A területrendezési terv a polgármesteri hivatalban hozzáférhető. Az elkerülő út szántóföldeken megy és csupán egy hétvégi telken fog átmenni. Kicsit feltűnő hogy ez az egyetlen telek a környéken amin 2 méteres gaz található. A tulaj még a fáradságot sem veszi hogy legalább a jóhiszeműség látszatát fenntartsa.
Mint én is írtam tudok még pár példát, hogy vegyük mindjárt az elkerülő utat, amit a fideszes vezetés hatalomra jutásakor terveztettek újra (több 10 millóért), ami egyrészt a tűzhözközelülők telkeit sajátítja majd ki, másrészt a virágvölgyi, egyébként gyönyrű fekvésű telkek tulajdonosainak okoz majd 100 milliós nagyságrendű veszteséget mert pusztán nyereségvágyból azok közelében gondolták elvezetni.
El van itt rontva sok minden, nem csak az ipari park. A város rendezési terve is csak a vezetők telkeit értékeli fel az egekbe, másra nem jó. Halandó polgárok érdekeivel mitsem foglalkoznak.
Javasolnám, hogy vonják be a rendezési terv elkészítésébe a polgárokat is, akik érdekeltek az ügyben, ne csak a "honatyák" érdekei érvényesüljenek.
Én csak azt nem tudom, hogy az ipari parkot miért nem lehetett a rendező pályaudvar mellé tenni. Talán azért mert ott már van egy ipari park? És ott van a vasút? Ja és a kamionok is kényelmesebben odamennek? És nem mennek lakott terület közelébe? Na meg az ipart sem egy új lakóövezet közelébe telepítenék? Ugyan már Sopronban, ahol a település fejlesztés átgondolatlanul el van hibázva...
Tudok még pár példát mondani...
Szerintem az egy nem rossz húzás, hogy annak az Ausztrálnak át akarják adni az ipari parkot, márcsak azért sem tartom rosszank, mert végre akkor nem a mi "vezetőink" döntenek róla, hogy mi legyen vele, vagyis így nagyobb esélyét látom, hogy meg is valósul valami ott.
Remélem annyira azért nem hülyék az önkormányzatnál, hogy egy ilyen lehetőséget elszalasszanak....persze a Globex fényében azért nem árt óvatosnak is lenni :))
Engem ebben az egészben csak az zavar a legjobban, hogy mi verjük a mellünket milyen fasza ipariparkunk lesz, közben a környező városok (Győr, Sárvár, stb.) meg megcsinálják.
evvel az ipari parkkal elkesett a varos. kb 10-12 evet.
okok:
1. Ipari park mint olyan mar rengeteg van az orszagban, nem kuriozum. az meg hogy kozel a hatar annyira nem nagy elony mar, mert ha exportra termel egy ceg a szallitasi koltsegeknel azert nagysagrendi kulonbsegek nincsenek.
2. Sopronban nincsen 20%-os munkanelkuliseg mint Ozdon. Az olcso, minimal beren gurizo munkaerot is lasszoval lehet csak fogni. mindenki Ausztriaban akar ervenyesulni. Aki meg nem az butik, etterem es egyeb helyeken probal meg dolgozni.
Arrol nem is szolva, hogy a kornyekbele uzemek mar reg felszivtak az iskolazatlan, olcso munkaerot. Lasd Velux pl.
3. A terulet egy teglatormelekkel feltoltott godor. Amint ezt megtudja valaki mar is veszi a satorfajat. Marpedig ez az elso epitesi tervek elkeszulesekor kiderul.
4. Ja es gondolom az arak se olcsok, mert hat ugye Sopron ingatlan szempontbol egy draga varos.
szerintem a kanizsai ugy eleg egyertelmu. az olaszoknak nem sok penzuk volt es csak ugyeskedtek. az onkormanyzat meg valamilyen szinten ezt beette. nem veletlenul a tokeemelesnel halt el a dolog. akkor mar le kellett volna egy komolyabb osszeget tenni az asztalra. az meg ugye nem volt.
Jött egy Redilco nevű olasz cég. Ígért fűt-fát. A terveket megcsinálták, elvitték Cannesba is a világ legnagyobb ingatlanpiaci banzájára. A terület kb. 100 hektár lett volna, ám ennek kb. 2/3 része használaton kívüli laktanya, azaz állami tulajdon. A bajok itt kezdődtek, addig mindenki nagyon optimista volt a városban, végre sikerül felszámolni a munkanélküliséget (az olaszok 15.000 munkahelyről beszéltek). Itt kezdődtek a bajok (kb. egy éve). Az állam először apportként szerette volna bevinni a laktanyákat az üzletbe, azonban ez az olasz félnek nem tetszett. Az állam ellentétben Zalaegerszeggel és kaposvárral, Nagykanizsának nem adta át térintésmentesen a laktanyákat. Innentől kezdve egyre bizonytalanabb lett a helyzet. A terület egy része rendelkezésre állt, ezért ott akarták megvalósítani az ipari park első ütemét. A város és a Redilco létrehozott egy közös vállalatot Nagyplust Rt. néven. Az önkormányzat a meglévő területeket, az olaszok pedig a pénzt vitték be apportként. Eljött az első tőkeemelés ideje (tavaly szeptember, ha jól emlékszem), azonban ezt addig húzták, amíg végleg befellegzett a dolognak. Az olasz fél és az önkormányzat egymásra és az államra mutogat. A Nagyplusz Rt.-t pár hete felszámolták.
Nem akarok hibásokat keresni, mert ez nem a polfórum. szerintem mindenki ludas volt adologban.
A remény még él mivel a területek megvannak (a laktanyákon kívül), ám a felszámolás erősen rányomta a pecsétet a város hangulatára.
Ja hát ezekután nem is csodálkozom, hogy halott az ipari park ügye! Ezek után már azon sem csodálkoznák, ha 15 milliárdot vitt volna el a globex és akkor se szólt volna senki, hogy bocsika, de mostmár kicsit elég lesz....
Kicsit szétröhögöm az agyam az ipari park körüli kavarást nézve. Valamikor a múlt héten a Kisalföldben még az írták, hogy alig szavazták meg, hogy egy kis csoport kimenjen tárgyalni Ausztráliába.
Most meg úgy verik a mellüket, hogy milyen jó üzletet fognak kötni, hogy könnybelábad az ember szeme.......könyörgöm, nem kellene mindent megtenni azért, hogy végre valami legyen is az ipari parkban?
Vélemény?