A gyárilag színezett az rendben is van, az biztos jó. Bár ha azokat megnézed, akkor látni, hogy nem tök feketék, hanem látszik a búra színe. De ilyen gyári lámpabúrát szerintem nem vesz senki a szakadt Golfjára vagy BMW-re (Többe kerül, mint az autó). Az nagyon drága, inkább csináljunk házilag!
Ésszel lefújt lámpa alatt meg azt értettem, hogy a lámpát csak finoman beködölöd feketével, és ezzel sötétebb tónusú lesz, és messziről nem rikít a sárga meg a fehér, de a fénye tényleg csak minimálisan csökken. De ilyet nem látni mert a sok marha addig fújja amig nem látni a búra eredeti szinét, ergo mattfekete a lámpa és fény se ki se be.
Én nem a házilag lefújt lámpákról beszéltem, hanem amelyik már gyárilag szinezett. Kizártnak tartom, hogy lényeges különbség lenne, különben nem engedélyeznék pl. a németeknél, ahol azért sokkal jobban harapnak az ilyenre mint nálunk. De ha megnézel egy gyárilag szinezett búrát, az sosem mattfekete, hanem csak enyhén sötitett.
Bassza meg a sötétített hátsó lámpáját a HJJ 960 öreg 3-as BMW tulaja. Ma du 7 felé a külső vácin befelé az a féknyikorgás Én voltam mögötte. Az előtte haladó lámpáját vettem észre, meg hogy kurvára közeledik, amikor egy pillanatra néztem csak félre. A lámpánként két féklámpaizzó fényereje nem ütötte meg egy átlagos 5 wattos helyzetjelző fényerejét.
Úgy látom eléggé megoszlanak a vélemények. Természetesen csak akkor tennék fel sötétített lámpákat, ha az nem csak "dizájnos", hanem biztonságos is. Úgy tudom vannak gyárilag sötétítettek is, ugyanúgy, mint az ablakoknál. Ezek megfelelnek az előírásoknak. Hallottam valami nagyon szuper festékről is, ami jobban átereszti a fényt, mint pl. a fekete neolux.
És még annyit, hogy nem azért akarok fekete hátsó lámpákat, mert menők, hanem mert lehetséges, hogy full fekete lesz a verdám, és szerintem némiképp jobban mutatna, mint a piros-narancssárga.
A feketített hátsó lámpa nagyon rulez. :( Még jó, hogy a tagnak volt 3. féklámpája az autón. Csak azt lehetett látni! Nagyon "tetszett a sötétítése". :(
Már miért ne rontaná? Ne mondjad már, hogy ha magad elé veszed a kétféle búrát, és belenézel rajtuk keresztül a napba, akkor ugyanaz történik? A szinezetlenen keresztül nem bírod nézni, a festetten keresztül meg elviseled. Olyan ez, mint az üvegfóliázás. Ott is mindenki bizonygatja, hogy milyen jó a fólia, és nem zavarja a kilátásban, de azért néha el lehet csípni egy-egy kósza elszólást, hogy azért esőben, sötétben inkább ne kelljen tolatni. Ezeket a problémákat csak a "fényegyenirányító" oldaná meg, de azt még nem találták fel.
Még télen láttam a Tescoban mindenféle szinű spray-t kifejezetten lámpák szinezésére. De venni nem mertem mert kétlem, hogy egy ezerforintos tescogazgaságos spray ugyanazt a hatást eléri mint egy több tizezres gyárilag szinezett Hella lámpa.
A bátrak megpróbálhatják egy bontott lámpabúrán!
Tzl
u.i.: Egy ésszel szinezett búra SZVSZ nem rontja a láthatóságot, ellenben egy mattfeketével jó vastagon befújt lámpával.
Egy szónak is száz a vége (vagy fordítva :-)
Aki direkt rontja a saját láthatóságát, annak nem lehet teljesen normális az értékítélete. Első a biztonság, utána bármi más. Nekem ne mondja senki, hogy azt minden körülmények között látni lehet, mert nem igaz. Egyszer majdnem belementem egy ilyen barom állatba, amikor autópályán a nap rásütött, és hirtelen meg kellett állni. Elöbb vettem észre az elötte haladó középső féklámpáját, mint az ő sötétített, amúgy is halványan világító lámpáit. Aztán meg adhattam volna a betétlapot. Legyetek már észnél...
Persze, tudom hogy még sok van de mintha szép lassan fogynának az utakról, ezek a házilag átlalakított design-osított autók. Néhány éve még szigalagból csík a kocsi oldalára, piacos ködlámpa, bátrabbak uv, strobi, Levis magnó 20 hangszoróból, amit a nagymama tévéjéből buheráltak ki, stb még száguldoztak az utakon. :)
Én optimista vagyok, és azt mondom lassan javul a helyzet. Kevesebben áltatják magukat, abban hogy csodaautóvá "építettek" át a zastavát...
Azért én úgy veszem észre, ez is egy divat volt, ami manapság már nem túl menő. Megjött az emberek esze, eddig 40 évig a lada jelentette a sport autót és kellett pár év amíg megtanulták megkülönbeztetni a tuning suzukit a porsétól.
En tegnap lattam egy feher Civicet feheritett hatso lampaburakkal. Nem volt eppen tokeletes a munka, mert a fek narancs szinuen vilagitott. Es persze igen rondan nezett ki.
Szerintem egyszeruen be lehet fujni valami festekkel a burat belulrol, aztan erosebb izzokat betenni. De minek. Valamikor nekem is tetszett, aztan annyit gondolkodtam ratja, megcsinaljam-e, hogy utana mar nem erdekelt. Tudom javasolni.
Már érdeklődtem a fóliázásos rovatban, de nem reagált rá senki. Talán majd új topic-ként!
Tehát a kérdésem:
Milyen lehetőség(ek) van(nak) a hátsó lámpák besötétítésére? Esetleg lehet-e gyárilag sötétített lámpákat kapni FIAT Ritmo Abarth 130 TC-hez?