Ha nem írják le, hogy egy adott felszerelés kötelező, akkor ne lehessen számonkérni a meglétét. Azt már igen, hogy használod-e, amikor használni kell.
Tényleg nem akarom elölről kezdeni, de ha nincs ott, mert nem kötelező, akkor hogyan lesz ott, ha használni kell? Én elhiszem, hogy az úrvezetők 99%-ának centiméterre kiszámolt, kötött pályán zajlik az élete, de mit csináljon az az 1%, akinek nem, akinek vannak esetleg véletlenek is az életük során?
Biztosan csak én nem vagyok képes ezt megérteni...
Válaszolok én egyet, aztán biztos andd is elmondja a véleményét (vagy le is írja).
Szerintem, ha a jogalkotó hibázik, akkor nem azon kellene elverni a port, akinek azt alkalmaznia, követnie kell. Ha nem írják le, hogy egy adott felszerelés kötelező, akkor ne lehessen számonkérni a meglétét. Azt már igen, hogy használod-e, amikor használni kell.
Nem tudom, hogy az általad hivatkozott paragrafusban hivatkozott külön jogszabályban leírt környezetvédelmi megfelelőség mit jelent. Lehet, hogy ott le van írva, hogy ha megfelelt a vizsgálaton, az azt jelenti, hogy a jármű nem szennyezi a környezetét. Ez esetben a kérdésed nem kérdés, mert van egy jogszabály, amelyik a megfelelő járműveket kivonja a következő pont hatálya alól. Mondjuk ezt nem tartom valószínűnek. Az valószínűbb, hogy arra gondolt a jogalkotó, hogy nem lehet olyan járművel közlekedni az úton, ami sarat, olajat, egyéb szennyeződést hagy maga után az úttesten, és a környezetében, az eszébe sem jutott, ami neked (teljesen jogosan) igen. Ez esetben az emberek nagy többsége jogszabályt sért Magyarországon, az más kérdés, hogy van-e vki, aki emiatt elítéli. Ha van, akkor a jogszabályok alapján nem lehet hőzöngeni, viszont akkor, ha azért meszelnek el, mert nem volt nálam valami, amit bizonyos esetekben használnom kell, de nem kötelező, hogy nálam legyen, és használnom sem kellett, akkor igenis fordulhatok jogsegélyért az illetékes fórumhoz.
Nem ertelek. Mem is olyan regen -tobbek kozott- eppen te erveltel hevesen amellett, hogy francba az eletszeruseggel, meg a logikaval, a szabaly betuje a lenyeg, az alapjan vagyunk szamonkerve? Mi ez a kihatralas??? Kulonosan az utan, hogy el lettem teritve arrol az allaspontrol, amit most te is leirtal.
Arra gondolni sem merek, hogy szamodra egy szabaly csak akkor szabaly, ha eppen tetszik, maskent meg te is eppen ugy a jozan esz szerinti elbiralast tartod kovetendonek, mint tettem azt an is korabban, meg itt sokan masok teszik!
Ha ugy gondolod, hogy jogalkotoi hiba a kornyezet szennyezo jarmuvek tilalma a forgalombol, akkor miert nem jogalkotoi hiba, hogy a melleny nem kotelezo?
Ha ugy gondolod, hogy a melleny hianya nem szankcionalhato, akkor miert gondolod, hogy a kornyezet szennyezo jarmu hasznalata felett el kellene siklani?
En most teljesen ossze vagyok zavarva. Most melyik allaspont a helyes? Mit gondoljak minderrol????
Kérdezte, hogy ha nem szabad olyan járművel részt venni a közlekedésben, amelyik szennyezi a környezetet, akkor benzin és dízelmotoros járművek nyilván nem közlekedhetnek.
Pedig a te vélemyényedre különösen kiváncsi vagyok. Olyan meggyőzően érveltél amellett, hogy a szabály az, ami le a van írva és nem más, hogy komoly része volt annak a meggyőzésemben.
Ezek nekem kimaradtak. Bár a '90-es évek közepén egy Zempléni faluból telefonáltam úgy haza, hogy központos kapcsolta a kért számot...
Nekem úgy űnik, hogy annak ellenére, hogy lasabb volt akkor az élet, mégis jutott idejük az őseinknek mindenre, amire szántak. Talán több is, mint ma nekem.
Aki képtelen felismerni maga előtt lassuló/megálló tárgyat, vagy annak a bűne, aki szabályok miatt mozgó lépcsőt szereltetne még a piramisokra is, hogy akadálymentesek legyenek...
De Macika! Megint jelentéktelen részleteknél ragadtál le. Arra válaszolj, hogy szerinted a KRESZ szerint részt vehet-e belsőégésű motorral meghajott jármű a közlekedésben? :-)
Igaz, én sem mondtam, hogy bocs, tényleg, nem vettem észre. Mentségemre azt hoznám fel, hogy nem is kezdtem rúgózni azon, hogy van-e ott harminc centi lefelé, meg hogy olvasható-e, meg egyébként is…
OFF
Veterán autókról, s az ő fogyatékosságukról jutott eszembe a régi rendszámok, amikor még elég volt 1-2 szánjegy, arról meg a telefon. Az csodás, hogy itt pesten néhány kattintással jegyet válthatok magamnak a Camberrából Sydney-be menő vonatra, hogy sms-ben szavazhatok mindenféle sületlenségről stb. De volt annak valami bájos melegsége, amikor a telefonos kisasszonytól kellett kérni, melyik számot kapcsolja, a leggyorsabb hírforrás a pletya és a napilap volt, s gombos cipőt hordtak az emberek, s kávéházban reggeliztek.
És az mekkora bűn lenne, ha valaki összetörné hátulról a pótolhatatlan járművet, csak azért, mert nem lehetett előre látni, érezni, hogy fékezn ifog...
Bocs és ne vedd kötekedésnek, de én itt nem ezt tanultam (nem Tőled!).
Ha a mellény nincsen leírva a kötelező tartozékok között, akkor azt nem kötelező a tartani az autóban. Ha le van írva a kötelező tartozékok között, akkor pedig ott helye és punktum.
Teljesen mindegy, hogy miként logikus, miként életszerű!!!
Ezt jól bevéstem az agyamba.
Most meg azt látom, hogy nem lehet a közlekedésben részt venni olyan járművel, ami szennyezi az utak környezetét. Fehéren, feketén le van írva! Teljesen mindegy, hogy ez miként logikus, miként életszerű, ez van leírva! Érzésem szerint, még egy tisztán villanyautó is szennyez, nemhogy egy Ottó, vagy Diesel motoros...
Tudom, hogy nem Veled kellene ezen vitatkoznom, de olyan friss az élmény az új értékrenddel kapcsolatban, igyekszem védeni az álláspontot, amit csak pár napja tudok magaménak... :-)
A muzeális minősítés az egyik legfontosabb eljárás az egész ügymenetben, ez határozza meg a forgalomba helyezés feltételeit, itt kapja meg az autó a műszaki mentességeket olyan tulajdonságaira ami nem felel meg a mindenkori műszaki követelményeknek, és itt ellenőzik az autó eredetiségét is. Előminősítést egy szemrevételezési eljárás, az itt kapott szakvélemény alapján tudja a vámhatóság megkezdeni a veterán gépjárművekre vonatkozó vámolási eljárást. Az előminősítésnél az autó állapota nem érdekes, kizárólag azt ellenőrzik, hogy később alkalmas lenne-e a jármű muzeális minősítésre.
…
Műszaki vizsga
Az egyedi forgalomba helyezési engedéllyel a kezünkben már részt vehetünk a teljes körű műszaki vizsgán, ahol az autó emissziós értékeit is mérik, de a minősített muzeális járművek esetén mért emissziós értékek nem befolyásolják a vizsga kimenetelét. Ez a vizsga egy teljesen átlagos vizsga, ugyanazok a dolgok kerülnek ellenőrzésre, mint bármelyik járműnél. Tehát itt újfent ellenőrzik az autó hivatalos azonosítóit, fékrendszerét, elektromos berendezéseit, és minden ilyenkor szokásos ellenőrzést elvégeznek. Az ellenőrzés alól egyedül csak a határozatban szereplő mentességek részesülnek, ami az emissziós értékekhez hasonlóan nem befolyásolhatja a vizsga kimenetét.
Én nem tartom lehetetlennek, hogy noha a KRESZ nem sorolja fel a kötelező felszerelések között a láthatósági mellényt, de egy másik rendelet vagy törvény kimondja, hogy ragyogó napsütésben, május első napjától a következő holdtöltéig minden autóban kell legyen harminc kiló tevezsírban sült tepertős pogácsa sárga mellénnyel rétegezve.
Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít rongálásnak. Mondjuk a BTK.
Én biztos vagyok benne, hogy van olyan törvény, amelyik pontosan meghatározza, mi számít környezetszennyzésnek. Mondjuk a környezetvédelmi törvény.
Sosem mondtam, hogy tájékozott vagyok. De valahogy ez a 99éves Ople mégis kapott rendszámot. Lehet, hogy az OT-re más szabályok megengedőbbek? Nem tudom. Mindenesetre betegesnek látom az elvárást, hogy egy ilyen autó akár ne közlekedhessen csak a kora miatt, vagy meg kelljen változtatni ilyen mértékben. Ezen az autün, feltehetően módja sincsen a féklámpa kialakításának.
De itt napokon át arról voltam győzködve, hogy a szabály betű szerintr értendő.
Most, hogy meg lettem végre győzve, látom ám, hogy kár is itt vitázni a mellényről, mert a forgalomban lévő autók 99.99999% nem is vehetne részt a forgalomban. :-)
No ez is az az eset, amit anddnak címezve, de végülis mindenkinek írtam. A szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. B szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. Ám A+B együtt tilthat, engedhet, kötelezhet olyant/olyanra, ami csak a két szabály együtteséből következik.
Az idézetben a KRESZ meghatározza, hogy nem szabad a környezetet rongáló, szennyező járművel közlekedni.
Egy másik törvény, rendelet stb. meg meghatározza, mi számít rongálásnak, s mi környezetszennyezésnek.
A villamosokon van féklámpa (és KELL is rá, lévén több utcán is közös a villamossín és az úttest, elég csak Pesterzsébetre gondolni, pl. 30-as villamos vonala). Elég könnyű lenne felkenődni az előtted haladó villamosra, ha váratlanul, forgalmi okokból a megálló előtt fékezne, te meg abból veszed észre, hogy fékezett, hogy nyomja a homlokodat az villamos ütközője...
A fogas, hév, metró, földalatti, mind zárt pályás jármű, közúton forgalomban nem vesz részt, ezért féklámpa sem kell rá, ez logikus.