Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mr. SziD Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1678

Szia!

Arról esetleg tudsz, hogy az 1.5 DPi motornál is fennáll-e ez a probléma?

Előzmény: www.octinfo.com (1677)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.15 0 0 1677

Nem.

Bővebben: ha még garis az autó, akkor esetleg. G4FA motortípusnál túl sok a HA meg az ÉS az egyenletben ahhoz, hogy biztosan ne legyen motorfelújítás a vége.

Előzmény: Bombyna (1675)
Airbag. Creative Commons License 2022.06.15 -1 1 1676

a diesel az traktorokba való..

:-))

Előzmény: www.octinfo.com (1671)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.14 0 0 1675

Naugye)))) akkor megértesz. Szóval nem tudom hogy érdemes e belevágni egy ilyen benzinesbe. 

Előzmény: misinator (1674)
misinator Creative Commons License 2022.06.14 -1 0 1674

Na végre egy rendes ember ;-)

 

 

Az üzemanyag neve benzin, a gázolaj pedig a Sátán üzemanyaga:-)

 

(Mondom ezt úgy, hogy évtizedek óta dolgozok tényleg kiválóbbnál kiválóbb dízelmotorokkal hajtott járműveket.

De a saját autóim mindig is benzinesek voltak!

Előzmény: Bombyna (1673)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.14 0 0 1673

Kösz a videót meg a válaszokat. De. Dizelt semmilyen autóból nem vennék mindenképp benzinest keresek.

misinator Creative Commons License 2022.06.13 0 0 1672

Életszerűtlen lenne, ha valamire kíváncsi vagy, hogy 1600 hozzászólásnak nekiveselkedj elolvasni.

Emiatt kerülhette el a figyelmed az előtted írt (Kérdésed szempontjából lényegtelen) hozzászólásomba illesztett, kérdésedet (az autó előéletét megnyugtató biztonsággal le nem ellenőrizhetősége miatt) gyakorlatilag megválaszoló videó:

 

https://www.youtube.com/watch?v=w7kQITuf5LU&t=12s

 

Szóval csatlakozom www.octinfo.com véleményéhez.

Előzmény: Bombyna (1670)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.06.13 0 0 1671

CSAK dízelt!

Előzmény: Bombyna (1670)
Bombyna Creative Commons License 2022.06.12 0 0 1670

2013körüli benzinesből melyik motorút érdemesebb megvenni? Tipushibákat tudtok írni meg hogy mire kell figyelni vásárlásnál?

misinator Creative Commons License 2022.06.08 -1 2 1669

Nekem úgy tűnik, hogy szinte minden, amit az előző generációs I30-akról tudni érdemes:

 

https://www.youtube.com/watch?v=w7kQITuf5LU&t=12s

 

 

Úgy rémlik, hogy a jelenlegi sorozat is az előző padlólemezére/futóművére stb. épül.

Ha csak valami nem változott a gyártás folyamán, akkor megnyugtató a rozsdatűrése, meg az általános strapabírósága is a videó szerint.

 

 

 

A saját 1.0 T-GDI DCT-ről a napi használati módból végre kimozdulva:

 

Még nincs benne 4000 kilométer, viszont a motorolaj elszíneződéséből már látom, hogy én félévente fogom cseréltetni a motorolajat. A gyári előírás szerint amúgy is határeset az én használati profilom.

 

Végre voltunk vele hosszabb távon autópályán!

Óra szerinti 130-135 km/h óránál 2900-3000-es tartományban forog a motor. (Az elővárosi/várost elkerülő pálya/városi használatomban mindent elintéz 1500-2000 között.)

Ebben a magasabb tartományban roppant hatékony - ahogy "kisfo" 2022.02.17-én kelt 1620-as hozzászólásában a harmadik ábra bal oldali grafikonján is kitűnően látható.

Olyannyira, hogy a Miskolc-Budapest szakaszon, klímázva, három személlyel, 25 km/h-ás szembe szélben, amiben voltak 40km/h órás széllökések is (Időkép széltérkép alapján) a fogyasztás műszer szerint 5,8-5,9 liter/100km volt. Tankolásnál viszont hozta a szokásos, stabil 5%-os eltérést: Így ez 6,2-re jött ki a valóságban 100-as benzinnel. Ez nekem teljesen elfogadható.

Ezt a fogyasztást hozta a Bp-Tatabánya-Bp szakaszon is! Bár ott csak két személlyel, de ugye arrafelé jóval "dinamikusabb a domborzat - no meg a forgalom dinamikája és az általános tempó is...

Viszont itt kijött a háromhengeres konstrukció egyik  jellegzetessége is: Óra szerinti egyenletes 140-145-ös tempónál nagyon enyhe remegés érződik a kormányon (nem futómű), ami együtt fut egy, a motortól hallható fojtott - nem tudok rá jobb szót, nagymamám használta -  "kolotáló" hangjelenséggel.

Szóval az már nem az ő komforttartománya.

Ezzel együtt bátran lehet számítani a gyorsítási képességére ekkor is.

Kivéve erős parton: Pl. a gödöllői parton gyorsítás, illetve előtte a mogyoródi lehajtó előtti parton útkarbantartás miatt 80-as tempóról újragyorsítás tempomattal vezérelve érezhetően megmutatta a kis lökettérfogatot, mint adottságot.

Utóbbi emelkedőnél végül egyesével, negyedikig pakolt vissza hetedikből...

Hazafele bár gyakorlatilag szélcsendben, de szakadó esőben jöttünk - ugyanúgy 130-al. Mivel az esővizes út ugyanúgy fogyasztásnövelő, így az itt is maradt (korrigálva) 6,2 l/100km.

Az utolsó 60 kilométer országutazás végül lefelé javította az amúgy budapesti városi 150 kilométert is tartalmazó összfogyasztást (korrigált) 5,6-ra.

Elégedett vagyok vele.

 

Zajosság?

 

Tatabányán illetve környékén - autópályán is - volt szerencsém kipróbálni egy 2018-as (105000 km) BMW 318d GT-t ( kétliteres, 150 lovas, 8 sebességes hidrodinamikus automata).

Picit szkeptikus voltam a használó panaszaival szemben; elmondása szerint az eddigi Passatokkal össze sem lehet hasonlítani sem minőségérzetben, sem útfogásban, kormányzásban, zajszintben. Egyáltalán semmiben.

Majd kipróbálta (-ák) a Volga Imitátort, s azt mondták, hogy az I30 messze közelebb van a Passathoz (2.0 dízel szintén 150 ló, DSG) csendességben, kifnomultságban, mint a BMW-hez...(a Passatot anno próbáltam, s hiúságom - mintha én terveztem volna ugye az autómat - miatt is a Passatot nagyon hasonló csendességűnek éreztem, emlékeztem)

Hitetlenkedve ültem be a Bömösbe. De a beindítás, s  egyáltalán; a próba minden eleme csalódást keltő volt.

Elég, ha annyit írok, hogy a beindítás után (üzem meleg volt) azt kérdeztem meglepődve, hogy ezt a belaruszok gyártják? (MTZ)

Egy világ omlott össze bennem a konkrét autót próbálva.

 

A háromnapos túra egyáltalán nem volt fárasztó az Autó miatt, ami fáradtságot éreztem, az már csak az ilyen irányú elhasználódottságomból fakadt.

 

 

A hétvégén Lillafüred-Hollóstető szakaszon kiderült a hegyi szerpentin menedzselése is.

Egy nyugodtan hajtott 1.4-es régi Civic után haladva - tehát tőlem gázpedálos ösztökélést nem kapott - szépen kapcsolgatott a váltó, egyszer sem hezitált, vagy váltott mellé, s a legmeredekebb részeket is morgás nélkül abszolválta, anélkül, hogy egyszer is 2400 felé emelte volna a fordulatszámot alacsonyabb fokozatba visszakapcsolás után. Ezen meglepődtem.

A Bükköt is tartalmazó160 kilométeres útvonalon 5.1 literes fogyasztást produkált - itt is klímával.

 

Eddig messze felülmúlja összességében nemhogy az elvárásaimat, de a magam előtt is mondhatni titkolt reményeimet  is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cedee Creative Commons License 2022.05.29 0 0 1668

Köszönöm a választ. Igaz nem Dezent felnire kérdeztem. 

Az említett típusú felni nem új típusú, vagy már 2015-ben is kapható volt.

Sebaj, majd az idő megmutatja jó választás-e, vagy sem. 

Előzmény: zoltán w (1666)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2022.05.28 0 0 1667

Sziasztok!

 

Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy néhány hete a jobb hátsó keréktől valami kopogó hang jön, amikor lassan gurul az autó, akár előre, vagy hátra...  Tompa, kopogás... a kézifék, normál fékezésnél is érezhető, hallható...

Levettem a kereket, a féknyerget, a betéteteket is kivettem, igazából minden ok.... Arra gondoltam, esetleg a csapágy lenne, de az inkább búg, vagy ropogó hangot ad, nem csak lassú haladásnál...

 

Előre is köszi a tanácsolat, ötleteket.

zoltán w Creative Commons License 2022.05.25 0 0 1666

Üdvözlöm! A válaszokból ítélve a kiszemelt felni még új típus, és nincs tapasztalat. Nekem a Hyundai felni  aszimmetrikus küllője miatt nem tetszett, és Dezent TZ felnit választottam a Hyundai i 30-ra, igaz csak ketten utazunk az autóval probléma nélkül.

Előzmény: Cedee (1665)
Cedee Creative Commons License 2022.05.08 0 0 1665

Sziasztok!

Igaz nem Hyudaira, de megtetszett egy Hyundai alufelni, azonban azt nem tudom jó döntés lenne, ha beruházok rá.

A jelenlegi "off" autó gyári alufelnije, Ronal márkájú, erős masszív darab. A kiszemelt felniben a gyártó Dayou (made in Korea 52910-A5700), ezek a felnik is ugyanolyan masszyv erős darabok mint a Ronal, vagy könnyen deformálódnak így sérülékenyebbek és időnként (vagy inkább idő előtt) igénylik a görgőzést?

Mik a tapasztalatok?

Üdv.

Jax1980 Creative Commons License 2022.05.08 0 0 1664

Köszönöm a felajánlást. Mikor én is arrafelé járok lehet élek majd a lehetőséggel.

Előzmény: misinator (1662)
warr Creative Commons License 2022.05.06 0 0 1663

A jobb első ablakemelő lefelé nem működik a saját kapcsolójával, csak felfelé (a vezetőoldalival működik mindkét irányba). 

Mennyire macera hozzáférni, javítani? Vagy le kell hozzá bontani ez egész ajtót?

 

misinator Creative Commons License 2022.05.03 0 0 1662

Nyilván újabb véleményekre, tanácsokra számítasz - hiszen amit én tudtam válaszolni, már megtettem.

Én továbbra is csak annyit tudok felajánlani, hogy esetleg találkozzunk valamikor félúton Budapest és Szeged között, s szívesen rendelkezésedre bocsájtom egy összehasonlító próba erejéig az enyémet (alváz és üregvédelem ugye).

Valamikor; hiszen párom törött, műtött lába - a reményeimtől lassabban - regenerálódik, s így egyelőre még bizonytalan, hogy mikor tudnánk végre pár napon belül több száz kilométeres etapot beletenni a "Bütyökbillegető"-be.

Mindenesetre talán már heteken belül meg tudjuk tenni, s akkor részemről megpróbálhatunk összehozni egy találkozást.

 

Előzmény: Jax1980 (1661)
Jax1980 Creative Commons License 2022.05.02 0 0 1661

Sziasztok!

 

Továbbra is gondolkodom az új i30 alváz, kerékjárati ívek felöl érkező gördülési zaj csillapításán. Van valaki aki ebben jártas vagy csinált mar ilyet? Amennyire utána jártam zajcsillapító lapokkal, anyagokkal lehet megoldani, de ehhez ki szerelni szinte mindent a kocsiból. A másik meg esetleges alváz és üregvédelem lenne a megfelelő, zajcsillapítós anyaggal. Tud valaki esetleg tapasztalatot és szakit megosztani? Pl.: egy alvázvédelem mennyit segíthet ezen?

 

Köszönöm.

misinator Creative Commons License 2022.04.28 0 0 1660

Elkezdtem írni egy jó hosszú okoskodást...

Na most ez lett a rövidebb;-)

 

Maradjunk annyiban, hogy a direkt befecskendezős benzinmotorok "csudálatos" dolgokat tudnak produkálni a kokszosodási hajlam miatt, pl. letapadó dugattyúgyűrűk. Akár ez  is okozhatja a gondodat.

Ennyit találtam hirtelen:

"...Ritka és kivételes esetben az 1.6 GDI-nél extrém olajfogyasztás és emiatt besült dugattyú jelentkezhet..."

https://autopult.hu/tesztek/kia-sportage-1-6-gdi-2010-hasznaltauto-teszt-egy-korszak-vege.html

 

Ezzel meg csak halálra foglak ijeszteni, de ez már szélsőséges eset:

Érdemes viszont átolvasni a videó alatti kommenteket!

https://speedzone.hu/speedzone-muhely-kezdhetunk-felni/

https://www.youtube.com/watch?v=e7CHYnxPHDM

 

Javasolnám egy olyan jól felszerelt műhelyben ellenőriztetni, ahol ezekre a  direkt befecskendezős benzinmotorokra vannak specializálódva, ahol komolyabb megbontás nélkül is tudnak vizsgálódni, pl. egy égéstér szkópos vizsgálata is sokat el tud árulni.

Pl. ilyen lehet:

http://www.novothauto.hu/

 

Nekem annak idején (akkor még ingyen) csupán egy e-mailes távgyógyítással rájött, hogy télen mi a gondja az 1.4 8V-s Albeám motorjának.

(A 100-as benzinre nincs rendesen felprogramozva a motor, ez kizárólag télen, mínusz 5 fok alatt okoz gondot, felette viszont adja az előnyeit)

 

Gondolom, hogy a Totalcaros cikkei azóta ismerté és keresetté tették.

 

 

 

Előzmény: Paprika.J. (1659)
Paprika.J. Creative Commons License 2022.04.28 0 0 1659

2013-as 1.6 GDI (135 LE) autóm elkezdte enni az olajat. 1000km/1 liter kb. Városban nem eszi, csak autópályatempónál. A motortérben sehol egy olajfolt, szép tiszta. A garázs padlóján sincs egy csepp se. Az autó sem füstöl. Mi lehet a gond és a megoldás? 

gearbest Creative Commons License 2022.04.04 0 0 1658

Üdv!

A forgalmidban megnézed az alvázszámot, és ha így kezdőődik hogy KMH... akkor WK 8019/1  ha TMA... akkor WK 8030 .

Előzmény: Katyina (1656)
warr Creative Commons License 2022.03.31 0 0 1657

 WK 8030 vagy WK 8019/1

 

Előzmény: Katyina (1656)
Katyina Creative Commons License 2022.03.30 0 0 1656

Sziasztok!

 

Lenne nekem egy i30 1.6 crdi 2009es 90 lovas autóm, valaki tudna segiteni benne, hogy pontosan melyik tipusú gázolaj szűrő kelhet bele?

Voltam a bárdiba, de azt mondta az eladó, alvázszám alapján nem dob ki rá semmit, azt mondta nincs benne, én mondtam neki , hogy tuti van, hát látom, azt mondta akkor szedjem ki és nézzem meg a számát legyen min elindulni, de nem igazán van kedvem szétszedni. Pár fajta méret van, hátha tudna nekem itt segiteni valaki.

janobá Creative Commons License 2022.03.20 0 0 1655

Szia. Ha valahol találsz kédert ami méretre is van gyártva (nem méterben adják el) bal első ajtó érdekelne. Az előző tulaj kiseggelte kiszálláskor, gondolom, mert kopás szerűen szakadt ki.:) Valahol csak árulnak típus szerint. Elég lágy- puha gumi tehát sérülékeny. Keresem én is jelzem ha találok!

Előzmény: iron111 (1646)
misinator Creative Commons License 2022.03.18 0 0 1654

Vannak aránybeli - no meg képességbeli - különbségek!

 

Előzmény: misinator (1653)
misinator Creative Commons License 2022.03.16 0 0 1653

Köszönöm.

 

Hyundai DCT-k.

 

Előzmény: jeney.j (1652)
jeney.j Creative Commons License 2022.03.16 0 0 1652

Köszönöm az infót.

Párodnak jobbulást.

Előzmény: misinator (1648)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2022.03.16 0 0 1651

Szia!

 

Köszi szépen a tanácsokat, tippeket. Kiderült, hogy a klímahűtő alul lyukas...elszökik a gáz, tehát csere...

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.03.16 0 0 1650

Sok oka lehet, íme néhány:

 

- elpárologtató lefagyás érzékelője alacsony hőmérsékletet érzékel

- nincs hűtőközeg a rendszerben

 

Aztán attól függően, hogy milyen a klímakompresszor (kuplungos vagy megkerülő szelepes)

 

Megkerülő szelepes:

- megszorult a kompresszor még korábban, a biztonsági szíjtárcsa gumiágya szétszakadt és jelenleg csak a tárcsa forog, a kompresszor tengelye és a dugattyúk meg állnak

- a megkerülő szelep nem enged hűtőközeget a kompresszorba így az csak üresen jár, épp úgy, mint a klíma kikapcsolt állapotában

 

Kuplungos:

- a kuplung nem kapcsolja rá a szíjtárcsát a kompresszor tengelyére így a kompresszor valójában nem működik, épp úgy, mint a klíma kikapcsolt állapotában

 

Diagnosztika nélkül nem lehet szerintem megállapítani.

Előzmény: Cyberlaci74 (1649)
Cyberlaci74 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 1649

Sziasztok!

 

Olyan dologgal kapcsolatosan szeretnék tanácsot, segítséget kérni, miszerint a klíma nem indul...

Hyundai i30 2011-es 1.6 benzin, digitális klímás. ( Novemberben vásároltam)

 

Letekertem Lo-ra, bekapcsolt az AC, a belső keringetés, illetve jó magas fokozaton elindult a belső venti... éa igazából semmi... a Külső hőmerő 17 fokot mutatott, szerintem alapvetően el kellene indulnia klímának... benyomtam csak simán az AC-t, 15.5 fokra állítottam, de semmi... Esetleg volt valakinek hasonló problémája..?

 

Köszi szépen.

misinator Creative Commons License 2022.03.13 0 0 1648

Szia!

 

Ez az első autóm, ami tud kommunikálni mobillal, a munkahelyi autóknál meg ezt a szolgáltatást egyáltalán nem használtam eddig sem a munkám jellege miatt.

Így nem törvényszerűen mérvadó a tapasztalatom.

 

Ugye nekem is Life I30-am van, amiben ráadásul nincs érintőképernyő sem (Nem érzem hiányát).

 

Samsung A32 5G telefonom van (most néztem meg a névjegyében, fogalmam sem volt róla, hogy milyen).

Gond nélkül kapcsolódik az autóhoz, a pár hét alatt még egyszer sem szakadt meg a kapcsolat. Zökkenőmentesen tudok vele telefonálni, illetve folyamatosan netes rádiót hallgatok így rajta. Egyszer szakadt csak meg a zenefolyam, de akkor sem a telefon kapcsolódott le (kipróbáltuk egy próbahívással), csak egy völgyben autózva szakadt meg a netes kapcsolat.

 

 

 

Ui: Nem tartozik a kérdéshez, de mivel utaltam rá nemrég, hogy ezen a hétvégén terveztünk egy hosszabb autópálya etapot még az első 1500 kilométeren, ezért számolok be a fejleményekről.

Sajnos a párom balesetet szenvedett közvetlenül az indulás előtt (bokatörés), plusz haláleset is történt a családjában - pár órával később.

Szóval a legkisebb gondunk is nagyobb annál, mintsem hogy az autóval foglalkozzunk.

Előzmény: jeney.j (1647)
jeney.j Creative Commons License 2022.03.13 0 0 1647

Sziasztok.

 

Tudtok ajánlani olyan 5G-s Samsung, Xiaomi, POCO okostelefon típust, amelyik stabilan tarja bluetooth-on keresztül a kapcsolatot párosítást követően 2021-es Hyundai i30 (Life)-al. Jellemzően vezetés közbeni bejövő hívások fogadásához használnám a bluetooth kapcsolatot.

 

Olvastam a neten, hogy egyes telefonok vagy nem is tudnak csatlakozni az autó-hoz, vagy csak többszöri próbálkozás után, vagy gyakran bontják a bluetooth kapcsolatot.

 

Esetleg Samsung A52 (A52S), Xiaomi Poco M4 Pro-t használ valaki? Tapasztalat? Válaszokat előre is köszönöm.

iron111 Creative Commons License 2022.03.12 0 0 1646

Üdvözlet.

Nekem van egy Hyundai i30-as 2010 gyártású FDH 1,4-es 80 KW-os motorra.Tökéletesen működik,amit keresek hozzá az a két első ajtóhoz Kéder tömítés ami nem ajtón van hanem a karosszérián.

Szívesen várok bármilyen javaslatot, ötletet.

köszönöm.

misinator Creative Commons License 2022.03.08 0 0 1645

A kikapcsolódás élményforrása  vs. a munka eszköze

 

Avagy: 

 

Az utazás úri érzése vs. a távolság rettegése

 

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.25 0 0 1644

Octavia helyett van az i30...

Előzmény: misinator (1640)
Jax1980 Creative Commons License 2022.02.25 0 0 1643

Köszi a felvetést, de én szegedi vagyok.

Előzmény: misinator (1641)
misinator Creative Commons License 2022.02.24 0 0 1642

Ja!

Ma elautóztunk kirándulni Felsőzsolca-Kazincbarcika útvonalon Szilvásváradra.

Ahol volt, ott forgalom tempójával/ritmusával, Szilvásvárad környékén meg nyugodt, táblák szerinti tempóval.

A napi fogyasztásmérő végül 5.4 l/100km fogyasztást jelzett hazaérkezéskor. (Atkinson ciklus!)

Teljesen rendben van számomra.

Tipikus kis turbómotor: Hidegindítással/rövid távon/városban viszonylag sokat hajlamos enni, de országúton/pályán jól fogyaszt.

 

Nektek hogyan alakul a fogyasztás a kezdeti elvárásaitokhoz/reményeitekhez képest?

misinator Creative Commons License 2022.02.24 0 0 1641

Tervek szerint jövő hónap közepén (négynapos ünnep) utaznánk Miskolcról Budapestre, s reményeim szerint Tatabányára is.

Így elsőre szívesen benne vagyok, hogy  - mindkettőnknek észszerű kompromisszummal - találkozzunk valahol!

Előzmény: Jax1980 (1638)
misinator Creative Commons License 2022.02.24 0 0 1640

"...

Nekem a fejegység mögött szokott néha egy irdatlan hangosat pattanni a műszerfal. Kézzel is elő tudom idézni.

 

A legzavaróbb, hogy ha pl. villamossíneket keresztezek 50-60 km/h között, akkor a kormányon egy műanyagos lötyögést érzek/hallok. Mintha valami műanyag alkatrész is kottyanna, nem csak szerencsétlen futómű alkatrészek dübögnek..."

 

De remélem nem az I30-ban!

 

Mondjuk azt sem érdemled, hogy az Octavia produkálja...

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1639)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.24 0 0 1639

Nekem is zörög! :) De legalább belefér. Octavia2-n vettem egy gyári tartót (cserélhető modul a tetőn lévő utastéri lámpák burkolata helyett) mert nem volt drága de a közép felszereltségben nem volt benne. Aztán kiderült, hogy nem fér bele egyik napszemüvegem sem.

 

Nekem a fejegység mögött szokott néha egy irdatlan hangosat pattanni a műszerfal. Kézzel is elő tudom idézni.

 

A legzavaróbb, hogy ha pl. villamossíneket keresztezek 50-60 km/h között, akkor a kormányon egy műanyagos lötyögést érzek/hallok. Mintha valami műanyag alkatrész is kottyanna, nem csak szerencsétlen futómű alkatrészek dübögnek.

Előzmény: misinator (1637)
Jax1980 Creative Commons License 2022.02.23 0 0 1638

Szia! Azzal kértem, de a téli 16-os gumikkal is rossz úton zajos. Menetkomfortot tekintve teljesen jó a 17-es is, illetve jelen esetben jobb, mert a téli goodyear abroncs "surrogása" hangosabb egy kicsit. 17-es abroncsom halkabb. I30-nál nem is ez a bajom, hanem az, hogy az érdesebb úton keletkező rezgések nincsenek elnyeletve semmivel, illetve csak részben a kerékíveknél és alváznál. Ezen bizos segít az alvázédő, csak jó lenne tapasztalni mennyit.

Előzmény: misinator (1633)
misinator Creative Commons License 2022.02.23 0 1 1637

Elmondás szerint a facelift előtti - 1.2 16v, 1.6 16V Albeák még hagyományos elektronikával készültek, s így "hagyományos" vízhőfokjelzéssel.

A facelift utáni 1.4 8V-sek viszont már nagy varázslók...

 

Tegnap megtörtént a hátsó szélvédő közepesen sötét fóliázása is (Nincs ugye Life-ban fényre sötétedő tükör).

 

Meg megtörtént az első izgalom is: Egyre zajosabb zörgés a műszerfal felől rossz úton. Szerintem a bal tükörhöz közel, párom szerint valahol középen.

Az éjjel alig tudtam elaludni az idegtől.

 

Ma reggel lett meg a zaj forrása:

A fémkeretes napszemüvegem a "plafonon" levő tartóban zörgött... (amit az átvételkor tettem be rögtön a tartóba, s a nagy izgalmakban el is feledkeztem róla)

Mentségemre legyen mondva, hogy a saját autóimban eddig nem volt dedikált tartó, a munkahelyiekben meg sohasem használtam az autó csereberék miatt.

 

Nem röhög.

 

 

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1635)
misinator Creative Commons License 2022.02.23 -1 0 1636

Na ma megnéztem, hogy milyen is a kiegyenlítő tartály kupakja.

Visszaolvastam a hozzászólásaidat, s az 1486-os hozzászólásodban írod:

"...

Ja hát persze, egyértelmű, ilyen tartályt ablakmosó folyadék tárolására láttam eddig csak.

Ráadásul ezen van egy lyuk is rögtön a kupak alatt. A jobb első lámpa felé néz. Ott tud túlfolyni.

 

A nyomást a hűtőn lévő kupak tartja és - ahogy megtudtam korábban - abban van egy rugós szelep ami tud a nem túlnyomás alatt lévő műanyag tartályból folyadékot visszaszívni ha szükséges..."

 

Nahát én még az életben ilyet nem láttam - tehát tájékozatlan vagyok.

Mindenesetre nekem teljesen hagyományos megoldás van a nem túl hagyományos motoron, neked meg pont fordítva.

Érdekes.

 

S akkor jöjjenek a képek fordított sorrendben, felülről a Big Blockról :-)))

Összehasonlításképpen beteszek egy 1.5 DPI-is képet is a netről.

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1632)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.23 0 0 1635

VW konszernnél már 20 éve is az volt a divat, hogy 70 foknál a mutató beállt a 90-es számhoz és onnan soha el nem mozdult. Miközben a hűtőfolyadék simán elérte a 100-102 fokot, mikor is indultak a ventilátorok. Amikor az a műszer 90 foknál többet kezd mutatni, ott már nagy a baj! Ezt a viselkedést én tapasztaltam a saját Octavia-mon egy laptop segítségével.

 

Az 1985-ös Audi80-on még nagyon szépen látszott, mi történik. Termosztát nyitásakor a mutatón is látszott, hogy bekeveredett a hűtőből a hidegebb víz. Amikor meg kamion mögött tötyögtem, a menetszél hiánya miatti melegedés is szépen látszott. Igaz, abban az autóban semmilyen elektronika nem volt még.

Előzmény: misinator (1634)
misinator Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 1634

Vitán felül általában a mai motorok a különböző műszaki megoldásoknak - na meg a környezetvédelmi eljárásoknak köszönhetően - szerencsére gyorsan érik el az üzemi hőmérsékletet.

 

Viszont a folyadékhőmérők kijelzését fenntartással illik fogadni. Akkor már inkább egy real-time OBD kiolvasás...

 

Az, hogy nem ingadoznak a mutatók, mint a régi autókon terhelésnövekedés/csökkenés (pl. part/lejtő) hatására, még akár hihető is.

 

De manapság az autógyárak előszeretettel szeretik hangolgatni a hűtőfolyadék kijelzőt (ha egyáltalán van...), hogy tetszetősen stabil középértékkel tetszelegjenek...

Azért azt nem tudom elhinni, hogy a folyadék úgy melegszik fel egy kutyaközönséges termosztáttal, hogy a mutató úgy mozogjon, mint egy óra másodperc mutatója (Albea 1.4)

Ráadásul ha érezhetően nő vagy csökken a fűtő levegő hőmérséklete a terhelés változására (autópályára felgyorsítás, pihenőhelyre lelassítás), s a mutató mégis áll, mint a cövek, akkor azért kétségeim támadnak...

 

Az ezres háromhengeresem mutatója viszont három kilométeren belül konkrétan meg sem mozdul hidegindításkor. Aztán egyszer csak 700 méter alatt pik-pakk felmegy üzemi hőfokra, miközben a befúvatott levegő egyenletesen lesz egyre melegebb az elindulás után.

 

 

Ui:

Ma későn értünk haza (fóliáztattam a hátsó szélvédőt), már le van takarva az Autó, hogy ne mászkálják össze a macskák. (Egyelőre még az  Albea áll a garázsban; lassan végre lesz annyi hely benne, hogy helyet cseréljen az I30-al)

Így már nem néztem meg a kiegyenlítőtartályt.

Előzmény: www.octinfo.com (1632)
misinator Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 1633

Alapvetően nem az a tipikus "rücsi", de - ahogy a Dinitrol magyarországi honlapja is igéri - "...Az alvázvédő réteg a járművek komfortosságát is növeli, mivel a felhordott alvázvédő anyag egyben zajcsillapító/dübörgésgátló tulajdonsággal is rendelkezik..."

 

Mivel ugye a karosszérialemezek hangszórómembránként viselkednek a különböző behatásokra, ezért úgy is viselkedik a viszonylag puha festék hatására, mint amikor az ujjaddal rátapintasz a hangszórómembránra; halkul.

 

...most olvasom, hogy 17-es kerékkel kérted az Autót?

Az 225/45-ös gumi?

Az a 195/65 R15-höz (ami nekem van) viszonyítva úthenger - sajnos zajkultúrában is.

 

Nyilván fognak használni különböző zaj/dübörgéscsillapító megoldások, de ugyanaz az autó mindig hangosabb lesz a szélesebb, merevebb (azonos gumimárka/típus) gumikkal, mint a keskenyebbekkel.

 

Én még a ballonos és keskeny gumikon és könnyebb acélfelniken szocializálódtam (Nem kezdem újra felsorolni a típusokat), s téli Bükk-hegységi vezetési körülményekhez, ahol dolgoztam egyértelműen ezek az alkalmasabbak.

 

...mindig azon járt az eszem, hogy ha még egyszer új autót veszek, s gyárilag a szélesebb, peresebb, könnyűfém felnik fognak járni az adott konfighoz, akkor - ha engedi a műszaki tartalom (motorizáció, féknyereg, stb.), akkor a gyárilag kínált keskenyebb, ballonosabb, acélfelnire szerelt gumikkal fogom kérni, s az árkülönbözetből inkább kérek valami extrát.

 

Szerencsémre a Life felszereltség ezt a "gondomat" helyből megoldotta.

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

 

De ezen természetesen nem fogunk összeveszni. ;-)

 

Előzmény: Jax1980 (1631)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.21 0 0 1632

Nekem nagyon gyorsan melegszik a motor bár valami extra megoldás van a Smartstream motorokban (ITM a neve) amivel manipulál hideg motornál a hűtőfolyadék keringtetésével (kicsit bonyolultabban, mint egy termosztát) és ennek tudható be.

Milyen a kiegyenlítő tartályod? Sima pattintós kupak, mint az ablakmosónál, vagy nyomás alatt van és tekerős a kupakja?

 

Debreceni vagyok, nem Miskolc környéki.

Előzmény: misinator (1629)
Jax1980 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 1631

Köszi az infót. Ha meg tudnátok csinálni az összehasonlítást a fórum társsal jó lenne. Mivel egyre jobban zavar és hosszú távra tervezem a kocsit, így gondolkodom, hogy valamit kezdjek a gördülési zaj szigetelésével, akár utólagos zajszigeteléssel a kerékívek és alváz felöl.Ha a rücsi is segít sokat, akkor lehet azt a verziót választanám....2 légy egy csapásra, valamivel olcsóbban.

Előzmény: misinator (1630)
misinator Creative Commons License 2022.02.19 0 0 1630

Bár kérdésed óta is téma volt a zajcsillapítás, de most lett aktuális a válaszom; kimozdultunk a város közvetlen környezetéből.

Ugyanis ma voltunk apóséknak megmutatni (Mindenki előtt titokban tartottuk eddig; úgysem olvassák ezt a topikot) a khm. Volga DCT-t.

Apósnak (83) régen kétütemű Wartburgja volt. Miután elvittük őket egy bemutatós körre, megkérdeztem tőle, hogy milyen nagy motort tippel bele?

(Az Auto Bild jár neki, tőle kapom)

Azt mondta, hogy minimum 1.5-os, de inkább 1.6 turbó lesz. (Látjátok; egész jól képben van az öreg).

Látnotok kellett volna a kikerekedett szemeket, amikor mondtam neki, hogy ezres háromhengeres...

Mindenesetre felnevetett, amikor meglátta a Big Blockot :-)

Aztán jött a szóbeli technikai leírás (Köszi kisfo!) videódemonstrációkkal:

https://www.youtube.com/watch?v=V120PfzszL0

Meg amit már egyszer linkeltem:

https://www.youtube.com/watch?v=uhsgdwUX1-w&t=653s

 

Ma már elég szépen kapcsolgatott a DCT, egyre ritkábban ejti le váltás után 1700-1800 alá a fordulatot a nyugodt vezetési stílus ellenére sem. Csak egyszer zavarodott meg egy emelkedős ívben történő normális gyorsításkor, hirtelen nem tudta, hogy hova kapcsoljon vissza. Három fokozatot is bepróbált hirtelen. De utána összeszedte magát, s a megtorpanásos körforgalmakat már magabiztosan kezelte le.

 

Szóval akkor országúti zaj. Ugye sajnos/vagy nem sajnos nincs összehasonlítási alapom, de a párommal nem tapasztaltuk rossz útfelületen sem zavarónak egyáltalán a gördülési zajt.

A motor jellegzetes - amúgy nem túl szép tónusú - háromhengeres kopogós morgása marginális.

Most jut eszembe, nem készítettem Spectroid alkalmazással méricskét. Na majd máskor. (Hiteles nem lesz).

De normális minőségű útfelületen a legzavaróbb zaj (vigyorogtunk is rajta rendesen) a kulccsal kapott kulcstartó zizegése volt mindkettőnk számára.

De tényleg.

 

 

Az Albeával szerzett tapasztalat birtokában gyanítom, hogy van érdemi hatása jelen esetben is az alváz és üregvédelemnek.

 

www.octinfo.com: Ugye te vagy Miskolc környéki?

Ha gondolod, találkozhatunk, hogy összehasonlítsuk a két Life-ot - még ha el is térnek a szerelt kerekek, meg a motor-váltó - hogy, van e érdemi különbség  zajkomfortilag.

 

 

Előzmény: Jax1980 (1590)
misinator Creative Commons License 2022.02.18 -1 0 1629

"...Az automata váltóra több, mint 10 éve vágyom!..."

 

Akkor én "nyertem" a 24 évemmel :-(

;-)

 

Tegnap:

"Ma reggel már egész szépen váltogatott munkába menet a DCT.

De utána - csupán 30 kilométeres óraállásnál - négy kollégámnak is (mindegyik automata váltós tapasztalattal) odaadtam egy rövid és normális próbakörre. /Mellettük ültem ütésre előkészített ököllel :-)))/

...délután már megint csak találgatta és próbálgatta az algoritmus, hogy hogyan is kéne, meg mikor váltania..."

 

Csóri algoritmus...

Ma reggel csendes elővárosi kihajtás után üres Miskolcot elkerülő pályára hajtás követett. Eredmény, még ott is (műszer szerint...) lassan (Albea dinamikával) melegedő motor.

Tehát óvatos, várós és türelmes felgyorsítás 110 km/h-ra.

Ezután a kihajtón/felüljáróra fordulón megterhelt kamion követése.

Algoritmus következtetése:

Ez a sofőr egy tötyörgő idős bácsi lesz. Tehát elkezdett a magasabb fokozatokba 1300-ra(!) ejtve a fordulatot váltani.

Szegény motorka rázkódott és morgott kínjában.

Úgyhogy elkezdtem dinamikusabban gyorsítani - a lassabbak mögött is - úgy, hogy a városi fogalomban is 1800 alá ne ejtse a fordulatot.

Többlépcsős, szakaszos lett így a gyorsítások görbéje, de legalább délután már ehhez az elváráshoz tartotta magát alapból.

Szóval tanulgatunk, tanulgatunk.

S ezt napi 2X11 kilométeren!

 

Ui: Mai tapasztalat 2: Kiválóan, nagyon jól szabályozhatóan lehet vele tolatni még emelkedős kapura állásra is!

Előzmény: www.octinfo.com (1627)
misinator Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1628

Nagyon szépen köszönöm!

 

Válaszoltam rá!

 

Engem lenyűgöz az Atkinson működési elv (titokban mindig vágytam egy olyan autóra, ami ezt tudja) - no meg az rengeteg fejlesztés, amit ebbe a motorkába öltek, illetve az a gépmunka, ami a CVVD vezérlés legyártását igényli.

 

Egyelőre (61 kilométeres óraállás, gyakorlatilag egy elemes a minta...) abszolút értelemben még nem tudja alulmúlni az Albea fogyasztását (bőszen követem), de tegyük hozzá, hogy az I30-ba gyárilag van beépítve 5 db 50 kilogrammos cementes zsák ;-)

Előzmény: kisfo (1626)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1627

Az automata váltóra több, mint 10 éve vágyom! Ha két évvel hamarabb vásárolok új autót, akkor lehetett volna egy S-Cross hagyományos automatával. Alig több pénzért, mint az i30 tavaly. De nem lett... Az árak meg már az egekben.

Előzmény: misinator (1625)
kisfo Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1626

"Én csak ..."  -> ááá, nincs olyan, hogy "csak".   sokféle tevékenységre szükség van, a minöség számít !

"Jól értem, hogy azzal, hogy tud viszonylag későn zárni szívószelepet, a motor "belekóstol" az Atkinson ciklusba?"

 

-> abszolut:

The CVVD can change valve duration while maintaining valve lift. In addition, in combination with Continuously Variable Valve Timing (CVVT), the intake valve opening (IVO) and intake valve closing (IVC) can be independently controlled under various engine operating conditions to improve fuel efficiency as a whole without lack of engine power. However, even with the CVVD system applied, the reduction of pumping losses due to the effect of the Atkinson cycle is well contributing in low load area, but limited at high loads to ensure sufficient power required by the driver.

 

For the new Smartstream 1.0L T-GDi engine, the combustion system including port and combustion chamber geometry have been extensively optimized through experiments and computer simulations to maintain robust combustion under high EGR ratio and LIVC of the Atkinson cycle.

 

emailben elküldtem a cikket a megadott cimedre

 

 

Előzmény: misinator (1625)
misinator Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1625

Megtisztelsz. Nagyon köszönöm.

 

Én csak egy autóforgalmi szakközepet végzett hivatásos sofőr vagyok - max. közepes műszaki érzékkel. Tehát nem vagyok sem autószerelő, sem mérnök.

...sem figyelmes. :-(

 

Köszönöm a korrekciódat!

 

Az vigasztal csak, hogy a szlovák gyári képviselet által közzétett - dimenzió nélküli - nyomaték jelleggörbe hunyorítva hasonlít az általam linkelt grafikon nyomaték görbéjére:

https://s7g10.scene7.com/is/image/hyundaiautoever/1.0_T-GDI:4x3?wid=480&hei=360&fit=wrap,1

 

https://www.hyundai.sk/modely/i30#petrol-10-t-gdi

 

A képeket köszönöm!!!

Vezérelt olajszivattyú? Wow!

 

Jól értem, hogy azzal, hogy tud viszonylag későn zárni szívószelepet, a motor "belekóstol" az Atkinson ciklusba?

 

Válaszod előre is köszönöm!

 

 

Ma reggel már egész szépen váltogatott munkába menet a DCT.

De utána - csupán 30 kilométeres óraállásnál - négy kollégámnak is (mindegyik automata váltós tapasztalattal) odaadtam egy rövid és normális próbakörre. /Mellettük ültem ütésre előkészített ököllel :-)))/

...délután már megint csak találgatta és próbálgatta az algoritmus, hogy hogyan is kéne, meg mikor váltania...

 

 

Előzmény: kisfo (1620)
misinator Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1624

Hangosság.

Hm. Érdekes kérdés.

Már az objektivitás is szubjektivitás. Hiszen a különféle szűrőkkel mért jelleggörbék is mutatják: A hangosságon lehet vitatkozni.

Most találtam, majd elolvasom, de a negyedik oldalon ábrázolt három jelleggörbe (A, B, C) számomra ezt sugallja.

http://kemmk.hu/sites/default/files/dokumentumok/3._az_ipari_akusztika_alapjai.pdf

Eleve (nem sorrendben) kor, érzékenység, napszak, mentális állapot, fáradtság, szocializáció, prekoncepció, hallás előtörténet, hallásvizsgálati eredmény stb. kérdése, hogy mit hallunk hangosnak.

Az én értékrendemben - úgy hirtelen - halk az az autó, amiben halkan lehet elöl beszélgetni, illetve érteni azt, ha halkan beszélnek a hátsó ülésen - 140 km/h sebességnél.

Illetve, amit éjszaka, több órányi vezetés után sem találok hangosnak (hajnali három óra!).

Na ennek a kritériumnak nálam nem felel meg pl. a Golf IV. 1.6 16V, illetve mindazon általam vezetett autók, amik erre a /motorra/platformra épülnek! Jetta, Altea XL, Octavia.

Viszont az 1.4-es Albea igen!

Miközben beülve, hidegen indítva és városban hajtva a német konstrukció csendes és minőségi benyomást kelt, hiszen a magas hangok csillapítottak, a kevésbé tompított mélyekkel olyan balanszt adnak, hogy minőséginek érzed az autót.

Beülsz az Albeába, hidegindítás, mély komponens kevés, de a magas több. Nyersnek, sprődnek érzed  induláskor - főleg a német után átülve.

Aztán mész az autópályán 170 kilométert, meg vissza is, s a németből meggyötörten esel ki, hiszen a mély komponens eleve sok, de legalább megjelenik a magas is a pörgő motorral.

De elindulsz az Albeával egy munkahét után péntek éjszaka 11-kor Miskolcról Tatabányára (mert a haver bezárta a kocsijába a kulcsot, a pótkulcsot viszed utána...megtörtént). Reggel ötre érsz haza,  már tankolás után, s kimerült vagy, de az autót nem érezted hangosnak.

Na ez a nem mindegy.

S 16 év, s alvázvédelem előtt sem lett elegem a zajszintjétől.

 

Az e-Golfot meg a városban is hangosnak hallod. (Pedig nem az). Mert nincs motor/hajtóműzaj, cserébe annál hangosabbnak érzed a gördülési zajt.

A kutya is jó dolgában vész meg...

 

Az én Volgám (ma délutánra teljesen olyanra formáltam ösztönösen az ülés/pedálok/kormány háromszöget, hogy totál adja az érzést), akarom mondani ezres I30-am meg tapintatosan, urasan csendes. ;-)

 

Automata irigylése: Értem. S azt is tökéletesen megértem, aki nem érti az automata iránti vágyat.

Ha napi kétszer 20 percet vezet, miért is unná meg bármikor is!?

 

Én - most már ezek szerint - túl sokat vezettem kézi váltós autókat. Így beleuntam a váltásba, kuplungolásba, s emiatt is eleve abszurdnak tartom, hogy miközben már mindent IS elektronika vezérel, eközben ugyanúgy egy kiálló bottal tologatjuk össze a (fogaskerekeket) szinkrongyűrűket, miközben bal lábaddal egy pedált rugdosol, mint a 19. század végén..., de úgy, hogy annyira beidegződik a lábadba a rugdosás, hogy lehet Te már nem tudsz - én igen :-) - bal lábbal fékezni kézi váltós autót.

(Ha lefejeled  kormányt, rám ne hivatkozz!) 

 

;-)

 

Előzmény: www.octinfo.com (1619)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1623

Amúgy nekem nincs bajom az elindulással - VW-nél volt viszont - hanem a váltáskori pedál felengedést nehéz úgy abszolválni, hogy ne torpanjon a motor meg. Ez nagyon szar érzés gyorsításkor (ahogy egyre magasabb fokozatba kapcsolok, egyre kevésbé jelentkezik) és ha ki kellene lőni pl. kereszteződésben. Ilyen torpanásos váltásokat amúgy YouTube videókon is látni i30-nál.

Előzmény: Benben (1621)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1622

Lehet, hogy béna vagyok. De akkor még sokan mások is, ahogy látom a véleményeket. :)

Viszont akkor az 1.4 turbós motorral meg ügyes voltam! Annál nem volt ilyen gond. Se i30 se Ceed esetén.

 

A lexarabb kuplungja eddig a VW konszernnek volt, a japán autók, a Ford, mind sokkal jobb volt, fele akkor úton járt a pedál. Ez az i30 se lenne rossz, ha jó lenne... De nem az.

Előzmény: Benben (1621)
Benben Creative Commons License 2022.02.17 -1 0 1621

"Minden relatív, majd megszokod és már nem lesz halk. :)"

Uhhh, ezt nagyon adom!

A szép lassan elillanó új autó varázzsal, egyenes arányban élesedik a hallás. :)

A kuplunggal meg Te vagy a béna... :)

Jaaa... nem! Az autó a nálam töltött másfél éves pályafutása alatt, egy fél méterrel a talajszint alá mélyitett garázsban lakott. Minden nap küzdelemes volt a kiállás a bizonytalan fogáspontú kuplunggal.

Ezt sem előtte, sem azóta, egyik off autóm sem produkálta.

Előzmény: www.octinfo.com (1619)
kisfo Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1620

Szia,

 

jókat és jól szoktál írni, szívesen olvasom.

 

A lenti linkjeiden talalhato görbek nem az igaziak, mint ott is irjak: nehany adat (pl. max. telj. es fordulata, max. nyomatek es fordulata) alapjan kalkulalt, igy nyilvan a motor egyediseget, pl. a valtoztathato szelepvezerlest stb. nem tudja figyelembe venni

"Curve below was generated by the ProfessCars™ software, based on the factory data"

 

Szakmai cikkböl nehany görbe a motor egy valtozatara:

 

 

 

 

 

Előzmény: misinator (1618)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1619

Gyári üregvédelem is csorog egy ideig.

 

1.5 DPi nekem 8 hónap után már hangos. Az elején csendes volt. Hozzá képest a 16 éves Octavia2 1.6 volt hangos. Ami új korában halk volt. A vevője számára a 16 éves Octavia2 is halk a saját, 14 éves 1.4-es Octavia1-éhez képest.

Minden relatív, majd megszokod és már nem lesz halk. :)

Az automatát irigylem, különösen a béna i30 kuplung tekintetében, melyek a szívómotoroknál szívatják a tulajokat. Mert a turbós motorknál nem tapasztaltam ilyesmit kézi váltóval.

Előzmény: misinator (1617)
misinator Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1618
Előzmény: misinator (1617)
misinator Creative Commons License 2022.02.16 -1 0 1617

Voltam bent az alvázvédősöknél. Küldeni fogják a képeket.

Ha meg nem, akkor majd addig járok a nyakukra, amíg el nem küldik.

 

Viszont lefotóztam az "L"-es rendszámú Corollát.

Íme:

 

A szerencsére Kifinomult, szerencsére Volgát pedig átvettük!

Megtankoltuk (100-assal, mint a Polákot - na jó, akkor még csak 98 - meg az Albeát is szoktuk). Hazagördültünk.

 

Volga, mert:

- Pontosan olyan széles

- A kilátás, térérzet is arra (nem hasonlít!, hanem) emlékeztet.

- A motor viselkedése szintén. (Nem érzel egyre erősödő motort, egyszerűen csak sztoikus nyugalommal nyomatékból megy, ahogy a jelleggörbe is mutatja):

Tegyétek egymás mellé a két képet! (bár a képen ábrázolt I30-sé  - az enyémmel ellentétben lágy hibrid, de ennek itt most nincs jelentősége)

https://www.automobile-catalog.com/curve/1988/52835/gaz-24-10_volga.html

https://www.automobile-catalog.com/wykres_power.php

- A váltó első két fokozata pedig ugyanúgy jellegzetesen rövid és a III.-IV. is hasonlóan aránytalanabbul elnyújtottabb - és olyan a feeling is, ahogy azokat elváltogatja.

Tegyétek egymás mellé a két képet!

https://www.automobile-catalog.com/wykres_gears.php

https://www.automobile-catalog.com/performance/2022/2973035/hyundai_i30_1_0_t-gdi_mhev_48v_120_7dct.html

 Ugyanúgy indul meg megfontoltan a zöld lámpánál. Nem ezzel fogsz rajtversenyt nyerni, de utána a tempót ez is könnyedén és nagy színpadi drámázás nélkül, de magabiztosan - egyszerűen csak abszolválja.

 

 

Szóval vonul.

 

Mint a 2410-es Volga.

 

Ennek kifejezetten örülök!!!

 

Ahogy az Írásban is vagyon: Kb. 1500 kilométeren keresztül hangolódik, tehát a váltóval - adaptív vezérlés ugye - egyelőre tanuljuk egymást, csak az egyes autós újságíróknak - akik egymás után ülnek bele egy-egy szerencsétlen tesztautóba -, s nyomják, mint süket a csengőt - ez nem jön le, s szidják az automatákat, hogy összevissza váltogatnak...

 

Autó Hold a Life felszereltségnél nincs, tehát ha nem akarod piros lámpánál a féket nyomni, vagy behúzni a kéziféket (mert - úgy látszik - egyfolytában kúszni akar, időnként készségesen emelve a fordulatot), akkor érdemesebb "kidobálni üresbe". Amit meg kell szoknom, hogy csak megállás után tegyem "N"-be. Így összességében a kézi váltó érzése megvan (a kapcsolások arányaival is ugye) kombinálva az automata fölényes nyugalmával.

Hibbátlan!

 

De meggurulni nem fog, ha fékoldás után azonnal nem lépsz a gázra, mert max. 2 másodpercig megfogja az autót a fék, ha nem adnál elég nagy gázt elinduláskor mondjuk egy parton.

A start-stop finom, de valószínűleg nem fogom használni.

A sávtartó (nem ismerek magamra!) kifejezetten tetszik!

Elképesztően csendes; az 1.5 DPI-t határozottan - elnézést a kifejezésért, nem ez a legjobb szó - közönségesebbnek éreztem.

Gyanítom, hogy az automata pszichésen csendesebb érzete mellett dolgozik az üregvédelem is.

...ami, ahogy átmelegedett az autó a szalonban az átadásig, elkezdte csepegtetni a (kérésemre ezek szerint valószínűleg tényleg bőségesen telenyomott) üregvédőt a szalon padlójára:Amúgy ez már nem a Kappa  - hiába nem lágy hibrid - hanem a Smartstream motor:

Ez ugyanis már nem csak D-CVVT (dual continous variable valve timing), hanem CVVD (Continuously Variable Valve Duration) vezérléses:

https://www.youtube.com/watch?v=uhsgdwUX1-w

https://www.autoszektor.hu/hu/content/mi-az-cvvd-0

https://tech.hyundaimotorgroup.com/essential-performance/smartstream/

 

 

Szóval racionálisan és szenvtelenül kijelenthetem: Máris lenyűgözött minket és  I M Á D J U K!

 

 

Ui: Moha motorral igen-igen ritkán veszik az I30-at.

Akik kézi váltóval veszik, azoknak - szerintem is - hülyeség ez az "Euro-kényszeres" agyonkomplikált motorka, azoknak ideális az 1.5 DPI. Akik meg automatát vesznek és van pénz lóvéra, azok vagy az 1.5 T-GDI-t veszik, vagy már akkor  Tucsont...

 

Egyelőre ennyi.

 

 

misinator Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1616

...hát ez az!

 

Én is.

Merthogy amikor hétfőn délelőtt bementem a dinitrolosokhoz, az autó sehol, ehelyett egy "L" -es rendszámú (mennyi idős lehet; 12-14 éves?) Corolla volt fent a csápon. Éppen bontották le a hátsó műanyag doblemezeket. Mögöttük száraz sár (pedig a tulaja az alját is mosta, de hát ki lát a doblemez mögé!?).

 

Meg rozsdásabb lemez, mint amire számítottam. Bánom, hogy nem fotóztam le.

A "srácok" szerint az ez év tavasszal 16 éves Albeám  (szarolasz...) messze nem rozsdásodott így, pedig az tizenévet állt télen nappal a párás, 25 fokos munkahelyi garázsban, ahol esténként a sózott bükki latyakot olvasztották magukról a Transitok...

...oszt' pedig mindkettő török gyártmány...

 

De visszatérve Moha Turbóra!

Szóval ő már visszakerült a kereskedéshez.

Képeket láttam róla elkészülve, azt ígérték, hogy átküldik.

De lehet, hogy nem jött meg, mert a gmailem azt írja, hogy telítődött.

Na mindegy, amikor lesznek képek, közzéteszem.

Így a srácokat kifizettem. Drámaian balra el.

 

Délután aláírtam a millió papírt. (Nem ide tartozik; kifizettem az önrész maradékát. Annyival drágábban tudnám mostani áron megvenni kápé ezt a konfigot, amennyivel többet fizetek vissza végül hitelt a nyáron szerződött árban. Durva.)

 

https://www.vezess.hu/magazin/2022/02/16/uj-autok-atlagara-kategoriankent/

 

Ma délután 15 órakor átvétel.

Még nem izgultam így autóvásárláskor/átvétel/első vezetés előtt!

...úgy látszik, hogy öregszem...

Előzmény: janobá (1615)
janobá Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1615

Várjuk a képeket!

Előzmény: misinator (1614)
misinator Creative Commons License 2022.02.11 0 0 1614

Ma délelőtt benéztem a műhelybe. Rákérdeztem, hogy mennyiért vállalják most az alváz és üregvédelmet.

A "most" szót nem véletlenül emeltem ki.
Mivel a Rezsi Démon elleni hősies harc nem terjed ki a vállalkozásokra, ezért - egyik múltkori beszélgetésünkből - kiderült, hogy igencsak jelentős áram és gázáremelést kaptak a nyakukba a vállalkozások, s nem meglepő módon egy kis késéssel ezt a megrendelőkre, vásárlókra fogják hárítani.

Tehát most már egy zsír új I30-at 170000-ért vállalnak.

 

De ez az elmondás szerint eltérhet az autó méretétől/fajtájától/jellegétől/típusától. (Gondolom én pl. szerelhetőségétől).

Meg a korától/állapotától. Pl. már meglevő rozsdától mentesítés, stb.

Már találkoztak rozsdás küszöbbel kettő éves autón is. (Nem kérdeztem rá, de vannak tippjeim...)

Mondjuk ezen amúgy sem csodálkozok: Nem túl sok autóssal találkoztam még, aki - hozzám hasonlóan - az autó alját is igyekszik leöblíteni a kézi mosókban - legalább időnként.

 

A látogatásom idejére a küszöböket kifújták.

Majd elmondás szerint ezután jöhetett az autó alja, s a takarófólia eltávolítása után az ajtók üregvédelme. (Az ajtóborításokat nem távolítják el, hanem az ajtók alján levő nyílásokon keresztül történik.)

 

Egy érdekesség: Pirossal karikáztam be azt az - amúgy dugózott - gyári kialakítású lyukat, amelyik a jobb hátsó kerék járatában látható.

Zölddel a bal oldalit.

Mint látható, a kettő nem egy magasságban van!

 A jobb oldalinál be tudnak úgy fújni, hogy az megfelelő legyen, a bal oldali ahhoz túl alacsonyan van.

Ezért - kékkel bekarikázva - fúrtak két kisebb lyukat a bal kerékjárati ívbe, hogy ott is tudjanak dolgozni.

Természetesen azok is be lesznek dugózva.

 

Hétfőn - ígéret szerint - kicsomagolás, összeszerelés!

 

 

Előzmény: Jax1980 (1611)
misinator Creative Commons License 2022.02.10 0 0 1613

A miskolci Hyundai márkakereskedést is magában foglaló telephelyen van egy kis vállalkozás, ők dolgoznak a Dinitrol technológiával.

 

Tekintve, hogy azóta megint tudtam nekik - remélem - egy kuncsaftot szerezni nyárra (így ő legalább nem hetekig fogja érezni a szagát a cuccnak, mint mi az Albea belsejében, amit tavaly húsvét előtt, tehát még hideg időben csináltattunk náluk), ezért amikor a fizetésre tereltem a szót, mosolyogva csak annyit mondtak, majd erről is újra tárgyalunk.

 

Előzmény: Jax1980 (1611)
misinator Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 1612

Ma délelőtt - a többi munkájuk mellett - folyatódott a maszkolás, s ha minden igaz, ma el is kezdték fújni.

A hétvégén hagyják száradni s hétfőn szerelik össze újra Moha Turbót.

 

Most már kezdek egyre izgatottabbá válni, hogy milyen lesz az első benyomásom erről a hajtáslánc/autó  kombinációról.

(Nagyon titokban picit reménykedem, hogy ad vissza valahol abból a "vonulós" érzésből, amit a Volga Gaz 2410-es adott nekem annak idején.)

Illusztráció:

https://gomotors.net/pics/Gaz/gaz-volga-2410-06.jpg?i

 

Ma két kép készült a macerás munkáról:

 

Jax1980 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 1611

Köszi a képregényt. Jó látni egy ilyen folyamatot, illetve látni, hogy burkolatok már nem raktak védelmet. Így tuti jó hatása lesz az alváz védelemnek a zajcsillapításra is. Kár, hogy előtte nem tudtad használni a kocsit. Ha nem titok hol és mennyiért csináltatod?

Előzmény: misinator (1610)
misinator Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 1610

A folytatás folytatása következik:

 

misinator Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 1609

A képregény folytatása következik.

 Ma délelőtt voltam bent a kereskedésben. Jó hír, hogy végre megvan a típusbizonyítvány, így a jövő héten végre megtörténhet a forgalomba helyezés, stb.

 

Ugyanekkor benéztem az alvázvédősökhöz is.

A burkolatok eltávolítva, s a maszkolás is nagyrészt készen volt.

Holnap jöhet az érdemi munka.

misinator Creative Commons License 2022.02.09 0 0 1608

Háztáji montírozás:

 

Előzmény: misinator (1607)
misinator Creative Commons License 2022.02.08 0 0 1607

Ezeket nem tudtam. Nem semmi!

Előzmény: www.octinfo.com (1606)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.08 0 0 1606

Hehe... Audi felszereltségi lista külön állatfaj! Ott bizony sok dolog extra volt egy A3-ban, ami a kategória-társ Octavia2-ben széria. És 1,5x annyi pénzt kértek azonos extráért Audi-ban, mint Skodában. Az alap felszereltségű Octavia több cuccot tartalmazott mint az alap A3, az opciós lista a Skodánál 2 oldal volt, Audinál meg a duplája.

A vicc az, hogy pl. a tolatóradar dettó ugyan az volt a két autóban, a szenzorok egyaránt hullottak a Skodában és az Audiban is. Cikkszámuk is ugyan az volt.

Előzmény: misinator (1604)
misinator Creative Commons License 2022.02.07 0 1 1605

Lassan, de bizonytalanul...

 

Szóval bürokratikus okokból még mindig nem tudja elindítani a forgalomba helyezést a kereskedés.

Talán már tényleg csak napok kérdése.

Viszont két nappal előrébb tudták hozni az alvázvédősök az autó megbontását...akarom mondani a megrendelt munkát!

Így viszont - beceneve még nem végleges, ez egyelőre csak egy "munkanév" - az Automata Moha Turbo átvétele végleges lesz, s nem további sóvárgás tárgya.

 

Bürokratikus ok: Ezt Csikós Zsolt tudta gyönyörűen ábrázolni egy angol taxi tortúrája kapcsán, idézgetek belőle:

 

"...

A rendes forgalmival, valamint a hivatalosan lefordíttatott Euro 3-as átalakítási engedéllyel Tamás berobogott a Mozaikba, hogy elkezdje görgetni a behozatal úthengerét. Nézik a szakértők a papírokat – hát ezen sehol nem szerepel, hogy Euro 3-as. Dehogynem, ott áll rajta, hogy „az autót a londoni tömegközlekedési hatóság előírásainak megfelelő emissziócsökkentő rendszerrel szerelték fel", ez nem elég? A London Metropolitan Police hivatalos honlapján pedig ott szerepel, hogy 2006. január elseje óta az Euro 3 az elvárás. Á, az csak egy internetes honlap, nem jelent semmit, mondták erre a Mozaikban. Internetes honlap a f...om, ez egy pco.gov.uk végződésű domain, a Hivatalos Kormányzati Portál, az atyaúristen, a világ bármilyen közepesen civilizált lyukában elfogadják abszolút hitelesnek.

Magyarországon, a Mozaik utcában azonban nem. Éljen az Európába ágyazott Zambia, a mi kicsiny országunk, nagyjából ott is tartunk, csak nálunk már nincs fekete himlő. Ide papír kell, lehetőleg lúdtollal aláírva, még jobb a pergamen és a király pecsétje. Természetesen lóháton, futárral hozva, máshogy nem hiteles. Kétszáz év itt az elmaradás, nem húsz..."

 

"...Tamás könyörgőre fogta a dolgot: egyetlen gépelt oldal kéne csak, amiben röviden szerepel, hogy a verda eurohármas. Október végére megjött az is. Egy nyomtatott, aláírt, pecsétes verzió. Nem papíron, dehogy. Skót szüzek vékonyra cserzett bőrén, ír csecsemővérbe mártott lúdtollal aláírva, a királynő eljegyzési pecsétgyűrűjével, forró malagai szurokkal lepecsételve, jerezi sherryvel meglocsolva, indiai teakfa izzó parazsán pörkölve, naná. Hátha így elfogadja az a mohácsi csatánál leragadt magyar hatóság.

Elfogadta..."

 

https://totalcar.hu/tesztek/2010/01/08/a_legtaxibb_erzes/

 

 

Amúgy megvan a pontos gyártási dátum is, régebbi, mint ahogy emlékezett rá az értékesítő...: 2022 jan 19. ;-)

 

Az autót és a szakembereket nem hivatalos látogatás keretében kerestük meg. A látogatás szívélyes, baráti légkörben zajlott. A First Lady, aki eddig még nem látta az Alkotást, elismerését és elégedettségét fejezte ki a látottakkal kapcsolatban.

 

Úgy néztük, hogy tudtuk; először és egyben utoljára látjuk gyári állapotában Moha Turbót.

 

 

...hogy mennyivel filigránabb a futóműve, mint az Albeáé!

Majdhogynem a fele vastagságúak az alkatrészek. (Nem is a harmadik világ a fő export piaca...)

Hogy ezzel nemhogy menteni nem fogok nyári vihar után, bányató melletti földúton elakadt Berlingót (ahol pl. egy összkerekes Honda CR-V is beásta magát), de földútra az autó hosszától nagyobb távolságra sem fogok vele merészkedni...

 

 

misinator Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1604

"...

Csóró ország vagyunk, kettőnél több elektromos ablak egy autóban még mindig sok vevő fejét elcsavarja, egy színes kijelzős fedélzeti navigáció pedig mélyen beszippantott herbálként hipnotizálja a bácsbokodi ex-Lada-tulajdonost. Az autóik felszereltségével kérkedők dolga könnyebb, mint gondolnánk, hiszen gyakran sem a vevők, sem az eladók nincsenek tisztában azzal, hogy mely extrák érnek valamit, ráadásul a hiányzó extrákról képesek nagyvonalúan megfeledkezni, mielőtt a „fullos” jelzőt beírják a hirdetésbe.

Egy prémium kategóriás autó nem a bőrülésektől vagy a „bigxenon” fényszóróktól lesz különleges, és egy középkategóriás autó tolatókamerájától sem kell eldobni kapát-kaszát. A „fullos”, „megafull”, „teljes felszereltség” kifejezéseket tartalmazó hirdetések láttán biztosak lehetünk abban, hogy az autó nem a legmagasabb felszereltségű, csupán minden benne van, amitől az eladónak csillogott a szeme hajdanán, amikor megvette. Ha fontos számunkra, hogy kimagaslóan extrázott példányt vásároljunk, olvassuk el a korabeli brosúrákat az interneten, így nem járunk hasonlóan, mint az a vevő, aki a reális értékénél egymillió forinttal többet fizetett egy szövetbelsős, kézi váltós Audi A6-ért, csak mert a 2006-os autóban kétzónás klímát, ülésfűtést és tolatóradart talált.

Az eladók által jelzett „fullos” kifejezés tízből tízszer jelenti azt, hogy minden extra benne van az autóban, amit az illető ismer, a tények viszont azt mutatják, hogy ez rendszerint jóval kevesebb, mint amit a gyártó kínált eredetileg a típushoz..."

 

https://telex.hu/belfold/2022/02/05/hasznalt-auto-ha-ezt-hallod-az-eladotol-menekulj

Előzmény: www.octinfo.com (1603)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1603

A neppereknek fogalmuk nincs a felszereltségekről. Behazudnak valamit. Vagy random kiválasztanak egyet.

Octavia2-nél elég jól képben voltam, vagyok és láttam cifra dolgokat. A műszerfali díszcsík színéről és mintájáról megmondom, milyen felszereltség. Hát nem az volt, mint a hirdetés címében.

Előzmény: janobá (1602)
janobá Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1602

Ok. Köszi. Csak az ami bosszant hogy a hirdetések nagy részében, ahol a kapcsoló is látszik, beleírják a felszereltségbe "esőszenzor" Amit én vásároltam abban is jelen volt!

Ezeket a képeket is hirdetésekből töltöttem le, ahol szerepelt a szenzor, meg még egy pár dolog ami nem valós. NEPPER becsület!

Csak aki típust vált, az nem ismerheti a felszereltségeket. (alap+hozzákért dolgok)

Valakinek hátha segítünk ezzel is hogy mit nézzen ha vásárol használt autót!

 

Előzmény: Mafer (1601)
Mafer Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1601

Üdvözlet!

 

Ha az ablaktörlő kapcsolón a 0 és 1-es fokozat között --- van, akkor az szakaszos üzem, és a szabályozóval a két törlés között eltelt időt lehet állítani.

Ha az ablaktörlő kapcsolón a 0 és 1-es fokozat között AUTO van, akkor az esőérzékelős, és a szabályozóval az érzékenységet lehet állítani.

Tehát a képen látható esetben nincs esőérzékelő a kocsiban.

Előzmény: janobá (1599)
janobá Creative Commons License 2022.02.07 0 0 1600

Szép napot!

Van ám élet a fórumon, nem győzöm olvasni :)

Egy kérdés hátha valakiket még érdekel rajtam kívül is.

Ki milyen motorolajra esküszik? A gyári ajánlás a SELL HELIX PROFESIONÁL AF 5w30. MotorG4LC 1.4 MPI.

Vannak itt "öreg" motorosok is. mi a tapasztalat?

 

janobá Creative Commons License 2022.02.02 0 0 1599

janobá Creative Commons License 2022.02.02 0 0 1598

A baloldali kapcsolókkal nincs problémám. De azért kösz. Az ablaktörlő  eső érzékelő , (ha van ilyen nekem) érdekelne. Nem igazán fontos dolog, de most bogozom ki hogy mi a felszereltsége. Esetleg ha van szenzor, az látható helyen van e? Mert az már tisztázná a dolgot.

Előzmény: tux (1597)
tux Creative Commons License 2022.02.01 0 0 1597

A baloldali a bajuszkapcsoló a világítás kapcsoló, annak az Auto állása a világítást kapcsolja napszak függvényében.

Előzmény: janobá (1596)
janobá Creative Commons License 2022.02.01 0 0 1596

Üdvözlet mindenkinek. Kérdésem lenne az ablaktörlő bajuszkapcsolóról. Ez a kép nem az én kormányom ,de a kapcsoló ugyan ez. Nos állitólag a felszereltség tartalmaz esőérzékelő szenzort. Ha én ezt szakaszos törlésre kapcsolom, akkor az szakaszos törlés , eső nélkül is szakaszosan müködik. Az ütemet tudom rajta szabályozni. A hirdetéseket nézegetve ilyen kapcsolóval is beírják az esőszenzort. (ez a kép is onnan van) A kezelési utmutatóban a szaggatott vonal helyet "AUTO" felirat van. A gépem 2019-es. Nos mi a vélemény? 

misinator Creative Commons License 2022.01.31 0 0 1595

Felszereltség:

Számomra - részletezés nélkül - pont az ideális és kedves a Life konfiguráció mind kívül, mind belül, mind felszereltségben.

Egyedül a fényre sötétedő belső visszapillantó tükör hiányzik, de annak hiányát - kizárólag(!) a hátsó szélvédőn, egy közepes árnyalatú fóliázással oldom meg.

 

Kifejezetten ez a nappali menetfény tetszik!

 

Igen, kis kijelzős fejegység van benne, nem kértem bele érintőképernyőt.

Megértem azt, aki azzal veszi, én már az "érintőképernyő autóban" megoldáshoz fejben öreg és maradi vagyok; nekem elég és jó, ha telefonom az.

Ha majd csak érintőképernyőset lehet már venni mondjuk 15 év múlva (és még élek stb.), akkor természetesen megbarátkozok vele.

 

Natúr fényezésű, sorrendben; sárga, piros, kék saját autóm volt eddig.

Fehéret szerettem volna végre, hiszen - valahol olvastam, egy olasz formatervező szerint - egy szép autó lehet fehér is.

Rengeteget vezettem fehér autókat, imádtam a drámai sikerélményét a kézi mosásuknak, annak eredményének.

 

Amit pluszba rendeltem, az az ülés és kormányfűtés. Ehhez rendelni kell - a nekem nem hiányzó - bőr kormányt, váltógombot is.

Még vészpótkereket rendeltem ezen felül. A 30 hivatásos év alatt három defektem volt, mindhárom esetben az egyéb megoldások (defektjavító, kompresszor) az út szélén hagytak volna:

- Egy középső kapukitámasztó szétvágta a futófelületet,

- teherautó laprugókengyel(!) befordult a gumiba,

- erdei út szélén srégen vágott akác csonk (repülőnap Kecskeméten, pisis utasok...) átfúrta a gumi oldalfalát.

 

A Comfort felszereltségnél már a lágyhibrid; "Smartgreen verziója van ennek a motorkának, ahhoz nem rendelhető pótkerék (hacsak nem helyet foglal a csomagtartóban úgy-ahogy rögzítve).

 

Gondolom és remélem, hogy eddig bevált és megkedvelted a szívómotoros gépedet!

Előzmény: www.octinfo.com (1592)
misinator Creative Commons License 2022.01.31 0 0 1594

Egyelőre még nincs nálam, s még nincs meg az alváz és üregvédelem sem. Elkerülte a figyelmed; semmi gond.

Most egyszerre - annyira nem néztem szét - hat vagy hét új autó érkezett a kereskedésbe. Az évben az elsők, amik ide érkeztek!

Elsőre az volt a mondás, hogy egy hét után már át is vehetem, de amikor mondtam, hogy ez mondhatni szülinapi ajándék, jött a kérdés, hogy az mikor van? Szerintem megkönnyebbült az értékesítésvezető, amikor mondtam, hogy a - mostani héthez képest - jövő héten, hiszen így szerintem nyugodtan tud előbb azokkal foglalkozni, akiknek tényleg sürgős, vagy már elég türelmetlenek...

Úgyhogy ünnepélyesen beírta a naptárjába az időpontot és barátságos mosollyal közölte:

 - "Akkor a születésnapodon adjuk át délután két órakor!"

Ahogy írtam is, szerencsére ezután - a teleírt naptár ellenére - rögtön át is veszik az autót az alváz és üregvédősök, amiben nyilván szerepet játszik az is, hogy tavaly náluk rendeltem meg az Albea kezelését is, illetve szereztem egy kuncsaftot is nekik.

 

Az alváz és üregvédelemmel tehát az 1.4-es, nyolcszelepes Albeával van tapasztalatom, idézem az első itteni hozzászólásomat:

 

"...Amúgy meg addig ki sem hozom a kereskedésből, amíg az udvarukban levő Dinitrolos alváz/üregvédősök nem csendesítik még tovább - a 15 éves, amúgy sok, magasabb kategóriájú, vele nagyjából egy időben gyártott autótól is eleve csendesebb  (pl. 1.4, 1.6 Golf IV, Seat Altea 1.6 XL, Skoda Octavia 1.6 stb.)  Albeámnak is kifejezetten jót tett a kezelés. Kicsit olyan a hangcsillapító hatása, mint amikor téli reggelen rámész az autóddal a szűz hóval borított útra..."

 

A "ráncfelvarrás előtti (1.2 16V, 1.6 16V) Albea (próbáltam őket) leginkább kategóriájában átlagos pl. zajszintű autó volt. Nem találom, de a ráncfelvarráskor kiadott gyári közlemény kihangsúlyozta, hogy nagy súlyt fektettek a zajcsillapítás javítására (is).

Ez sikerült is nekik, hiszen 120-as tempónál csendesen lehet benne beszélgetni benne elöl, s tisztán lehet érteni azt is, ha a hátul ülők beszélnek szintén így.

Azért ez az idézetben említett, akkortájt gyártott, említett motorú típusokra nem igazán jelenthető ki...(Pl. amíg az Albea motorja ilyen tempónál 3000-et forog, ezek meg eleve zajosabban 4000-et).

Na ehhez képest a kezelés után ugyanez  a zajszint a nem hiteles, de viszonyításhoz megfelelő "Spectroid" frekvencia jelleggörbe ábrázoló mobilalkalmazással méricskélve feljebb ment 135-140-es tempóra.

 

Sajnos csak városban kipróbálva az 1.5-ös DPI-s I30-at, az ott, elsőre nem tűnt csendesebbnek, mint a kezelt Albea.

 

Majd beszámolok az első benyomásaimról. Persze, mivel egyből nekiesnek az autónak (így nem kap az alja sem koszt, sem nedvességet, főleg nem sót) ezért "előtte-utána" viszonyítási alap nem lesz.

 

 

Előzmény: Jax1980 (1590)
misinator Creative Commons License 2022.01.31 0 0 1593

Nagyon szépen köszönöm a jókívánságokat!

Örülök, hogy neked is tetszik!

Előzmény: Lalu74 (1589)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.01.31 0 0 1592

Gratula!

Ez pont olyan, mint az enyém!

Színe, felszereltsége.

Motor, váltó, az nem.

 

Life?

Annak van ilyen nappali menetfénye.

Meg kis kijelzős fejegység?

Előzmény: misinator (1588)
Benben Creative Commons License 2022.01.30 0 0 1591

"Mennyire lett csendesebb a futómű zaj?"

Nálam ez volt a "válóok", no meg az 1.4 szívó, a hangját is hallatta pályatempónál.

Amúgy meg nagyon rendben volt az autó. Kár, hogy erre nem fordítottak nagyobb figyelmet.

Előzmény: Jax1980 (1590)
Jax1980 Creative Commons License 2022.01.30 0 0 1590

Szia! Gratula az autóhoz. A plusz alváz védelem, hogy sikerült? Mennyire lett csendesebb a futómű zaj? Nekem ez az egy bajom van csak az új I30-ammal. Érdes útfelületen elég zavaró. Igaz alvázvédő előtt nem tudom mennyi tapasztalatod volt, de most miként értékeled?

 

Ķöszi

Előzmény: misinator (1588)
Lalu74 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 1589

Gratulálok, szép autó!Használjátok egészséggel és hibamentesen! 

Előzmény: misinator (1588)
misinator Creative Commons License 2022.01.28 0 1 1588

A megrendeléskor - de rég is volt; ugye tavaly június utolsó napján - a szalon értékesítésvezetője megígérte, hogy amikor gyártásba kerül az autónk, akkor értesít.

 A járvány előtti papírforma szerint ez szeptemberi gyártás lett volna.

Az előszerződésben dec. 31-ét adtak meg átadási határidőnek, de reményüket fejezték ki, hogy jó eséllyel a karácsonyfa alá kerülhet az AUTÓ.

 

Nem került. A szerződés további pontja alapján mi azért végül a múlt héten úgy döntöttünk a párommal, hogy innentől és egyről kezdve minden nap 1 százalékkal több esélyt adunk arra, hogy végre jönni fog a várva várt telefonhívás. Amikor is elfogom tartani magamtól a telefont és fel fogok hangosan kurjantani a jó hírre.

 

...aztán utána csak trélerre kerül egyszer...

 

Ahogy a tv híradókban szokták a - sokszor nem is - szemtanúk mondani a nélkülözhetetlen információkat; éppen ebédeltem a munkahelyi étteremben a kollégáimmal, amikor jött a várt hívás tegnap:

- Elkészült az autó...

- ...itt van a szalon udvarán...

 

Nem kurjantottam a körülményekre való tekintettel, csak vigyorogtam, mint a vadalma, meg beleejtettem a kanalat a levesbe (fontos információ ugye).

Meg megnéztem a kapott MMS-t.

Úgyhogy - elrohanva a szalonba - megegyeztünk, hogy a születésnapomon fogják átadni - természetesen az ajándék négy téli gumira átszerelve.

Átballagva a telephely udvarán a Dinitrol technikával dolgozó alváz és üregvédő vállalkozáshoz, megegyeztünk, hogy a kedvemért szétfeszítik a naptárukat és az ünnepélyes esemény után 50 métert megtéve átveszik az autót kezelésre (elsősorban a további zajcsillapítás miatt rendeltem meg).

Úgyhogy még vagy három hét.

 

A kapott MMS az 1.0 DCT-ről:

Frissítés:

Benéztünk ma délután a szalonba, hogy egy-két dolgot átbeszéljünk, illetve a párom is végre meglássa az AUTÓT.

Az persze sehol (ebben az ínséges időben biztos valaki rálicitált, s elvitték...)

 

Épp az átgumizáson volt bent a műhelyben; nem vártuk meg.

 

Pont emiatt (meg éppen nem volt net) pontos információt nem tudott adni az értékesítésvezető, de talán, ha egy napot állt a gyár udvarán.

Akik meg érintőképernyővel kapnák, azoké legyártás után még sokszor hetekig aszalódik ott.

Van, akié meg bürokratikus okokból még erre is ráfejel még egy hónapot.

Szóval viszonylag szerencsések vagyunk!

 

Köszönöm a türelmet.

 

misinator Creative Commons License 2022.01.25 0 0 1587
Előzmény: JaniT010 (1586)
JaniT010 Creative Commons License 2022.01.24 0 0 1586

Sziasztok Hyundai i30 fastback 1.0 t-gdi vásárlás előtt állok 

Kinek mik a tapasztalatok 

Főleg motorikusan érdekel

Előre is köszi 

janobá Creative Commons License 2022.01.22 0 0 1585

Köszi. Már csütörtökön léptem, s ide is elküldtem. Innét legalább kaptam egy "gépi" válasz levelet. 2-7nap válaszolnak azt írták. :))

Előzmény: Benben (1584)
Benben Creative Commons License 2022.01.22 0 0 1584

No ez nem túl bíztató. Nekem, a megkeresést követő második nap válaszoltak, igaz ennek már lassan két és fél éve.

 

Próbáld meg ezt: https://www.hyundai.hu/kapcsolat  

A felajánlottak közül, az ötödik lehetőséget választanám, így talán felveszik veled a kapcsolatot.

Előzmény: janobá (1583)
janobá Creative Commons License 2022.01.20 0 0 1583

Üdvözlet! Írtam az általad megadott email címre. Nos még semmiféle válasz ne jött. Ez volt múlthét szombat, ma csütörtök még semmi. Gondolod foglalkoznak ezek velem?

Vagy hosszabb várólistájuk van? Valami más ötlet, vagy várjak még szerinted?

 

Előzmény: Benben (1561)
misinator Creative Commons License 2022.01.17 0 0 1582

A fel nem ismert hiba oka még jobb;-)

 

Kórház által 1991-es Mk3-as szívódízel 9 személyes Ford Transit. Valamikor 1995-2005 között történt.

Mivel majdnem tőgázas autópálya tempónál (105 km/h) fejhangon üvöltött a differenciálmű, ezért engedélyt kapott a szállítási csoport, hogy a márkaszervizben (odahordtuk; jól gazdálkodó intézmény volt) oldassuk meg a problémát.

A szerviz újrahézagolta a difit, valamivel csendesebb lett, de mondták, hogy csere nélkül ettől már nem lesz csendesebb.

Emellett télre kapott új téli gumikat is a felnikre.

Másnap, teljesen terheléskor; amikor beült 8 beteg + a csomagjaik (katonai hálózsákok; légzőszervi barlangterápia), a sebességgel arányosan változó sűrűségű erőteljesen kopogó hang jelent meg - a hátsó futómű felől.

Márkaszervizbe vissza, hibajelenség elmond. Délben érdeklődés; ők nem tapasztaltak semmit.

Teljes terhelésnél sem?

- Ja! ...ők azt nem próbálták...

Másnap újra érdeklődés: Cserélni kell a differenciálművet; kitört egy fog.

Csere. Nem volt olcsó.

Beül 8 beteg. Kopogás újra.

- Akkor biztos féltengely.

Akkori főnököm dönt: A Forddal ellentétben a Nissan szervizzel viszont teljesen elégedettek vagyunk! Vigyük oda!

Nissan: Féltengelyek és kerékcsapágyak cseréje.

Kicserélték.
Hiba továbbra is fennáll. (De a cseréket vitán felül elvégezték)

 

...megálltam egy általam ismert tényleg olajsaras, pusztult műhelyű szerelőnél.

(Cigibe beleszív, a füsttől hunyorog)

- Állj rá az aknára, te meg fiam adjál le nekem egy hegesztőpálcát az aknába (akkor még nem volt elterjedve a gyorskötöző)

Megvártam a műhely előtt.

- Kész; mehetsz.

- Mit fizetünk?

- Semmit, na haladjál, kell az akna.

- De mi volt a baj?

- A kerekeket átgumizták, de már a felni belső oldalára is kellett rakniuk ellensúlyt. A lógó kézifékkötélbe meg - amikor leült a karosszéria a terheléstől - az egyik oldalon belevert az ellensúly...

 

 

Előzmény: Lalu74 (1581)
Lalu74 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 1581

Ez az alvázszámos, nagyon jó! 😅😅

Előzmény: misinator (1580)
misinator Creative Commons License 2022.01.16 0 0 1580

Sajnos a márkaszerviz sem garancia önmagában a minőségi munkára.

Munkám során túl gyakran találkoztam döbbenetes elfuserálásokkal. Csak címszavakban hirtelen abból, ami az általam vezetett járművekkel (Transitok) történt:

- Fel nem ismert hiba ok, alkatrészek cseréje után persze a hibajelenség maradt. Egy olajsaras műhely hárította el a hibát. Ingyen.

- Elrontott kormánymű(!).

- Lakatoláskor véletlenül kivágott alvázszám.

Előzmény: Lalu74 (1579)
Lalu74 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 1579

Egy pénteki történet,lehet belőle tanulni! Itthon voltam az autómon jelez a narancssárga motorjelző lámpa(kb. 5éve világit)tudtam hogy a lambaszonda végett de hát viszem müszakira ilyenkor ki szoktam  előtte töröltetni és pár hétig birja! (16 éves autó évi 3 ezer kilóméter mostanában!) Bemegyek mondom mi a gondom, oké jön a "szerelő" (szerintem tanuló) elviszi az autót hátra, kint várok 45 perc jön vissza! Le izzadtam amiket elmondtak szegény autóról! Hütőfolyadékos tartály üres, folyik az olaj(garázsba, se viz, se olaj nyom a betonon.) felületi rozsda az alvázon(16 éves autó) kifúj a kipufogó azért dobja a jelet meg megkeveri a katalizátort! Oké mondom, otthon áttbeszéljük mi legyen! Több 100 ezer forintos javitásról irtak egy listát csak az alvázvédelem volt majdnem 150 ezer!Hazaértem felnyitom az elejét,volt otthon fagyálló gondoltam fel öntöm a tartályt. Próbálom önteni, de szinte tele van fél dl nem ment bele. A szélvédőmosó tartály meg üres volt, na most én arra gondolok hogy ez a jó ember összekeverte a két tartályt! Olajszint max.alatt kicsivel, ha folyik az olaj elmondása szerint akkor miért nem fogy a motorból?Rámhozták a frászt 18 ezer forintból mert ennyit kértek! Szerelőm beteg, soha nem szoktam vinni m. szervizbe, de nem is fogom! Persze garanciális autó más téma, de igy nem! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!