Kicsit felhozom a topikomat. Hátha már mindenki visszajött a nyaralásból...
Vodafonosok! Persze főleg titkosított számos Vodafonosok! Nézzétek már meg a matav.hu/tudakozo-n vagy a 198-on, hogy nem szerepel-e a titkos számotok az országos tudakozóban?
Egy pillanat! (avagy a topikgazda közbeszól) Velem a HIF korrekt volt - én ugye a vodás dörgedelmes emilemet kopiban nekik is elküldtem. Nálam úgy alakult a dolog, hogy a voda egy-két nap múlva eltüntett engem a tudakozóból, és ingyen számcserét is felajánlott. A HIF pedig azt válaszolta emilben, hogy figyelték az ügyemet, és mivel a szolgáltató x órán belül letitkosított, ezért nincs mit tenniük. Szóval nem küldtek el, foglalkoztak velem. (az már más kérdés, hogy _egyáltalán_ amiatt, hogy titkos számok kikerülhettek nem kellene-e vizsgálódni? de az tény, hogy az én bejelentésem csak az én számomra-panaszomra vonatkozott, nem úgy általában a kikerüléSEKre)
Most komolyan azt hitted, hogy ha konkrét adatok nélkül (itt sem voltak kint adatok!) bejelentesz, akkor van joguk vizsgálatot indítani - a semmire?!
Hiszen leírják, hogy a
"tájékoztatást kaptuk, hogy a felmerült problémákat érzékelik, ezért az
elkövetkezendőkben fokozottan fogják figyelni a vonatkozó előírások
betartását a szolgáltatók részéről."
Ha valakinek meg egyéni panasza van, az forduljon hozzájuk, vagy a FVF-hez! Mail-ben is lehet panaszt tenni aHÍF-nél, hogy megkönnyítsem a dolgait annak, aki panaszt akar tenni. És lehet mellékelni az (esetleg) meg nem válaszolt leveleket is!
Köszönjük üzenetét, amellyel felhívta figyelmünket a titkosított
telefonszámokról az internet fórumokon folyó levelezésre.
Az előfizetők személyi adataira vonatkozó információk és üzleti titok
kezelésére hatékony adatvédelmi eljárás kidolgozása és betartása a mobil
koncessziós társaságok szerződéses kötelezettsége.
A fogyasztók védelme a Hírközlési Felügyelet feladatai közé is tartozik,
amelynek érdekében a piacfelügyeleti tervben szereplő ellenőrzések során az
adatvédelmi szabályok betartására is hangsúlyt fektet.
A HÍF illetékes szervezeti egységével folytatott konzultáció alapján azt a
tájékoztatást kaptuk, hogy a felmerült problémákat érzékelik, ezért az
elkövetkezendőkben fokozottan fogják figyelni a vonatkozó előírások
betartását a szolgáltatók részéről. Amennyiben ellenőrzéseik során valamely
szolgáltató adatvédelmi eljárását hiányosnak, az adatok teljes körű
védelmére alkalmatlannak találják, akkor a hatósági jogosítványok által
adott lehetőségekkel élve kötelezik a szolgáltatót a hiányosságok
megszüntetésére.
Az internetes vitafórumok anyagában közöltek valódisága azonban a konkrét
adatok hiányában - sajnálatos módon - nem ellenőrizhető, így az Ön
bejelentése nem tekinthető hivatalosan bejelentett panasznak, ezért
célvizsgálat keretében érdemben nem vizsgálható.
Hasonló problémák jövőbeli felmerülése esetén forduljanak a szolgáltatóhoz,
és amennyiben panaszukat nem orvosolják, kérjük, keressék fel a helyileg
illetékes hírközlési területi hivatalt.
te figyelj, nem tudsz olvasni vagy csak nem szoktál? ki mondta hogy nem követtek el törvénysértést? arra reagáltam, hogy SZERINTED idézem - szopatás - az, hogy a biztonsági kódod nélkül nem cselekedtek. Szerintem meg csak a TE érdekedben hozott előírást tartották be.
Az összes többi dologra sem most, sem előbb nem reagáltam.
A V.R.A.M. Rt. (mert ez a hivatalos nevük) nekem egy hét eltelte után írt egy reagát, amiben az pre-paid (kártyás) átírásról - melyet majdnemhogy személyesen én buliztam ki a HÍF-nél :-) - közölték, hogy meghatalmazással is lehet menni 8a lemondó fél részéről), melynek TARTALMILAG egyezni kell a hivatalos űrlapon szereplőkkel.
Kérdem: mi van azon, hol lehet megtalálni (az Általános Szerződési Feltételekbe MINDEN a szerződéssel és az előfizetéssel kapcsolatso, használatos formanyomtatványt bele kell fűzni!), erre visszaírják:
- a (márka)boltokban tudok kapni
Mire visszakérdezem, faxban, mail-ben nem tudnak egyet küldeni?
ÉS MOST FIGYELJ, a válasz:
- CSAK SZEMÉLYESEN LEHET A SORSZÁMOZOTT nyomtatvánmyon átírni.
Na erre "kiakadtam" és megkértem, hogy az - egyazon ügyszámon futó%! - levelezésünket legalább akihez éppen kerül, vegye a fáradságot és olvassa már el, mert ez pont az ellenkezője a 3 nappal korábbi infónak (amire 8 napot vártam).
Most megint 6. napja nem reagálnak...
Úgyhogy a Vodafone-nál (VRAM) vannak sajnos a legszorultabb helyzetben - ahogy látom - az ügyfelesek: sok ügyfél "jött" amit az ÜSZ-on nem reagáltak a főnökök megfelelő HR mennyiségi váélasszal. Ergo: rohamosan romlik az ÜSZ minősége.
Akkor egy olyan szituban, amihez NINCS KELLŐ RÁLÁTÁSA egy ügyfelesnek (az adatvédelem és a VRAM-MATÁV adatátadás ILYEN!) mit vársz?!
Nem a CÉGET hanem az ott dolgozókat védem, akiknek ezeknél sokkal feleslegesebb marhaságokra kell válaszolgatni 8 órában.
És NEM VÉDEM a menedzsereket, akik nem tudnak a kigívásokhoz kellő képp felnőni (lásd GPRS fejlesztés bukása július elején!)...
Ezek szerint nem volt világos, hogy a vodafone törvénysértés követett el?
Erre mondjuk nemcsak akkor kellene mozdulniuk, amikor a kedves sértett már ordítva fenyegetőzik, hanem akkor is, ha esetleg egy kívülálló felhívja a becses figyelmüket.
Mondom még egyszer: határozott tilalmam ellenére kiírták a netre a precíz adataimat. Pedig ehhez sem adtam meg nekik a titkos kódomat. Sőt.
Szerencsére megoldódott a dolog - nagy nehezen -, és, remélem, már te is érted :-)
egy hétig szopatgattak, először azzal, hogy a titkos kódom nélkül nem intézkednek Ez miért szopatás, már elnézést? Ha anélkül tennék, akkor bárki cselekedhetne a nevedben. (pl hangposta, gprs, mms, stb előfizetését, lemondását megcsinálhatná...)
Felhivtam a Vodafone figyelmét erre a topikra. A válaszuk:
Tisztelt Nagy Úr!
Köszönjük, hogy az alábbi fórumra felhívta Ügyfélszolgálatunk figyelmét.
Szeretnénk szíves figyelmét fölhívni arra, hogy Ügyfeleink javaslataikat, esetleges panaszaikat többféle csatornán juttathatják el hozzánk. Az e-mailben vagy levélben beérkezett visszajelzéseket ügyfélszolgálatunk mindig ellenőrzi, amennyiben panasz érkezik cégünkhöz, azt minden esetben kivizsgálja.
Amennyiben az érintett személyek panasszal fordulnak hozzánk, megfelelo adatok birtokában (hívószám és ügyfélbiztonsági kód) a panaszt kivizsgáljuk és megtesszük a szükséges, további lépéseket.
Részletesebb információt az elofizetéssel kapcsolatban azonban kizárólag az elofizetonek adhatunk. Szíves megértését köszönjük!
Én azért az egyhavi elengedést (==visszatérítés!!!) elfogadnám! Jogilag a visszatérítés is elengedés. Mellesleg ennél többet is kiharcolhatsz!
Amúgy (mindenkinek): nem megvédeni akartam a Vodafone-tz csak szakmai oldalról próbáltam meg megközelíteni. Amúgy jogilag sem eléggé biztos, hogy a VISZONTELADÓK esetleges rossz adatközlése miatt kit is terhel a felelősség. A Ptk-ban és az ÁSzF-ekben is visszaköszön a "legnagyobb gondosság" szó-összetétel, ami ebben az esetben épp a lenti magyarázatomban érhető tetten: ti. ha rossz alvállalkozói (mint tudjátok, sok esetben a hivatalos márkaboltok is franchise szerződéssel működnek!) adatszolgáltatás miatt egy ideig a Vodafone rossz információ birtokában volt, DE időszakosan elvégezte az adatok felülvizsgálatát (ami NEM a Matávnak átadott adatokra vonatkozik, bár kellene vonatkozzon, de ez most bonyolult) akkor nem felelős. A 3. partnert (akinél aláírtál) lehetne perelni. Ahogy látom (látókörömben az ilyen viszonteladók szerződés-visszaélései, tájékoztatási kötelezettségek elmulasztása és csomagvariálások szereplnek erősebben) a Vodafone épp itt rontotta el a dolgokat általában: a nagy nyomulásban sok nem odailllő partenr sikerült beszerezniük...
NAMOST! :-))
Jönne a keresztkérdésem: VAN-E valaki, akinek NYÍLVÁNOS ADATKEZELÉSŰ a Vodafone-os száma, DE NEM SZEREPEL a Matáv tudakozóban???!!!
Én tehát az ő jelentkezésüket várom (ha gondolják, az adatok közöttmegtalálható mail-re), hogy ezzel is segítsük kiderülni a hibaforrást!
Hiszen ha nem derül ki - amire utólag tényleg kicis az esély, bármely cégnél, ha nincs meg a logika -, akkor az esetek könnyen megismétlődhetnek.
Engem ma hívtak, hogy vagy ingyenes számcsere, vagy elengednek egyhavi előfizut, választhatok.
Mondtam: nehéz lesz, ugyanis már a kártyámat is visszaküldtem nekik, és mélyen remélem, hogy soha többé nem lesz közünk egymáshoz, mert ez már csak az utolsó csepp volt a pohárban, elegem van a legkülönbözőbb szívatásaikból.
Mindezt ugyan kedvesen mondtam, de az ügyintéző erre nem tudott mit mondani, csak azt, hogy azért ezt megírják nekem levélben is, és arra feleljek.
És képzeld el, találtam egy üzenetet a vodán, amit a 1270 hagyott, és ingyenes számcserét ajánlottak az okozott kellemetlenségekért elnézést kérve! Na, mit szólsz, milyen gálánsak? Asszem élek is vele. Már csak azért is... :-)
Ezt meg én írhattam volna szó szerint ugyanígy :-)
Kizárólag netezésre használtam a vodát (azt sem sokáig, mert kihullott az összes hajam).
Én váltig azért vagyok a legpipább, hogy amikor először felháborodtam - mélben - a vodának, akkor még csaknem egy hétig szopatgattak, először azzal, hogy a titkos kódom nélkül nem intézkednek (bezzeg a nyilvánossá tétel simán ment nekik a titkos kódom nélkül is!), aztán azt írták, hogy majd levélben válaszolnak (ez a mai napig sem ért ide, nem mintha érdekelne), aztán, amikor az 5. napon már nagyon kiabáltam és nagyon adatvédelmi biztossal és HÍF-fel fenyegetőztem, akkor szedették csak le az adataimat, és végre elnézést is kértek.
Akár én is írhattam volna parkvárosi lány előzőjét, szinte csak a dátum nem stimmel benne. :) Én is mindig mindenhol titkos vagyok, nyilván a vodánál is helyből azt kértem. (és a vodánál titkos is voltam, mint már írtam, csak az országosban nem...)
Egyébként, mikimaus, akárhogyan is volt technikailag a dolog elbökése, ez az érintett előfizetőket a legcsekélyebb mértékben sem érdekli, elhiheted.
Igen nagyot hibázott a voda, teljesen mindegy, hogy miért és hogyan.
Nem, johevi, azt hiszem így nincs átjárás a tudakozóba... Az én részemről már csak azért se lehet, mert az égvilágon semmire nem használom a vodafont, csak és kizárólag internetezésre.
Már bocs, de ez nálam nem így volt.
Van ugyan Matáv-telefonom, de világéletemben titkos volt, még akkor is, amikor ezért külön kellett fizetni.
Éppígy az összes - westeles, pannonos - mobilszámom is az elmúlt 9 évben.
A voda megrendelésemen is természetesen azonnal a teljes titkosítást kértem, így is ikszelték be géppel a nyomtatott megrendelőn a legelső pillanatban.
Ehhez képest legnagyobb döbbenetemre ott figyelt a vodás számommal a teljes lakcímem (utca, házszám!!!) a Matáv Online tudakozóban, már ki tudja, mióta!!! Tavaly július közepén fizettem elő ugyanis a vodára.
Ha nincs ez a topik, soha eszembe sem jutott volna kikeresni magamat a Matáv Online-ből, minek, hiszen mindig minden számom titkos volt.
Szóval, ez a voda kapitális parasztsága, hogy kiadta a Matávnak a titkos számokat - egy részüket -, teljesen leszarva, hogy az ügyfél miként rendelkezett.
Nem hülyeség!
Csak ez a Matáv részére a legrosszabb képlet lenne, mert neki a tudakozó adatbáztisát kemény törvényes feltételek alapján csak az eredeti szolgáltaztótól kapott infók alapján állíthatja össze. (Sőt: össze kell állítania)
Gondoljon mindenki bele csak: ez egy - alapvetően - fizetős szolgáltatás, a 198 ára PPP-ben szvsz a legmagasabb az Eu-ban! Azaz nem szolgáltathatna(!!!) rossz adatokat.
Én javaslom mindenkinek, aki náluk hibásan vagy egyáltalán szerepel (általában is és a titkos adatkezelésüek is), a 06-80-200-198-as ingyenes(!) tudakozói reklaációs számra jelezze be ilyen jellegű panaszát, és amennyiben ezek a panaszok regisztráltan(!) elérnek egy küszöbértéket (amit megint törvény ír elő), nekik kötelességük lesz up-to-date-té tenni az adatbázist. Azaz meg fogják keresni a Vodafone-t és a többi szolgáltatót a saját érdekükben. Ez persze egy együttműködés, ami valószínűleg már így is zajlik...
(Igaz a Vodafone ügyfélszolgálata - noha a legudvariasabb szvsz a 3 GSM szolgáltató között - jellemzően "elfelejti" a reklamációkat. De úgy tudom, miel nincs is meg nekik az ISO minősítésük, "megtehetik", csak nem tudom, mikor durran ez egy nagyot).
Az ROSSZ adatok kikerüléséről meg van egy szomorú sejtésem: az ún. viszonteladói hálózat ún. szakeladóinál kötött szerződések több esetben is pontatlanul kerülnek a szolgáltatóhoz. Úgy vélem, lehet olyan köztes időpont a szerződés megkötése és az adatok validálása között, amikor a rosszul elfaxolt (olvashatatlan, ki nem töltött, JAVÍTOTT!) adatvédelmi rész miatt nyílt adatkezelésűként szerepel egy-egy előfizető. Aztán pár nap múlva - mert első a szolgáltatás beindítása, az ügyfél direkt komfort érzete! - a "belső ellenrőzés" kijavítgatja a félreértés okozta adatkezelési bejegyzéseket (az alapeset: titkos, hívószám kijelzése alapban tiltott!) és biztos van, aki ilyenkor eszmél rá: nyilvánosnak adta meg a számát, az mégis titkos és ekkro beszól a 1270-re, és nem is gondolja, hogy ennek az ellenkezője is lehetséges...
Na ha ilyenkor történik az adatbázis lekérése és az adatok továbbítása a Matáv felé, akkor az a néhány száz(?) nem megfelelően minősített adatkezelésű ügyfél bizony kikerülhet.
Viszont nem szabad összekeverni a dolgokat: a Matáv tudakozójában évek óta meg lehetett adni e-mail és web címet, de kb egy éve MÁR EGY DARAB MOBIL SZÁMOT IS lehet a vezetékes számhoz regisztrálni, mely az on-line tudakozóban és a 198 igen, de (eddig még) a telefonkönybveb nem szerepel. Azaz ha valaki megadja az - egyébként titkos - mobil-számát a Matávnak vezetékes száma mellé, akkor névre keresve megjelenik az is.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az elöttem megszólalók hülyék, csak fel akarnám hívni a figyelmet egyrészt a lehetőségre, másrészt az egyik hibaforrásra. (Vegyük figyelembe, hogy egy család esetében az Matáv ügyfélszámot nem csak egyvalaki ismeri és a számla mellé kiküldött esetleges adatkarbantartó lapon megtalálható regisztrációs mezőt egy családtag jóhiszeműen is kitölthette).
Egyéb kérdésekben is szívesen segítek...
Mindenkinek szép nyarat!
Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő
(mikimaus)
Mi van akkor ha..... csak elgondolkodtam rajta, nem értek hozzá:
Nagy divat manapság ez az SMS küldölgető játék. Tegyük fel titkos számról elküldöd SMS-ben a megfejtést ( Coca, Pepsi, cigik és még kitudja mennyi termék ), amihez természetesen odaírod a neved is, - hiszen kell, hogy visszaértesítsenek - miközben hangyapöcs nagyságú betűkkel még valahova alúlra oda van írva, hogy hozzájárulok nevem és telefonszámom nyilvántartásba vételéhez. Így ugyanannál a szolgáltatónál máris két különböző adatbázisban szerepelsz... Vagy ez így hülyeség?
na, végre műxik a matáv kereső.
Az én számom nincs benne semmi módon, névre keresve viszont megtudam, hogy 3 névrokonom van Szegeden aki benne van az adatbázisban :) A barátnőm száma benne van, de az övé nem is titkos. Viszont belőle országos szinten is csak 1 van, pedig tök magyar neve van :D
5 nap alatt kb. 10-szeri kérés, majd végül ma üvöltözés, vezérigazgatónak mail, és adatvédelmi biztoshoz való feljelentéssel fenyegetőzés után leszedette a voda a tudakozóból a titkos számomat, a nevemet és pontos lakcímemet.
Nem tervezem, hogy megköszönöm nekik.
Sajnálom, parkvárosi lány, hogy nem tudod magad leszedetni a publikusból. Én a 1270-en vetettem fel a panaszomat a rendszerükbe, majd egy emilt is írtam nekik, amiben követeltem, hogy 48 órán belül távolítsák el a számomat a Matávtól. Nem is kérdeztek semmire vissza. És 48 órán belül el is távolították, bár nekem nem szóltak róla. Ez persze semmit nem változtat azon, hogy disznóság, hogy a megállapodásunk ellenére kiadták az adataimat harmadik félnek, és akármeddig ott figyeltek a nyilvánosban. (Azért megvan a Tudakozó képernyőmentése, ahol még ott csücsül a számom.) Talán nálam az hozott gyors eredményt, hogy a HIF-nek is ment az emil másolatban? Így szólt a szöveg első sora: "Másolatot kap: Hírközlési Főfelügyelet".
Visszahívást is ígértek, de az is elmaradt; most is csak egy formaemil jött vissza: "köszönjük levelét, sajnáljuk a kellemetlenséget, panaszát továbbítottuk, állunk rendelkezésére"
két jóismerősöm PANNON-os (a szolgáltató által "titkosan kezelt") telszámaa is simán olvasható a MATÁV on-line tudakozójában...
Halacka, akkor ki kell bővítenem a topikcímet. Akkor itt nagyobb baj van, mint hittem. Szóval bármilyen mobilos titkos számos előfizetők jelentkezését várom, akik tiltásuk ellenére szerepelnek az országos (matáv) tudakozóban - akaratuk ellenére...!