(-: De lehet, ezt a zöldkomcsi mondja a szkeptikusok egyik hangadója. Csak nem konnektorból töltögetve hanem anyagot cserélve, üzemanyagot tankolva, magyarul tüzelőanyag cellával. A platina azt hiszem nem kerülhető meg, (agyalunk rajta de nem, mással nem megy, azt hiszem kémiai alapvetőség) de a mennyiségének a csökkentésében még nagyon sok a tartalék.
Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek.
Milyen kár hogy nem igaz. Egy akkus láncfűrész ami kb a belépő szintű hobbi fűrésznek felel meg fajlagos teljesítményben és terhelhetőségben kerül annyiban mint a profi fűrészek csúcsmodelljei.
Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni
Na az minden csak nem normális porszívó.
Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz.
Nem lesz filléres.
Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ...
Most is azok csinálják a fő darabokat. A finom munkához meg 2 év múlva is ember kell.
Lófaszt Bercikém, a cellákat Panasonic szinten nem fognak tudni 100 $/kWh önköltségi áron legyártani. Ugyanis a Tesla nem gyárt akkut, hanem Panasonic cellákat drótozgatja össze.
Sőt, ha 200kWh fog kerülni 400 dollárba, még sokkal jobb lesz a helyzet.
Ilyen "mi lenne, ha öreganyám lenne a villamos" kalkulációkat tetszőleges számban tudok én is gyártani. :-)))
Igen, van esély rá, és én is nagyon bízom abban, hogy ilyen pályán fog haladni az akkuk ára - viszont ez azt is jelenti, hogy emiatt pont most még nincs ideje ilyet venni...
Nem kell trollkodni, egyébként meg, akkor te meg berci miért nem EV-vel jártok? Miért? Még csak nem is hibriddel..????..
A korrekt példamutatás lehetne pont az, ami hitelesíthetne egy álláspontot... Miért is nem jó nektek mondjuk egy Leaf? Miközben szerintetek majd mindenki másnak jó kellene, hogy legyen?? Hogy is van a vízzel, borral, meg a prédikációval..?.. ;-)))
Én például baromra ambicionáltam volna már most is EV-t - de egyszerűen nem találtam megfelelőt, használhatót. NINCS ÉS KÉSZ. Se elég hatótáv, SE ELÉG RAKTÉR. Még külön-külön sem nagyon, de együtt végképp nem...
De nagyon bízom benne, hogy a következő kocsim már villanyos lesz - és tudod mit, sanszos, hogy előbb lesz nekem EV-m, mint nektek... Én mostanság csak a házamra elköltöttem energiahatékonysági beruházásokra cca. tízezer eurót - te mennyit?
Nem hiteles egyszerűen ez a máséval a csalánt történet... Az emberek boldogan vennének elektromos autót, meg laknának passzív házban, meg használnának mindenféle energiatakarékos rendszereket - csak nem úgy, hogy a végén még száz év múlva is kétszer annyiba kerül nekik ez, mint ha legpuruttyább, legpazarlóbb megoldást választották volna...
Ha egy EV-ban mondjuk 2025-ben atlagban 60 kWh akku van/lesz ... es egy feltöltessel elmegy ~400-500 km-t ... az akkupakk belekerül ~6000 $-ba (korabban raktam be az erteket), az auto elmegy atlagban az akkupakkal ~200 000 km-t (remelem annal sokkal többet, mondjuk inkabb a duplajat ... de maradjunk 200 000-nel), akkor 1 km mozgas akkuköltsege max. 2-3 $ct/km. Az auto km-összköltsege pedig, mondjuk 20 $ct lesz ... ennyi meg böven belefer (az akku költsege igy az EV-összköltsegenek a ~10%-a lenne ... cserebe nem kell a 200 000 km-en elegetni benne ~12-14000 liter üzemanyagot ... viszont kell bele delej).
Egyikünk sem tudja, hogy drágább lesz-e, de ha drágább lesz - akkor az akkutól lesz drágább még mindig...
Másrészt a korlátozott használhatóság és még mindig bizonytalan akku-élettartam kérdéskör megoldásáig akármit is csináljunk, megmarad egy szűk kör hobbijának, és egy nem kevésbé szűk speciális felhasználásban utazó profiljának az EV. De ezt már sokszor megbeszéltük.
Pont ma idézte be topictárs a hírt, hogy a jelentős támogatás ellenére nem veszik a németek sem az EV-t, még az egyelőre túl drága plug-in hibrideket sem, pillanatnyilag a hagyományos hibridek terjednek kicsit gyorsabban. Ebből is nagyon jól látszik, hogy hiába lengetitek a statisztikát, hogy szerintetek az emberek 90%-nak az "átlagos napi igényeit" már a mai EV-k is ki tudják szolgálni, az emberek nem hülyék, és pontosan tisztában vannak azzal, hogy ez legfeljebb papíron igaz, a valóságban nem...
Ezexerint Tesla kepes lesz ~2020 körül a becsomagolt akkut ~100 $/kWh-s aron gyartani. Az ugye azt jelenti, hogy 50 kWh elkeszitesi ara (amivel egy Model 3 ~400-450 km-t tud egereszni) gyari szinten ~5000 $ körül mozog majd ...
We think at the cell level probably we can do better than $100/kWh maybe later this year… depending upon [stable] commodity prices…. [W]ith further improvements to the cell chemistry, the production process, and more vertical integration on the cell side, for example, integrating the production of cathode and anode materials at the Gigafactory, and improved design of the module and pack, we think long-term we can get below $100/kWh at the pack level. Which is really the key figure of merit for a car. But long-term meaning definitely less than 2 years.
Belehúznak a németek és Európa villamossal járkál majd úton-útfélen, ez már eldőlt, nincs értelme a melyik jobb,melyik drágább, melyik meg messzebbre vitának.... a belsőégésű megy... megy a levesbe.
Arrol lenne (illetve lett volna) szimboleumosan nagybaßó, hogy az elektromotoros izek NEM dragabbak, mint a benzinesek. Kar, hogy nem sikerült megerteni. Pl. egy normalis porszivot mar lehet 40-50 €-tol kapni ... es abban is olyan motor van, amelynek van keze-laba ...
Vagyis a vellanymotor gyartasa IS lehet filleres ... es 2020 utan az EV villanymotorja is az lesz. Elkeszülnek azok az automatak (robotok), amelyek tetszöleges darabszamban es igen olcson nyomatjak öket ... napi 24 oraban ... ugyhogy az EV akku nelkül olcsobban lesz gyarthato, mint az ICE motor. Az akku meg tovabbi költseg ... viszont, mint eppen ragoztuk, elönyökkel is jar ...
(
Jozsi +szolitja Marcsat a faluszeli vasaron:
- Marcsi, gyere, menjünk dugni.
- Hat Jozsi - szemermesen a Marcsi ... hogy maga miket nem mondd ... de azert ertem en am a celzast!
én meg általában nem járok az erődre fát vágni... árokparton meg pláne nem nyírok füvet... max szívok... viszont az tény, ha szívom, akkor nem elektromosan :Đ
Bercinek a becsípődése az "átlagos" :Đ
Velünk ellentétben ő biztos jó erős kisgyerek volt és simán bele bírta tolni a csillagot is a körformába... te ugye inkább mindent a maga helyére illesztettél... én meg hagytam az egészet a fenébe és inkább elmentem gilisztát rakni a lányok nyakába :Đ
Mert például nekem a kertemhez az elektromos fűnyíró egyszerűen alkalmatlan. Használhatatlan. Pedig nem egy nagybirtokról van szó, cca. 400 négyszögöl, de ezzel egy villamos-kábeles fűnyíróval szórakozzon az, akinek hetvenhét anyja van, persze, hogyne, ötven méteres kábellel (rövidebb nem lenne elég), nem mellesleg kábeles-elektromos fűnyíróból egyszerűen nincs eléggé nagy teljesítményű. Az akkus kiviteleknek is kevés a teljesítménye, mellesleg egy ekkora (még egyszer: nem extrém nagy!!) területet egyszerűen nem bírnak ki egy töltéssel, miközben baromi drágák még.
Most egy 5.5 lóerős trike benzinest használok, és ezzel is egy órás izmozás körbenyírni mindent. Fele ekkora teljesítményű villamost sem kapsz...
Viszont fűkaszámat benzinesről egy lítium-akkusra cseréltem, és az tök jó. Az is igaz, hogy ezzel már inkább csak trimmelgetni kell a fűnyírás után - de azért van munkája annak is - és azzal elégedett vagyok. Ám tartós munkára ez sem lenne alkalmas.
Megint valahol azt látom visszaköszönni, hogy kivetítitek a saját pillanatnyi helyzeteteket mindenkire, és úgy gondoljátok, hogy ha nektek ez jó lenne, akkor nyilván mindenkinek jó lenne... Ráadásul még ezt is csak úgy, hogy "csak gondoljátok", azért elektromos de akár hibrid autót persze nem vesztek, a ti feladatotok kigondolni a frankót, xopni majd xopik vele más.. ;-))))
"pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ..."
Mi az, hogy "kedvezőbb"??? Mert ezen állítás ebben a formában egész egyszerűen hamis.
Az elektromos kivitelűek nagy általánosságban (ami nem akkus !!) olcsóbbak. Viszont sokkal korlátozottabban használhatók, menj ki te például az erdőbe fát vágni vezetékes-elektromos láncfűrésszel, vagy próbálj egy komolyabb árokpartot lenyírni vezetékes villamos fűnyíróval... Az akkusok meg nem csak drágábbak még az ICE kiviteleknél, de súlyosan korlátozott üzemidejűek is. Egy egész sereg - teljesen hétköznapi - felhasználási terület és profil van, amit elektromos (akár vezetékes, akár akkus) eszközökkel ma még egész egyszerűen nem lehet lefedni.
Ezek után hogy értelmezhető ez az "általában kedvezőbb" megállapítás?
Latszik is a penzugyi eredmenyeken. A Merci nyereseget termel, a Tesla meg veszteseget. Te meg unnepled.
Inkabb jövendölök ... es ismetlem magamat (ugyanis kb. ebböl indult ki ugy ~3 eve az EV diszkusszio):
2025-t irunk. A piacon kaphato autok közül az EV/PHEV modellek lefedik a hasznalati profilok >90%-t ... megpedig ugy, hogy a gyartasuk IS es az üzemeltetesük IS kedvezöbb, mint az ICE-n alapulo hagyomanyos es ~130 eves konstrukcion nyugvo modelleke.
Lehet ugyan ICE autot meg venni (sokan teszik is, hiszen nem haladnak az idövel, lefagytak gyerekkori becsipödeseik menten), de öveke a rosszabb valasztas!
(Összehasonlitaskeppen pl. A MAI NAPON az elektromos fünyiro altalaban kedvezöbb, mint a benzines, az elektromos lancfüresz, fahasigato szinten kedvezöbb, mint a ICE-motoros ... ICE-motoros fogkefet, zseborat, vagy porszivot, furogepet, garazsajtonyitot, laptop-ot ... meg mar egyaltalan nem talalsz a piacon.)