Ebben a topikban kéne megbeszélni a húsevés körüli félreértéseket.
Ne trollkodjátok szét a topikot, ellenkező esetben moderátori segítséget fogok kérni, ha valaki szándékosan más témáról ír.
A nemi közösülést penig nem "bélyegzi" rituális tisztátalanságnak az Íge, hanem azt eredményez.
———————————————————
Dehogy eredményez rituális tisztátalanságot, dehogy eredményez a házastársi szex, pont erről írt ott Nemo tök jól, csak értened kellene!
5.És monda: Ne jőjj ide közel, oldd le a te saruidat lábaidról; mert a hely, amelyen állasz, szent föld.
Talán Mózes lábán az általa minden nap hordott sima saru volt a gond, vajon az okozott valamiféle tisztátalan állapotot, ami miatt le kellett azt vennie a lábáról, és úgy kellett utána ugyanazon a helyen állnia, ahol addig állt?
Ennyire nem érted azt, hogy Isten jelenléte a szent, és oda másképp kell járulnia annak, aki odajárul!?
Sem a házastársi szex, sem a bor, sem a saru nem tisztátalan, és nem okoz tisztátalan állapotot, de minderről le kell mondani egy időre akkor, ha Isten elé járul az ember.
Általában olyan <ember>, aki több szeszes italt fogyasztott, mint amennyit szervezete az alkohol hatásának mutatkozása nélkül elbír; nem teljesen józan. Látszott rajta, hogy ittas. || a. Részeg (I. 1). Annyira ittas volt, hogy járni is alig tudott. A bálvány körül körben táncoló ittas nép. (Gárdonyi Géza) Véletlenül látta meg a hazatérő ittas áldozatot, és tettét a pillanat sugallta. (Babits Mihály) || b. Ilyen emberre jellemző, vele kapcs. Ittas állapotban.2. (átvitt értelemben) Vmitől ittas: a kábult önfeledtség v. mámoros elragadtatás állapotában levő <ember>; mámoros, részeg. A győzelemtől, az örömtől ittas. Van a tündéreknek virágnyoszolyája, Örömtől ittasan heverésznek rája. (Petőfi Sándor) Az egész város ittas volt a pompától. (Mikszáth Kálmán)...
Ha a rituális papi italtilalom a bort általánosságban megbélyegzi mint "elmehomályosítót," akkor ugyanígy megbélyegzi mint tisztátalanságot a feleséggel való szeplőtelen élést is. Püff.
Nem(csak) rituális okból nem volt szabad bort inni, hanem mert illegális drog volt. A nemi közösülést penig nem "bélyegzi" rituális tisztátalanságnak az Íge, hanem azt eredményez. Püff...
“Végül” marja meg csak az embert a bor, ezt írja az Ige!
Azon a szinten, amit ott leír Salamon, a veres szemű, ezek szerint már ittas, mulatozás közben még további bort kutató szint után megivott bor marja meg az embert “VÉGÜL”.
Mindezek után, azaz (LEG)VÉGÜL mar a bor, nem az elején.
”Ha a rituális papi italtilalom a bort általánosságban megbélyegzi mint "elmehomályosítót," akkor ugyanígy megbélyegzi mint tisztátalanságot a feleséggel való szeplőtelen élést is. Püff.””
18 éve sem értetted azt Tafkóként, hogy mit jelent Nemo ezen mondata, most sem érted.
Pont arról ír itt Nemo, hogy Istennek esze ágában sincs sem a borivást, sem a feleséggel való házaséletet tisztátalannak mondani, csak amiatt, mert azt kérte a lévitáktól, hogy konkrét esetekben, azaz szolgálatkor ne igyanak bort, és a szolgálat előtt egyes esetekben ne szexeljenek a nejükkel.
Az a cselekedet a gonoszság, ha valaki az összes nemi közösülést “kultikus tisztátalanságnak” nevezi, (merthogy ugyebár te ezt írtad), mert ezzel ebbe a “kultikus tisztátalannak” minősítésbe kerül a házastársi szex is, lévén az is nemi közösülés.
Márpedig ott az van leírva, hogy a már ittas állapotban felkutatott továbbra is inni akart, ittas állapoton felüli bor a kígyó, és nem a nem ittas állapotban felkutatott.
Az van oda leírva csak kígyóként, ha a fejed tetejére állsz, akkor is csak annak a tiltásáról és kígyónak nevezéséről van ott szó, és nem a borról önmagában!
32.“VÉGRE mint a kígyó, megmar, és mint a mérges kígyó, megcsíp.”
Az ilyen borivás VÉGE az, hogy ez az ittas állapotban felkutatott további bor VÉGÜL mar meg, azaz nem az elején!
Károlinál ez régiesen “Végre”-nek van fordítva, az SZPA fordítás magyarosabb, azt írja, hogy:
”de VÉGÜL (!!!) megmar, mint a kígyó, megcsíp, mint a vipera”.
Érted?
A SZIT fordítás ugyanezt írja:
”32végül aztán megmar, akárcsak a kígyó,…”
Nem az elején mar meg a bor, azaz nem az első néhány korty mar meg, hanem az ittas állapot elérése után felkutatott, a már Salamon által tiltottnak mondott szint utáni ivás VÉGÉN megivott bor marja meg az embert!
A kevés bor ivása nem marja meg az embert, csak az ittas állapoton felül borivás marja meg VÉGÜL az embert.