[2025 - Tata Old Lake Man - rövidtáv]
Triatlon. Tavaly már jártam egyszer triatlon versenyen, bár az kicsit fapados rendezés volt Ábrahámhegyen de mégiscsak élmény volt.
Már nem tudom, miért pont erre a tatai eseményre neveztem.
Valószínűleg a közelség, és a vállalható versenytáv miatt. Az időpont nem ütközött semmivel és júliusban biztos nincs hideg, lényeg, hogy az úszáshoz ne kelljen neoprén, mert nekem olyan nincs.
A hazai triatlon versenyzéshez általában kell licensz, ahhoz pedig sportorvosi, így azt is megcsináltam tavasszal. Amúgy sem árt a mi korunkban egy-egy kivizsgálás évente.
A tatai Öreg-tó mellett volt a versenyközpont, és a depó (ahol a kerékpárokat a rajtszámnak megfelelő rekeszbe rakják a versenyzők, mellette a bringához és futáshoz szükséges cuccokkal).
[Úszás 1500m] (2:38/100m tempó)
https://www.strava.com/activities/15167898414
Triatlon lévén van úszásunk :), ez kicsit hátráltató tényező, ebben eléggé kezdő vagyok. A nyarak közötti időben nem úszom, ezért, hogy ne nulláról induljak, uszodabérletet vettem, és az elmúlt két hónapban tíz alkalommal eljártam "edzeni". Eljutottam oda, hogy a szintidő már nem veszélyeztetett és simán leúsztam ilyen-olyan módon az 1500 métert. Csak hát a sebesség és az élményfaktor, ugye.
A mell az mindig megy, bármilyen hosszan (ez nem igaz, be szoktam görcsölni, talp, lábszár). De a gyorsúszás mumus, nincs meg még hozzá az izomzat és az állóképesség. Az edzések hatására viszont mindkét úszásnemben stabilizálódott a 2:40/100m "laza" sebesség. A gyorsban ezzel a tempóval eljutottam ezer méter folyamatos úszásig, de ez azért még törékeny teljesítmény volt. Arra készültem, hogy mell-gyors keverékben teljesítem a távot.
A rajt a tó túloldalán volt, negyedóra sétára. Délután négy órakor a levegő 28 fokos, a víz 25 fok. Ennyit mértek a rendezők, és előre mondták, hogy neoprénezni tilos, bár nekem mindegy volt.