Keresés

Részletes keresés

hbe Creative Commons License 11 órája 0 0 17007

A legjobb az lenne ha lenne ott minden irányban vágány kapcsolat, és nem kellene átszállni. Nyilván a kezem a bilibe lóg, és nem pár év alatt lesz S-bahn jellegű valami, de mintha lennének próbálkozások mostanában a lehetőségkhez képest, ami szerintem mindenképpen pozitív. Nekem tetszik a betétjárat is, amíg nincs aquincumi közúti híd, nagy versenyelőnye van a viszonylatban az ujpesti vasúti hídnak, meg egy Újpest - Kőbánya 15 perc is nagyon versenyképes még fél óra követéssel is.

Előzmény: siófoki35 (17006)
siófoki35 Creative Commons License 13 órája 0 0 17006

Meg jó lenne egy "Nordkreuz" megálló a Marcheggi hídnál, ahol át lehetne szállni :)

Előzmény: Fizolti (17002)
negyesvasutvonal Creative Commons License 13 órája 0 0 17005

https://www.kozlekedesvilag.hu/wp-content/uploads/2018/06/02.pdf 18-as oldaltól a 2-es vonal biztbereiről pár szó

 

https://mosz.co.hu/news/2083/2017_2_MVL.pdf 23-as oldaltól a 4-es vonalról pár szó

negyesvasutvonal Creative Commons License 4 napja -1 0 17004

Ez egy kicsit zavaros. Minek egy Z és egy S minden nap? Alap az 1 Z + hétköznap még 1 Z, hétvégén meg 1 S. A Piliscsaba Agyalföld S72 járat megszűnik, helyette lesz az S76 Piliscsaba-Kőbánya felső, ami hétvégén csak Óbudáig megy. Illetve még egy S-es járat, Pilisvörösvár-Nyugati viszonylattal, ami minden nap 3x közlekedik. Nem olyan bonyolult.

PCSGibson Creative Commons License 4 napja 0 0 17003

Ezt nem teljesen értem. Óránként egy Z és egy piliscsabai S? Az erős visszafejlődés lenne mindenkinek

Előzmény: Eddy Wata (17000)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 17002

"Mert pl. Rákosszentmihályon is mire lenne szükség? Valamiféle burkolt peronra, mellékhelyiségre, és jegyvásárlási lehetőségre" - Burkolt peron tényleg nem ártana. A mellékhelyiségn nem alap pl. a 2-es vonal egyes átépült álomásain, illetve a megállóhelyek egy részén sem. A jegyvásárlás valahol a kettő között van, de Pl. Rákosrendezőn sincs már jegykiadó autómata. 

Előzmény: smnks (16991)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 17001

2. Többször felmerült már: Nem. 

 

Nincs megfelelő szabad kapacitás a HÉV-en, ami rugalmasan tudná kezelni a MÁV oldalról jelentkező pár perces eltéréseket. Nincs megfelelő járműve a MÁV-Startnaknak (a felszabadult desirók annyira kifigytak, hogy már a 142-es vonalra sincs elég, pedig már a HÉV-en is végetért a desirózás). Annyi előnye lenne, hogy átszállás helyett közvetlen kapcsolat lenne a HÉV által érintett részre, cserébe elvesztené a metrókapcsolat (illetve a villamosos kapcsolatot, meg mindent, ami Újpest, Angyalföld környékével kapcsolatos). 

Előzmény: Generic Jingle (16993)
Eddy Wata Creative Commons License 6 napja 0 2 17000
Én úgy hallottam, hogy az S esek nem C napon fognak menni, hanem mindennap. Egy Z, egy S. Ezt egy mv mondta kb 1 hete...de ő is csak hallotta valahonnan..
Előzmény: PCSGibson (16980)
r1232 Creative Commons License 2019.10.10 0 2 16999

A vágányhálózat épp alkalmas, a pályaállapot olyan, amilyen, de egy Flirt fordulásához nem kell űrtechnika.

Előzmény: lazlooow (16981)
negyesvasutvonal Creative Commons License 2019.10.10 -1 2 16998

Tervezett személyvonatok szolgálati menetrendje, júliusból. Ha a személyvonatok menetrendje nem is valósul meg, illetve nem is változik, a tehervonatoké igen, azoknak a szolgálati menetrendjét nem mellékeltem. A lényeg: csak munkanap közlekednek, hétvégén nem lesz kiszolgálás. A 91231/91230 vonali tolatós kiszolgáló teher (Komárom Rendező-Tokod; délelőtt közlekedik/Tokod-Komárom-Rendező; délután közlekedik). Megállnak Süttőn, Lábatlanon, Nyergesen és Tokodon, oda és visszafele is. Másik a 91233/91202 a Suzuki (Komárom Rendező-Tokod; este közlekedik/Esztergom-Almásfüzitő; éjjel közlekedik), ezen felül hétfőnként +1 vonat a 91235 szintén Suzuki (Komárom Rendező-Esztergom; hajnalban közlekedik). Továbbá egyéb tehervonatok, amik Tokod-Esztergom között közlekednek a Suzuki miatt (91200, 91201, 91202, 91205), illetve Tokod-Dorog között, valószinű a Preymesser miatt (91240, 91241). Nem tudom, hogy irányvonatok fognak-e járni, ha igen, akkor azok a Lábatlani Vasbetonba és a Nyergesi Zoltekbe fognak menni. Lábatlanra általában Pest felől megy Kárpátos Ludmilla (éjjel vagy reggel), Nyergesre Komárom felől megy Bobó (délelőtt). Viszont a Lábatlani irányvonatok hétvégén is szoktak járni, tehát a fentebb említett "szabály" rájuk nem vonatkozik.

negyesvasutvonal Creative Commons License 2019.10.10 -2 2 16997

A legkisebb promléma, tudom, de egyszerűen nem tudok túltenni rajta. Mi a fenének kell a 7:00-kor induló 32912-est 6:59-kor indítani??? Nem hiszem el, hogy az az 1 perc annyit számít. Rádásul Süttőtől már az eredeti időpontokban indul a vonat. Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de olyan jó ránézni egy kerek időpontra, mint a 7 óra, de nem, a kalandvágyból idetévedt utast is össze kell zavarni... A másik, hogy a 32919-nél és 16-nál miért nincs 1 perces csúszás? És hol van a járatbővítés??? A nyári tervek szerint 7 vonatpár lett volna Esztergom-Almásfüzitő között, ebből miért nem valósult meg semmi? Ekkora létszámhiány van már a mozdonyvezetőknél is? Esetleg a kedves vezetők vétózták meg a terveket? Vagy az az átkozott vonatkilométer megint?! Hihetetlen...

Előzmény: PCSGibson (16980)
István Gyuri Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16996

smnks: vállalva adott esetben a kitérőztetést!

Hát, a megadott menetidőkbe még a jelenlegi sebességkorlátozások sem igazán férnének bele...

Előzmény: smnks (16994)
smnks Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16995

Szerintem már volt itt róla szó, hogy hosszabb távon (az új generációs HÉV járművek üzembe állása után) terveznek majd Battyány tér - Pilisvörösvár betétjáratokat. (De, ha most forráshivatkozást kérsz, bizony ,csak széttárom a kezem, már nem emlékszem, hol olvastam?)

Előzmény: Generic Jingle (16993)
smnks Creative Commons License 2019.10.10 -2 1 16994

Szervusz!

 

Második bekezdésedre: Ez a tehervonatos szempont -szerintem- nem kéne, hogy felülírja a személyvonatos szempontot! Mert ugyanis akkor vagy a személyvonatok közlekedésének napszakában ne tároljon 'Szentmihály egynél több tehervonatot, vagy pedig tároljon a harmadikon, vállalva adott esetben a kitérőztetést!

Egyébként nem hinném, hogy a körvasúti S-Bahn megálmodói plusz vágány építését tervezték volna Rákosszentmihályra.

 

Harmadik bekezdésedre: Úgy gondolom, Budapest elég nagy város ahhoz, hogy bizonyos vonatok utasait ne kényszerítsük be a központban lévő fejpályaudvarra a fel-, vagy leszálláshoz!

Jelenlegi közlekedési kapcsolatról írtál Kő' Felsővel kapcsolatban, én pedig pont a Körvasút felőli új vasúti kapcsolat miatt változtatnék a fővonali gyorsok megállási rendjén. Őszintén szólva még Rákoson is megállítanám őket (elsősorban a 80-ról 120-ra és viszont átszállási lehetőség okán).

Előzmény: Godolloi HEV (16992)
Generic Jingle Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16993

Két rövid kérdés:

 

1. Angyalföld mint végállomás megszűnik?

2. Lenne-e értelme egy Pilisbármi - Margit híd (felszíni megálló) járatnak?

Godolloi HEV Creative Commons License 2019.10.10 0 3 16992

PCSGibson Szóval nem fog működni a 7 (67?) perces fordulás? (nem ismerem az állomást)

Mivel a Körvasút felől csak a 3. és 4. vágányra lehet bejárni (ahol peron is van), és a 3. vágányon mennek a páratlan hatvani vonatok, így csak a 4. vágány marad a piliscsabai vonatoknak, és így léptetni nem lehet. Piliscsabán sincs hely, így ott 15 perc lesz a fordulóidő, sok tartalék nem lesz.

Viszont Kőbánya felsőn a be és kijárás során csak a páratlan hatvani vonatok vágányútját érinti, a többit nem.

 

smnks Ellenben Rákosszentmihályon már kialakíthatták volna az utasforgalomhoz szükséges infrát.

Ott a két átmenő fővágányon kívül van még két fővágány, ahol szoktak tehervonatok állni. Ha rendszeresen megállnának ott személyvonatok, akkor az állomás felőlit nem lehetne használni. Szerintem ezért sem akarják. Meg persze nincs hely széles, akadálymentes peronoknak, és újonnan hagyományosat nem szeretnének csinálni.

 

smnks Harmadik megjegyzésem ehhez a témához, hogy ezzel egyidejűleg a 80 és 120 -as vonalak IC és gyorsvonatait, ill. zónázóit megállíthatnák menetrend szerint Kő' Felsőn!

A zónázók most is megállnak. A gyorsok, IC-k pedig a sokkal jobb átszállási kapcsolattal rendelkező Kőbánya alsón sem állnak meg. A jelenlegi közlekedési kapcsolattal nincs értelme több vonat megállításának Kőbánya felsőn.

Előzmény: PCSGibson (16984)
smnks Creative Commons License 2019.10.10 0 2 16991

Hogy mi értelme lesz? Ugyanaz, mint ami pl. egy Batthyány tér - Békásmegyer, vagy egy Boráros tér - Csepel HÉV járatnak! Kötöttpályás utasszállítás a főváros határain belül.

Most persze kiröhöghetsz, és azt mondhatod, hasonlítsam már össze az általam példának hozott két HÉV járat utasforgalmát ennek a várható, új, nagyvasúti viszonylatnak az utasforgalmával!

Erre két dolgot válaszolok:

1.- Minden új útvonalat "be kell járatni", azaz meg kell, hogy ismerjék az emberek az új lehetőséget!

2.- Angyalföld és Kő' Felső közé még jónéhány új megállóhely létesítése lenne célszerű, ahogy erről már tanulmányok is születtek.

Ha ez a két feltétel teljesülne, akkor -szerintem- már nem lehetne kérdéses egy ilyen viszonylat létjogosultsága.

Magam is nagyon sajnálom, hogy az elébb hivatkozott új megállóhelyek létesítése semmit sem halad előre. Nálunk, úgy látszik, csak hatalmas (és ennek megfelelően túlárazott) összegekből épülő, csilivili beruházásokban tudnak, ill. akarnak gondolkozni az illetékesek, ahelyett, hogy egyszerű, célszerű, használható, és ennek megfelelően akár csak ideiglenes kivitelezésű, de legalább belátható időn belül létesülő megállási helyek kialakítása is szóba jöhetne!

Mert pl. Rákosszentmihályon is mire lenne szükség? Valamiféle burkolt peronra, mellékhelyiségre, és jegyvásárlási lehetőségre. (Nekem most ennyi jut eszembe.)

Nem igaz, hogy egy olyan peront, amilyet sokszor ideiglenes jelleggel hoznak létre, mondjuk átépítés miatt, ezen kívül egy, vagy több jegyautomatát, mosdó gyanánt pedig 'toi-toi' -t nem lehetett volna már telepíteni R.szentmihályra! (Fradiban is toi-toi az utasvécé az átépítés alatt, már több, mint egy éve.) Aztán, majd ha lenne forrás ennél minőségibb infra kialakítására, akkor épüljön majd át, de ez az egyszerűbb megoldás addig is működhetne már, a "majd egyszer, valamikor..." c. ígérgetés helyett.

Előzmény: király2644 (16988)
C50 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16990

Nincs mit.

Előzmény: Törölt nick (16989)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 16989

Igen, köszi! Ezt a képet akartam említeni. Lábatlani tartalék is 326-os volt valamikor. Lásd.: Dani Szabolcs-12 füstös ember, Pálfalvi Jani bácsi visszaemlékezései...

Előzmény: C50 (16978)
király2644 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16988

Bocs, Kőfelső, elírtam :)

Előzmény: király2644 (16987)
király2644 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 16987

És a hétvégi Kőalsó-Óbudának mi értelme lesz? 

Előzmény: PCSGibson (16980)
smnks Creative Commons License 2019.10.10 -1 2 16986

Újpestiként én meg azt mondom, hogy végre valahára egy ilyen viszonylat!

Ugyanis BKV -val csak jókora kerülővel (és ennek megfelelő időveszteséggel) lehet eljutni jelenleg Budapestnek azokba a részeibe.

Jó lenne, ha ezt a vasúti eljutási lehetőséget majd a BKV / BKK oldalán is népszerűsítenék, hogy a fővárosiak is tudhassanak róla!

Ellenben Rákosszentmihályon már kialakíthatták volna az utasforgalomhoz szükséges infrát. Amennyi ideje pofázzák, hogy ennek hiánya miatt nem állhatnak ott meg menetrend szerint a személyszállító vonatok, már kialakíthattak volna egy -akár ideiglenes- infrát!

Harmadik megjegyzésem ehhez a témához, hogy ezzel egyidejűleg a 80 és 120 -as vonalak IC és gyorsvonatait, ill. zónázóit megállíthatnák menetrend szerint Kő' Felsőn! Ha a 100-as vonal hasonló vonatai a Nyugatin kívül megállhatnak még három helyen a fővárosban, akkor itt is "elférne" ez a plusz megállás!

 

A kiinduló megjegyzésedhez visszatérve pedig, úgy gondolom, Kő' Felső pálya és bizber állapotaival majd megbírkózik az üzemeltető. Feltételezem, a (menetrend) tervezésnél ezeket figyelembe vették... 

Előzmény: lazlooow (16981)
Ladás Gergő Creative Commons License 2019.10.10 -3 0 16985

A Ligetek nevében elhatárolódunk e merénylettervezet ellen! 

Előzmény: PCSGibson (16980)
PCSGibson Creative Commons License 2019.10.09 0 0 16984

Szóval nem fog működni a 7 (67?) perces fordulás? (nem ismerem az állomást)

Előzmény: lazlooow (16981)
PCSGibson Creative Commons License 2019.10.09 0 0 16983

:) :(

Előzmény: C50 (16982)
C50 Creative Commons License 2019.10.09 0 3 16982

Nem is változatlan mert 32912 és 34912 egy perccel hamarabb indul!

Előzmény: PCSGibson (16980)
lazlooow Creative Commons License 2019.10.09 0 4 16981

Kőbánya felső pont tökéletesen alkalmas mind vágányhálózat, mind pályaállapot, mind biztber szempontból vonatok fordítására...

Előzmény: PCSGibson (16980)
PCSGibson Creative Commons License 2019.10.09 0 4 16980

A facebookon minap keringett egy tervezet. Nem tudom, mikori, a 2-es vonalt tekintve az várható, mint amint egy hónapja a VPE közzétett, azaz félóránként Nyugati-Esztergom Z72 és félóránként Piliscsaba - Kőbánya-felső S76, valamint reggel 3 db ütemen felüli Pilisvörösvár-Nyugati személy. Kíváncsi leszek, honnan lesz pluszszerelvény a személyekhez

 

 

A 4-es sajnos változatlan

C50 Creative Commons License 2019.10.07 0 1 16979
C50 Creative Commons License 2019.10.06 0 1 16978
Előzmény: Törölt nick (16975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!