"A járművezetők és az ágazat más területén dolgozók szabadidejükben aláíróívvel járják a vonalakat, és az utasok segítségét kérik. Úgy tudjuk, az akcióban néhány busz- és villamosvezető is részt vesz. "
szóval nem a vezetőnél kell...
akkor ezért nem láttam én ma este aláírásgyűjtés nyomát...
A Volán - és feletehtően a BKV is - olcsóbban kapja a gázolajat a kisker. árnál. Ha jól tudom most 140 Ft körül. (Pannon Volános információ). Ez persze alapjaiban nem rengeti meg a számítást.
Köszi a pontosítást, akkor ezek szerint nagyságrendileg a helyén van az üzemköltség. Azért nem semmi, 9:2 a troli javára! (Bár a 9000,- Ft 40 liter gázolajért... hmmm... már 225,- Ft lenne a gázolaj literje? És még feljebb is mehet...)
Trolibusz forever!
Ha hazaautóztam, én is keresek egy aláíróíves trolisofőrt!!!
Tudod, kedves illesf,
azt hiszem, hogy ezek a nagypofájú politikusok az (autó)büdös életben soha nem utaztak még trolin... Ha pártállami átmentők, akkor azért, mert már aprókorukban is Volga vitte őket ide-oda, ha Münnich-kollegista Kádár gyerekek, akkor meg azért, mert az ő vidékükön nem volt troli, legföljebb traktor...
Éljenek a trolibuszok! Délután fölülök egy körre, hogy aláírhassam az ívet!
üdv,
Ghanima
Ma reggeltol a trolikon a soforoknel van az iv. Kepzeljetek, nehany buszos is segit nekik, es tart maganal ivet!
Ha van valakinek kintrol elerheto webservere (personal web server, vagy IIS) akkor en szivesen osszedobom a programot, ami gyujti az alairasokat. Csak az a baj, hogy az en gepem TVNet-es, es nem lehet elerni kivulrol, meg tilos is. Szoval, ha tudtok valakit, aki elvisel egy ASP/t a szerveren, akkor szoljatok, estere kesz a progi.
Tudomasom szerint nem part szervezi, hanem a trolisok. Egyenlore azonban en sem tudom azt, hogy hol lehetne alairni.
Tenyleg, nem kellene valamilyen internetes lapon alirasgyujtesbe kezdeni? Nincs valaki szamitogepes guru a kozelben, aki ezt egy html-lapon meg tudna irni? Nos?
:))) Csak a trolik kasznicserejet felejtetted ki :))) (ZIU5->IK280)
OFF
Barmely politikus csak olyat mond, amely erdekeben all. Ez _mindegyikre_ ervenyes. Szerencse, hogy van most olyan, akinek eppen erdeke a trolit szeretni es meg sajtot is kap neha.
ON
A Fabri megnyilvanulasat nem olvastam, de ha eleg mersekelt, akkor eppen szeretem.
A Nepszabadsag es elen Nemeth H. Erzsebettel allitolag egy vitaforumot szervez a budapesti trolibuszhalozat megszuntetesenek otleterol. Erdemes figyelni a befuto informaciokat, es esetleg erdemes lenne elmenni.
hello Howard,
koszonom Szalka Ur neveben a dicseretet, es gyorsan magamra is veszem, mondjuk azert mert en okitottam ki a tamaval kapcsolatban, a buszok motorcserejere hivatkozni is az en otletem volt.
Az adatok valosak, tobbek kozt aramszedotol es egyeb trolis berkekbol szarmaznak.
A buszos adatok meg obuda+kelenfold eredetuek, arrafele van ismeretsegem.
Na ennyi roviden, elore a trolibuszert.
Lacapac
Megjegyzes:baszott nepszabadsag csak azt nem irta
hogy a motorcsere is van, csak azt irta hogy a felujitas van, ami ugye egy trolinal is van 6 evente, csak motorcsere nincs.
"A megszüntetés mellett kardoskodók gazdasági okokra hivatkoznak, és nem veszik figyelembe azt, hogy a trolik elektromos rendszere akár húsz évig is üzemel, több karosszériát kiszolgálva. Az autóbusz-motorokat viszont akár hat-hét évente kell cserélni – érvel Szálka Miklós, a Városháza városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke, közlekedési szakember. A legjobb példa erre a hét-nyolc évvel ezelőtt gyártott IK–415-ös széria, amelynek felújítását a közelmúltban kezdte meg a BKV. Számítások szerint a buszok energiafelhasználása sem olcsóbb a trolikénál. Míg egy IK–280-as típusú trolibusz száz kilométert kétezer forint ráfordítással tesz meg, egy azonos gyártmányú autóbusznak – Rába D 10-es motorral – ehhez kilencezer forint értékű, negyven liter gázolajra van szüksége.
"
Na, végre valaki számokkal, adatokkal is érvel a trolibuszok mellett a Városházán!!! Bár, hogy az adatok honnan vannak, és pontosak-e...?
Ma reggel az MTV1 reggeli műsorában volt szó a budapesti trolikról, hogy akinek halálhírét költik, az sokáig él... A BKV trolibusz-főnöke beszélt, hogy az idei (jövő évi??) paramétertáblában változatlan teljesítménnyel stb. szerepelnek a trolibuszok, így hát a tervek szerint nem fog megszűnni semmiféle trolivonal. Mutatták az első trolibuszt 1949-ből (egy 70/A tábla kíséretében, Sztálin elvtárs stb.), meg még azt is mondták, hogy egy trolibusz beszerzése 30 millió, szemben egy busz 40 milliójával. Ja, és megköszönték az utasoknak, hogy aggódnak meg kiállnak a trolibusz-közlekedés mellett.
a szombati Blikkben volt egy gyönyörű kép az óbudai troliról, a T471-es kocsi látszik rajta teljes nagyságában, látszik a vezeték és egy oszlop is, a troli ajtói már jobb oldalon vannak, rajta nagy T betű, és alatta a "Vörösvári út-Temető" felirat.
Ez a trolimegszüntetési kampány egyszerűen már tényleg nevetséges! Sőt, siralmas! EGyszerűen nem tudom elhinni, hogy ebben az országban ennyire alulképzett, párt, és nem közlekedésorientált emberek irányítják a tömegközlekedést. EZ egyszerűen teljesen kész... Hülye, primitív barmokkal vagyunk körülvéve, akik mindent összehazudoznak olyan dolgokról, amikról gőzük sincs, hogy mit is jelent valójában. Meggyőződésem, hogy egy nagypofájű trolimegszüntető politikus sem tudja, hogy mik rejlenek a szavai mögött. Ez nagyon szomorú.
Vajon mikor lesz olyan időszak, hogy a közlekedés végre kellően eltávolodik a mindennapi politikától??????????
és honnan szednének annyi buszt helyettük? a 61-es villamos felújításakor is Volánbusz volt a villamospotló pl.
vagy valamelyik buszgyár egy nagy üzletet akar csinálni, azért ez az egész?
A mai metróban is az van, hogy meg akarják szüntetni a trolikat. Elsőként a 74/A-t. Mert pl: hangosak! Azt hittem halálra röhögöm magam a "csendes" budapesti buszokon.
Fecó
Áramszedő:
Az Észtek közvetlen részesei lehettek a (majdnem)működő szocializmusnak, tehát feltételezem, hogy karbantartói kultúrájuk még nem érte el a miénket, és ha mindezek dacára működik náluk, akkor nem aggódom tovább! :-)
Áramszedő:
"...Indulás esetén egy kiegészítő (24 V-ról) működő szivattyú biztosítja a hidraulika nyomást. Ez leáll akkor, amikor a jármű már bizonyos sebességet elért."
Két párhuzamos szivattyú, az egyik kefés 24 voltos, sebesség érzékelés, nyomás érzékelés, irányváltó szelep, kormány mozdulás érzékelés, irányváltó szelep vezérlés, kilométer csőhálózat...
Ezt a valóságban is használják itt a BKV-nál már? A karbantartását tekintve hosszútávon elég macerásnak tűnik, nem?
Áramszedő:
"1. A csuklós trolikon egy motor hajtja a légsűrítőt, a hidraulika szivattyút és adott esetben a generátort. Itt nem igazán lehet megvalósítani a légsűrítő szakaszos üzemét. Olyan tengelykapcsolót még nem alkottak, amely üzembiztosan kibírja azt az igénybevételt, amely a légsűrítő ki-be kapcsolásához szükséges. De előttetek a pálya!"
A troli-látogatáskor látott kompresszor szakaszos működésű volt, a teljes töltés elérésekor üresjáratra kapcsol egy szelep, gyakorlatilag terheletlenül szivattyúzza csak a levegőt. A generátor ugyanilyen, ha nincs áramfelvétel, lecsökken a forgórész gerjesztése, a hidraulika szivattyú pedig, ha nem mozgatjuk a kormányt csak ellenállás nélkül forgatja az olajat a szivattyú-kormánygép-tartály-szivattyú háromszögben, tehát szinte csak a csapágyazás által okozott terhelést kell üresjáratban mindháromnál leküzdeni.
"3. A hajtómotorról a hidraulika szivattyú hajtását meg lehet oldani (pl. nyugat-európai trolik, vagy IK 411),..." Álló járműnél hogyan működtetik ennél a konstrukciónál a szervókormányt? Nyomás akkumulálással?