HA leszedek avsim.com-ról egy repcsit (FS 2002 Original aircrat-ot beállítva), akkor az egy zip, azt kicsomagolom, és...? Miként fogok én azzal repülni? Mit és hova kell tenni/másolni/stb?
De speciel nem erre a topicra gondoltam, mert ez kihalt. Nem véletlenül, ugyanis, van egy másik is ugyanezen témával kapcsolatban. Itt kicsit pörgősebb az élet:
Sziasztok! A kérdésem felteszem ide is, BJani barátunk javaslatát követve. Valamint azért is mert több szem, többet lát alapon, lesznek, lehetnek olyanok is akik esetleg érdemben is kiegészíthetik gondolatainkat. Van-e köztetek olyan, aki klf. típusú utasszállítóval (szimulátorral) repüli a jelenlegi valós LHBP eljárásokat? Gondolom ezek a programok (már, amelyik) figyeli a domborzati tényezőket is, mint ha valóban ott lennél, és ha rontasz, akkor csatt. Ami igazából érdekelne az, az, hogy ezekkel, a játékokkal modellezhető-e, hogy milyen géppel, adott távolságokra, milyen magasan kell lenni ahhoz, hogy alap gázon, be lehessen érni, a repülőtérre. Mert én azt tapasztalom, hogy viszonylag távol lehozzák a gépeket alacsonyra, és onnan, hajtóművel viszik be a gépeket. (Ez nekünk nagyon nem jó.) Ez a dolog azért lenne fontos nekünk, mert évek óta mondogatják, hogy a rendszert úgy találták ki, hogy az Ő számítógépük kiköpte, a tuti eljárásokat. Minket meg, jól lekorlátoztak magasságban. (1800-ról, 800 méterre) Először arra gondoltam, hogy írni kellene egy programot, ami sokkal egyszerűbb, bármelyik játékprogramnál, de ellenőrizni lehetne vele, hogy valósak-e az állításaik. Aztán eszembe jutott, hogy vannak kész szimulátor progik, amik egy része, már rendelkezhet ilyen lehetőséggel és tudja Ferihegyet kezelni. Tehát, akár ilyen módon is legalább nagy vonalakban meg lehetne nézni, hogy nem volna-e más, számunkra elfogadhatóbb lehetőség. Nyílván mindenki tudja, hogy az ilyen kiköpöm dolgok, attól függenek, milyen paramétereket ad be, az EMBER, mert ezeket a gép nem találja ki magától. Tehát, ha volna valami jó ötletetek, örömmel venném, vennénk. Köszönettel, Whitebird
Szia BJani! Nagyon rendes tőled, hogy segítesz nekünk. Szóval a gondunk a magasság korlátozás, az igen alacsony plafon, ami számunkra meg lett határozva. Ami elsőre érdekelne az a Zsámbék, Páty, Budakeszi vonal. A legjobb siklószámú repülőgépet kellene választanunk. (Mert ez, a legrosszabb eset a számunkra, szél zéró.) Van egy jó pár dolog, amit mi vitorlázórepülők, nem annyira vágunk a nagygépes témában. Pl. sebességek, fékszárnyak leeresztése, hol mikor milyen magasan stb. Ha jól láttam a nagygépeknél is, valamiféle iskolaköre, sorolnak be a repülők. De a „kör” nagyságával tudnak játszani. Gyorsabb lassabb gépek esetén ill. várakoztatni. Talán nem is szükséges, egyszerre több géppel modellezni, a le és a felszállási eljárásokat. Inkább határhelyzeteket kellene vizsgálni. Fékszárny nélküli bejövetel esete lenne az első. Persze csak abban az esetben lehetséges, ha a repülőgép tud olyan kis (előírás szerinti sebességgel repülni így is, mint amit meghatároztak). Különben természetesen ezt a fékszárny állást kell alkalmazni, aminél még ezt a sebességet biztonsággal tudja teljesíteni, a repülőgép. Aztán, a teljes fékszárnnyal történő bejövetel, a második eset. (Ez adná, a legmeredekebb siklópályát.) És mind a kettőnél felvenni az útvonalon a távolság/ magasság pontokat. Nem tudom, hogy van-e ilyen lehetőség a szimulátoron, hogy ezeket az infókat, rögzíteni lehetne. Aztán összevetni a jelenleg alkalmazott, magassági légtérhatárral. Természetesen, ez durva közelítése a dolgoknak, de már ez is mutathat értékelhető eredményeket, ami eldöntheti, hogy érdemes-e tovább folytatni a vizsgálatot részleteiben is finomítva, vagy sem. Ha átverés van a dologban, akkor az, ki fog bukni, szerintem. Köszi, még egyszer, és ha gondolod az Email címem elérhető, oda is írhatsz, hogy ne terheljük vele a topicot. Üdv, Wb.
Franciákról tudok nyilatkozni. Nagy átalakuláson mentek keresztül pár hónapja. Ahogy nézegettem a honlapjukat, lesz pár fly-injük a közeli jövőben. Bár minket nem érint (mivel Pestről nincs oda közvetlen járat), de Lille elég gyakran nyitva van, péntekenként meg online day-t tartanak, mikor még a kisebb reptereken is van irányítás.
Tessék elővenni a naptárakat és jól megjelölni a következő dátumot: 2006. december 16. szombat.
Ekkor szervezi a VACCHUN a szokásos karácsonyi fly-int a VATSIM-en, amely idén igazi különlegességgel párosul: a Fly-for-Kids nevű globális szimulátoros rendezvény keretében valamennyi virtuális pilóta segíti a VACC Hungary csapatát abban, hogy az Unicef számára minél nagyobb összegű adományt sikerüljön összegyűjteni.
Minden leszállás tovább növeli a felajánlott összeget, amelyet a VACC Hungary irányítói dobnak össze szponzorként. A pilótáknak így csak repülniük kell a karácsonyi Fly-in során, s minden leszállás és felszállás számít. Íme a Fly-for kids honlapja: http://christmasevent.euro-fly.org/
Minden virtuális pilótát sok szeretettel várnak a szervezők és a virtuális irányítók!
2006. október 7-én szombaton, 12 órától éjfélig ismét megrendezésre kerül a Budapest Overload a VATSIM-en!
Az évente egyszer sorra kerülő rendezvényen többszáz pilóta repül Budapest Ferihegy repülőtérre vagy más magyar repülőterekre és a magyar virtuális légtérbe.
Szeretettel várnak mindenkit a szervezők és a VACCHUN irányítócsapata egy jó hangulatú, élethű on-line repülésre, ahol a pilóták otthoni szimulátoraikon gyakorolhatják a valós életben alkalmazott eljárásokat és fóniát.
Gyertek és próbáljátok ki, milyen nagyszerű érzés a virtuális valóságban repülni és közben kommunikációt folytatni a belöldi és külföldi irányítókkal! A magyar irányítók egyébként a budapeti Jövő Házában berendezett speciális munkateremből irányítanak majd, s közben az ott működő B-737-es szimulátor is bekapcsolódik az on-line játékba....
Járatok előzetes foglalása, illetve további információk a rendezvényről (térképek, kézikönyvek és hasznos segítség) a http://vacchun.hu/bo2006 honlapon lehetséges.
Jó szórakozást kíván minden virtuális pilótának a VACC Hungary csapata!
Advanced Simulated Radar Client es Virtual Radar Client.
Ezekkel egy virtualis iranyitocsapat tagjakent tudsz valamelyik virtualis halozathoz csatlakozni (VATSIM - IVAO) es ott "elo" forgalmat iranyitani.A VATSIM magyar csapat honlapja www.vacchun.hu. Az IVAO-t nem ismerem.
Sziasztok. Van e valakinek tapasztalata a Wings Over Europe: Cold War Gone Hot szimuról? LOMAC-hoz képest milyen lehet? És a régebbi(2004) Wings Over Vietnam-ot ismeri e valaki?
Tud valaki valamit mondani a CaptSim által készített MiG-21 szimulátorról? Az Fs2000,2002,2004, CFS2,3-hoz készült kiegészítő program. Nagyon prifi a képek alapján. Állítólag minden műszer, és kapcsoló teljesen valósághű. Repült már valaki vele? Mekkora az rendszerigénye?
Repszim se rossz, de ki tud nekem valami profi air traffic control szimulatort ajanlani, mint regen a tracon volt? Eurocontrol 2000 kikepzo program nem elegit ki, _tul_ valosaghu...;)
Engem is a polgári érdekel leginkább, de én a FLY! ra szavazok, bár az x-plane -t nem ismerem, de az FS2000 -nél sokkal jobb a FLY! repülési modellben.
Csak egyenlőre kevesebb a letölthető repcsi meg scenery, de azért már vannak nagyon jók is.
Engem is rohadtul érdekel. Főleg a polgári.
Úgyhogy aki tud valamit a neten, az ne titkolja.
Akit a polgári repszimek érdekelnek, nézze meg a
www.x-plane.com -ot. Nagyon állat. Meg írjon ha talál hozzá crack -et.