Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Könnyű annak, aki irányítástechnika szakirányon múlatta az időt.. :-D
Utána olvastam, nem annyira egyértelmű.
A "végtelenhez konvergál" kifejezés sorozatokra és függvényekre használatos, és azt jelenti, hogy a sorozat/függvény értékei egyre közelebb kerülnek a (pozitív vagy negatív) végtelenhez, azaz korlátlanul nőnek (vagy csökkennek) a növekvő tartományban
Benzincső csatlakoztatás helye: passz.... Régi történet.
Gyakorlatilag igen. Korábban a 2,0 literes, később a 2,5 literes.
A Ford licencet vesz, nem fizikai komponenseket. ami igaz, viszont három saját hibrid Mondeo tapasztalata szerint van azért Toyota alkatrész is bennük.
Nagyon megbízható rendszerek, ám tudnak rendes fejtörést is okozni, he bejön vmi bibi...
"... lehet , azaz l e h e t, hogy kocsi - csere, közben / elötte, khmmm....a hàztartàs ùrnőjèt is aktualizàlni / modernizàlni / frissìteni.... .. . ...lehetne
Úgyhogy a következő ....autó valszeg egy hibrid Rav4 lesz, ebből az újabb téglaformából.
Hasonló az elképzelésem. Egy 2,5 literes hibrid benzines (nekem) is tetszik. Csakhát. A Rav4 alapból kicsit igénytelen, szegényes felszereltségű, ahhoz képest drága. A magasabb felszereltségűtől se lábad könnybe a szemed belül, viszont még drágább...
Szvsz jobb ötlet ua a Toyota technika mondjuk egy Ford Kuga Vignale kivitelben. Ford nem tartja jól az árát, 2-3 évesen kevés km-rel sokkal barátibb vétel, mint a Rav4. És az "új" Kuga (2023-tól) ráadásul jó is, akikkel beszéltem azok szerint legalábbis.
Nem én hangoztatom folyton hogy minél régebbi kocsi, annál inkább jobb volt és jobb lenne üzemeltetni. Most megint volt némi szópárbajom ezügyben FB-n, kérdésem hogy hol vannak ezek az örökéletre tervezett autók? Melyek azok?
Hát az eddig említetteken kívül feljött az Audi 100 neve is. Olyat se láttam már évek óta csak képen (viszont az első gen A8 eléggé jól tartja magát). Az idő mindent (is) megszépít.
Az álmodozásba én is néha beleszaladok, aztán rájövök hogy a tetszetős járgányok példányai már van elporladtak, vagy már nem illik őket aktívan használni. Szóval öregszem.
Pedig egy R129 vagy egy W210-re simán rákívánok, de csak hahu parkolóig jutnak. A Tesla Y meg szép tágas, megy mint a mérgezett egér, nem kell melegíteni indulás előtt stb stb, de hát nem fér bele a pénztárcába.
Úgyhogy a következő (egy komplett háztető újjáépítés után) autó valszeg egy hibrid Rav4 lesz, ebből az újabb téglaformából. Most még inkább 10 mint 8 milka, de majd a lehetőségek és a kínálat görbék metszik egymást valahol.
Nem akarom a korabeli Mercik valós érdemeit csökkenteni.
Jópár motort elemeire bontottunk, többszáz mérést elkövetve rajtuk precíziós eszközökkel, század vagy ezred mm. pontossággal. Ez pl. egy V8 CR (pl. S400 CDI)
Nagyon alacsony kopásértékeket lehetett mérni 2-300e km-es MB motorokon.
Csakhát a Time Is on My Side csak a Rolling-nál jöhetett be :-DD
Elhiszed, mert el akarod hinni... hogy a 30 éves járgányban 399132 km van. Ha-ha.... Ez úgy 13e km/év. Hahaha....
Németországban futott 18 évet, ahol az átlagos évi km is 30e körül van, ez meg ugye egy utazólimuzin. (Ja, a nagypapi vitte a suliba a gyerekeket, semmi több :-DD ) Ügyeltek arra is, hogy a km számláló nehogymár négyessel kezdődjön.
Szerintem is a 124-es az egyik legjobb nagyszériában gyártott szgk volt, a teleoldalasig. A 123 még jobb volt, nekem is volt belőle.
De ma már nagyon kevés van, amit meg szabad venni. Hogy még jól mutat, az egy dolog.
Haverom idén 2 v 3db 190-est adott el 4m Ft környékén. Igaz azok nem a kuriózum full motorosak voltak, csak a hétköznapi verziók. Most egy 300E 124-es kelt el nála talán 5-ért (aut váltó, kurbli, OT).
Szóval szerintem nem reménytelen eset. Direkt nem a W210 vagy a W140-est hoztam fel, utóbbiak 8-10m környékén kezdődnek, előbbiek meg hát tudjuk ...:)
A fogyasztás értékek is csak finom lábbal és lakotton kívül egyenletes sebesség mellett tarthatóak, városi üzemben már nem.
A legtöbb gyártó szépítgeti a fogyi értékeket. De a valós fogyasztások is elképesztőek néha, a P10-es Pannóniám szinte annyit ivott, mint most egy másfél tonnás gk :-)
Az pedig, hogy egy garancia időből kifutott autó esetleges javítása gtk-t okoz...
Na igen. De egy 30 éves Golf is ér kb. 300e Ft-ot, egy hozzávaló K.Jet új mennyiség-elosztó (ha hozzájutsz) meg 1MFt körül/fölött. De 15 éves korában is közel volt a gtk-hoz.
A helyzet annyival rosszabb, hogy egy friss autón nem egy, hanem sok drága alkatrész van.
Igazad van, pontosítok. Szerintem Euro5-től elvált egymástól a katalógus adat és a valós kibocsájtási adat.
A fogyasztás értékek is csak finom lábbal és lakotton kívül egyenletes sebesség mellett tarthatóak, városi üzemben már nem.
Az pedig, hogy egy garancia időből kifutott autó esetleges javítása gtk-t okoz... most akkor eljutottunk oda, hogy ahogyan már nincsenek tévészerelők és telefonszerelők, hamarosan autószerelők se lesznek, mert ha gazdaságilag nem éri meg az autókat megjavítani, akkor nem is fogják kérni a sokmilliós javításokat.
Régen minden jobb volt. Érdekes hogy amikor az a téma hogy milyen autót vegyek 3-5m Ft értékben nem egy patent állapotú pl W201/W202/W123/W124 ugrik be az embereknek. Biztos csak a gyártókkal meg a politikával van baj?
minden autós károsanyag kibocsájtásgátló erőfeszítés dacára még csak meg se torpant a klímaváltozás, tehát az autóipar összegészében erre a célra elköltött és velünk kifizettetett dollár billiói (évtizedek alatt összejött már ennyi) nem értek el semmilyen hatást.
Szerintem tartósan fordítva ülsz a lovon. Nézz már utána, légyszi, valami tárgyilagos forrásból... 1982, California Air Resources Board -dal kezdődik a történet.
Ha az évtizedekkel ezelőtti károsanyag kibocsájtással működnének a ma autói, már rég belepusztultunk volna, nincs miről beszélni.
Írtam, hogy alapvető gond: drasztikusan visszaesett az egyes autók károsanyag kibocsájtása, a darabszám viszont százmilliókkal nőtt. Kínában pl. ráadásul nagy valószínűséggel nem az európai szigorú szabályozás van / volt életben.
De amellett a tény mellett akkor sem mehetünk el, hogy minden autós károsanyag kibocsájtásgátló erőfeszítés dacára még csak meg se torpant a klímaváltozás, tehát az autóipar összegészében erre a célra elköltött és velünk kifizettetett dollár billiói (évtizedek alatt összejött már ennyi) nem értek el semmilyen hatást.
Tehát másra, valós problémák megoldására kellene / kellett volna költeni ezt a pénzt.
Azt szeretném hangsúlyozni, hogy az új autók motorjai hiába fogyasztanak kevesebbet, ha a globális felmelegedés egyre nagyobb ütemmel gyorsul.
Eszméletlenül megugrott a szgk. állomány, pl. Kínában korábban szinte alig volt magánhasználatú gk, ma százmillió számra van. De India is elindult ezen az úton.
5 éves korától, vagy garancia idő lejárta után bármikor beeshet egy olyan jellegű hiba, aminek javítása gazdasági totálkárra teszi az autót, anélkül, hogy szét kéne fűzni a motort
BeesHET. Igen, előfordul. Ezért kell észnél lenni a típusválasztásnál. Összességében sokkal nagyobb az üzemanyagköltség megtakarítás volumene, mint ennek a kockázata.
De mondhatnék pl. 2 db első LED fényszóró cserét is.
Igen, pl. a Volvo esete a közelmúltban. Gáz, persze az ára. Ennél csak az a nagyobb baj, ha a karcsú fényű lámpák miatt gyalogost csap el az autós.
Azt szeretném hangsúlyozni, hogy az új autók motorjai hiába fogyasztanak kevesebbet, ha a globális felmelegedés egyre nagyobb ütemmel gyorsul.
Tehát pótcselekvés az autógyárak környezetvédelmi erőlködése, pl. az Euro7 nem fog valós használatban előrelépést jelenteni, de legalább még bonyolultabb és elromlásra hajlamosabbak lesznek az új autók. Máshol kellene megfogni a klímaváltozás okát, mert a vak is látja, hogy hiába az autóipar seggének rugdosása, a környezeti helyzet nem javul.
Amúgy a fő gond a jelenleg gyártott összes autóval, hogy 5 éves korától, vagy garancia idő lejárta után bármikor beeshet egy olyan jellegű hiba, aminek javítása gazdasági totálkárra teszi az autót, anélkül, hogy szét kéne fűzni a motort. De mondhatnék pl. 2 db első LED fényszóró cserét is. Mert az autógyárak nem tudnak már, csak milliós árakat adni, de főleg a környezetvédelmi berendezéseknek. Holott ezt olcsóbban kellene adniuk, mert nem azért van, mert jobb tőle az autó, hanem hogy védjük a Földet, mi meg ne kapjunk tüdőrákot.
Szóval a környezetértnem tettünk semmit hatásosat, ami segíteni visszafordítani a változást,
Komolyan gondolod??
A legfontosabb mutató: a belsőégésű motorok fajlagos fogyasztása, g/kWh segédberendezések és hajtáslánc nélkül. Bár nem ugyanaz, az átlagember számára jobban érthető a liter/100 km megjelölés. Hol is tartunk? Mondjuk 30 év alatt a felére csökkent. Ami nem ég el a motorban, az nem szennyezi a környezetet. És hány millió Ft marad a tulaj zsebében a járgány életciklusa alatt? Mondjuk a gk új ára???
Más kérdés, hogy a Föld szgk állománya meg mondjuk meg ötszöröződött ezalatt, ennek minden negatív hatásával.
... de az autóink legalább eldobható sz@rok lettek.
Mihez képest? Ha a saját 3 hengeres motorodat veszed alapul, akkor igen, egyetértünk. :-((
Ha megnézed a 4-5 éves agyonhajtott céges autók futásteljesítményét, a 3-400e km nem ritkaság. Ha karban volt tartva, odafigyeltek rá jó részük még mindig nem romhalmaz, persze ilyen is van.
A taxi Ladákon 60-80e km-ként motorfelújítás volt. Ma többszörösét elgurul egy jól megválasztott taxi járgány.
Más. Korrózió. Régen minden faluban meg tudott élni egy alvázvédős, az olasz autók pl. hírhedten korrodáltak, de mások is. Az eszelős költségen kívül komoly környezeti ártalom is járt hozzá. Ha nem Ausztiából veszel egy 8 éves járgányt, kevés ilyen gondod lesz.
a fogyasztókra erőltetett tervezett avultatás.
Szerinted alapvetően mitől olyan ördögtől való az egyenélettartamra tervezés?? Miért kellene egy drága, 900e km-re tervezett váltót beépíteni az autókba, ha azok többsége úgy kerül prés alá, hogy még a fele km-t sem teljesítette? Te megfizetnéd az "örök élet + 2 nap" -ra tervezett méregdrága autókat?
Az egy másik dolog, ha gusztustalanul alacsony élettartamot terveznek be, vagy ha mégsem jön be a tervezett futásteljesítmény.
Nem mehetsz a Jumperrel, mert lenéznek, az alapján itélnek meg, mindenki a külsőségekre ad... Az irodaházakat is folyamatosan építik, miközben a régiek üresen állnak, mert a céged nem elég menő és biztos nem is megy jól, ha nem a legujabban bérelsz irodát.
És arról még nem is beszéltünk, hogy az új autók, kenyérpiritók, mosógépek legyártása mennyi energiába kerül. Akár csak a nyersanyag, a zöldacél, ami megint nagy humbuk... És ez csak egyre rosszabb lesz, mert mindenből újabb és nagyobb kell, mert a szomszédnak is olyan van...