Keresés

Részletes keresés

egonca Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 58036

Volt ilyen?

Előzmény: cucu (58035)
cucu Creative Commons License 2024.01.10 0 2 58035

Feltéve, hogy Fradi meccsen nem ezzel fognak rendfenntartást végezni, mint ahogyan a korábbival tették.

Előzmény: egonca (58034)
egonca Creative Commons License 2024.01.10 -2 0 58034

"Javítunk Rákosmente közlekedésbiztonságán, új autót adtunk át a kerületi rendőröknek

 

Kitűnő a kapcsolatunk a rákosmenti rendőrökkel, együttműködésünket kiterjesztettük a sebességmérésre is, így egy új autót kaptak rendőreink. A járművet a megfelelő eszközökkel fogják felszerelni, és Rákosmente bármely pontján feltűnhet."

 

 

 

Ez majd talán segít a közlekedési morál javításában

Előzmény: kukácska (58033)
kukácska Creative Commons License 2024.01.09 0 0 58033

Ma délelőtt erről a balesetről egy szinte hihetetlen dolgot hallottam.

A fehér személyautó Kert felé tartott, a motoros onnan jött. A motoros megcsúszott, egyenesen az autó elé, ami megdobta és a karatésok kapujában becsúszott a járdára. Eltalálta a karatésok kapuja és a szomszédház kerítését tartó betonoszlopot, ami rádőlt.

Azt monták, hogy ez a betonoszlop már életveszélyes volt, feljelentések alapján az önkormányzat többször felszólította őket a megjavítására. Az oszlop mellett volt egy ecetfa/bálványfa, amely már egyébként is a járda felé megdöntötte az oszlopot. A fát a nyáron a viharok után kivágták, de a betonoszlopot - a mostani balesetig - nem javították meg.

Állítólag a motoros meghalt....:((

 

Előzmény: kukácska (57997)
BoGar Creative Commons License 2024.01.09 0 0 58032

Nem tudom, mi csapott vissza, az biztos, hogy jelenleg lehet használni, holott sokan azt mondták, nem kötöttek megállapodást. 

Előzmény: Patreides (58029)
Patreides Creative Commons License 2024.01.09 0 0 58031

"Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el."

 

Vagy csak politikus.

Előzmény: kukácska (58030)
kukácska Creative Commons License 2024.01.09 0 0 58030

A 80-as években volt egy városi legenda:

Egy minisztériumi és egy MÁV-os főfőfőosztályvezető-elvtárs személyesen akart meggyőződni a személyvonatok kihasználtságáról.

Ezért a reggeli és az esti csúcsforgalomban kimentek Budapesten a közigazgatási határon belüli utolsó állomásra, majd jegyzőkönyvbe írták, amit ott láttak:

"Reggel a városba bejövő vonatok és este a kifele menő vonatok túlzsúfoltak. Reggel a városból kimenő vonatok és este a bejövő vonatok szinte üresek. Ezek alapján javasoljuk a reggeli bejövők és az esti kimenők sűrítését, a reggeli kimenők és az esti bejövók ritkítását."

Kb. 30-40 perccel ezelőtt a Mezőtárkány utcai megállónál láttam, hogy a városból kifelé menő maglódi csuklósbuszon a vezetőn kívül talán 3-4 ember ült még. 

Lázárék komolyan vették ezt a régi sztorit a budapesti közlekedésben?

Patreides Creative Commons License 2024.01.09 0 1 58029

"A december 29-i megállapodás szerint"...

 

.

Ez az a "megállapodás", amit a minisztérium a megkötését követő napon visszakézből pofáncsapott?

Meglátjuk (ezt mondta a vak ember is).

Előzmény: BoGar (58026)
sjohn Creative Commons License 2024.01.08 -2 2 58028

Kérdezd meg a gazdádat!

Előzmény: egonca (58027)
egonca Creative Commons License 2024.01.08 -3 0 58027

Ha már a közlekedés a téma:

 

Erről a BKK/BKV - Rákosmente projektről tudni valamit? Vagy megy a levesbe, mint pl. a bicigli út? Elfújja a Budapest-bérlet vita (szájkarate) az egészet?

 

"

Rákoscsaba: a meglévő 298-as Telebusz-útvonalának módosításával, bővítésével, új területen is elérhetővé fog válni a közösségi közlekedés. A reggeli csúcsidőszakban a 298A és a 298B jelzésű buszok különböző útvonalakon szállítják az utasokat:

  • a 298A: Nagyszentmiklósi-Szigetcsép-Csongrád-Debercsény utcákon,
  • a 298B: Edző-Nemesbükk-Nagyszentmiklósi-Szigetcsép utcákon, 40-40 perces követéssel juttatják el az utazókat Rákoscsaba vasúti megállóhelyhez és vissza.
  • napközben a 298-as járat a megszokott útvonalon 30 perces követéssel közlekedik.

 BKK ígérete szerint, amint megvannak a kiépített fel- és leszállópontok, elkezdik a járatok előkészítő munkáit és legkésőbb 2023. november 15-ig el fogják indítani azokat.

"

(Az új megállók alapjait a kerület már ősszel elkészítette)

BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58026

A december 29-i megállapodás szerint érvényes marad a Budapest Bérlet a kék volánbuszokra és a HÉV-ekre is március 1. után is Budapest közigazgatási határán belül. 

BoGar Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 58025

Kicsit nagyképűre sikerült a hozzászólásod, gratulálok a stílusodhoz, főleg, hogy képtelen voltál elolvasni a többi írásom. Kacaghatsz, ettől még a tény, tény marad. Korábban BKV-s járatok voltak. Ki szervezte volna ki, ha nem a BKK?

Jelenlegi állás szerint a régi rendszer tér vissza, a bérlet jó lesz Budapesten belül a HÉV járatokra, és a kék buszokat,akárhogy röhögsz. Értem, hogy most erőlködni kell, de el ne eredjen az orrod vére! 🤣Persze március 1-ig még sok víz lefolyik a Dunán, de pont olyan nagy kerületeket érintené negatívan, ha nem ez valósul meg, ahol most meg fideszes vezetés van. Ilyen a XVI. kerület a HÉV-vel, XVII. kerület a vonat és a 169E miatt, vagy Csepel. Öntökön lövés lenne részükről, hiszen utána ki szavazna rájuk. 

Köszönöm a tartalmataln vitát! 

Előzmény: JPeto (58023)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58024

Kicsit olvasd el a többit is, mielőtt válaszolsz! 

Előzmény: JPeto (58023)
JPeto Creative Commons License 2024.01.07 -1 2 58023

Fölösleges a vita, szerintem ne égesd magad tovább. Biztos véletlenül fotózták az iménti RTL híradóban  Karácsonyt az agglos kék volán 22-esek előtt a Széll Kálmán téren. Azon pedig hangosan felkacagtam, hogy "ezeket a járatokat a BKK szervezte ki, és ha akarja, bármikor visszaveheti." Fogalmad nincs az egészről.

Ha a kormány terve megvalósul, akkor nem a régi állapot áll vissza, amikor a BKV-BKK bérlettel használhattad bármelyik kék buszos járatot, hanem a volános 169E-re (ha egyáltalán lesz még olyan) a megyebérlettel vagy külön váltott jeggyel szállhatsz fel Keresztúron. 

Köszönöm a tartalmas vitát, többet nem kívánok ehhez hozzászólni.

Előzmény: BoGar (58019)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58022

Megkövetem magam, mások is megerősítették, hogy a 169E járatot is elvették a HÉV-ekkel együtt a Fővárostól, mert púp volt Tarlós hátán. Viszont a jelenlegi megállapodás alapján továbbra is érvényes maradna a Budapest Bérlet Budapesten belül kék buszokra, és a HÉV járatokra, tehát az fog fent állni, amit korábban írtam, és a régi rendszer áll vissza, a budapesti tömegközlekedésben jelentős részt képező, inkább a városi közlekedésben részt vevő járatokra érvényes lesz továbbra is. Legalábbis a jelenlegi állás szerint. 

Előzmény: JPeto (58018)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58021

Még valami. A 169E-re most sem érvényes a varmegye közeledési bérlet agglomeráción kívül. Rosszul tudnám ezt is? 

BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58020

Ezeket a járatokat a bkk szervezte ki a volánnak, így tehát bármikor vissza is veheti, és atadhatja másnak üzemeltetésre. 

Előzmény: JPeto (58018)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58019

Nem, nem én tévedek. Nem fogsz tudni meggyőzni, mert tudom, hugy mi volt a rendszer régen, és tudom, hogy az állna vissza, ha nincs megegyezés. A 169E járatot nem a minisztérium rendelni meg, ott van az RTL-és cikkben is. Érdekes is lenne beilleszteni a bkk-s menetrendbe, ha azt külön üzemeltetné a volán. Ezek olyan járatok, amik kijárnak Budapestről. Gondolod, hogy ha változik a bérlet, a nők nem fog mellette inkább más járatot indítani? 

Előzmény: JPeto (58018)
JPeto Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58018

Sajnálom, hogy nem tudlak meggyőzni a tévedésedről. Esetleg nézz át más topikokba (pl. Budapesti buszközlekedés) és tájékozódj. Valamennyi agglomerációs járatról van szó, a kék agglosokról is, mert azok megrendelője nem a BKK, hanem a minisztérium. Itt van pl. a 2021-22. évekre szóló technológiai megállapodás, annak 3. pontjában ezt egyértelműen rögzítik. A minisztérium a megrendelő, de módosítást, változtatást a BKK észrevételeitt figyelembe véve tehetne, mivel az agglos járatok jelentős szerepet látnak el Budapest közlekedésében. A megállapodásban rögzítik az egyéb feladatokat, így pl. az utastájékoztatást, jegyellenőrzést stb. a BKK látja el. A feladatok megosztása 2023-ban és még most is ugyanaz.

Az sem véletlen, hogy  97E tavalyi ritkításakor a BKK nem nyúlt (nem nyúlhatott) a 169E-hez, mert nem ő a megrendelő. Míg korábban hangolva volt a két gyorsjárat, most a 169E sűrűbb, mint a 97E.

 

https://cdn.kormany.hu/uploads/document/4/48/485/485f64726483697fed5d16cf9b16ebf59c72f91f.pdf

Előzmény: BoGar (58017)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58017

Sok szagértő nem veszi észre magát. A BKK a megrendelő, nem az állam. Ez a n az RTL-es cikkben is. Így ahol a BKK a megrendelő, ott továbbra is érvényes lesz az ő jegye, bérlete. A helyközi járatokra nem lesz érvényes, ahogy korábban sem volt, magyarán a sárga buszokra nem lesz érvényes. Érdekes is lenne, ha a csak azért a kék 169E-vel nem jöhetnél Pesten belül, amiért a BKK fizet teljesen. Hidd el, még a sok, magát szakértőnek tartó is hülyeséget beszél. Olyan állapot lesz, mint a Budapest bérlet bevezetése előtt. 

Előzmény: JPeto (58010)
BoGar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 58016

Nem a BKV, a bbk  megrendelő továbbra is. 

Előzmény: JPeto (58010)
XNC Creative Commons License 2024.01.07 0 1 58015

"akkor a sima BKV vonaljegy nem lenne rá jó?"

.

Buszjeggyel be lehet menni az Operába? NEM.

Vagy vonatjeggyel a buszra? Szintén nem.

Ugyanaz lesz itt is.

Ha csak nem állapodnak meg addig.

Én tartok attól, hogy ez a pár hónap haladék csak azért van, mert idő megszervezni a jegyeladást.

Mert hogy azt eddig a BKK intézte nekik.

Előzmény: warr (58013)
warr Creative Commons License 2024.01.06 0 1 58013

Egyre jobb :-)

 

És ha én csak hébe-hóba tömegközlekedek, jeggyel? Akkor mondjuk ha 169E-vel mennék az Örsre, akkor a sima BKV vonaljegy nem lenne rá jó? Jegyet is másmilyen kéne rá venni, máshol, más áron? 

 

Én inkább arra gondolok, hogy ez megint egy fidesz féle duplacsavar.

Bedobták ezt a dupla bérletet, húzzák ezzel a pógárok agyát márciusig, áprilisig, aztán majd bemondják, hogy nekik az emberek a legfontosabbak, bevállalják bemondásra azt az pár milliárd pluszt és minden marad a régiben, még ők lesznek a jó fej gondoskodó állam.

Előzmény: XNC (58009)
JPeto Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 58010

Te kevered. A kék színű Volán buszok (mint pl. a 169E) megrendelője nagyjából 10 éve nem a BKV, hanem a minisztérium. Pont arról van szó, hogy Lézer Janiék elképzelése szerint a "sárga" Volán buszok (pl. 505-ös Monorról), a vonatok mellett a HÉV-ek és a "kék" Volán buszok sem vehetők igénybe Budapest bérlettel a fővárosi szakaszon.

Előzmény: BoGar (58008)
XNC Creative Commons License 2024.01.06 0 0 58009

Pedig így lesz, olvasd csak el ezt:

 

https://rtl.hu/hirado/2024/01/04/budapest-berlet-bkv-kek-busz

 

 

 

Előzmény: BoGar (58008)
BoGar Creative Commons License 2024.01.06 0 0 58008

Ne keverjünk! A kék BKK által megrendelt, de Volán által üzemeltetett BKK-s kéksz buszokra ugyanúgy jó lesz a bérlet, mint a BKV által üzemeltetett buszokra. Itt a megrendelőre kell figyelni, nem a szolgáltatóra! Szépen is néznénk ki, ha az Örsről Keresztúrra Budapest Bérlettel csak a 97E-vel tudnánk bemenni, (illetve a 161-gyel,) de a 169E-vel nem. 

Előzmény: Patreides (57995)
XNC Creative Commons License 2024.01.06 0 0 58007

Eddig 1 szolgáltató volt, ezek után lesz kettő.

Az utasok persze akkor járnának jól, ha piaci verseny lenne.

De márciusig még sok víz lefolyik a Dunán, és az is lehet, hogy addig megegyeznek.

Előzmény: Patreides (57995)
kukácska Creative Commons License 2024.01.06 0 0 58006

Egészségügyi és szociális ellátás:

Az idős hölgynek vidéken májusban volt csípőprotézis műtéte, a következőre 2024.január elejére volt előjegyezve. Az augusztusi kontrollnál kiderült, hogy a műtétet végző doki elment a kórházból, ezzel együtt az állami ellátásból is. A konrollon azt mondták neki, hogy a második műtétet 2024.januárról júliusra változtatták. Kerestünk a részére itt, Pesten másik kórházat és orvost. Itt sem tudják szeptember előtt megműteni. A hévízi reumakórházban 2024.január végére volt előjegyezve, műtétek utáni rehabilitációra. Erre is több, mint 1,5 évet várt.

Közben egy idősekotthában 2023.december elejére voltak előjegyezve egy 2 személyes apartman-lakásra, de ősszel meghalt a férje. Az otthon nem állami fenntartású, mégsem akarják, hogy egyedül költözzön bele az eredetileg lefoglaltba. Miután nem akar szobatársat, néhány hónapot várnia kell, hogy egyszemélyesbe költözhessen. Most egy ideig a család, a közeli rokonok oldják meg a hölgy ellátását.

Eddig azt hittem, hogy ilyen esetek csak a városi legendák részei.

kukácska Creative Commons License 2024.01.06 0 0 58005

Néhány (2-3-4) éve az egyik volt kollégám az újpalotai temető környékén volt valami műszaki kütyüért. Miután ez délután 5-6 óra körül történt, és másnap reggel valahová Györ környékére kellett utaznia, úgy döntött, hogy kikerüli a városi csúcsot. Gondolkodás nélkül ráment a M3-ra, majd onnan az M0-ra. Lőrincen az Üllői út végénél lakott. Másnap reggel a tankolásnál megvette az országos matricát.

Eltelt kb. 1 hónap, és csodálkozva vette át a 15000-25000(?) körüli bűntetési csekket...

Előzmény: Kulifay (58003)
Kulifay Creative Commons License 2024.01.05 0 0 58003

Az. Agybeteg ötlet, igazad van! Már azt sem tudja az ember, mikor merre szabad mennie kocsival büntetlenül. 

Itt egy híd, nosza, menjünk át, aztán meg jön a büntetés. Így nem lehet boldogan élni.

Előzmény: kukácska (57985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!