Sziasztok valakinek nincs meg véletlenül az a zene mikor Antony Corleone a 3.részben gitáron játszik Michael Corleonénak???Akinek megvan az elküldené nekem már régóta megakarom szerezni szoke1127@freemail.hu címre előre is köszönöm:)
DunaTV 20.10 Wim Wenders Millió dolláros hotel cimü filmje, olyanokkal, mint Milla Jovovich, Peter Stormare, Amanda Plummer és az elmaradhatatlan Mel Gibson!
e-pixel:
öregszel? cavinton helyett:
egy síkfilmes géppel reprózta a nagyítást...
és többször is...
a fokozatosság lényeges momentuma filozófiailag is, és nem csak a dramaturgiának...
egyébként már mér' ne lehetne felhúzni egy lépcsőben? elég hozzá egy rövid gyutávú obi :-)
Miért ne lehetne? Rosszul emlékszel, hisz' már 10 éve láttad:) Egy lépcsőben valóban nem lehet felhúzni ekkorára azt a részletet, de nem is egyszerre nagyította, hiszen az első sorozat után elzavarta a hancúrozó csajokat és visszament a laborba... Ha nem emlékszem én is rosszul, lereprózta a negatív (de lehet, hogy a pozitív?) egy részletét és újra levilágította. A két különböző nagyítás mértékét össze kell szorozni - ez már majdnem egy távcsőőőő...
én sem azért az egyetlen jelenetért ajánlottam megtekintésre a filmet. Kb 10 éve láttam ezt a mozit. Hezitáltam, hogy alap vagy nagylátószögű optikát csavart e fel, de teljesen mindegy. Alappal sem lehet az a nagyítást kihozni.
"egy nagylátószögű optikával fotózgat a főhős a parkban" - mármint a Nagyításban?
Nos, szerintem Thomas, a divatfotós - aki mellesleg rongyokba öltözve, éppen egy dokumentarista albumot fényképezett össze egy éjszakai menedékhelyen - egy "csúcsos prizmás" nikon F-el és 50-es alappal fényképez a parkban. És nincs semmiféle ellentmondás a gyutáv és pozitív kópia között, mert az a "fegyvertfogó kéz" óriási sejtelmes szemcsékből áll a résznagyításon.
Igen, kötelező mozi, ami talán a sztori miatt is megnézhető, de a film igazi finomságai a "hírértékről", a szenzáció működéséről, a valóságról és agymosásról, a médiumokról - no meg a 60-as évek (analóg:)világáról - csak a második, harmadik megtekintés után tárul fel teljes gazdagságában... Persze nem mai tempójú film.
A történet önmagában még működne:
Egy magányos pasi 11 éve egy áruház fotólaborjában dolgozik. Hívja szép sorjában a családi képeket. Egy család élettörténetét végigkíséri a házasságuktól, gyermekük születésétől egészen kisfiú koráig, a mai napig. Már úgy érzi ő a család Sy nagybácsija. Azután a családon belül történik egy "dráma" és Sy (Robin) úgy érzi meg kell oldani a problémát...
Jellegtelen dialógok, képek. Kidolgozatlan és a filmben hagyott lehetőségek sora.
Szex és Lucia
Szerintem zseniális. Gyönyörű nőkkel és férfiakkal, tehetséges, érzelmes alakításokkal. Egyedi kameramozgásokkal.
Egy fiatal író pasi megismerkedik egy nővel egy kávézóban, szerelmet vallanak egymásnak és összeköltöznek. Élik az életüket, boldogság, szerelem, élesben mutatott vad szeretkezések.
Azután feltünik egy másik nő, egy kislány, egy harmadik nő, egy másik férfi...
Nézzétek meg, kötelező!
Balas! Szándékosan égették ki a szineket. Ez egy képnyelvi eszköz, nem véletlen.
Meg jo, hogy visszamutattal Lynchre. Most, hogy neztem a Solarist, nagyon kozelinek erztem a ket rendezot egymashoz. Persze lehet, hogy csak belemagyarazom. :)
Minden fotósnak és nem-fotósnak kötelező mozi. Gondolom fenntebb írnak is majd róla (ott még nem tartok).
Külön érdekes momentuma a filmnek, hogy egy nagylátószögű optikával fotózgat a főhős a parkban. Csinál a park egyik részéről egy képet. Majd otthon a laborjában lenagyítja. Elkezd részletnagyítgatni és hopp! máris kijön neki egy fegyvertfogó kéz az egyik bokor szegletéből. Nos ehhez legalább 400-as tele kéne csak a kézről. De nem baj, nem is ez a lényeg. A fillm korszakalkotó.
Ez ilyen marketing duma, hogy a LOcarnoi fesztivál a negyedik legrangosabb lenne. Elég ha csak azt nézzük, hogy a Locarnoi fesztiválon kizárólag ELSŐFILMESEK vehetnek részt. No, akkor már hogy lehetne összehasonlítani egy olyan fesztiválon, ahol az "öregek" is versenyezhetnek?
Egyébként a sorrend:
1. Cannes
2. Berlin
3. Velence
4. Moszkva