Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2000.02.09 0 0 184
Hahó szakértők!
Miért nincs 71-es troli?
division by zero Creative Commons License 2000.02.09 0 0 183
"A járművezetők és az ágazat más területén dolgozók szabadidejükben aláíróívvel járják a vonalakat, és az utasok segítségét kérik. Úgy tudjuk, az akcióban néhány busz- és villamosvezető is részt vesz. "
szóval nem a vezetőnél kell...
akkor ezért nem láttam én ma este aláírásgyűjtés nyomát...
Előzmény: névtelen (176)
FOMA Creative Commons License 2000.02.09 0 0 182
Ez nem is vitás.
Előzmény: John Howard (181)
John Howard Creative Commons License 2000.02.09 0 0 181
Nnna, akkor nem 4,5-szerese, "csak" 2,5-3-szorosa a busz üzemköltsége. Akkor is a troli a nyerő!!! Hurrá, éljenek és sokasodjanak a trolibuszok!!!
Előzmény: FOMA (180)
FOMA Creative Commons License 2000.02.09 0 0 180
A Volán - és feletehtően a BKV is - olcsóbban kapja a gázolajat a kisker. árnál. Ha jól tudom most 140 Ft körül. (Pannon Volános információ). Ez persze alapjaiban nem rengeti meg a számítást.
Előzmény: John Howard (179)
John Howard Creative Commons License 2000.02.09 0 0 179
Hello Lacus!

Köszi a pontosítást, akkor ezek szerint nagyságrendileg a helyén van az üzemköltség. Azért nem semmi, 9:2 a troli javára! (Bár a 9000,- Ft 40 liter gázolajért... hmmm... már 225,- Ft lenne a gázolaj literje? És még feljebb is mehet...)

Trolibusz forever!
Ha hazaautóztam, én is keresek egy aláíróíves trolisofőrt!!!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (170)
Ghanima Creative Commons License 2000.02.09 0 0 178
Tudod, kedves illesf,
azt hiszem, hogy ezek a nagypofájú politikusok az (autó)büdös életben soha nem utaztak még trolin... Ha pártállami átmentők, akkor azért, mert már aprókorukban is Volga vitte őket ide-oda, ha Münnich-kollegista Kádár gyerekek, akkor meg azért, mert az ő vidékükön nem volt troli, legföljebb traktor...
Éljenek a trolibuszok! Délután fölülök egy körre, hogy aláírhassam az ívet!
üdv,
Ghanima
Előzmény: illesf (162)
dzsodzso Creative Commons License 2000.02.09 0 0 177
Ma reggeltol a trolikon a soforoknel van az iv. Kepzeljetek, nehany buszos is segit nekik, es tart maganal ivet!

Ha van valakinek kintrol elerheto webservere (personal web server, vagy IIS) akkor en szivesen osszedobom a programot, ami gyujti az alairasokat. Csak az a baj, hogy az en gepem TVNet-es, es nem lehet elerni kivulrol, meg tilos is. Szoval, ha tudtok valakit, aki elvisel egy ASP/t a szerveren, akkor szoljatok, estere kesz a progi.

Dzso

Előzmény: névtelen (176)
névtelen Creative Commons License 2000.02.09 0 0 176
Hol lehet aláírni?
Előzmény: NZA (172)
NZA Creative Commons License 2000.02.09 0 0 175
Tudomasom szerint nem part szervezi, hanem a trolisok. Egyenlore azonban en sem tudom azt, hogy hol lehetne alairni.

Tenyleg, nem kellene valamilyen internetes lapon alirasgyujtesbe kezdeni? Nincs valaki szamitogepes guru a kozelben, aki ezt egy html-lapon meg tudna irni? Nos?

Előzmény: illesf (174)
illesf Creative Commons License 2000.02.09 0 0 174
Az alairasgyujtest part szervezi, vagy nem? Es ha nem, akkor hol lehet alairni?
Előzmény: NZA (172)
SzigDani Creative Commons License 2000.02.09 0 0 173
:))) Csak a trolik kasznicserejet felejtetted ki :))) (ZIU5->IK280)
OFF
Barmely politikus csak olyat mond, amely erdekeben all. Ez _mindegyikre_ ervenyes. Szerencse, hogy van most olyan, akinek eppen erdeke a trolit szeretni es meg sajtot is kap neha.
ON

A Fabri megnyilvanulasat nem olvastam, de ha eleg mersekelt, akkor eppen szeretem.

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (170)
NZA Creative Commons License 2000.02.09 0 0 172
Ja, es alairasgyujtes is kezdodott a trolibuszok megmenteseert.
NZA Creative Commons License 2000.02.09 0 0 171
A Nepszabadsag es elen Nemeth H. Erzsebettel allitolag egy vitaforumot szervez a budapesti trolibuszhalozat megszuntetesenek otleterol. Erdemes figyelni a befuto informaciokat, es esetleg erdemes lenne elmenni.
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.09 0 0 170
hello Howard,
koszonom Szalka Ur neveben a dicseretet, es gyorsan magamra is veszem, mondjuk azert mert en okitottam ki a tamaval kapcsolatban, a buszok motorcserejere hivatkozni is az en otletem volt.
Az adatok valosak, tobbek kozt aramszedotol es egyeb trolis berkekbol szarmaznak.
A buszos adatok meg obuda+kelenfold eredetuek, arrafele van ismeretsegem.
Na ennyi roviden, elore a trolibuszert.

Lacapac

Megjegyzes:baszott nepszabadsag csak azt nem irta
hogy a motorcsere is van, csak azt irta hogy a felujitas van, ami ugye egy trolinal is van 6 evente, csak motorcsere nincs.

Előzmény: John Howard (169)
John Howard Creative Commons License 2000.02.09 0 0 169
Idézet a Népszabadság mai cikkéből:

"A megszüntetés mellett kardoskodók gazdasági okokra hivatkoznak, és nem veszik figyelembe azt, hogy a trolik elektromos rendszere akár húsz évig is üzemel, több karosszériát kiszolgálva. Az autóbusz-motorokat viszont akár hat-hét évente kell cserélni – érvel Szálka Miklós, a Városháza városüzemeltetési bizottságának fideszes alelnöke, közlekedési szakember. A legjobb példa erre a hét-nyolc évvel ezelőtt gyártott IK–415-ös széria, amelynek felújítását a közelmúltban kezdte meg a BKV. Számítások szerint a buszok energiafelhasználása sem olcsóbb a trolikénál. Míg egy IK–280-as típusú trolibusz száz kilométert kétezer forint ráfordítással tesz meg, egy azonos gyártmányú autóbusznak – Rába D 10-es motorral – ehhez kilencezer forint értékű, negyven liter gázolajra van szüksége.
"

Na, végre valaki számokkal, adatokkal is érvel a trolibuszok mellett a Városházán!!! Bár, hogy az adatok honnan vannak, és pontosak-e...?

Hatvani Szabolcs Creative Commons License 2000.02.09 0 0 168
Sziasztok!

Ma reggel az MTV1 reggeli műsorában volt szó a budapesti trolikról, hogy akinek halálhírét költik, az sokáig él... A BKV trolibusz-főnöke beszélt, hogy az idei (jövő évi??) paramétertáblában változatlan teljesítménnyel stb. szerepelnek a trolibuszok, így hát a tervek szerint nem fog megszűnni semmiféle trolivonal. Mutatták az első trolibuszt 1949-ből (egy 70/A tábla kíséretében, Sztálin elvtárs stb.), meg még azt is mondták, hogy egy trolibusz beszerzése 30 millió, szemben egy busz 40 milliójával. Ja, és megköszönték az utasoknak, hogy aggódnak meg kiállnak a trolibusz-közlekedés mellett.

Szab

division by zero Creative Commons License 2000.02.08 0 0 166
ha szépen kérünk beszkenneled?
Előzmény: MIHI (165)
MIHI Creative Commons License 2000.02.08 0 0 165
a szombati Blikkben volt egy gyönyörű kép az óbudai troliról, a T471-es kocsi látszik rajta teljes nagyságában, látszik a vezeték és egy oszlop is, a troli ajtói már jobb oldalon vannak, rajta nagy T betű, és alatta a "Vörösvári út-Temető" felirat.
névtelen Creative Commons License 2000.02.08 0 0 164
Hát, a politikus egy nagyon jó szakma: semmiféle végzettség nem kell hozzá, mégis ért mindenhez.....:(((((
Előzmény: illesf (162)
division by zero Creative Commons License 2000.02.08 0 0 163
azt hiszem mi azt már nem érjük meg :-(
Előzmény: illesf (162)
illesf Creative Commons License 2000.02.08 0 0 162
Ez a trolimegszüntetési kampány egyszerűen már tényleg nevetséges! Sőt, siralmas! EGyszerűen nem tudom elhinni, hogy ebben az országban ennyire alulképzett, párt, és nem közlekedésorientált emberek irányítják a tömegközlekedést. EZ egyszerűen teljesen kész... Hülye, primitív barmokkal vagyunk körülvéve, akik mindent összehazudoznak olyan dolgokról, amikról gőzük sincs, hogy mit is jelent valójában. Meggyőződésem, hogy egy nagypofájű trolimegszüntető politikus sem tudja, hogy mik rejlenek a szavai mögött. Ez nagyon szomorú.
Vajon mikor lesz olyan időszak, hogy a közlekedés végre kellően eltávolodik a mindennapi politikától??????????
Előzmény: Fecóka (159)
névtelen Creative Commons License 2000.02.07 0 0 161
Persze, a busz a legkönyezetbarátabb, legcsendesebb, a károsanyagot is környezetbaráttá alakítja, azonkívül hogy teljesen ingyen van...bruhaha
Előzmény: Fecóka (159)
division by zero Creative Commons License 2000.02.07 0 0 160
és honnan szednének annyi buszt helyettük? a 61-es villamos felújításakor is Volánbusz volt a villamospotló pl.
vagy valamelyik buszgyár egy nagy üzletet akar csinálni, azért ez az egész?
Fecóka Creative Commons License 2000.02.07 0 0 159
A mai metróban is az van, hogy meg akarják szüntetni a trolikat. Elsőként a 74/A-t. Mert pl: hangosak! Azt hittem halálra röhögöm magam a "csendes" budapesti buszokon.
Fecó
Alfred Creative Commons License 2000.02.06 0 0 158
Áramszedő:
Az Észtek közvetlen részesei lehettek a (majdnem)működő szocializmusnak, tehát feltételezem, hogy karbantartói kultúrájuk még nem érte el a miénket, és ha mindezek dacára működik náluk, akkor nem aggódom tovább! :-)
Alfred Creative Commons License 2000.02.06 0 0 156
Áramszedő:
"...Indulás esetén egy kiegészítő (24 V-ról) működő szivattyú biztosítja a hidraulika nyomást. Ez leáll akkor, amikor a jármű már bizonyos sebességet elért."
Két párhuzamos szivattyú, az egyik kefés 24 voltos, sebesség érzékelés, nyomás érzékelés, irányváltó szelep, kormány mozdulás érzékelés, irányváltó szelep vezérlés, kilométer csőhálózat...
Ezt a valóságban is használják itt a BKV-nál már? A karbantartását tekintve hosszútávon elég macerásnak tűnik, nem?
TomAce Creative Commons License 2000.02.06 0 0 154
igen, en is olvastam, radasul szine naponta jarok a 74esel!!!
rohadt BKV !!
Előzmény: István Gyuri (142)
Alfred Creative Commons License 2000.02.05 0 0 153
Áramszedő:
"1. A csuklós trolikon egy motor hajtja a légsűrítőt, a hidraulika szivattyút és adott esetben a generátort. Itt nem igazán lehet megvalósítani a légsűrítő szakaszos üzemét. Olyan tengelykapcsolót még nem alkottak, amely üzembiztosan kibírja azt az igénybevételt, amely a légsűrítő ki-be kapcsolásához szükséges. De előttetek a pálya!"
A troli-látogatáskor látott kompresszor szakaszos működésű volt, a teljes töltés elérésekor üresjáratra kapcsol egy szelep, gyakorlatilag terheletlenül szivattyúzza csak a levegőt. A generátor ugyanilyen, ha nincs áramfelvétel, lecsökken a forgórész gerjesztése, a hidraulika szivattyú pedig, ha nem mozgatjuk a kormányt csak ellenállás nélkül forgatja az olajat a szivattyú-kormánygép-tartály-szivattyú háromszögben, tehát szinte csak a csapágyazás által okozott terhelést kell üresjáratban mindháromnál leküzdeni.
"3. A hajtómotorról a hidraulika szivattyú hajtását meg lehet oldani (pl. nyugat-európai trolik, vagy IK 411),..." Álló járműnél hogyan működtetik ennél a konstrukciónál a szervókormányt? Nyomás akkumulálással?
cyber.greg Creative Commons License 2000.02.05 0 0 152
...ami mondjuk nem is olyan nagy baj :-)))
Előzmény: narrátor (151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!