Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329173

(-: De lehet, ezt a zöldkomcsi mondja a szkeptikusok egyik hangadója. Csak nem konnektorból töltögetve hanem anyagot cserélve, üzemanyagot tankolva, magyarul tüzelőanyag cellával. A platina azt hiszem nem kerülhető meg, (agyalunk rajta de nem, mással nem megy, azt hiszem kémiai alapvetőség) de a mennyiségének a csökkentésében még nagyon sok a tartalék.

Előzmény: advocatusdiaboli (329169)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329172

Eszem megall ezen a feszengesen. :-(((

A tied már rég megállt.

Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek.

Milyen kár hogy nem igaz. Egy akkus láncfűrész ami kb a belépő szintű hobbi fűrésznek felel meg fajlagos teljesítményben és terhelhetőségben kerül annyiban mint a profi fűrészek csúcsmodelljei.


Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni

 

Na az minden csak nem normális porszívó.

Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz.


Nem lesz filléres.

Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ... 

Most is azok csinálják a fő darabokat. A finom munkához meg 2 év múlva is ember kell.

Előzmény: _Berci (329155)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329171

Lófaszt Bercikém, a cellákat Panasonic szinten nem fognak tudni 100 $/kWh önköltségi áron legyártani. Ugyanis a Tesla nem gyárt akkut, hanem Panasonic cellákat drótozgatja össze.

Előzmény: _Berci (329160)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329170

Én pont azért nem járok EV-vel, amiért te még nem alapítottál pártot ami a cenzusos szavazás bevezetéséért küzdene :)

 

És ha jól emlékszem, már magam is meséltem, hogy azért nincs EV, mert NINCS családi EV...  szó szerint nincs olyan EV, ami felérne

egy mostani egyterűvel. Annál kisebb járgányba megnem fér bele a família ;)Pláne olyan EV nincs amibe belefér egy kanapé (mint

mondtam nálam az az autó mércéje... visszakereshető)

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (329168)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 -1 1 329169

Sőt, ha 200kWh fog kerülni 400 dollárba, még sokkal jobb lesz a helyzet.

 

Ilyen "mi lenne, ha öreganyám lenne a villamos" kalkulációkat tetszőleges számban tudok én is gyártani. :-)))

Igen, van esély rá, és én is nagyon bízom abban, hogy ilyen pályán fog haladni az akkuk ára - viszont ez azt is jelenti, hogy emiatt pont most még nincs ideje ilyet venni...

Előzmény: _Berci (329166)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329168

Nem kell trollkodni, egyébként meg, akkor te meg berci miért nem EV-vel jártok? Miért? Még csak nem is hibriddel..????..

 

A korrekt példamutatás lehetne pont az, ami hitelesíthetne egy álláspontot... Miért is nem jó nektek mondjuk egy Leaf? Miközben szerintetek majd mindenki másnak jó kellene, hogy legyen?? Hogy is van a vízzel, borral, meg a prédikációval..?.. ;-)))

 

Én például baromra ambicionáltam volna már most is EV-t - de egyszerűen nem találtam megfelelőt, használhatót. NINCS ÉS KÉSZ. Se elég hatótáv, SE ELÉG RAKTÉR. Még külön-külön sem nagyon, de együtt végképp nem...

De nagyon bízom benne, hogy a következő kocsim már villanyos lesz - és tudod mit, sanszos, hogy előbb lesz nekem EV-m, mint nektek... Én mostanság csak a házamra elköltöttem energiahatékonysági beruházásokra cca. tízezer eurót - te mennyit?

 

Nem hiteles egyszerűen ez a máséval a csalánt történet... Az emberek boldogan vennének elektromos autót, meg laknának passzív házban, meg használnának mindenféle energiatakarékos rendszereket - csak nem úgy, hogy a végén még száz év múlva is kétszer annyiba kerül nekik ez, mint ha legpuruttyább, legpazarlóbb megoldást választották volna...

Előzmény: Auralianus (329167)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -2 0 329167

Mármint úgy érted az emberek "általában" nem hülyék? Mert annak ellenére, hogy az autóvásárlásban "általában" racionális döntéseket hoznak,

a politikában meg még szerinted sem képesek többnyire felismerni a propagandát. Tehát tartózkodnék az olyan kijelentésekről, hogy nem hülyék : Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (329163)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -2 0 329166

Ha egy EV-ban mondjuk 2025-ben atlagban 60 kWh akku van/lesz ... es egy feltöltessel elmegy ~400-500 km-t ... az akkupakk belekerül ~6000 $-ba (korabban raktam be az erteket), az auto elmegy atlagban az akkupakkal ~200 000 km-t (remelem annal sokkal többet, mondjuk inkabb a duplajat ... de maradjunk 200 000-nel), akkor 1 km mozgas akkuköltsege max. 2-3 $ct/km. Az auto km-összköltsege pedig, mondjuk 20 $ct lesz ... ennyi meg böven belefer (az akku költsege igy az EV-összköltsegenek a ~10%-a lenne ... cserebe nem kell a 200 000 km-en elegetni benne ~12-14000 liter üzemanyagot ... viszont kell bele delej).

Előzmény: advocatusdiaboli (329163)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329165

úgy értettem általában képes lesz :Đ

Előzmény: z_a_p (329161)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -2 0 329164

 

Ilyen megfontolas (pontozas) alapjan kerekedett ki a velt sorrend 2021-re.

 

Methodology

To build the ranking, PA Consulting scored six key success factors out of 100, using an average to determine a car maker’s e-mobility potential:

  • Technology and strategy (model portfolio and technology roadmap) – 30% weighting factor;
  • Battery technology (cost position and technology maturity) – 20% weighting factor;
  • Culture and incentives (leadership and incentive system) – 10% weighting factor;
  • Supplier network (value chain integration) – 15% weighting factor;
  • Ecosystem and partners (charging technology and third-party services) – 15% weighting factor;
  • Financial performance (EBIT as e-mobility investment indication) – 10% weighting factor.

https://www.paconsulting.com/newsroom/releases/tesla-leads-in-future-e-mobility-race-but-the-large-german-oems-are-rapidly-catching-up-and-will-have-overtaken-by-2021/

 

Előzmény: szilvatövis (329159)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329163

Egyikünk sem tudja, hogy drágább lesz-e, de ha drágább lesz - akkor az akkutól lesz drágább még mindig...

 

Másrészt a korlátozott használhatóság és még mindig bizonytalan akku-élettartam kérdéskör megoldásáig akármit is csináljunk, megmarad egy szűk kör hobbijának, és egy nem kevésbé szűk speciális felhasználásban utazó profiljának az EV. De ezt már sokszor megbeszéltük.

 

Pont ma idézte be topictárs a hírt, hogy a jelentős támogatás ellenére nem veszik a németek sem az EV-t, még az egyelőre túl drága plug-in hibrideket sem, pillanatnyilag a hagyományos hibridek terjednek kicsit gyorsabban. Ebből is nagyon jól látszik, hogy hiába lengetitek a statisztikát, hogy szerintetek az emberek 90%-nak az "átlagos napi igényeit" már a mai EV-k is ki tudják szolgálni, az emberek nem hülyék, és pontosan tisztában vannak azzal, hogy ez legfeljebb papíron igaz, a valóságban nem...

Előzmény: _Berci (329157)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329162

 

Ezek az USA-ban a "midsize-preium class" eladasi szamai 100alekban.

 

https://evobsession.com/tesla-2018-annual-tesla-shareholder-meeting-quick-highlights/

z_a_p Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329161

we think <> kepes lesz

Előzmény: _Berci (329160)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329160

 

Ezexerint Tesla kepes lesz ~2020 körül a becsomagolt akkut ~100 $/kWh-s aron gyartani. Az ugye azt jelenti, hogy 50 kWh elkeszitesi ara (amivel egy Model 3 ~400-450 km-t tud egereszni) gyari szinten ~5000 $ körül mozog majd ...

 

We think at the cell level probably we can do better than $100/kWh maybe later this year… depending upon [stable] commodity prices…. [W]ith further improvements to the cell chemistry, the production process, and more vertical integration on the cell side, for example, integrating the production of cathode and anode materials at the Gigafactory, and improved design of the module and pack, we think long-term we can get below $100/kWh at the pack level. Which is really the key figure of merit for a car. But long-term meaning definitely less than 2 years.

 

https://evobsession.com/tesla-aiming-to-break-100-kwh-at-cell-level-later-this-year/

 

szilvatövis Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329159

Belehúznak a németek és Európa villamossal járkál majd úton-útfélen, ez már eldőlt, nincs értelme a melyik jobb,melyik drágább, melyik meg messzebbre vitának.... a belsőégésű megy... megy a levesbe.

https://www.portfolio.hu/vallalatok/meg-ket-ev-es-a-nemetek-lenyomjak-a-teslat.1.292122.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

z_a_p Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329158

Az akksitol.

Előzmény: _Berci (329157)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329157

Akkor mitöl lesz/lenne dragabb az ominoizus 2025-ben egy EV, mint egy ~300 LE-s ICE motor ezer csicsaval (biturbo, triturbo, CRD, többezer alkatresz, szijak, szürök, kipufogo, hütö, kuplung, sebvalto, differencial, tengelyek, adagolok, önindito, generator, zsirok, olajok, ...)?

Előzmény: advocatusdiaboli (329156)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329156

Ma sem a villanymotor drága egy EV-ben.

Előzmény: _Berci (329155)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329155

 

Eszem megall ezen a feszengesen. :-(((

 

Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek. Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni ... es abban is olyan motor van, amelynek van keze-laba ...

Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz. Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ... ugyhogy az EV akku nelkül olcsobban lesz gyarthato, mint az ICE motor. Az akku meg tovabbi költseg ... viszont, mint eppen ragoztuk, elönyökkel is jar ...

 

(

Jozsi +szolitja Marcsat a faluszeli vasaron:

- Marcsi, gyere, menjünk dugni.

- Hat Jozsi - szemermesen a Marcsi ... hogy maga miket nem mondd ... de azert ertem en am a celzast!

)

 

Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329154

ezek szerint neked nem átlagos kerted van :Đ

 

én meg általában nem járok  az erődre fát vágni... árokparton meg pláne nem nyírok füvet... max szívok... viszont az tény, ha szívom, akkor nem elektromosan :Đ

 

Bercinek a becsípődése az "átlagos" :Đ

Velünk ellentétben ő biztos jó erős kisgyerek volt és simán bele bírta tolni a csillagot is a körformába... te ugye inkább mindent a maga helyére illesztettél... én meg
hagytam az egészet a fenébe és inkább elmentem gilisztát rakni a lányok nyakába :Đ

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (329153)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329153

Már megint ez az "általában"... Ez mit jelent???

 

Mert például nekem a kertemhez az elektromos fűnyíró egyszerűen alkalmatlan. Használhatatlan. Pedig nem egy nagybirtokról van szó, cca. 400 négyszögöl, de ezzel egy villamos-kábeles fűnyíróval szórakozzon az, akinek hetvenhét anyja van, persze, hogyne, ötven méteres kábellel (rövidebb nem lenne elég), nem mellesleg kábeles-elektromos fűnyíróból egyszerűen nincs eléggé nagy teljesítményű. Az akkus kiviteleknek is kevés a teljesítménye, mellesleg egy ekkora (még egyszer: nem extrém nagy!!) területet egyszerűen nem bírnak ki egy töltéssel, miközben baromi drágák még.

Most egy 5.5 lóerős trike benzinest használok, és ezzel is egy órás izmozás körbenyírni mindent. Fele ekkora teljesítményű villamost sem kapsz... 

 

Viszont fűkaszámat benzinesről egy lítium-akkusra cseréltem, és az tök jó. Az is igaz, hogy ezzel már inkább csak trimmelgetni kell a fűnyírás után - de azért van munkája annak is - és azzal elégedett vagyok. Ám tartós munkára ez sem lenne alkalmas.

 

Megint valahol azt látom visszaköszönni, hogy kivetítitek a saját pillanatnyi helyzeteteket mindenkire, és úgy gondoljátok, hogy ha nektek ez jó lenne, akkor nyilván mindenkinek jó lenne... Ráadásul még ezt is csak úgy, hogy "csak gondoljátok", azért elektromos de akár hibrid autót persze nem vesztek, a ti feladatotok kigondolni a frankót, xopni majd xopik vele más.. ;-))))

Előzmény: Auralianus (329152)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329152

általában nem járunk az erdőbe fát vágni... és általában nem nyírunk le komolyabb árokpartot fűnyíróval... :P :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (329151)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329151

"pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ..."

 

Mi az, hogy "kedvezőbb"??? Mert ezen állítás ebben a formában egész egyszerűen hamis.

Az elektromos kivitelűek nagy általánosságban (ami nem akkus !!) olcsóbbak. Viszont sokkal korlátozottabban használhatók, menj ki te például az erdőbe fát vágni vezetékes-elektromos láncfűrésszel, vagy próbálj egy komolyabb árokpartot lenyírni vezetékes villamos fűnyíróval... Az akkusok meg nem csak drágábbak még az ICE kiviteleknél, de súlyosan korlátozott üzemidejűek is. Egy egész sereg - teljesen hétköznapi - felhasználási terület és profil van, amit elektromos (akár vezetékes, akár akkus) eszközökkel ma még egész egyszerűen nem lehet lefedni. 

Ezek után hogy értelmezhető ez az "általában kedvezőbb" megállapítás?

Előzmény: _Berci (329144)
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329150
Előzmény: manta-z (329147)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329149

lehet épp véleménycikket ír a ferfihang.hu  -ra :P :Đ

Előzmény: Törölt nick (329148)
manta-z Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329147

Én most vettem akkumulátoros fűnyírót. Egyesíti a benzines és a vezetékes villanyos előnyeit és ez még drágább is mindkettőnél :)))

Előzmény: QuantumSingularitas (329146)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 1 329146

Bercikém ne menj el jósnak mert igen hamar felkopik az állad.


(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines,

 

Főleg amikor rámész a saját kábeljére és jól megbasz. 

 

 az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros

Ez a favágókkal is megbeszélted, mert napokig hasukat fogva fetrengve röhögnének...


ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.

Hű vazze nehéz lenne olyat találni a piacon amit soha nem is gyártottak. 

Előzmény: _Berci (329144)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329145
_Berci Creative Commons License 2018.07.19 0 0 329144

 

Latszik is a penzugyi eredmenyeken. A Merci nyereseget termel, a Tesla meg veszteseget. Te meg unnepled.

 

Inkabb jövendölök ... es ismetlem magamat (ugyanis kb. ebböl indult ki ugy ~3 eve az EV diszkusszio):

 

2025-t irunk. A piacon kaphato autok közül az EV/PHEV modellek lefedik a hasznalati profilok >90%-t ... megpedig ugy, hogy a gyartasuk IS es az üzemeltetesük IS kedvezöbb, mint az ICE-n alapulo hagyomanyos es ~130 eves konstrukcion nyugvo modelleke.

Lehet ugyan ICE autot meg venni (sokan teszik is, hiszen nem haladnak az idövel, lefagytak gyerekkori becsipödeseik menten), de öveke a rosszabb valasztas!

 

(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ... ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.)

 

Előzmény: Törölt nick (329142)
Auralianus Creative Commons License 2018.07.19 -1 0 329143

Miért NE ünnepelné?

 

Gondolom se nem részvényes... se nem dolgozó...  tökéletesen logikus, ha ezt ünnepli... baj-e?

Előzmény: Törölt nick (329142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!