Vajon megvalósítható ebben a formában a most épülő főgyűjtő mellett is? Tartok tőle, hogy nem. +Kérdés: Ha 1 évig tart a főgyüjtő rakpart alá építése, hány évig tartana a csatorna áthelyezése, hogy helyére alagút épülhessen. Elég koncepciótlannak tünnek ezek a mostanában zajló bp-i fejlesztések. Egy csomó pénzt elköltenek, és csak félmegoldások születnek.
Akkor innentől semmi mást nem kell vele csinálni, mint ahol felbukkan a felszínre, ott a rakpart irányába megnyitni, egy másik lehajtóval megoldani, hogy a Margit hídról is elérhető legyen Pest irányából, a Csalogány utcáról csinálni neki lehajtót a budai forgalom miatt +megoldani a szellőzést és ez a szakasz már kész is van az aluljáróba süllyesztett rakpartból.
Bizonyítani nem tudom, de érzésem szerint - ha már a födém úgyis megerősítésre szorul, és ha már amúgy sem közúti forgalomra tervezték (pl: szellőzés kérdése), és ha már a mélysége sem elég (ill. csak korlátozásokkal - nem tudom mennyi, de 4m-nél biztos alacsonyabb), és ha már a végeit mindenképp át kell építeni - akkor valszg olcsóbb lebontani és újat építeni. Egy "földszintes" dobozról vagy teraszról lévén szó ez csak nem olyan drága, a lényeg, hogy a hely adva van és fönn kell/lehet tartani erre a célra.
Mégis kiszélesítik a budai alsó rakpartot. Vajda Pál főpolgármester-helyettes az InfoRádiónak elmondta, hogy a világörökségi részen nem nyúlnak hozzá az úthoz, de a Margit-hídtól északra megemelik és kiszélesítik egy zöld sávval a rakparti utat. A Védegylet tiltakozik.
Azért egy pillanatra játszunk el a gondolattal, mi történne, ha ezt a sok pénzt a nem környezetpusztító közlekedési módok támogatására fordítanánk. Ha lennének őrzött parkolók a szentendrei HÉV mellett? Ha Piliscsabáról a vonat kevés híján nem ugyanannyi idő alatt érne be a Nyugatiba, mint száz évvel ezelőtt? Vajon akkor hány autó járna be naponta a városba? Vagy ha rendbe hoznák a 19-es villamos sínjeit, hogy ne kelljenlépésben haladnia? Ha a tömegközlekedési járművek olyan gyakran járnának, hogy nem lenne megalázó a kedves utasnak reggelente fölverekednie magát a tömött szerelvényre? Nem lehetséges, hogy akkor több kuncsaftja lenne a BKV-nak, és több lenne a bevétele is? És ha lennének elkülönített buszsávok, fűtenék a szerelvényeket, léteznének használható kerékpárutak, és a Városházáról nem dobnák ki az embert a biztonságiak, ha a bringájával érkezik? (Mit gondol, mi lenne, ha mindenki biciklivel járna?! -kiabálták utánam..) Ha nem kéne egész Pest megyének minden ügyes-bajos dolgával bejárni a belvárosba?
Vajon akkor szükség volna rakpartbővítésre?
(Népszabadság)
Zsenialis, nem? Lehetetlenne kell tenni, es utana lehet mondani, hogy minek ide fejleszteni, hiszen mar most is hatalmas dugok vannak, menjen mindenki BKV-val. (amit mellesleg szinten leepitenek, de ez mar mas kerdes)
Igen, hála istennek! Az, hogy az Észak Budáról ill. a Szentendre felől beérkező óriási forgalmat merre fogják bevezetni a városba, majd megmondja nekünk mondjuk a Levegő Munkacsoport.
Reggel egy szimpla Nánási út - Lágymányosi híd utazás min. 35 de inkább 55-60 perc, ahogy kiér az út a víz mellé onnantól már csak lépésben, vagy sehogy (oka: a Margit hídnál a rengeteg lejövő autó).
Délután jobb a helyzet, bár észak felől a híd előtt akkor is legalább 10-15 perces sor áll szinte mindig.
Lehet persze minden fejlesztést megfúrni, max. belefulladunk majd a forgalomba. (Az, hogy menjen gyalog / BKV-val rossz érv. Mondjuk pl. az én esetemben a BKV még az 1 órás dugóval sem veszi fel a versenyt).
Fogadok veled, hogy nem jön el az idő. Nemhogy 50 év múlva, de sohasem. Hacsak nem telepítenek valami rettenetes üdülőközpontot + lakóparkot oda. De ha az emberek Magyarországon arányosan oszlanak el (mindenki kiköltözik a városokból 500 négyszögöles telkekre), akkor nem juthat oda akkora forgalom. Feltéve, hogy a tranzit megoldott, remélhetőleg nem arra fog vezetni a Pétervár-Tirana autópálya.
A helyi forgalom persze kierőszakolhat magának egy 2x1 sávos utat, ennek talán el is jön majd az ideje, na de négysávosat?
Átesel a ló túloldalára.
Tényleg leállt a rakpartbővítés ügy? De mi lesz a csatornával, mert a szennyvíztisztítóra egyértelműen szükség van!
De el fog jönni az az idő is, amikor a Diósjenő és Királyháza közötti, jelenleg KHVM-normáknak nem megfelelő erdészeti aszfaltutat is négysávosra kell bővíteni.
Igény lesz rá, ez biztos. Nem biztos, hogy 10 év műlva, na jó, mondjuk 50 év múlva.
Szakértő lesz biztosan, aki megszakérti, hogy ez feltétlenül szükséges.
Ugyan mar, fejleszteni az utakat vagy a tomegkozlekedest? Minek? Hiszen itt a felmeres eredmenye, hogy kapacitasbovites eseten egybol megno a forgalom, azaz a zaj es szennyezes az ut menten. Csak az a sok halatlan lakos, ahelyett, hogy szepen megkoszonne ezt a felto gondoskodast, meg morog, hogy sokszor gyalog hamarabb hazaerne, mint busszal/kocsival...
Ez az. Dugjuk a fejünket a homokba, a problémák majd megoldodnak maguktól. Mert nem azt mondták, hogy nem lesz út, épitünk helyette villamost, metrót, HÉV-et, sétányt, valamit. Hanem minden marad a régiben. Bravo!!!
hurrá-hurrá. nem lesz útbővítés, nem lesz sztráda és még spórolunk is egy csomó pénzt. és ha továbbra is merészen álmodunk, még sétálóutca is lehet a rakpartból.
éljenek a sétálók, biciklisták, vendéglátósok. de tényleg.
csak halkan szertném megkérdezni, hogy akkor most a közlekedéssel mi lesz? mert egy árva hang nem sok, annyi nem szól arról, hogy akkor most mi is lesz út helyett. villamos? vasút? másfelé vitt elkerülőút? alagút? (persze sejteni lehet: semmi)
és ez biztos jól is van így. ha meglesz a főgyüjtő és parkosítják a rakpartot, lehet, hogy egyszer arra vetemedem, hogy arra horgásszak. ha felférek a hévre a pecabottal.
koncepció továbbra sincs, a tervek hamvukba halnak, a városban ennek ellenére (vagy éppen ezért) továbbra is szar lakni.
"...A koncepció öt évvel későbbi elfogadásáig elkészített tanulmányokban nyomon követhető, ahogy a kitűzött átfogó célokkal összeütköznek az előre, a céloktól függetlenül kijelölt merev ágazati akciótervek, ahogy a tervezők szembesülnek az alapértékek és a közlekedési javaslat konfliktusával, és a kompromisszum lehetetlensége felpuhítja, elbizonytalanítja az alapértékek kimondását...."
A fogalmazás brilliáns és egyértelmű. A város egészére igaz, függetlenül a rakpart-témától. Itt esett el a kutya. Hiszen az alapértékek nem számszerűsíthetőek, a rakpart forgalma viszont sajnos igen.
Az, hogy nem tizenpár métert vesznek el a dunától, hanem annyit, amennyi a csatornának kell. Vagyis, elvileg max két métert. ha többet akarnak, akkor riadó, mert vissza akarnak csempészni egy-két sávocskányi helyt.