESZ nem követeli meg konkrétan, de - ne haragudj meg - eléggé tájékozatlanságra vall, ha a KRESZ-től várod az ilyen szabályzásokat...

 

Szóval lásd még KÖHÉM6 64-65. §.

Előzmény: BringasLevy (20230)
BringasLevy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20239

Biztosan én vagyok türelmetlen, de erre miért nincsen válasz senkitől??? :-(

 

A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei

 

5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,

a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;

b) amelyre külön jogszabályban meghatározott számú, típusú és elhelyezésű hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] van(nak) felszerelve;

c) amely a jogszabályban meghatározott műszaki és környezetvédelmi feltételeknek megfelel;

d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi;

e) amely megfelel a (9) bekezdésben meghatározott feltételnek.

(2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni.

(3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg;

a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni;

b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni.

(4) A jármű hatósági engedélyét - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.

(5) A hatósági jelzés(eke)t [rendszámtábla(áka)t] a járművön a felszerelésére kijelölt helyen, jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni, letakarni vagy jogosulatlanul eltávolítani tilos.

(6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet - a „H” betűt feltüntető - államjelzéssel kell ellátni.

(7) A Magyar Köztársaság területén csak olyan külföldi rendszámú gépjármű közlekedhet, amelyet a rendszámot kiadó állam jelzésével elláttak.

(8) Rendkívüli időjárás, természeti körülmények (havazás, jegesedés, árvíz stb.) esetén a közúti járműveknek a Magyar Köztársaság területére történő beléptetése - külön jogszabály alapján - feltételhez köthető vagy korlátozható.

(9) A magyar hatósági jelzéssel ellátott gépjárművön - ide nem értve a DT és a CK betűjelű rendszámtáblával közlekedő gépjárművet - nem lehet olyan jelzést - így különösen CD jelzésű matricát - feltüntetni, amely arra utal, hogy a gépjármű a Magyarországon működő diplomáciai és konzuli képviseletek, nemzetközi szervezetek vagy ezek nemzetközi szerződés alapján mentességet élvező tagjának, illetve a mentességet élvező családtagjának használatában van.

 

 

Lehet-e résztvenni a közlekedésben belsőégésű motorral meghajtótt autóval, motorral?

 

 

Pitrinkó Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20238

Mintha valahol azt irtad volna, te szoktál motorral közlekedni.

Az jármű.

Van elől rendszámod?

Előzmény: Macika (20226)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20237

Te OPNI!

Kinek is mondtad, hogy nyugágy kell????

Előzmény: Törölt nick (20233)
Macika Creative Commons License 2011.09.26 0 0 20236

Kötöttpályásra, aztán miért nem????

A villamosokon van féklámpa (és KELL is rá, lévén több utcán is közös a villamossín és az úttest, elég csak Pesterzsébetre gondolni, pl. 30-as villamos vonala). Elég könnyű lenne felkenődni az előtted haladó villamosra, ha váratlanul, forgalmi okokból a megálló előtt fékezne, te meg abból veszed észre, hogy fékezett, hogy nyomja a homlokodat az villamos ütközője...

 

A fogas, hév, metró, földalatti, mind zárt pályás jármű, közúton forgalomban nem vesz részt, ezért féklámpa sem kell rá, ez logikus.

Előzmény: Törölt nick (20231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!