Van egy nagyon jó összefoglaló cikk a jelenlegi napelemes helyzetről a Pénzcentrumon. Kiderül belőle például, hogy az új bruttó rendszer bevezetésével gyakorlatilag nullára csökkent a telepítési kedv.
A belsőégésű hidrogénnel üzemelő motornak a jelenlegi tudás szerint nincs sok értelme. Bonyolult is (drága előállítani is, és drága üzemeltetni is), és nem is környezetbarát. A "vajon fölöslegesen ölik bele a lóvét" kérdésre: hát szerintem pont, hogy igen. Ebből a technológiából most egyáltalán nem látszik, hogy hogyan lehetne gazdaságos tömegterméket terméket csinálni.
Nincs.... minek lenne? Az áramot neked házhoz szállító és a mérést+leolvasást intéző szolgáltatód nem változik. Az marad az EON hálózati kft. továbbra is.
A villamos energiát neked eladó áramkereskedő változik csak. EON áramkereskedő kft >> MVM áramkereskedő zrt
De, az MVM-be teljeskörűen>> BEOLVAD az EON ezért nem kell soron kívűl elszámolni.
Mert...nyilvánvalóan-logikusan.... Meg KELL lennie mind a 3 fázison a megfelelő minőségű szolgáltatói hálózatnak. Amihez tud igazodni, szinkronozni az inverter.
Hibás-hiányos hálózaton rajta hagyni vagy ráindítani >> durva biztonsági/életveszély hiba volna!!!
Ha nincs meg a hálózati betáp (feszültség, frekvencia), az inverter automatikusan leáll. Három fázisú inverter esetén ez fázisonként értendő, bármelyik hiányzik, le KELL állnia.
Ugyanez történik, ha az óra alatti méretlen megszakítók közül az egyik leold.
Ennyire azért nem szélsőséges a helyzet. Sok sérülés nem közvetlen autó-autó érintkezésből származik. Útról lesodródás, tereptárgynak ütközés, stb. Amikor egy megerősített utascella szó szerint életmentő.
Nyilván nem jövő a személyautók helyett tankok közlekedése. De nem csak a szélsőséges dögökből lesz jövő. Az eszetlen teljesítmény is az átlag autós számára értelmetlen. De mindig is voltak szélsőséges emberek, hozzá adták az eszközöket a gyártók.
Az építésükkel volt baj, nem a súlyukkal. Ez így értelmetlen verseny, mert a nehezebb autó kevésbé sérül.
Valahol volt is egy teszt hogy az ötcsillagos kicsit nekicsapták az ötcsillagos nagynak, szarrátört.
Emiatt megy a súlyverseny, faszméregetés miatt meg a méretverseny. Aztán már nem férnek be egy szabvány parkolóhelyre.
Már volt szó arról hogy lesz B plusz jogsi a nagy szörnyekhez. Semmi értelme SUV szörnyekkel araszolni a városban, semmi értelme a Tesla motorerejének sem
Annak sem hogy úgy gyorsulnak mint régen egy sportautó.
A városi forgalomban, ahol az autók az életük nagy részét töltik, használhatatlan rinocéroszok. Holtterekkel teli, aminek nem az lenne a megoldása hogy kütyüt rakunk bele, hanem ne csináljanak ekkora holtteret.
A súlynövekedésnek biztonsági okai is vannak. A mai autók pont ezért sokszorosan biztonságoabbak mint a régiek. Nézz meg egy régi Suzukit, milyen nagy a halálos sérülések aránya. Régebbi autókban kisebb törésnél is nagy volt a durva sérülés.