A 76-os főút javítása által szükséges forgalomelterelések és az ezáltal okozott forgalmi zavarok
2020 augusztus eleje óta javítják a 76-os főút Sármellék-Balatonszentgyörgy közötti szakaszát, ill. átépítik a 75-ös és a 76-os főutak csomópontját, ill. a 76-os főúton egy hidat is felújítanak.
Emiatt "félpályás lezárás miatt a 76-os főúton Keszthely irányába, a közeli 71-es főúton pedig Balatonszentgyörgy felé lehet komolyabb torlódásra számítani csúcsidőszakban, ilyenkor érdemes a Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok útvonalon kerülni – tájékoztat az Útinform".
Ennek következményeként az autósoknak átmenetileg a Balatonszentgyörgy-Hollád-Zalakomár-Sármellék-Alsópáhok terelőútvonalat (össz.: 43 km) javasolják a 76-os főút Balatonszentgyörgy--Sármellék--[76]-[75] csp. közti szakasza (össz.: 7+4=11 km) helyett, amely azonban nagyon jelentős kerülőt (43 km-t!, azaz 43-7=36 km-t!!!) jelent.
Az a probléma ezzel, hogy mivel minden útjavítás eredménye csak egy bizonyos ideig tarthat, de utána viszont a forgalmi terhelés okozta állagromlás miatt időről időre megismételt útfelújításokra van szükség, mely tapasztalat minden és mindenféle útra általánosan érvényes, ám a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék szakasza egy olyan útszakasz, amelynek közelében nem futnak vele párhuzamosan hozzá közeli összekötő utak, így itt csak nagyon nagy kerülővel járó terelőút javaslása lehetséges.
Egyrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Barcs-Marcali-Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg-Katafa-Körmend ([68]-[76]-[86]) útvonalon, most azonban ennek Barcs-Marcali-Zalaegerszeg szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Barcs-Nagyatád-Berzence-Csurgó-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[6809]-[6801]-[61]-[74]) kerülőmentes helyettesítő útvonal, vagy a Barcs-Nagyatád-Böhönye-Iharosberény-Nagykanizsa-Zalaegerszeg ([68]-[61]-[74] kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.
Másrészt ez az útszakasz teszi (ill. most csak tenné!) lehetővé a legrövidebb összeköttetést a Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[76]) útvonalon, most azonban ennek Székesfehérvár-Siófok-Sármellék-Zalacsány szakaszát nem érdemes használni a brutálisan nagy kerülő miatt. Helyette most átmenetileg a Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-Tapolca-Lesencetomaj-Balatonederics-Keszthely-Alsópáhok-Zalacsány-Zalaegerszeg ([7]-[8]-[77]-[84]-[760-[76]) kerülőmentes helyettesítő útvonal jöhet szóba, ha nem akarunk az útjavítások ideje alatt nagyobb kerülőre rákényszerülni.
1. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott lila: korlátozások nélkül használható útszakaszok;.
2. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; folyamatos lila: az eredeti távolsági forgalmi útvonal-összeköttetések; szaggatott zöld-lila: az általam célszerűbbnek látott kerülőmentes(!) alternatív terelőútvonalak;.
A javaslatom: Azért, hogy az ilyen nagy -- javítások vagy baleseti útlezárások miatt kényszerűségből szükséges terelőutak helyett egy egészen rövid terelőút is a reálisan választható(!!!) lehetőségek közé essen, ezért én célszerűnek tartom egy, a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] szakaszával párhuzamos 2×1 sávos új főút megépítését, amely nem jelent nagy kerülőt, és így a forgalom ezen az útszakaszon sem kényszerül (majd) a javítások vagy a baleseti forgalomterelések esetén nagyobb kerülőkre.
3. Térkép:>> szaggatott piros: a javítás alatt álló útszakasz; szaggatott narancssárga: az Útinform által ajánlott terelőút; szaggatott zöld-lila: az általam megépíteni célszerűnek tartott tartalék párhuzamos főútvonal a 76-os főút Balatonszentgyörgy-Sármellék-[75] kiváltására (javítási vagy baleseti forgalomelterelések esetére);.
Az M0 teli van összeérő csomópontokkal, a 2-es úti felhajtó és az M2 lehajtó között van 2,2 kilométer és egy csomópont Káposztásmegyerhez/Dunakeszi Auchanhoz...
Mert a forgalmi adatok alapjan indokoltabb volt az ujszaszi csomopont. Szerintem is szukseg lett volna mindketto csomopontra, de azzal indokoltak “odafent”, hogy kozel lenne a 2 csomopont egymashoz.. pedig mashol is elofordul 2 csomopont par km-es tavolsagon belul.
Amióta átadták az M4-est Ceglédnek, azóta az M0K-n már nem az M0-ról az M5-re lehajtók miatt van torlódás, hanem az M0-on egyenesen tovább haladók miatt áll be az M4 felé az út a 2*2 sávra szűkítés okán.
Gondolom az elkövetkező 20 évben tervben sincs az M0K szélesítése 3*3 sávvá az M5-M31 között.
Ha nagyon erőltetik azt a szakaszt a környezetvédelem közbe lép, mint Erdélyben az A1-en Déva előtti szakaszon: egy denevér család zavart be az autópálya építkezésbe. Egy év + idő, jogi csűrcsavar, pénz stb...
A magam részéről reálisnak tartanám azt is akár, hogy az M9 menjen arra, nem csak egy elkerülő út...
Hacsak nem néhány spéci költőhely van pont ott a Natura2000 terület határában, ez sokkal kevésbé érzékeny történetnek tűnik, mint pl. az M76 ami hamarosan kettévágja a Balatont és a Kis-Balatont.
Na igen, kérdés, hogy az új híd mekkora plusz forgalmat generál délnyugat-északkelet irányba. De ez az, amit gondolom senki nem tud előre kiszámolni. Gondolom a Kassa-Graz útvonal eddig sem erre ment és ezután sem fog erre menni, de persze kreatív lengyel kamionosok bárhol akadhatnak, akik ezek után erre indulnának neki.
Lehet, sőt igaz is. Most nézem viszont, hogy eddig az egész forgalom teljesen átment a városon, Dunán innen és Dunán túl is.Most csak egy kicsit jobb a helyzet. Éppen ezért (is) nyugatabbra esetleg keletebbre vittem volna,Gönyű vagy Almásfüzitő mellé.
Amit te írsz az a politika. Még nincs probléma de már megy a verkli.
Nálunk (Bp) egy játszóteret adtak át. Az átadás előtt, minden kerületi platformon (kép, szó, fb...) elkezdődött a kavarás. Minden gyerek megég a játszótéren. (Felforrósodnak a csúszdák). Természetesen semmi baj nem történt.
Tehát, szerintem akkor érdemes foglalkozni a témával, ha lesz téma.