Keresés

Részletes keresés

went wrong Creative Commons License 2003.09.01 0 0 67
Kicsit felhozom a topikomat. Hátha már mindenki visszajött a nyaralásból...

Vodafonosok! Persze főleg titkosított számos Vodafonosok! Nézzétek már meg a matav.hu/tudakozo-n vagy a 198-on, hogy nem szerepel-e a titkos számotok az országos tudakozóban?

went wrong Creative Commons License 2003.08.18 0 0 66
Egy pillanat! (avagy a topikgazda közbeszól) Velem a HIF korrekt volt - én ugye a vodás dörgedelmes emilemet kopiban nekik is elküldtem. Nálam úgy alakult a dolog, hogy a voda egy-két nap múlva eltüntett engem a tudakozóból, és ingyen számcserét is felajánlott. A HIF pedig azt válaszolta emilben, hogy figyelték az ügyemet, és mivel a szolgáltató x órán belül letitkosított, ezért nincs mit tenniük. Szóval nem küldtek el, foglalkoztak velem. (az már más kérdés, hogy _egyáltalán_ amiatt, hogy titkos számok kikerülhettek nem kellene-e vizsgálódni? de az tény, hogy az én bejelentésem csak az én számomra-panaszomra vonatkozott, nem úgy általában a kikerüléSEKre)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.18 0 0 65
Nagyferi!

Most komolyan azt hitted, hogy ha konkrét adatok nélkül (itt sem voltak kint adatok!) bejelentesz, akkor van joguk vizsgálatot indítani - a semmire?!

Hiszen leírják, hogy a
"tájékoztatást kaptuk, hogy a felmerült problémákat érzékelik, ezért az
elkövetkezendőkben fokozottan fogják figyelni a vonatkozó előírások
betartását a szolgáltatók részéről."

Ha valakinek meg egyéni panasza van, az forduljon hozzájuk, vagy a FVF-hez! Mail-ben is lehet panaszt tenni aHÍF-nél, hogy megkönnyítsem a dolgait annak, aki panaszt akar tenni. És lehet mellékelni az (esetleg) meg nem válaszolt leveleket is!

Üdv!

mikimaus

Előzmény: Törölt nick (64)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.18 0 0 64
A HIF válasza:

Köszönjük üzenetét, amellyel felhívta figyelmünket a titkosított
telefonszámokról az internet fórumokon folyó levelezésre.

Az előfizetők személyi adataira vonatkozó információk és üzleti titok
kezelésére hatékony adatvédelmi eljárás kidolgozása és betartása a mobil
koncessziós társaságok szerződéses kötelezettsége.

A fogyasztók védelme a Hírközlési Felügyelet feladatai közé is tartozik,
amelynek érdekében a piacfelügyeleti tervben szereplő ellenőrzések során az
adatvédelmi szabályok betartására is hangsúlyt fektet.

A HÍF illetékes szervezeti egységével folytatott konzultáció alapján azt a
tájékoztatást kaptuk, hogy a felmerült problémákat érzékelik, ezért az
elkövetkezendőkben fokozottan fogják figyelni a vonatkozó előírások
betartását a szolgáltatók részéről. Amennyiben ellenőrzéseik során valamely
szolgáltató adatvédelmi eljárását hiányosnak, az adatok teljes körű
védelmére alkalmatlannak találják, akkor a hatósági jogosítványok által
adott lehetőségekkel élve kötelezik a szolgáltatót a hiányosságok
megszüntetésére.

Az internetes vitafórumok anyagában közöltek valódisága azonban a konkrét
adatok hiányában - sajnálatos módon - nem ellenőrizhető, így az Ön
bejelentése nem tekinthető hivatalosan bejelentett panasznak, ezért
célvizsgálat keretében érdemben nem vizsgálható.

Hasonló problémák jövőbeli felmerülése esetén forduljanak a szolgáltatóhoz,
és amennyiben panaszukat nem orvosolják, kérjük, keressék fel a helyileg
illetékes hírközlési területi hivatalt.

Köszönettel és tisztelettel:

Füredi Ágnes
Külső Kapcsolati osztály

Timna Creative Commons License 2003.07.28 0 0 63
te figyelj, nem tudsz olvasni vagy csak nem szoktál? ki mondta hogy nem követtek el törvénysértést? arra reagáltam, hogy SZERINTED idézem - szopatás - az, hogy a biztonsági kódod nélkül nem cselekedtek. Szerintem meg csak a TE érdekedben hozott előírást tartották be.
Az összes többi dologra sem most, sem előbb nem reagáltam.
Előzmény: parkvárosi lány (61)
Törölt nick Creative Commons License 2003.07.28 0 0 62
Lány (csak így röviden:-) )!

Igazad van, no:-)

A V.R.A.M. Rt. (mert ez a hivatalos nevük) nekem egy hét eltelte után írt egy reagát, amiben az pre-paid (kártyás) átírásról - melyet majdnemhogy személyesen én buliztam ki a HÍF-nél :-) - közölték, hogy meghatalmazással is lehet menni 8a lemondó fél részéről), melynek TARTALMILAG egyezni kell a hivatalos űrlapon szereplőkkel.
Kérdem: mi van azon, hol lehet megtalálni (az Általános Szerződési Feltételekbe MINDEN a szerződéssel és az előfizetéssel kapcsolatso, használatos formanyomtatványt bele kell fűzni!), erre visszaírják:
- a (márka)boltokban tudok kapni
Mire visszakérdezem, faxban, mail-ben nem tudnak egyet küldeni?
ÉS MOST FIGYELJ, a válasz:
- CSAK SZEMÉLYESEN LEHET A SORSZÁMOZOTT nyomtatvánmyon átírni.

Na erre "kiakadtam" és megkértem, hogy az - egyazon ügyszámon futó%! - levelezésünket legalább akihez éppen kerül, vegye a fáradságot és olvassa már el, mert ez pont az ellenkezője a 3 nappal korábbi infónak (amire 8 napot vártam).

Most megint 6. napja nem reagálnak...

Úgyhogy a Vodafone-nál (VRAM) vannak sajnos a legszorultabb helyzetben - ahogy látom - az ügyfelesek: sok ügyfél "jött" amit az ÜSZ-on nem reagáltak a főnökök megfelelő HR mennyiségi váélasszal. Ergo: rohamosan romlik az ÜSZ minősége.

Akkor egy olyan szituban, amihez NINCS KELLŐ RÁLÁTÁSA egy ügyfelesnek (az adatvédelem és a VRAM-MATÁV adatátadás ILYEN!) mit vársz?!

Nem a CÉGET hanem az ott dolgozókat védem, akiknek ezeknél sokkal feleslegesebb marhaságokra kell válaszolgatni 8 órában.

És NEM VÉDEM a menedzsereket, akik nem tudnak a kigívásokhoz kellő képp felnőni (lásd GPRS fejlesztés bukása július elején!)...

Üdv.

mikiamaus

Előzmény: parkvárosi lány (61)
parkvárosi lány Creative Commons License 2003.07.24 0 0 61
Ezek szerint nem volt világos, hogy a vodafone törvénysértés követett el?
Erre mondjuk nemcsak akkor kellene mozdulniuk, amikor a kedves sértett már ordítva fenyegetőzik, hanem akkor is, ha esetleg egy kívülálló felhívja a becses figyelmüket.

Mondom még egyszer: határozott tilalmam ellenére kiírták a netre a precíz adataimat.
Pedig ehhez sem adtam meg nekik a titkos kódomat. Sőt.

Szerencsére megoldódott a dolog - nagy nehezen -, és, remélem, már te is érted :-)

Előzmény: Timna (60)
Timna Creative Commons License 2003.07.24 0 0 60
egy hétig szopatgattak, először azzal, hogy a titkos kódom nélkül nem intézkednek
Ez miért szopatás, már elnézést? Ha anélkül tennék, akkor bárki cselekedhetne a nevedben. (pl hangposta, gprs, mms, stb előfizetését, lemondását megcsinálhatná...)
Előzmény: parkvárosi lány (55)
Törölt nick Creative Commons License 2003.07.24 0 0 59
Felhivtam a Vodafone figyelmét erre a topikra. A válaszuk:

Tisztelt Nagy Úr!

Köszönjük, hogy az alábbi fórumra felhívta Ügyfélszolgálatunk figyelmét.

Szeretnénk szíves figyelmét fölhívni arra, hogy Ügyfeleink javaslataikat, esetleges panaszaikat többféle csatornán juttathatják el hozzánk. Az e-mailben vagy levélben beérkezett visszajelzéseket ügyfélszolgálatunk mindig ellenőrzi, amennyiben panasz érkezik cégünkhöz, azt minden esetben kivizsgálja.

Amennyiben az érintett személyek panasszal fordulnak hozzánk, megfelelo adatok birtokában (hívószám és ügyfélbiztonsági kód) a panaszt kivizsgáljuk és megtesszük a szükséges, további lépéseket.

Részletesebb információt az elofizetéssel kapcsolatban azonban kizárólag az elofizetonek adhatunk. Szíves megértését köszönjük!

Tisztelettel: Vodafone Ügyfélszolgálat

Törölt nick Creative Commons License 2003.07.11 0 0 58
Szia parkvárosi lyány:-)

Én azért az egyhavi elengedést (==visszatérítés!!!) elfogadnám! Jogilag a visszatérítés is elengedés. Mellesleg ennél többet is kiharcolhatsz!

Amúgy (mindenkinek): nem megvédeni akartam a Vodafone-tz csak szakmai oldalról próbáltam meg megközelíteni. Amúgy jogilag sem eléggé biztos, hogy a VISZONTELADÓK esetleges rossz adatközlése miatt kit is terhel a felelősség. A Ptk-ban és az ÁSzF-ekben is visszaköszön a "legnagyobb gondosság" szó-összetétel, ami ebben az esetben épp a lenti magyarázatomban érhető tetten: ti. ha rossz alvállalkozói (mint tudjátok, sok esetben a hivatalos márkaboltok is franchise szerződéssel működnek!) adatszolgáltatás miatt egy ideig a Vodafone rossz információ birtokában volt, DE időszakosan elvégezte az adatok felülvizsgálatát (ami NEM a Matávnak átadott adatokra vonatkozik, bár kellene vonatkozzon, de ez most bonyolult) akkor nem felelős. A 3. partnert (akinél aláírtál) lehetne perelni. Ahogy látom (látókörömben az ilyen viszonteladók szerződés-visszaélései, tájékoztatási kötelezettségek elmulasztása és csomagvariálások szereplnek erősebben) a Vodafone épp itt rontotta el a dolgokat általában: a nagy nyomulásban sok nem odailllő partenr sikerült beszerezniük...

NAMOST! :-))

Jönne a keresztkérdésem: VAN-E valaki, akinek NYÍLVÁNOS ADATKEZELÉSŰ a Vodafone-os száma, DE NEM SZEREPEL a Matáv tudakozóban???!!!

Én tehát az ő jelentkezésüket várom (ha gondolják, az adatok közöttmegtalálható mail-re), hogy ezzel is segítsük kiderülni a hibaforrást!
Hiszen ha nem derül ki - amire utólag tényleg kicis az esély, bármely cégnél, ha nincs meg a logika -, akkor az esetek könnyen megismétlődhetnek.

Mindenkinek sok szép nyári napot!

Maus Róbert Péter
mikimaus

Előzmény: parkvárosi lány (57)
parkvárosi lány Creative Commons License 2003.07.10 0 0 57
Engem ma hívtak, hogy vagy ingyenes számcsere, vagy elengednek egyhavi előfizut, választhatok.
Mondtam: nehéz lesz, ugyanis már a kártyámat is visszaküldtem nekik, és mélyen remélem, hogy soha többé nem lesz közünk egymáshoz, mert ez már csak az utolsó csepp volt a pohárban, elegem van a legkülönbözőbb szívatásaikból.

Mindezt ugyan kedvesen mondtam, de az ügyintéző erre nem tudott mit mondani, csak azt, hogy azért ezt megírják nekem levélben is, és arra feleljek.

Előzmény: went wrong (56)
went wrong Creative Commons License 2003.07.10 0 0 56
És képzeld el, találtam egy üzenetet a vodán, amit a 1270 hagyott, és ingyenes számcserét ajánlottak az okozott kellemetlenségekért elnézést kérve! Na, mit szólsz, milyen gálánsak? Asszem élek is vele. Már csak azért is... :-)
Előzmény: parkvárosi lány (55)
parkvárosi lány Creative Commons License 2003.07.10 0 0 55
Ezt meg én írhattam volna szó szerint ugyanígy :-)
Kizárólag netezésre használtam a vodát (azt sem sokáig, mert kihullott az összes hajam).

Én váltig azért vagyok a legpipább, hogy amikor először felháborodtam - mélben - a vodának, akkor még csaknem egy hétig szopatgattak, először azzal, hogy a titkos kódom nélkül nem intézkednek (bezzeg a nyilvánossá tétel simán ment nekik a titkos kódom nélkül is!), aztán azt írták, hogy majd levélben válaszolnak (ez a mai napig sem ért ide, nem mintha érdekelne), aztán, amikor az 5. napon már nagyon kiabáltam és nagyon adatvédelmi biztossal és HÍF-fel fenyegetőztem, akkor szedették csak le az adataimat, és végre elnézést is kértek.

Előzmény: went wrong (53)
went wrong Creative Commons License 2003.07.10 0 0 54
Érdekeseket írsz, mikimaus, kösz.

Akár én is írhattam volna parkvárosi lány előzőjét, szinte csak a dátum nem stimmel benne. :) Én is mindig mindenhol titkos vagyok, nyilván a vodánál is helyből azt kértem. (és a vodánál titkos is voltam, mint már írtam, csak az országosban nem...)

Egyébként, mikimaus, akárhogyan is volt technikailag a dolog elbökése, ez az érintett előfizetőket a legcsekélyebb mértékben sem érdekli, elhiheted.

Igen nagyot hibázott a voda, teljesen mindegy, hogy miért és hogyan.

Előzmény: Törölt nick (50)
went wrong Creative Commons License 2003.07.10 0 0 53
Nem, johevi, azt hiszem így nincs átjárás a tudakozóba... Az én részemről már csak azért se lehet, mert az égvilágon semmire nem használom a vodafont, csak és kizárólag internetezésre.
Előzmény: johevi (49)
parkvárosi lány Creative Commons License 2003.07.10 0 0 52
Már bocs, de ez nálam nem így volt.
Van ugyan Matáv-telefonom, de világéletemben titkos volt, még akkor is, amikor ezért külön kellett fizetni.
Éppígy az összes - westeles, pannonos - mobilszámom is az elmúlt 9 évben.

A voda megrendelésemen is természetesen azonnal a teljes titkosítást kértem, így is ikszelték be géppel a nyomtatott megrendelőn a legelső pillanatban.

Ehhez képest legnagyobb döbbenetemre ott figyelt a vodás számommal a teljes lakcímem (utca, házszám!!!) a Matáv Online tudakozóban, már ki tudja, mióta!!! Tavaly július közepén fizettem elő ugyanis a vodára.

Ha nincs ez a topik, soha eszembe sem jutott volna kikeresni magamat a Matáv Online-ből, minek, hiszen mindig minden számom titkos volt.

Szóval, ez a voda kapitális parasztsága, hogy kiadta a Matávnak a titkos számokat - egy részüket -, teljesen leszarva, hogy az ügyfél miként rendelkezett.

Előzmény: Törölt nick (50)
Törölt nick Creative Commons License 2003.07.10 0 0 51
(A hülyén fogalmazott mondatokért utólag kérek elnézést, ebből is látszik, hogy beszéltem:-) )
Előzmény: Törölt nick (50)
Törölt nick Creative Commons License 2003.07.10 0 0 50
Nem hülyeség!
Csak ez a Matáv részére a legrosszabb képlet lenne, mert neki a tudakozó adatbáztisát kemény törvényes feltételek alapján csak az eredeti szolgáltaztótól kapott infók alapján állíthatja össze. (Sőt: össze kell állítania)

Gondoljon mindenki bele csak: ez egy - alapvetően - fizetős szolgáltatás, a 198 ára PPP-ben szvsz a legmagasabb az Eu-ban! Azaz nem szolgáltathatna(!!!) rossz adatokat.

Én javaslom mindenkinek, aki náluk hibásan vagy egyáltalán szerepel (általában is és a titkos adatkezelésüek is), a 06-80-200-198-as ingyenes(!) tudakozói reklaációs számra jelezze be ilyen jellegű panaszát, és amennyiben ezek a panaszok regisztráltan(!) elérnek egy küszöbértéket (amit megint törvény ír elő), nekik kötelességük lesz up-to-date-té tenni az adatbázist. Azaz meg fogják keresni a Vodafone-t és a többi szolgáltatót a saját érdekükben. Ez persze egy együttműködés, ami valószínűleg már így is zajlik...
(Igaz a Vodafone ügyfélszolgálata - noha a legudvariasabb szvsz a 3 GSM szolgáltató között - jellemzően "elfelejti" a reklamációkat. De úgy tudom, miel nincs is meg nekik az ISO minősítésük, "megtehetik", csak nem tudom, mikor durran ez egy nagyot).

Az ROSSZ adatok kikerüléséről meg van egy szomorú sejtésem: az ún. viszonteladói hálózat ún. szakeladóinál kötött szerződések több esetben is pontatlanul kerülnek a szolgáltatóhoz. Úgy vélem, lehet olyan köztes időpont a szerződés megkötése és az adatok validálása között, amikor a rosszul elfaxolt (olvashatatlan, ki nem töltött, JAVÍTOTT!) adatvédelmi rész miatt nyílt adatkezelésűként szerepel egy-egy előfizető. Aztán pár nap múlva - mert első a szolgáltatás beindítása, az ügyfél direkt komfort érzete! - a "belső ellenrőzés" kijavítgatja a félreértés okozta adatkezelési bejegyzéseket (az alapeset: titkos, hívószám kijelzése alapban tiltott!) és biztos van, aki ilyenkor eszmél rá: nyilvánosnak adta meg a számát, az mégis titkos és ekkro beszól a 1270-re, és nem is gondolja, hogy ennek az ellenkezője is lehetséges...

Na ha ilyenkor történik az adatbázis lekérése és az adatok továbbítása a Matáv felé, akkor az a néhány száz(?) nem megfelelően minősített adatkezelésű ügyfél bizony kikerülhet.

Viszont nem szabad összekeverni a dolgokat: a Matáv tudakozójában évek óta meg lehetett adni e-mail és web címet, de kb egy éve MÁR EGY DARAB MOBIL SZÁMOT IS lehet a vezetékes számhoz regisztrálni, mely az on-line tudakozóban és a 198 igen, de (eddig még) a telefonkönybveb nem szerepel. Azaz ha valaki megadja az - egyébként titkos - mobil-számát a Matávnak vezetékes száma mellé, akkor névre keresve megjelenik az is.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az elöttem megszólalók hülyék, csak fel akarnám hívni a figyelmet egyrészt a lehetőségre, másrészt az egyik hibaforrásra. (Vegyük figyelembe, hogy egy család esetében az Matáv ügyfélszámot nem csak egyvalaki ismeri és a számla mellé kiküldött esetleges adatkarbantartó lapon megtalálható regisztrációs mezőt egy családtag jóhiszeműen is kitölthette).

Egyéb kérdésekben is szívesen segítek...

Mindenkinek szép nyarat!

Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő
(mikimaus)

Előzmény: johevi (49)
johevi Creative Commons License 2003.07.09 0 0 49
Mi van akkor ha..... csak elgondolkodtam rajta, nem értek hozzá:

Nagy divat manapság ez az SMS küldölgető játék. Tegyük fel titkos számról elküldöd SMS-ben a megfejtést ( Coca, Pepsi, cigik és még kitudja mennyi termék ), amihez természetesen odaírod a neved is, - hiszen kell, hogy visszaértesítsenek - miközben hangyapöcs nagyságú betűkkel még valahova alúlra oda van írva, hogy hozzájárulok nevem és telefonszámom nyilvántartásba vételéhez. Így ugyanannál a szolgáltatónál máris két különböző adatbázisban szerepelsz... Vagy ez így hülyeség?

Timna Creative Commons License 2003.07.09 0 0 48
természetesen vodás számainkról van szó.
Előzmény: Timna (47)
Timna Creative Commons License 2003.07.09 0 0 47
na, végre műxik a matáv kereső.
Az én számom nincs benne semmi módon, névre keresve viszont megtudam, hogy 3 névrokonom van Szegeden aki benne van az adatbázisban :) A barátnőm száma benne van, de az övé nem is titkos. Viszont belőle országos szinten is csak 1 van, pedig tök magyar neve van :D
parkvárosi lány Creative Commons License 2003.07.01 0 0 46
5 nap alatt kb. 10-szeri kérés, majd végül ma üvöltözés, vezérigazgatónak mail, és adatvédelmi biztoshoz való feljelentéssel fenyegetőzés után leszedette a voda a tudakozóból a titkos számomat, a nevemet és pontos lakcímemet.
Nem tervezem, hogy megköszönöm nekik.
Előzmény: went wrong (42)
went wrong Creative Commons License 2003.06.30 0 0 45
Köszi, ÉM!
Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.30 0 0 44
Hát most működött.
A saját számaimnak nyomát sem találom a listában.
Legalábbis név szerint. (más módon nem próbáltam)
Előzmény: went wrong (38)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2003.06.29 0 0 43
Nekem is kijelzi a számomat a hívott félnél.

Előzmény: Törölt nick (37)
went wrong Creative Commons License 2003.06.29 0 0 42
Szia corneliana! Ebben megtalálod a választ:

Sajnálom, parkvárosi lány, hogy nem tudod magad leszedetni a publikusból. Én a 1270-en vetettem fel a panaszomat a rendszerükbe, majd egy emilt is írtam nekik, amiben követeltem, hogy 48 órán belül távolítsák el a számomat a Matávtól. Nem is kérdeztek semmire vissza. És 48 órán belül el is távolították, bár nekem nem szóltak róla. Ez persze semmit nem változtat azon, hogy disznóság, hogy a megállapodásunk ellenére kiadták az adataimat harmadik félnek, és akármeddig ott figyeltek a nyilvánosban. (Azért megvan a Tudakozó képernyőmentése, ahol még ott csücsül a számom.) Talán nálam az hozott gyors eredményt, hogy a HIF-nek is ment az emil másolatban? Így szólt a szöveg első sora: "Másolatot kap: Hírközlési Főfelügyelet".

Visszahívást is ígértek, de az is elmaradt; most is csak egy formaemil jött vissza: "köszönjük levelét, sajnáljuk a kellemetlenséget, panaszát továbbítottuk, állunk rendelkezésére"

Előzmény: parkvárosi lány (32)
corneliana Creative Commons License 2003.06.29 0 0 41
Szia, megkeresett azóta a voda???
Előzmény: went wrong (39)
went wrong Creative Commons License 2003.06.29 0 0 40
két jóismerősöm PANNON-os (a szolgáltató által "titkosan kezelt") telszámaa is simán olvasható a MATÁV on-line tudakozójában...

Halacka, akkor ki kell bővítenem a topikcímet. Akkor itt nagyobb baj van, mint hittem. Szóval bármilyen mobilos titkos számos előfizetők jelentkezését várom, akik tiltásuk ellenére szerepelnek az országos (matáv) tudakozóban - akaratuk ellenére...!

Előzmény: halacka (27)
went wrong Creative Commons License 2003.06.29 0 0 39
Köszi szasenyka az infót.
Előzmény: Törölt nick (37)
went wrong Creative Commons License 2003.06.29 0 0 38
Ne add fel É.M., plíz. Megesik a fatávnál, hogy suxx a Tudakozó. Előbb-utóbb aztán életre kel.
Előzmény: Törölt nick (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!