Keresés

Részletes keresés

vámmentesss Creative Commons License 2 perce 0 0 6399

Még mindig kevered a magömlést és a házastársi szexet, és most hozol egy példát, amiben nem fogod fel, hogy a véletlen, valszeg alvás közben történt magömlése miatt magának tisztátalan állapotot okozó magömléses férfi a véletlen magömlése után még simán tud, ha akar szexelni a nejével, és ezzel tisztátalanná tenni a feleségét is ezáltal.

 

16.Ha valamely férfiúnak magömlése van, mossa meg az egész testét vízben, és tisztátalan legyen estvéig.

17.És minden ruha, és minden bőr, amelyre a magömlés kihat, mosattassék meg vízben, és tisztátalan legyen estvéig,

18.És az asszony is, akivel férfiú hál magömléssel. Mosódjanak meg vízben, és tisztátalanok legyenek estvéig.

 

A véletlen magömlés okozott tehát tisztátalanságot itt is, a férfinál is, a feleségénél is, ha szexelt vele, sőt, a ruháknál is, amikkel érintkezett a magömléses férfi, és nem a tudatos, házastársi szex közbeni magjának a legális kiömlése a gond tehát ilyenkor, hanem a házastársi szexen kívüli, véletlen (pl. álmában) magömlése.

 

Van magömlés tehát a házastársi szexen belül is, de azt házastársi szexnek, “együtt hálásnak” nevezi itt (is) az Ige, és nem magömlésnek.

 

Magömlésnek a házasságban élő férfiaknál az “éjszakai véletlenséget”, elsősorban az alvás közbeni magömlést, (vagy akár a szintén nem az asszonnyal hálást jelentő maszturbációkor kiömlött magot) nevezi itt is az Ige.

 

A házasélet nem okoz tehát tisztátalanságot annak ellenére sem, hogy ott is kiömlik a férfi magja.

 

 

Előzmény: híg ember (6384)
vámmentesss Creative Commons License 30 perce 0 0 6398

Egyiket sem.

Előzmény: híg ember (6386)
elterito Creative Commons License 3 órája 0 1 6397

Elárulom neked, hogy van egy nagy hibám.

Számomra szart ér, az ha valaki ugyan buzgalommal, erős hittel, nagy meggyőződéssel mondja amit mondd, hogyha hülyeséget mond.

Ezért a romlott meg a kapcsolatom Leslielacibácsival, mivel hajamat téptem, amikor erős és buzgó vallásos hittel mondta azt, hogy angyalok fűtik a Napot, valamint 12 darab 10 kilométeres kapun megy át a Nap.

De mit kellett ma olvasnom! Laci megint azzal jött elő, hogy a/z (ateista) tudósok ugyan találgatják hogy mitől is meleg a Nap, de sohasem fognak eljutni az igazsághoz,  hiszen ignorálják azt a szent bibliai állítást hogy Isten fűti a Napot.

Én tudom mi Laci bácsi számára a leggyűlöltebb társadalmi csoport: az ateista tudósok.

Előzmény: llang-ilang (6396)
llang-ilang Creative Commons License 13 órája 0 0 6396

Lehet hogy amit mond az oriási butaság és téveszme de legalább nagy magabiztossággal adja elő. Még ezt se tudod értékelni?

Előzmény: elterito (6393)
llang-ilang Creative Commons License 13 órája -1 0 6395

"...Károli igazoltan rossz fordítását"

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nem gondolom hogy szándékosan hazudnál itt, valoszinüleg csak a szokásos felületes tájékozatlanságod lehet az oka.

 

  • Adjátok a részegítő italt az elveszendőnek (ah-vad'Péld 31,6 

 

Nézzük meg hogy forditották máshol:

 

  • King James version                      ready to perish                           -készen áll a pusztulásra
  • New king James v.                       him who is perishing                   -aki elpusztul
  • New international version             who are perishing                       -akik elpusztulnak
  • Englih standard version                who is perishing                         - aki elpusztul
  • American standard -                    ready to perish                           -készen áll a pusztulásra
  • Orthodox Jewish bible                  ready to perish                           -készen áll a pusztulásra

Nézzük meg az itt vitatott ah-vad'- kifejezést hogyan és minek a kifejezésére használja az irás más kontextusokban:

 

 

Eredeti szó: אָבַד
Szófaj: ige
Átírás: abad
Kiejtés: ah-vad'
Fonetikus írásmód: (aw-bad')
KJV: megtörni, elpusztítani (-uction), + nem menekülni, kudarcot vallani, elveszíteni, (okozni, előidézni) elpusztulni, elköltözni, X és biztosan, elvenni, megsemmisülni, X teljesen, üresnek lenni, nem tudni menekülni
NASB: elpusztul, megsemmisít, elpusztult, megsemmisült, elveszett, elpusztul, tönkrement
Szó eredete: [primitív gyök]

1. (helyesen) eltévedni, azaz elveszni
2. (implikáltan) elpusztulni
3. (okozati) megsemmisíteni

 

Alapvető jelentés és témák
Az אָבַד kifejezés azt az elképzelést fejezi ki, hogy valami végérvényesen eltűnik – legyen az élet, tárgy, lehetőség vagy nemzet. A kifejezés magában foglalja a fizikai megsemmisülést, a nemzeti romlást, a személyes veszteséget és az örök kárhozatot. Rendszeresen negatív hátteret képez, amely előtt Isten megmentő cselekedetei ragyognak.

Előfordulások a kánonban

A ige körülbelül 184 alkalommal fordul elő a Teremtéstől Zakariásig. Narratív, jogi, prófétai, bölcsességi és költői könyvek egyaránt használják, ami mutatja fontosságát mind a szövetségi ígéret, mind a figyelmeztetés szempontjából.

Az isteni ítélet kontextusai

1. Globális ítéletek: „Minden élőlény, amely a földön mozgott, elpusztult” (Teremtés 7:21).
2. Nemzeti katasztrófák: „Moáb nemzetként elpusztul” (Jeremiás 48:42).
3. Egyéni felelősség: „A gonoszok elpusztulnak Isten előtt” (Zsoltárok 68:2).

Az ige emlékezteti Izráelt arra, hogy a szövetséget betartó Isten egyben az igazságos Bíró is, aki nem nézi el a bűnt.

Figyelmeztetések a szövetséges közösségnek

A Deuteronomium többször is összekapcsolja az אָבַד szót a szövetség megszegésével. „Ha elfelejted az Urat, a te Istenedet, ... biztosan elpusztulsz” (Deuteronomium 8:19). A száműzetés (4:26), az örökség elvesztése (30:18) és még az identitás elvesztése (28:20) is elkerülhetetlennek tűnik, ha a nép a nemzetek szokásait veszi át.

Kontraszt az üdvösséggel és a megőrzéssel

A szó rendszeresen ellentétben áll az üdvösséget kifejező igékkel. Zsoltárok 37:20: „ A gonoszok elpusztulnak; az Úr ellenségei olyanok lesznek, mint a mezők dicsősége, eltűnnek – mint a füst, úgy tűnnek el.” A Zsoltárok 41:5-ben Dávid ellenségei azt kívánják, hogy „elpusztuljon”, de az Úr „támasztja őt betegágyán” (41:3). A bibliai történet a pusztulás lehetőségétől az ígéret felé halad, hogy senki, aki az Úrban bízik, nem fog véglegesen elveszni.

Az emberi cselekvés és felelősség

Bár Isten gyakran hoz végzetes ítéletet, az emberi döntések gyorsítják azt. „Népem tudatlansága miatt pusztul el” (Hóseás 4:6). A királyok elpazarolják az erőforrásokat, így „a gazdagság szerencsétlenség által veszik el” (Prédikátor 5:14). A gondatlanság, az igazságtalanság vagy a bálványimádás gyorsítja a romlást.

Ideiglenes és örök dimenziók

A próféták ezt az igét használják az azonnali történelmi összeomlásokra (Asszíria, Babilon) és a végső eszkatológiai végzetre. Ézsaiás látomása: „A megítélt pusztítás igazsággal fog elárasztani” (Ézsaiás 10:22). A pusztulás tehát magában foglalja mind a jelenbeli csapást, mind az Istentől való végleges elszakadást.

Remény a pusztulás fenyegetése közepette

Joel megígéri, hogy a bűnbánat elhárítja a pusztulást: „Ki tudja? Talán meggondolja magát és megkönyörül” (Joel 2:14). Az Úr pusztítás iránti vonakodása lesz a közbenjárás alapja (2Mózes 32:12; Ámós 7:2).

 

Mesiási és eszkatológiai összefüggések

A Zsoltárok 2:12 előre jelzi a Messiás uralkodását: „Csókoljátok meg a Fiút, nehogy megharagudjon, és ti elpusztuljatok lázadásotokban.” A Szolga munkája garantálja, hogy „az igazak nem lesznek elhagyatva” (Zsoltárok 37:25). Az Újszövetség, különösen János 3:16, ugyanazt a héber fogalmat veszi át görög kifejezésekkel, megmutatva, hogy az evangélium Isten válasza az Ószövetségben bejelentett pusztulás veszélyére.


 

Összefoglalás

אָבַד bemutatja a bűn súlyosságát, az isteni ítélet bizonyosságát és a szövetséghez való hűség szigorú alternatíváját. Azonban minden pusztulás fenyegetését ellensúlyozza az ígéret, hogy az Úr „nem akarja, hogy bárki is elvesszen, hanem hogy mindenki megtérjen”, egy igazság, amely mindkét Testamentumban ösztönzi Isten népének küldetését.   

https://biblehub.com/hebrew/6.htm

Előzmény: vámmentesss (6320)
elterito Creative Commons License 14 órája -1 0 6394

Nincs abban igaza, hogy ittasodni lehet de részegedni nem,

helyette azt kellett volna hogy mondja, hogy inni szabad csak

éppen ittasodni és részegedni nem, mert akkor legalább igaza

lett volna. Így viszont nincs.

Előzmény: híg ember (6392)
elterito Creative Commons License 14 órája -1 1 6393

Te a hitgyülis forditást jonak tartod a Károlit pedig hibásnak, ezt pedig az "-endő" igenévvel indokoltad pedig az csak ugyanolyan értékű  mint a gyülis forditók által használt "-Ő"-igenév.

 

Ez nagyon nagy szégyen, mert szegény téveszmés módon azt hiszi hogy az -andó, -endő végű más értelmű, mint az -ó, -ő végű.

Jaj nekem!

 

Előzmény: llang-ilang (6391)
híg ember Creative Commons License 14 órája -1 1 6392

Ó, most mán tudod milyes képtelenségeket (gonoszságokat?) állít: hogy tkp. ittasodni is lehet, "csak" részegedni nem. Elképesztő...

Előzmény: llang-ilang (6390)
llang-ilang Creative Commons License 14 órája -1 1 6391

"El kell hagynod a (el)veszendőnek fordítást emiatt, mert az egy befejezett állapot, és fordítsd úgy, ahogyan Károlin kívül az összes fordító annak fordítja, sőt, a héber anyanyelvű és görögül is valszeg közülük sokan anyanyelvi szinten beszélő 70 zsidó tudós fordította Jézus előtt évszázadokkal."

 

 

 

Kicsit agreszivnak tünik nekem innen hogy meg szeretnéd mondani mit köll tennie hig embernek (Ő az alkalmazottad?). Mit csinálsz vele ha nem fogad szót?

 

A LXX tényleg jelentős forditás, de Mózes könyveit leszámitva mint forditás csapnivalo. A legenda szerint csak ezt forditotta a 70 zsidó bölcs, a többi könyv forditása már szakaszonként történt, hemzseg a hibáktol, félreértésektöl. Évszázadokon át alakitották, csiszolták... Dániel könyvének forditása lett a legrosszabb-le is cserélték az egészet...

Lényeg a lényeg hogy az LXX betöltötte a funkcióját mert még egy ilyen pontatlan, hibákkal és tévesztésekkel teli forditás is jobb mint a semmi, de tekintélyként erre hivatkoznod a saját szempontodbol rossz választás.

 

 

De még szükséges szót ejteni a vitatott rész  Péld 31,6 első szakaszárol:

 

  • Adjatok alkoholt az elveszőnek- Hgy forditás

 

  • Adjátok a részegítő italt az elveszendőnek- Károli

 

 

Te a hitgyülis forditást jonak tartod a Károlit pedig hibásnak, ezt pedig az "-endő" igenévvel indokoltad pedig az csak ugyanolyan értékű  mint a gyülis forditók által használt "-Ő"-igenév.

 

Ha elfogadjuk a Károlit hibásnak akkor a gyülis is szükségszerüen hibás mégpedig a te saját logikád szerint:

 

te azt képzeled hogy ha itt az "elvesző" szót használjuk azzal megmented a reményt (mármint a bünös megtérésére)-de tévedsz.

 

 "elveszendő"(Károli)     -azt jelöli aki a pusztulás felé tart, ez a sorsa/jövője

 "elvesző" (Hitgyülis)  -azt jelöli aki éppen most veszik el , folyamatosjelen idejű ténymegállapitás. Aki elvesző az éppen most semmisül meg...

 

Ez az -ó Képző kifejezi a milyenséget/tulajdonságot. 

pl hakdokló- Nem olyan ember akinek reménye van hanem éppen a haldoklás folyamatában van.

 elvesző- akkor a jelen pillanatban épp az elveszés az ő legfőbb jellemzője

 

Ha szerinted az "elveszendő" forditás azért rossz mert kényszeritő erejü akkor az "elvesző" azért rossz mert megállithatatlan, föltartóztathatatlan. Egyik szó sem ad okot a reménykedésre, hanem mindkettő szerint veszendő

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Fölmerülhet még a zavarbaejtő dilemma, amire csakis egyedül te tudhatod a választ, csak te tudsz segiteni:  Ha az illető "elvesző"-nek még szerinted van reménye, miért akarod leitatni?

 

Aki felöl van remény azt  józanságra inteni,bünbánatra köll hivni , mint Ninivét

Aki elvesző/elveszendő annak adni a bort, hagy felejtsen...teljes képtelenség.

 

Menthető embert leitatni éppen ostobaság lenne, azzal csak elvesziti az itélőképességét...

 

 

 

 

 

Előzmény: vámmentesss (6320)
llang-ilang Creative Commons License 15 órája -1 1 6390

1. A 6. vers nem csak az elveszettség állapotában lévőknek fogalmaz meg ajánlást, hanem a 6 vers második fele a bort másoknak ajánlja, az elkeseredett lelkiállapotban lévőknek."

 

 

Péld 31,6Adjátok a részegítő italt az elveszendőnek, és a bort a keseredett szívűeknek.

 

 

Jó próbálkozás, nézzük meg tehát mit fejez ki ez a ("marah- nefes" ) szókapcsolat, hogyan használja az irás más helyeken:

 

Jób részletesen el is magyarázza pontosan milyen lelkiállapotban van az ilyen ember:

 

  • Jób 3,20 Mért is ad Isten a nyomorultnak világosságot, és életet a keseredett szivűeknek (marah- nefes)?
  • 21. A kik a halált várják, de nem jön az, és szorgalmasabban keresik mint az elrejtett kincset.
  • 22. A kik nagy örömmel örvendeznek, vigadnak, mikor megtalálják a koporsót.
  •  

Miért köll élnie annak aki meg akar halni? -kérdezi Jób. Olyanron van szó aki a halált kivánja.

 

 

2Sám 17,8  a te atyád és az ő emberei igen erős vitézek és igen elkeseredett szívűek (marah- nefes), mint a kölykeitől megfosztott medve a mezőn

 

-Mondja a tanácsadó a lázadó Absolonnak..

A medve a mezőn akitöl elvették a fiait-a biblia ezt a metaforát a végső pont szemléltetésére használja, az ilyen számára nincsenek egyéb szempontok, ez a jószág nem mérlegel fájdalmában.

 

Hát igy- akik keresik a sirt de nem találják- Jób szavaival, ők a keseredett szivüek, nekik való a bor.

 

 

 

Itt tehát szinonimák szerepelnek , az elveszendőnek "abad"   adjuk a bort és az alkoholt az olyan megkeseredettnek mint a fiátol megfosztott medve, aki a halált keresi és a koporsója az egyetlen öröme.

Előzmény: vámmentesss (6312)
elterito Creative Commons License 16 órája -1 0 6389

A részeg tehát jóval az ittas állapot után következik.

 

 

Hazugság!

 

A részeg nem jóval az ittas állapot után következik,

hanem közvetlenül utána.

 

 

Ugyanis nem így van:

 

--------------|-------------------------------------------|-----------------

ittas           valami köztes izéállapot       részeg

 

Hanem így:

 

--------------------------------|-------------------------------------------

ittas                          👆          részeg

                                  👆

                                  👆______vigyázz, vámentes,

                                                  vigyázz, ez nem

                                                  egyértelmű és éles

                                                  határvonal

Előzmény: vámmentesss (6383)
híg ember Creative Commons License 16 órája -1 0 6388

- a lélek megvidámítására alkalmas (Zsolt 104.15.) bort (3. Mózes 10.10.), mert Istent elsősorban nem lélekkel, hanem szellem által kell imádni

 

Mindenkor, nemcsak a sátorban s nemcsak a levitának. Ezért tilos bort inni mindenkor, mindenkinek: mert elménket homályosítja, tompítja, s veszélyezteti a szentet a közönségestől, a tisztát a tisztátalantól való megkülönböztetési képességünköt. Döntési képességünket, ítélőképességünket is veszélyezteti a bor: ezért tilos a királynak. Ám hatékonyan lassít, tompít, bódít, homályosít a bor, ezérthát veszendőnek való...

Előzmény: vámmentesss (6382)
elterito Creative Commons License 16 órája -1 0 6387

Az ittas állapotnak vannak szintjei, ami egy idő után eléri a részeg állapotot.

 

 

 

Hol a határa az ittas és a részeg között, és van-e egyértelmű határ?

Hol a határ a gyermek és a felnőtt közt, és van-e egyértelmű határ?

 

Mert ha valaki egy időbeli folyamatot, amelyben semmifajta törés

nincs, szétválaszt és egyértelműen szétdarabol két darabra és azt

mondja hogy egyértelműen meghúzható a határ a folyamat két fá-

zisa közt, az sajnos hülye buta.

Előzmény: vámmentesss (6383)
híg ember Creative Commons License 16 órája -1 0 6386

Ittas, részeg, mata részeg: m'éket "támogatja" 'hát az Íge...?

híg ember Creative Commons License 19 órája -1 0 6385

6377

Előzmény: vámmentesss (6383)
híg ember Creative Commons License 19 órája -1 0 6384

És az asszony is, a kivel férfiú hál magömléssel. Mosódjanak meg vízben, és tisztátalanok legyenek estvéig....

vámmentesss Creative Commons License 23 órája -1 0 6383

Az ittas szeréntetek részeg.

——————————-

 

Nem így van, miért nem érted meg elsőre, hiszen egyszer már leírtam!?

 

Az ittas az még csak ittas, de nem részeg.

 

Az ittas állapotnak vannak szintjei, ami egy idő után eléri a részeg állapotot.

 

A részeg tehát jóval az ittas állapot után következik.

 

Ja, és a részegségnek is vannak fokozatai, a még “csak” kicsit részeggel még tudsz kommunikálni, a mata részeggel már nem.

 

 

Előzmény: híg ember (6376)
vámmentesss Creative Commons License 24 órája -1 0 6382

5. Mózes 2.10….valami éjszakai véletlenség miatt…

 

—————————————————————

 

Teeee, mit zagyválsz itt össze?

 

Mert biza se Nemo, sem én nem az éjszakai véletlen magömlésről írtunk!

 

Nem arról, hanem az egyáltalán nem véletlenül, hanem az Istennel való találkozásra készülő azon emberről írtunk, akinek a nagyonis tudatosan, (azaz nem véletlenül!) végzett házastársi szextől határozott időre tartózkodnia kell(ett) bizonyos esetekben Isten parancsára!

 

Ez az ószövetségben a Sínai hegynél történt először meg (2. Mózes 19.15.), s erre utalt Nemo is Tafkónak 18 éve az általam idézett írásában!

 

Ott van leírva ugyanis az, hogy az Úr jelenlétébe ily módon is megszenteltként kellett mennie az embereknek, hátra hagyva a hétköznapokat jelképező dolgokat, 

 

- a mindennapos lótás-futást, és azzal járó agyi leterheltséget jelképező sarut (Mózes a csipkebokornál),

 

- a mindennapok gondjait, kisebb-nagyobb vétkeit jelképező, szennyes ruhát (Jóshua főpap, Zak.3.1-8., a Sínai hegynél a ruhák kimosatása, 2. Mózes 19.10.),

 

- a lélek megvidámítására alkalmas (Zsolt 104.15.) bort (3. Mózes 10.10.), mert Istent elsősorban nem lélekkel, hanem szellem által kell imádni,

 

- a testi örömöket jelképező házastársi szexet is egy ideig (2. Mózes 19.15.;), amit böjt, ima idejére az újszövetségben is fel kell függeszteni (1. Kor. 7.5.), de csak azalatt.

 

Erről írtunk mi, tudatos tevékenységekről, s az azokról az Istennel való találkozás érdekében történő tudatos lemondásról, ami az emberi én, akarat tudatos megfeszítését jelenti, és az odaszánás jelképe.

 

Ezt nevezi az Ige megszentelődésnek, de nem amiatt megszentelődés ez, mert tisztátalan állapotban volt az ember, hanem az énünk jelentős részének a hátrahagyását jelenti.

 

Mert nem volt tisztátalan sem Mózes saruja, sem a házaságy az asszonnyal, és a mértékletes borivás sem.

 

Egyvalami tisztátalan ezekből, a szennyes ruha, s az, amit az jelképez, a kisebb-nagyobb vétkekkel beszennyezett emberi lélek.

 

De ebből Isten ad szabadulást, ha töredelmes, bűnbánó szívvel járul elé az ember, ahogyan Jösuának is adott a Zakariás 3-ban.

 

Nem bonyolult ez, csak helyesen össze kell rakni az összképet…

 

 

 

 

Előzmény: híg ember (6381)
híg ember Creative Commons License 26 órája -1 0 6381

AI-alapú áttekintésA magömlés (ejakuláció) történelmileg és kulturálisan több vallásban (pl. judaizmus, iszlám) is rituális tisztátalansággal járt, ami nem feltétlenül erkölcsi bűnt jelentett, hanem ideiglenes állapotot, amely a vallási rituálékban való részvételt korlátozta, és bizonyos tisztulási (rituális mosakodási) szertartásokat igényelt a kultuszba való visszatéréshez, a test és a lélek szentségének helyreállítása érdekében. Mit jelent ez a tisztátalanság?

Nem feltétlenül erkölcsi: Inkább "kultikus" vagy "rituális", ami azt jelenti, hogy az illető nem alkalmas a szent helyek látogatására, vagy a közösségi vallási cselekményekben való részvételre (pl. templom, oltár). Ideiglenes: A tisztulási szertartások (pl. rituális mosdás, fürdés, mosakodás) elvégzése után az állapot megszűnik. A szenttől való elválasztás: A "tisztátalan" állapot elválasztja az egyént Istentől és a közösség szent életétől. 

Hol találhatók erre utalások?

Ószövetség (Judaizmus): A Leviták könyve részletesen foglalkozik a testnedvekkel kapcsolatos tisztátalanságokkal. A magömlés is ide tartozott, és meghatározott ideig rituális tisztátalanságot okozott, ami után mosakodás volt szükséges (pl. 5Mózes 23:10-11). Iszlám: A magömlés (djanabah) szintén rituális tisztátalanságot (hadath) okoz, ami a teljes testmosakodást (ghusl) igényli a napi imádságok (salat) és a Korán érintése előtt. Kereszténység: Az Újszövetségben a hangsúly áttevődik az erkölcsi tisztaságra (bűnök, kicsapongás), elhagyva a szigorú rituális tisztaság/tisztátalanság különbségtételt, de az alapvető, "testi" tisztaságra való igény megmaradt. 

Összefoglalva: a magömlés rituális tisztátalansága egy vallási fogalom, amely a test egy fizikai funkcióját (ejakuláció) kapcsolja a kultikus tisztaság hiányához, ideiglenesen kizárva az illetőt a szent cselekményekből, amíg a megfelelő tisztulási szertartásokat el nem végezi... 

vámmentesss Creative Commons License 27 órája 0 0 6380

Na, na, na, hát érdemi érvekre és egy újabb igei példára egy szimpla “nem“ az biza nem válasz.

 

Aki ezt annak tekinti, az a saját vitaképtelenségét bizonyítja ezzel. Fudd tehát mégegyszer ennek a témának, mert ez az érdemi érvek nélküli szimpla “dehogyisnem” így önmagában állva biza egy büdös nagy sömmi!

 

Segítek, erről van szó:

 

“5.És monda: Ne jőjj ide közel, oldd le a te saruidat lábaidról; mert a hely, amelyen állasz, szent föld.

 

Talán Mózes lábán az általa minden nap hordott sima saru volt a gond, vajon az okozott valamiféle tisztátalan állapotot, ami miatt le kellett azt vennie a lábáról, és úgy kellett utána ugyanazon a helyen állnia, ahol addig állt?

Ennyire nem érted azt, hogy Isten jelenléte a szent, és oda másképp kell járulnia annak, aki odajárul!?

 

Sem a házastársi szex, sem a bor, sem a saru nem tisztátalan, és nem okoz tisztátalan állapotot az életünk során, de minderről le kell mondani egy időre akkor, ha Isten elé járul az ember.”

 

—————

 

A szokásaink, az akaratunk megfeszítésének a jelképe az, amikor lemondunk a saru által képviselt napi lótás-futást, ügyes-bajos gondjainkat jelképező elmebeli leterheltségünkről, az ember szívét megvidámítani képes borról vagy épp a házastársunkkal való, Isten által is engedett, örömöt okozó szexen való agyalásunkról.

 

Az újszövetségben is felbukkan az akarat ilyen megfeszítése, ott pl. a böjt ideje alatt tiltott a szex (1. Kor.7.5.), de nem amiatt, mert az tisztátalanság volna (merthogy nem az), hanem amiatt, mert ezzel mutatja be az ember Isten számára azt, hogy képes odaadnia magát teljesen Istennek ezen idő alatt.

 

Persze írhatod ezekre a soraimra is azt, hogy ”dehogyisnem”, de az továbbra is a vitaképtelenséged bizonyítéka lenne.

 

 

 

 

Előzmény: híg ember (6379)
híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6379

Dehogy eredményez rituális tisztátalanságot, dehogy eredményez a házastársi szex

 

Dehogynem eredményez rituális tisztátalanságot, dehogynem eredményez a házastársi szex.

 

 

pont erről írt ott Nemo

 

Atól, mert ígehamisító Némócska tagadja a tényeket, a tények makacs dolgok...

Előzmény: vámmentesss (6378)
vámmentesss Creative Commons License 29 órája -1 0 6378

A nemi közösülést penig nem "bélyegzi" rituális tisztátalanságnak az Íge, hanem azt eredményez.

 

———————————————————

 

Dehogy eredményez rituális tisztátalanságot, dehogy eredményez a házastársi szex, pont erről írt ott Nemo tök jól, csak értened kellene!

 

5.És monda: Ne jőjj ide közel, oldd le a te saruidat lábaidról; mert a hely, amelyen állasz, szent föld.

 

Talán Mózes lábán az általa minden nap hordott sima saru volt a gond, vajon az okozott valamiféle tisztátalan állapotot, ami miatt le kellett azt vennie a lábáról, és úgy kellett utána ugyanazon a helyen állnia, ahol addig állt?

Ennyire nem érted azt, hogy Isten jelenléte a szent, és oda másképp kell járulnia annak, aki odajárul!?

 

Sem a házastársi szex, sem a bor, sem a saru nem tisztátalan, és nem okoz tisztátalan állapotot, de minderről le kell mondani egy időre akkor, ha Isten elé járul az ember.

 

Nem bonyolult ez, csak értened kellene…

 

 

 

 

Előzmény: híg ember (6372)
híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6377

Általában olyan <ember>, aki több szeszes italt fogyasztott, mint amennyit szervezete az alkohol hatásának mutatkozása nélkül elbír; nem teljesen józan. Látszott rajta, hogy ittas. || a. Részeg (I. 1). Annyira ittas volt, hogy járni is alig tudott.  A bálvány körül körben táncoló ittas nép. (Gárdonyi GézaVéletlenül látta meg a hazatérő ittas áldozatot, és tettét a pillanat sugallta. (Babits Mihály) || b. Ilyen emberre jellemző, vele kapcs. Ittas állapotban.2. (átvitt értelembenVmitől ittas: a kábult önfeledtség v. mámoros elragadtatás állapotában levő <ember>; mámoros, részeg. A győzelemtől, az örömtől ittas.  Van a tündéreknek virágnyoszolyája, Örömtől ittasan heverésznek rája. (Petőfi SándorAz egész város ittas volt a pompától. (Mikszáth Kálmán)...

híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6376

Az ittas szeréntetek részeg. Ld. a kánai mennyegző tiszeréntetekbéli olvasatát...

Előzmény: vámmentesss (6367)
híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6375

Gonosz mód” semmire sem céloztam

 

Nem is állítottam...

Előzmény: vámmentesss (6368)
híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6374

Ezért ne nézzük: ne kísérletezgessünk véle, mert könnyen alácsuszamlik, aztán megmar...

Előzmény: vámmentesss (6370)
híg ember Creative Commons License 29 órája -1 0 6373

Bódult állapot, homályosult elme, módosult tudatállapot mindkettő, ha ugyan nem ua.: ígyhát királynal, papnak, hívőnek kerülendő....

Előzmény: vámmentesss (6371)
híg ember Creative Commons License 30 órája -1 0 6372

Ha a rituális papi italtilalom a bort általánosságban megbélyegzi mint "elmehomályosítót," akkor ugyanígy megbélyegzi mint tisztátalanságot a feleséggel való szeplőtelen élést is. Püff.

 

Nem(csak) rituális okból nem volt szabad bort inni, hanem mert illegális drog volt. A nemi közösülést penig nem "bélyegzi" rituális tisztátalanságnak az Íge, hanem azt eredményez. Püff...

Előzmény: vámmentesss (6366)
vámmentesss Creative Commons License 30 órája -1 1 6371

Nem vagy borivó, emiatt nem tudod azt sem ezek szerint, hogy az ittas állapot nem azonos a részegséggel.

 

Az ittas csak ittas, a részeg az jóval az ittas állapot után van.

Előzmény: híg ember (6369)
vámmentesss Creative Commons License 30 órája -1 1 6370

“Végül” marja meg csak az embert a bor, ezt írja az Ige!

 

Azon a szinten, amit ott leír Salamon, a veres szemű, ezek szerint már ittas, mulatozás közben még további bort kutató szint után megivott bor marja meg az embert “VÉGÜL”.

 

Mindezek után, azaz (LEG)VÉGÜL mar a bor, nem az elején.

 

Érted?

Előzmény: híg ember (6362)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!