Segítséget szeretnék kérni tőletek, hogy Dombóváron az alábbi típusú, vagy ehhez hasonló kocsik megtalálhatóak-e? Ha nem, akkor Pécsen és Füstin kívül ami nem emlékmű merre található?
a nyári időszakban célszerű lenne megállni a két máriai megállónál is, ezzel én is egyetértek.
Szintén a nyári időszakban dupla Desiróval kiadni a 19602-19603 párost, valamint C napokon a 36-os vonalon járatni plusz vonatpárt: Kaposvárról délelőtt 9 óra körül indulna, vissza Kaposvárra este 19 óra körül érkezne.
Gratulálunk az illetékeseknek az új menetrendhez, sikerült a turisztikai szempontú utazási igények teljes figyelmen kívül hagyásával megalkotni ezt a Győr-Kaposvár IR viszonylatot, mely az excel táblában lehet, hogy jól mutat, de a gyakorlatban valószínűleg sikerült a maradék utazóközönséget is elüldözni a dél-dunántúli részen, mivel pont a kaposváriak és pécsiek által leginkább érintett Máriahullámtelep és Máriaszőlőtelep megállókat hagyja ki, még a nyári szezonban is (a két város nem kevés utast adott a Pécs-Tapolca sebesekre egészen a közelmúltig, igaz akkor még funkciónak megfelelően közlekedtek, nem személyvonatként, Pécstől is megfelelő menetidővel), valamint a pesti irányban kiesett a kaposváriaknak fontos Fonyódliget, miután a személyvonati csatlakozások is megszűntek. Milyen megfontolásból lehetett ilyen döntést hozni az átszállásos eljutási lehetőségek biztosítása nélkül, miközben Balatonszentgyörgyön irányonként 8, illetve 9 percet tartózkodnak a járatok továbbindulás előtt??? 2-3 perc nem férne bele a vonatok menetrendjébe ezzel a 2 megállóval?
Akit bővebbenn érdekel a kadarkúti állomás sorsa a megszüntetett (Kaposvár) ,Kaposmérő -Barcs vasútvonalról érdekességek az olvassa a Facebookon a KDKRT Club csoportot.
1985. aug. végén és szept. elején végigjártam a Csanádi koncepcióban megszűnt 3 somogyi vonalat (54, 55, és 58), lefényképeztem magasépítményeit. A fotók ismertek, kitettem a vasutallomasok.hu és a Somogyi Vasutak FB oldalakra. E képet azért posztolom most, mert Kadarkút raktárán az állomásnév tábláról írta a 3785-ös hsz., hogy vasútbarátokhoz került. V.P. barátom megvette az állomási területet, az épületekkel együtt. A felvételi épület eredeti állapotába lesz fölújítva, egy részében múzeum lesz, másikban turistaház, mint pl. Szulokon. Ezért tárgyi emlékeket keresünk, kiváltképp az állomási névtáblát, amit kiállítanánk. Minden segítséget előre is köszönünk!
A Magyar Államvasutak 37-es számú vasútvonala 2018. október 24-én ünnepli megnyitásának 125. évfordulóját. Ez alkalomból ünnepi különvonat indul Somogyszobról Balatonszentgyörgyre és vissza. A vonat minden állomáson és megállóhelyen megáll; fel-és leszállásra, fotók készítésére minden esetben lesz lehetőség. A szerelvény a Bzmot 251 motorkocsiból és két mellékkocsiból fog állni. A tervek szerint Böhönye és Marcali állomáson megemlékezést is tartanánk.
Jelentkezés és bővebb információ az alábbi e-mail címen: vasutvonal37@gmail.com
PONT 3 NAPPAL EZELŐTT VOLT A SIÓJUTI ( VOLT ÚJPESTI ) VASÚTI HÍD ELSŐ SZOLGÁLATBA LÉPÉSÉNEK 120. ÉVFORDULÓJA!
( A SIÓJUTI 2. SZOLGÁLATBA LÉPÉSNEK PEDIG JÖVŐ ÉV DECEMBER 13.-ÁN LESZ A 60. ÉVFORDULÓJA! )
Úgy érzem illik róla pár sort írni eme szép kerek évforduló okán, és még azért is, mert valószínű, hogy a legöregebb, még használatban lévő vasúti hídjaink közé tartozik!
A SAJÁT történetem osztanám meg, ami véletlenül pont november 3.-án kezdődött ami egybe esik a híd 120 éves fennállásának első napjával!! Miközben a Siófok-Kaposvár vonalon szolgálatot teljesítő Bzmot-ok után kutakodtam, valamiért megnyitottam az Index Egykori és mai vasúti hidak fórumát, ahol egy érdekes hírmorzsát találtam 2006-ból, miszerint a híd az újpesti vasúti híd egy épen maradt darabja.
Korabeli fotók és rajz is található Gumidani topik társ 240-es hozzászólásában :
Felkeltette az érdeklődésemet, mivel gyerekkorom óta rengetegszer megfordultam ott.
Elkezdetem utána nézni a dolognak mivel a fórumon nem erősítették meg, hogy valóban így van-e.
Rövid keresgélés után bele is botlottam egy, a forrást is megjelölő leírásba 2009-ből, ami alátámasztotta az állítást:
Siójut vasúti híd. A hídtörténet még a XIX. század végén kezdődött Budapesten az esztergomi vasútvonal építésével. Az Újpesti vasúti hídhoz kapcsolódóan a Váci út felett egy kéttámaszú alsópályás rácsos acél hídszerkezet került beépítésre és 1896 november 3-án forgalomba helyezve a vasútvonal Bp. Nyugati-Óbuda szakaszával egyetemben. A II. Világháború hadi cselekményei folytán 1944-ben az Újpesti Duna híd megrongálódott, így a vasútvonalon a forgalom leállt, és nem is tudott újra indulni csak 1955-ben az újjáépítés után. A Váci út feletti szerkezetet 1952-ben az átépítéskor kibontották, hogy új helyére Siójutra szállítsák, hogy a 35-ös számú vasútvonal Sió csatorna feletti áthidalásának célját szolgálja. A hidat 1926 után ekkor ismét folytacéllal megerősítettek, majd 1957 december 13-án 2 db 376-os sorozatú gőzmozdony próbaterhelése után helyeztek forgalom alá. A 37,35 m támaszközű felszerkezet az idén 113 éves életkorával kiemelkedik hazánk hídállományából, eleddig nem találkoztam ilyen koros rácsos acélszerkezettel hazánk vasútjain, aminek egyik sajnálatos oka a hadi cselekmények miatti rongálódások és megsemmisülések. Forrás: Pulisch József
Ennek a bővebb változata, ami a Sió-csatorna felett átívelő vasúti hidakat mutatja be és említést tesz a simontornyai vasúti hídról, ami szintén az újpesti híd második épen maradt darabaja volt ! Azonban ezt 2000-ben lecserélték.
Ha valakit bővebben érdekelne az újpesti híd, Iványi János építőmérnök kutatómunkáiból idén íródott cikket itt találja ( hozzáteszem, hogy magáról a 120 éves Északi összekötőről az évforduló okán nincs túl sok írás ): http://pestbuda.hu/cikk/20161025_szazhusz_eves_az_ujpesti_vasuti_hid
A VEKE pedig szintén az újpesti hídról, de immáron annak felújításáról 2008-ban írt cikkében, szintén leírja a fent említetteket Siójuttal és Simontornyával kapcsolatban, egy kis történelmi és technikai információval kiegészítve ( igazi magyar bürokráciai tükörkép is egyben ) :
Elnézést a hosszú monológért, de azért írtam le mindezt, mert a fenti információkat 3 nap, körülbelül tízen pár óra keresgélése után találtam ( amennyire időm engedte persze ) és úgy érzem, hogy ezek után megállapíthatom, hogy nincs kellő képpen publikálva illetve a köztudatba beültetve ez a nem mindennapi történet.
Mivel lehet, hogy én nem voltam elég alapos ( annak ellenére, hogy próbáltam ) és a témát már rég kivesézték valahol, esetleg annyira nem is új keletű vagy érdekes az információs tartalom, akkor ez esetben elnézést kérek ! :)
A 3 nap alatt láttam sok fotót a régi Északi összekötőről, de majdnem egyet sem találtam a siójuti hídrészletről. A képeken csak a simontornyai híd elemét véltem felfedezni, de ez megint lehet, hogy csak az én hibám :)
Azonban a végén sikerült egy képet vagy képeslapot találnom 1914-ből (!), amin elég jól látszik, hogy valóban Újpesten állott ez a darab anno. Csatolom a képet és a Gumidani által felhasznált siójutit is.
A képeknek csak a linkjét tudom beilleszteni sajnos feltölteni nem engedi valamiért:
A szűkebb állomásokon hogy fog elférni a magas peron?
Például Lengyeltótiban ugye van össz 3 vágány, ebből 2-t rendszeresen használnak, vágányt megszüntetni nem igazán lehet. Vagy az 1. vágány helyére, és a 3. vágány állomásépülettel ellentétes oldalára épül a peron? A többi állomással (Somogyvár, Osztopán, Kaposfüred) hasonlóak a kérdéseim...
Vagy teljesen újraszabják az állomásokat? Azt nem nagyon hinném...
A felújításban milyen munkálatok szerepelnek? Sín-és aljcsere teljes lesz, vagy csak ott ahol kell?
Állomásokon peronmagasítás várható? Azért néhány helyen illene, csak az a baj, hogy ahol sok az utas, Lengyeltótin és Somogyváron, nincs hely széles és magas peronok építéséhez. Öreglak nagy forgalmú még, ott el is férne, ahogy Somogyjádon is.
A 25-os vonal (Hodos, stb.) topicjaba irtam egy erdekes dolgot, ami Gyekenyes -t, es ezaltal valszeg a 41-es vonalat is, erinti majd, nemsokara!
Akit erdekel, az megtalalja ott az iromanyt.
MAS:
Hogy muzsikal a 41-es most nyaron "megkapirgalt" resze (tan Bate - Dombovar) ???
Vagy CSAK Dombovar-Also -ig, en nem is tudom ...
Maga a Dombovar-Also allomas vaganyhalozata is atepult, vagy sem? Na es onnan a "delta" Dombovar nagyallomasog??? Vagy ezek maradtak ugyanolyan treh-ek, mint voltak, es csak Dombovar-Also bejarat -aig kapirgaltak meg a palyat???
Fotok, adatok, mennyivel lett jobb/szebb, stb. esetleg???
nemrég az AL-KO Magyarország Kft. Alsónémediből megsegítette a Kapostüskevár civil vasútállomást és múzeumot egy új német gyártású motoros fűkaszával. A kapott támogatással idén és remélhetőleg hosszú éveken át szép és gondozott lesz a megállóhely!
Teljes mennyiség:Vállalkozási szerződés keretében a Szántód-Kőröshegy (bez.) – Balatonszentgyörgy (kiz.) vasúti vonalszakasz vasúti pálya, vasúti műtárgy és vasúti felsővezeték, utak építési munkái, valamint a kapcsolódó vasúti biztosítóberendezési, magasépítészeti, távközlési, közműkiváltási, kábelkiváltási munkák tervezése és megvalósítása és a Fonyód – Kaposvár vonalszakasz felújítása a Kaposvár kötöttpályás elővárosi hálózata fejlesztése részeként: — Hézagnélküli vágány átépítése 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal a Szántód-Kőröshegy (bez.)-Balatonszentgyörgy (kiz.) vasútvonal-szakaszon a nyíltvonali vágány és állomási átmenő fővágányok átépítése keretében: 53 192 vm, — Hézagnélküli vágány építése 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal a Balatonszemes-Balatonlelle felső állomásközben létesítendő második vágány létesítése keretében: 1 718 vm, — A vágány átépítésen belül minimum 31 vkm hosszban az alépítmény átépítése vasúti nagygépes alépítményjavító géppel, — A vágány átépítésen belül minimum 44 vkm hosszban a felépítmény átépítése vasúti nagygépes technológiával, — Balatonföldvár és Balatonlelle megállóhelyen perontető építési munkái: 854 m², — Szántód-Kőröshegy állomás átépítése során 4 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonszárszó állomás átépítése során 2 csoport új B60-800 rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonszemes állomás átépítése során 4 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonlelle-felső állomás átépítése és a csatlakozó második vágány kiépítéséhez kapcsolódóan 2 csoport új B60-1800, 3 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonboglár állomás átépítése során 2 csoport új B60-800, 2 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Fonyód állomás átépítése során 5 csoport új B60-XI, 2 csoport új B60-800, 2 csoport új B60-XIV, 1 csoport új B54-XIII rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonfenyves állomás átépítése során 5 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Balatonmáriafürdő állomás átépítése során 5 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítésére kerül sor, — Egy, vagy kettő vágányt keresztező, szintbeli vasúti-közúti keresztezést biztosító útátjáró építése, illetve átépítése: 26, — Szintbeli keresztezések útépítései 60-300 m hosszakban: 26 út, — 25 kV 50 Hz rendszerű váltakozó áramú nyíltvonali felsővezeték hálózat átalakítása részleges oszlop, tartó és munkavezeték bontással és új beépítésével: 23 km, — 25 kV 50 Hz rendszerű váltakozó áramú állomási felsővezeték hálózat kiépítése az új 2. vágányok villamosítása érdekében: 1 800 m, — 22,15 m nyílású alsópályás gerinclemezes acélhíd építése: 1 db, — 1,00- 9,00 m ny. vb. lemezhíd építése vagy felújítása: 9 db, — 2,00 m ny. kerethídépítés: 26 db, — Zajárnyékoló fal építése: 30 300 m², — Hullámtörő kiépítése: 750 m, — A jelenlegi biztosítóberendezés átalakítása az építési fázisoknak megfelelően: Szántód-Kőröshegy állomáson 6 csoport kitérőt, Balatonszárszó állomáson 2 csoport kitérőt, Balatonszemes állomáson 7 csoport kitérőt, Balatonlelle-felső állomáson 5 csoport kitérőt, Balatonboglár állomáson 9 csoport kitérőt, Fonyód állomáson 16 csoport kitérőt, Balatonfenyves állomáson 8 csoport kitérőt, Balatonmáriafürdő állomáson 6 csoport kitérőt vezérlő jelfogó függéses biztosító berendezés, — Távközlő rendszer átalakítása 8 állomáson, — Villamos váltófűtés kiépítése, illetve áthelyezése: 32 csoport kitérőben, — 21 db esélyegyenlőséget biztosító sínkoronaszint +55 cm magas peron építése, — Pályaépítési fázisok követését szolgáló biztosítóberendezés, távközlés, kábelkiváltás elő- és kiviteli terveinek elkészítése, pályaépítési fázisokhoz tervek elkészítése és engedélyeztetése, — A Szántód-Kőröshegy (bez.) – Balatonszentgyörgy (kiz.) vasúti vonalszakasz kapcsolódó vasúti pálya, vasúti műtárgy, vasúti biztosítóberendezési, vasúti perontetők magasépítészeti, villamos munkák (térvilágítási, energiaellátási, peronvilágítási, aluljáró világítási), villamos váltófűtési, távközlési, közmű keresztezési, közműkiváltási, kábelkiváltási elő- és kiviteli terveinek készítése és az elő- és kiviteli tervek engedélyeztetése, valamint a kapcsolódó kivitelezési feladatok elvégzése, — A Szántód-Kőröshegy (bez.) – Balatonszentgyörgy (kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez kapcsolódó szükséges vízjogi engedélyek megszerzése és vízrendezési feladatok elvégzése a kivitelezés során, — A Szántód-Kőröshegy (bez.) – Balatonszentgyörgy (kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez kapcsolódóan a kivitelezési technológiához és a forgalom biztonság biztosításához szükséges provizórikus létesítmények kiviteli tervezése, a provizórikus létesítmények kiviteli terveinek az engedélyeztetése és a provizórikus létesítmények kivitelezése, A vállalkozó által elkészítendő terveket a hatályos TSI alapján kell elkészíteni. Az EU átjárhatósági előírásoknak történő megfelelés (Commission Regulation (EU) 1299/2014 of 18 November 2014) tanúsítása külön szerződés keretében történik meg, viszont a tanúsító szervezet módosító javaslatait a terveken át kell vezetni azok üzemeltetői jóváhagyása előtt. A Fonyód – Kaposvár vonalszakasz elővárosi célú felújítása: — Új LM alj beépítése földmunkás technológia során: db 880, — Szórványos aljcsere használt LM/LX-re: db 5 000, — Fabetét csere műanyagbetétre: furat 223 280, — Sínvéglevágás: db 8 367, — Használt 120 mh sín szállítás: sm 38 880, — Sínhegesztés ET: db 43 063, — Sínhegesztés AT (kitérő, záró): db 148, — Rostálás: vm 49 557, — Felsőágyazat készítése: m³ 619 83, — SZK1 kiegészítő réteg beépítése: m³ 2 400, — Használt B54-XI kitérő beépítése: csop 12, — Folyóvágány építése: vm 733, — „L” peronszegély építés: m 3 400, — Peronburkolat építése kiselemes burkolattal: m² 5 580, — Útátjáró burkolat építés (beton elemes):mező 93, — Útátjáró burkolat építés (strail): mező 32, — Útátjáró burkolat építés (pedestrail): mező 28, — Kerethíd építése: db 12, — Boltozat komplex rehabilitációja: db 1, — Teknőhíd szigetelés felújítás: db 1. 4 helyszínen P+R parkoló és B+R tároló építése: — Esőbeálló építése megállóhelyen: db 5, — Biztosítóberendezés átalakítása 3 állomáson, — A használt sín, vasbeton alj, kitérő, útátjáró elem a Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vonalszakaszról kerül elbontásra.