Keresés

Részletes keresés

nikkinév Creative Commons License 2020.09.20 0 1 52436

Szentgyörgy és a 71-es között már vagy 2 éve folyik az útépítés , nem mostani a probléma , hanem folyamatos a torlódás.

Meg egyébként is Keszthelyről kifelé-befelé  a 71-76 -oson folyamatos a forgalom , nem csak nyári szezonban.

Előzmény: Hírfigyelő (52434)
troglodita Creative Commons License 2020.09.20 0 0 52435

M0: Fóti út, M3

M5: Soroksár, áruházak

Valahogy meg lehet ez oldani, ha akarják...

Előzmény: NAR (52432)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52434

A 76-os főút javítása által szükséges forgalomelterelések és az ezáltal okozott forgalmi zavarok

 

2020 augusztus eleje óta javítják a 76-os főút Sármellék-Balatonszentgyörgy közötti szakaszát, ill. átépítik a 75-ös és a 76-os főutak csomópontját, ill. a 76-os főúton egy hidat is felújítanak.

Emiatt "félpályás lezárás miatt a 76-os főúton Keszthely irányába, a közeli 71-es főúton pedig Balatonszentgyörgy felé lehet komolyabb torlódásra számítani csúcsidőszakban, ilyenkor érdemes a Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok útvonalon kerülni – tájékoztat az Útinform".

 

Ennek következményeként az autósoknak átmenetileg a Balatonszentgyörgy-Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok terelőútvonalat (össz.: 43 km) javasolják a 76-os főút Balatonszentgyörgy--Sármellék--[76]-[75] csp. közti szakasza (össz.: 7+4=11 km) helyett, amely azonban nagyon jelentős kerülőt (43 km-t!, azaz 43-7=36 km-t!!!) jelent.

Link:>> https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/utepites-miatt-torlodasra-lehet-szamitani-keszthely-es-balatonszentgyorgy-kozott-4468169/

 

Az a probléma ezzel, hogy mivel minden útjavítás eredménye csak egy bizonyos ideig tarthat, de utána viszont a forgalmi terhelés okozta állagromlás miatt időről időre megismételt útfelújításokra van szükség, mely tapasztalat minden és mindenféle  útra általánosan érvényes, ám a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék szakasza egy olyan útszakasz, amelynek közelében nem futnak vele párhuzamosan hozzá közeli összekötő utak, így itt csak nagyon nagy kerülővel járó terelőút javaslása lehetséges.

 

Egyrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Barcs-Marcali-Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg-Katafa-Körmend ([68]-[76]-[86]) útvonalon, most azonban ennek Barcs-Marcali-Zalaegerszeg szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Barcs-Nagyatád-Berzence-Csurgó-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[6809]-[6801]-[61]-[74]) kerülőmentes helyettesítő útvonal, vagy a Barcs-Nagyatád-Böhönye-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[61]-[74] kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.

 

Másrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[76]) útvonalon, most azonban ennek Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-Tapolca-Lesencetomaj-Balatonederics-Keszthely-Alsópáhok-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[8]-[77]-[84]-[760-[76]) kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.

 

1. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott lila: korlátozások nélkül használható útszakaszok;.

 

2. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; folyamatos lila: az eredeti távolsági forgalmi útvonal-összeköttetések; szaggatott zöld-lila: az általam célszerűbbnek látott kerülőmentes(!) alternatív terelőútvonalak;.

 

A javaslatom: Azért, hogy az ilyen nagy -- javítások vagy baleseti útlezárások miatt kényszerűségből szükséges terelőutak helyett egy egészen rövid terelőút is a reálisan választható(!!!) lehetőségek közé essen, ezért én célszerűnek tartom egy, a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] szakaszával párhuzamos 2×1 sávos új főút megépítését, amely nem jelent nagy kerülőt, és így a forgalom ezen az útszakaszon sem kényszerül (majd) a javítások vagy a baleseti forgalomterelések esetén nagyobb kerülőkre.

 

3. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott zöld-lila: az általam megépíteni célszerűnek tartott tartalék párhuzamos főútvonal a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] kiváltására (javítási vagy baleseti forgalomelterelések esetére);.

Avaar Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52433

Sőt mi több, a 70-es és 71-es kijárat egymástól alig 1 kilométerre van, és nincs gyűjtő-elosztó pálya. 

Előzmény: NAR (52432)
NAR Creative Commons License 2020.09.19 0 2 52432

Az M0 teli van összeérő csomópontokkal, a 2-es úti felhajtó és az M2 lehajtó között van 2,2 kilométer és egy csomópont Káposztásmegyerhez/Dunakeszi Auchanhoz...

Előzmény: troglodita (52428)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.19 0 1 52431

Ez ugyanolyan blabla, mint hogy azért állították le az M4 szolnoki elkerülő építését mert a zeu blablabla

Előzmény: MZ/J (52422)
troglodita Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52430

van, lehet olyat építeni ,-)

Előzmény: RadiX (52429)
RadiX Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52429

Jó, de ezeknél van gyűjtő-elosztópálya, a főpályán nincs weaving.

Előzmény: troglodita (52428)
troglodita Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52428

M7+71+710

M35+354+33+Kishegyesi út

Előzmény: MZ/J (52422)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52427

csakhogy a fórum tagjai értesüljenek a tolna m-i hatalmas útkorszerüsítésekről:

https://www.teol.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-felujitas-lenduletbe-hozza-a-kozlekedest-2780543/

 

 

dübörgünk ám itt errefele is, nemcsak Erdélyben.

Előzmény: rm40 (52425)
rm40 Creative Commons License 2020.09.19 0 2 52426
Előzmény: rm40 (52425)
rm40 Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52425
dimelo Creative Commons License 2020.09.19 0 1 52424

Például Ceglédbercel  és Cegléd üdülők és Cegléd 3116. útnál.

https://www.google.com/maps/@47.2091421,19.7367861,14z

 

Az "üdülős" csp. kifejezetten luxus...

https://www.google.com/maps/@47.2087199,19.7366197,1475m/data=!3m1!1e3

 

Élményfürdő direkt csomóponttal...

Előzmény: MZ/J (52422)
Jared- Creative Commons License 2020.09.19 0 2 52423

Szerintem amióta odarakták az M3-as Szilas pihenője után közvetlenül az M0-ást, ez a szöveg amugy sem hiteles már.

Előzmény: MZ/J (52422)
MZ/J Creative Commons License 2020.09.19 0 0 52422

Mert a forgalmi adatok alapjan indokoltabb volt az ujszaszi csomopont. Szerintem is szukseg lett volna mindketto csomopontra, de azzal indokoltak “odafent”, hogy kozel lenne a 2 csomopont egymashoz.. pedig mashol is elofordul 2 csomopont par km-es tavolsagon belul.

Előzmény: nyebojsza (52321)
Avaar Creative Commons License 2020.09.18 0 1 52421

Hát igen, elég nehéz lenni eldönteni, hogy a harmadik háromsávos pályán merre szabad menni! :D 

 

 

Előzmény: radio100jozsi (52420)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.09.18 0 0 52420

Amióta átadták az M4-est Ceglédnek, azóta az M0K-n már nem az M0-ról az M5-re lehajtók miatt van torlódás, hanem az M0-on egyenesen tovább haladók miatt áll be az M4 felé az út a 2*2 sávra szűkítés okán.

Gondolom az elkövetkező 20 évben tervben sincs az M0K szélesítése 3*3 sávvá az M5-M31 között.

kabold Creative Commons License 2020.09.18 0 0 52419

"Az se véletlen, hogy Zalában az összes út észak-dél futású..."

Pl. a 75. sz főútvonal. Igaz, kicsit girbe-gurba, de nem "észak-dél futású" leginkább.

Előzmény: mzdude (52412)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.18 0 0 52418

Ha nagyon erőltetik azt a szakaszt a környezetvédelem közbe lép, mint Erdélyben az A1-en Déva előtti szakaszon: egy denevér család zavart be az autópálya építkezésbe. Egy év + idő, jogi csűrcsavar, pénz stb...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52417)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.18 0 0 52417

A magam részéről reálisnak tartanám azt is akár, hogy az M9 menjen arra, nem csak egy elkerülő út...

 

Hacsak nem néhány spéci költőhely van pont ott a Natura2000 terület határában, ez sokkal kevésbé érzékeny történetnek tűnik, mint pl. az M76 ami hamarosan kettévágja a Balatont és a Kis-Balatont.

Előzmény: mzdude (52412)
dimelo Creative Commons License 2020.09.18 0 0 52416

Elmúlt az átadás ünnepe...

Tegnap arra volt utam.

 

Megdöbbentően rossz útminőség a 42. úton Báránd-Berettyóújfalu között (De már a 8-12. km-ek között is)

Majd egy óriási kivetítőn jelezték, hogy az M4 autópálya nyitva,

de, hogy nyomatékosabb legyen a sárga útbaigazító táblákat piros szalaggal áthúzták...

A körforgalomnál még ráerősítettek (ugyancsak az M4-47. csomópontban is).

Tapasztalhatóan a kamionok ugyanúgy döngetnek a 42.-47. elkerülőn. Ahol körforgalom helyett lámpás kereszteződést építenek (a Börtönkórházhoz)

https://www.google.com/maps/@47.2295209,21.5492568,3a,75y,302.32h,75.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKw19F10HzCKdbSL69Hj0Iw!2e0!7i13312!8i6656

 

Eközben az M4 új szakaszán  a "szellemek vihorásznak"...

Egy ilyen "tömegjelenetre" percekig kell várni....

 

Gondoljunk bele: másfél kilométeren 2 felüljáró között pihenőhely, de csomópont az nincs a (B.újfalu-Szt.péterszeg) 4812. úton

 

Eközben a 47. úton M4-től Berettyóújfalu körforgóig 12 ezerre duzzadt a forgalom 2 ezer kamionnal!

 

 

 

 

 

 

aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52415

honnan tudod? s mit is?

Előzmény: netuddkivogymuk (52414)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 52414

Ja, ja. 

Tuggyuk, Kaposvár mellett lenne jó helyen:-)))

 

Annak a hídnak a helyét nem Orbán tűzte ki, hanem a magyarok a szlovákokkal egyetértésben határozták meg, amit az eu is elfogadott. 

Előzmény: aladar644 (52400)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2020.09.17 -6 0 52413

"2 hete nem ért rá M4/A3-nál "barátkozni"..."

 

Tudhatnád, högy kettőn múlik a "barátság". 

Na ja. Erről is elfelejtkezel a benned buzgó gyűlölettől. 

Előzmény: dimelo (52393)
mzdude Creative Commons License 2020.09.17 0 1 52412

Zalakaros kijelölte önmagától keletre az elkerülő út nyomvonalát - tán sose épül meg.

 

Onnan északra tényleg nehéz a dolog, túl közel a Kis-Balaton, nyugatra pedig kezdődnek a dombok.

 

Az se véletlen, hogy Zalában az összes út észak-dél futású, ettől eltérően csak kisebb átkötők vannak. Így nőttek ki a dombok-völgyek.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52398)
Welsi22 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52411

Elvonatkoztatva gondoltam. Várjuk meg a problémát.

Na csak ez a nyomjuknyomjuknyomjuk legyen.

 

Előzmény: troglodita (52408)
troglodita Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52410

Na igen, kérdés, hogy az új híd mekkora plusz forgalmat generál délnyugat-északkelet irányba. De ez az, amit gondolom senki nem tud előre kiszámolni. Gondolom a Kassa-Graz útvonal eddig sem erre ment és ezután sem fog erre menni, de persze kreatív lengyel kamionosok bárhol akadhatnak, akik ezek után erre indulnának neki.

Előzmény: aladar644 (52409)
aladar644 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52409

Lehet, sőt igaz is. Most nézem viszont, hogy eddig az egész forgalom teljesen átment a városon, Dunán innen és Dunán túl is.Most csak egy kicsit jobb a helyzet. Éppen ezért (is) nyugatabbra esetleg keletebbre vittem volna,Gönyű vagy Almásfüzitő mellé.

 

Előzmény: Welsi22 (52407)
troglodita Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52408

Ott a híd, belemegy a sima országútba, keletre meg ott a város, elkerülő meg nincs. Szerintem is probléma.

Előzmény: Welsi22 (52407)
Welsi22 Creative Commons License 2020.09.17 0 0 52407

Amit te írsz az a politika. Még nincs probléma de már megy a verkli.

Nálunk (Bp) egy játszóteret adtak át. Az átadás előtt, minden kerületi platformon (kép, szó, fb...) elkezdődött a kavarás. Minden gyerek megég a játszótéren. (Felforrósodnak a csúszdák). Természetesen semmi baj nem történt. 

Tehát, szerintem akkor érdemes foglalkozni a témával, ha lesz téma.

Előzmény: aladar644 (52400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!